Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

ZOOM NL5 AA 3way

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
344 Weergaven
shevas7
Oldschool Grinder

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.05(BB) Replayer
SB ($5.89)
BB ($3.25)
UTG ($4.11)
UTG+1 ($19.14)
Hero ($7.39)
BTN ($6.63)

Dealt to Hero A♠ A♦

UTG raises to $0.10, fold, Hero raises to $0.30, BTN calls $0.30, fold, BB calls $0.25, UTG calls $0.20

FLOP ($1.22) 9♣ K♥ 5♠

BB bets $0.10, UTG calls $0.10, Hero raises to $1.20, BTN calls $1.20, BB raises to $2.95 (AI), UTG folds, Hero ????

Stats had ik niet tijdens het spelen dus die zal ik hier ook niet vermelden.

Wat kan ik hier het beste doen? Folden of AI gaan.
De BB ziet er een fish uit (stacksize, 3bet callen OOP, mindonkbetten op de flop...) dus daar hou ik eigenlijk geen rekening mee.
Ik heb voornamelijk schrik voor de speler na mij. Ik zie weinig mogelijkheden tot draws op dit board dus vermoed ik dat hij hier vaak Kx - 99 of 55 vast heeft. Hij callde mijn eerste raise van 24BB op de flop dus hij is zeker bereid om voor zijn volledige stack te spelen.

Beantwoorden
Citeren
3 reacties
Benji009
Oldschool Grinder

Met de BB zou ik idd niet te veel rekening houden, daar heb je wel de benodigde equity voor.

Wat denk je van call/fold? Een all in en een call maakt het voor BTN ook moeilijk om door te gaan met eventuele top pair handen. Als ie dan raist of callt, weet je dat je beat bent en kan je volgens mij nog wel folden.

Wel niet zeker van men stuk, dus benieuwd wat beoordelaar hierover te zeggen heeft.

Beantwoorden
Citeren
K2AA72
Elite Grinder

call/fold lijkt me niet zo'n goede optie.. het is niet alsof BTN nog iets gaat folden waar ie 1,20 mee callt en dan nog maar 1,75 extra moet callen... call/call of call en zet hem all in op de turn... of zet button ook all in, ik denk niet dat ie Kx gaat folden, als ie een set heeft, tsja balen dat is het spelletje, maar er zit al een kwart van je effectieve stack in de pot, en de pot zelf is al >5$ ish.. je krijgt dus super goede pot odds met een AA op een K hoog bord.. als je maar niet fold : )

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

hey shevas,

Ik zou het preflop al sowieso 1 of 2bb groter maken, UTG heeft een fishy stack dus die callt ook wel die extra bb's -> direct meer value.

Krijg je ook niet het probleem dat je zo multiway zit op de flop.

Flop zou ik altijd wel raisen op zo'n donk. Enkel na die coldcall en weer een shove van de shortstack, zou ik toch folden. Redenen die ik hiervoor heb zijn:

1) De kans dat ze beiden maar Kx is is klein.
2) je kwam 4way op de flop, in een kleine 3betpot, sowieso dat er mensen aan het setminen zijn.
3) BTN z'n flat komt heel sterk over.
4) Hij gaat niet met Kx broke lijkt me.
5) Als BB een set heeft, dan speel je dus nog maar voor ~3.5 effectief tegen de BTN, die ik Kx maybe nog wel zie folden, maar dan burn je dus alsnog 1.75 vs BB.

Hoop dat dat een beetje duidelijk is :P, Komt er op neer dat je vs hun collectieve ranges( hun 2 samen) nooit sterk staat na zulke actie.

Beantwoorden
Citeren