Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

0,30 cent op PKR, all-in met AQ?

13 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
413 Weergaven

Hallo,

Ook hier weer een hand waarbij ik mij afvraag of ik te ruim heb gespeeld of niet. Normaal gezien gaat men all-in vanaf AK, hier doe ik het met AQ omdat de inkoop van het toernooi maar 30 cent was. Eigenlijk snap ik ook niet waarom men all-in kan gaan met AK, want een paar is toch altijd sterker dan 2 high cards, niet? Of vergis ik mij? Als men bijvoorbeeld 66 speelt tegen AK, heeft men meer dan de helft kans om te winnen?

No Limit Holdem Tournament
PKR
6 Players left
STT # 27465274

Stacks:
UTG djmarhar 26,100 44bb
UTG+1 switzer60 24,500 41bb
MP MariaCris72 5,900 10bb
CO MrPinksock 22,900 38bb
BTN joana88 3,500 6bb
SB tataeu 9,700 16bb

Blinds: 300/600

Pre-Flop: (600, 6 players) Ijke is Qh As
Ijke raises to 1,800, 3 folds, MrPinksock raises to 7,800, 2 folds, Ijke goes all-in 5,600

Flop: Jc 8d 9s (15,800, 1 players, 1 all-in)

Turn: Kd (15,800, 1 players, 1 all-in)

River: Qd (15,800, 1 players, 1 all-in)

Final Pot: 15,800
Ijke shows
Qh As
MrPinksock shows
Tc Th

MrPinksock wins 15,800 (net +8,000)

Ijke lost 7,400

Beantwoorden
Citeren
12 reacties
michel2311
PokerStrategist

Je hebt nooit meer als de helft kans om te winnen met een AK vs pair. Je moet zelf een pair of beter hitten en dat gebeurt niet elke keer (ongeveer 1/3 van de keren??).

In Equilab vertaald tegen 22-QQ heb je:

Equity   Winst   Split
MP2    54.38%  54.16%   0.22% { QQ-22 }
MP3    45.62%  45.40%   0.22% { AKs, AKo }

KK wordt al slechter met 60/40 en tegen AA lig je hopeloos achter 90/10.

Als ik me niet vergis kun je deze callen als je beter potodds krijgt als de equity. Je moet dan ook nog een beetje bubblefactor erbij tellen. Maar dit kan een judge waarschijnlijk beter uitleggen.

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto
PokerStrategist

Snap de hand niet zo goed.

Pre ben je niet aanwezig? Geen stacksize van jouw?
I guess dat je 7.4k hebt.
Zegt 6handed, maar ik lees Ijke raise, 3folds, MR.. all in, 2folds. Dus dan zijn er toch 7 man?

Ik zou pre shoven met AQo en 12bb UTG.

(en volgende denk ik, niet helemaal zeker)
En dat van die AK is vooral omdat villains ook vaak all in gaan met AQ,AJ,AT,KQ. Dus als je dan een all in-range van bv AT+,KQ,88+ hebt, dan haalt je AK wel 50% (zelfs bijna 60%) .

Beantwoorden
Citeren
Qubie
Oldschool Grinder

hallo mijke

in de stackslijst lijk je idd beetje verdwenen, waarschijnlijk een foutje van de converter of zo.
Annyways, je lijkt dus idd een stack te hebben van 7600 en het is dan idd 7 handed.

Je hebt hier ongeveer 12 big blinds, dit wil zeggen dat all in gaan zeker een optie is. En zeker geen slechte optie.

Je raised hier 3 bb's. ik heb hier een beetje dezelfde opmerking als steambull. raisen naar ongeveer 2bb's zou moeten genoeg zijn. Ik denk niet dat je heel veel extra folds gaat krijgen met naar 3bb te raisen of 2bb.

Wat nu het beste is om te doen, is moeilijk te zeggen. Op zich zouden beide opties ongeveer even goed moeten zijn. Stel dat mensen graag gewoon callen, kan je wel best direct all in gaan.

Ook een punt is dat je een vrij kleine stack hebt in vergelijking met de meeste anderen, dit wil zeggen dat je een beetje risico niet hoeft te schuwen. Ook moet je niet alleen kijken naar de equity die je hebt tegen een range, maar ook naar hoeveel pot odds je hebt.

Zoals gespeeld denk ik niet dat je AQ kunt folden na je raise. Je hebt wel een punt dat je het tegen paartjes niet zo schitterend doet, maar in hun range zit nog wel wat meer dikwijl. Onder andere slechtere aces en miss zelfs nog andere handen. Ik zou wel niet losser dan AQ raise/callen. Tenzij je een read hebt dat villain dit met een echt tighte range doet en dat je zelf met je redelijke pot odds niet meer toekomt.

ik stel je ook voor om dit artikel eens door te nemen: http://nl.pokerstrategy.com/strategy/sng/787/1/ , gaat over pushranges en dergelijke.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ja, er is inderdaad een foutje gebeurd bij het converteren, heb de hand even terug opgezocht voor converteren en ik had inderdaad nog maar 12BB en we waren met 7.

Ikzelf vind eigenlijk dat ik in deze situatie had moeten vouwen na de reraise, omdat mijn ervaring is dat eens dat de eerste paar (meestal zeer agressieve) spelers eruit liggen, beginners zelden een all-in doen. Als ze dit doen is dit bijna altijd met een paar of soms AK. Veel vaker gaan ze raisen zonder echte reden of een raise callen terwijl ze eigenlijk hadden moeten vouwen. Dit is ook de reden waarom ik 3 BB heb gekozen. Je kan het niet zien omdat het converteren is mislukt, maar er moesten nog 5 mensen na mij spelen. Ik ga het toch eens uitproberen van met 2 BB te raisen, en dan kan ik zien of mijn angst terecht is dat er dan veel meer gecalld wordt.

Natuurlijk had ik ook gewoon all-in kunnen gaan voor de flop, zoals Qubie vermeldt.

Bedankt voor de link Qubie. Eigenlijk pas ik die push-or-fold tabellen al toe, maar ik had bij deze hand nog niet door dat ik al net in die fase beland was, omdat ik meestal met deze blindhoogtes nog in de tweede of zelfs eerste fase zit.

Beantwoorden
Citeren
Qubie
Oldschool Grinder

Jij kent de situatie beter dan ik op pkr, ik speel daar eigenlijk nooit. Als je weet dat ze dit heel tight doen, dan kan je zeker folden of vouwen in dit geval.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hallo,

Ik heb nog een paar spelletjes gespeeld om te experimenteren met de hoogtes van mijn raises. Heel erg bedankt voor de feedback van maar 2 BB te raisen! Inderdaad moet ik kijken naar het niveau van agressie op de tafel en als dat te hoog is, dan ben ik wel verplicht om 3BB of zelfs 4BB te raisen.

Maar: door jullie feedback heb ik gemerkt dat op de kalmere tafels mijn spel veel verbeterd is: doordat ik maar 2BB raise, kan ik mijn range van speelbare handen in de middenfase van het spel veel groter maken, want het risico wordt kleiner. Deze risicofactor is nog belangrijker bij de fifty50. Ik heb het gevoel dat dit mijn spel echt heeft doen evolueren. Natuurlijk moet ik nog wat meer volume maken om te zien of dit succesvol blijft, maar ik heb er in ieder geval al goede hoop op.

Beantwoorden
Citeren
Qubie
Oldschool Grinder

Leuk om te horen.

Nog wat verklaring
Op lagere blindlevels is 2bb's iig niet goed (meestal). Daar kan je best 3bb's aanhouden en 4 op de meest aktieve tafels.

Eenmaal de blinds hoger worden is het echter niet goed meer om groter te betten. De reden is dat je met 3-4bb's al heel wat van je stack investeert. Als je dan nog moet folden door een reraise is dat heel duur. Als je merkt dat mensen je beginnen los te raisen is het beste antwoord vaak zelf losser hun reraisen of callen als het om allin gaat.

Op zich is dit al een eerder geavanceerd topic, zeker om in detail verder te bespreken. Er zijn veel mogelijk situaties die soms allemaal een net iets andere aanpak vereisen. Maar wou het zeker al eens laten vallen. Uiteindelijk met wat ervaring en de wil om te leren komt alles zeker op zijn plooi

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bedankt voor de uitleg, ik zal deze zeker proberen toe te passen. Welke blindlevels beschouw jij als te hoog om met 3 BB te betten?

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door mijke
Bedankt voor de uitleg, ik zal deze zeker proberen toe te passen. Welke blindlevels beschouw jij als te hoog om met 3 BB te betten?

kdenk vanaf 50/100. maar wacht het antwoord van Q. maar af.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

aan wcgrutto: 50/100: welke beginstack neem je dan? Want bij PKR is de beginstack 10.000 en de beginblinds zijn al 50/100.
Bij Pokerstars is de beginstack 1500 en is een blind van 50/100 dus al veel hoger.

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto
PokerStrategist

Ahja, uuhm dan bij 300/600.
Als de gemiddelde stack op tafel zo'n 20-30bb is.
Denk ik.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ok, bedankt!

Beantwoorden
Citeren