Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

AK preflop AI

11 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
390 Weergaven
Kidd0Beatrix
Poker Player

Ik blijf AK een moeilijke hand vinden.

Ga ik hier nu wel of niet AI?

Zijn stats zijn: 29/21
PokerStars - $0.45+$0.05|25/50 NL - Holdem - 9 players
Hand converted by PokerTracker 4

UTG+1: 3,045
UTG+2: 6,345
MP: 1,550
MP+1: 1,425
CO: 1,425
BTN: 2,665
SB: 1,725
BB: 1,635
Hero (UTG): 1,530

SB posts SB 25, BB posts BB 50

Pre Flop: (pot: 75) Hero has A♥ K♣

Hero raises to 200, fold, fold, fold, fold, fold, fold, SB raises to 850, fold, Hero raises to 1,530 and is all-in, SB calls 680

Flop: (3,110, 2 players) 4♦ 9♥ 8♥

Turn: (3,110, 2 players) T♥

River: (3,110, 2 players) 3♠

Spoiler

SB shows T♠ T♣ (Three of a Kind, Tens) (Pre 57%, Flop 72%, Turn 82%)
Hero shows A♥ K♣ (High Card, Ace) (Pre 43%, Flop 28%, Turn 18%)
SB wins 3,110

Beantwoorden
Citeren
10 reacties
TheErwin
Oldschool Grinder

Ik raise op dit level altijd naar 3bb UTG/MP en 2,5BB LP.

Waar twijfel je tussen? Push of fold neem ik aan, want we gaan natuurlijk niet callen. Maar ik push dit wel, zeker op dit limiet en tegen zo'n maffe 3bet.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

je preflop raise is te groot
en ja op de 0.5$ push

Beantwoorden
Citeren
Skrolk
Oldschool Grinder

Inderdaad gewoon naar 3bb raisen op dit level in plaats van 4bb

Ik weet zo net niet of dit een push is, je zet je hele stack op het spel om een pot van 3110 te winnen, waar je dus circa 49% van de keren moet winnen om dit winstgevend te doen.

Er vanuit gaande dat de SB hier 3bet met de "standaard" 3 bet range uit equilab van JJ+,AKs,AKo ga je die 49% nooit halen.

Equity Winst Split
MP2 39.78% 23.66% 16.13% { AhKc }
SB 60.22% 44.09% 16.13% { JJ+, AKs, AKo }

Om hem winstgevend te kunnen spelen.

Als we zijn range wat groter maken like: 77+,ATs+,KQs,AJo+ of TT+,AQs+,AKo

Equity Winst Split
MP2 53.29% 47.07% 6.22% { AhKc }
SB 46.71% 40.49% 6.22% { 77+, ATs+, KQs, AJo+ }

Equity Winst Split
MP2 42.87% 30.56% 12.31% { AhKc }
SB 57.13% 44.82% 12.31% { TT+, AQs+, AKo }

Dan hebben we de benodigde 49% wel of niet, afhankelijk van zijn 3 bet range zal deze spot dus +ev of -ev zijn om te pushen.

Ik denk in dit geval -ev.

Ik ken het niveau niet op de 50 centers maar het zullen geen complete ramdebielen zijn.

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix Topicstarter
Kidd0Beatrix
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Skrolk
Ik ken het niveau niet op de 50 centers maar het zullen geen complete ramdebielen zijn.

Je kent mij, wat denk je zelf :D

Bedankt heren. Ik heb er veel aan gehad al zijn jullie het niet eens.

Beantwoorden
Citeren
TheErwin
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Skrolk

Daar ga je de mist in :P

Die eerste range van JJ+ slaat nergens op op de 50cts, de tweede range lijkt me veel dichter bij de werkelijkheid te liggen.

Beantwoorden
Citeren
Skrolk
Oldschool Grinder

Die eerste range is idd vrij tight, maar zei ook erbij dat het de standaard range van equilab was.

Die tweede lijkt me juist te loose, tenzij jullie aangeven dat het standaard is om met KQ te 3 betten op de 50 centers.

De derde range lijkt me realistisch en daar kom je net te kort voor een push.

Beantwoorden
Citeren
kokkie1975
PokerStrategist

Tegen een random (vis) trap ik het er op de vijftig centjes zonder moeite in.
Heb ze hier echt met grote crap zien 3betten : any ace, elk pocket pair en suited broadways zijn al genoeg voor ze en daar tegen doe je het prima.

Beantwoorden
Citeren
TheErwin
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door kokkie1975
Heb ze hier echt met grote crap zien 3betten : any ace, elk pocket pair en suited broadways zijn al genoeg voor ze en daar tegen doe je het prima.

Dit ja :D

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door TheErwin

Oorspronkelijk gepost door kokkie1975

Dit ja :D

+1 dit is zo .. any pocket pair doen ze wel op de 0.5$ en zelfs op de 1.5$ zijn ze best nog wel los .. er zitten zeker nog AT+ in die range en broadways

dit is niet abnormaal op de 0.5$

Equity   Winst   Split
MP2    44.88%  41.03%   3.86% { 22+, ATs+, KJs+, QJs, AJo+, KJo+ }
MP3    55.12%  51.26%   3.86% { AKo }

dit tegen betere spelers .. al zou ik KQo ook durven toevoegen en dan zit ie weer boven de 50%

Equity   Winst   Split
MP2    51.28%  46.40%   4.89% { 22+, AJs+, KQs, AQo+ }
MP3    48.72%  43.83%   4.89% { AKo }

Op lange termijn zeker wel +ev denk ik om hier te pushen .. ben hier zelfs al meerdere suited connectors tegen gekomen en zelfs 3bet bluffs met absolute junk ..
EN jawel tegen die ramdebielen heb je soms zelfs nog foldequity (echt waar)

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

hey marjolein.

leuk dat je je belofte houd en paar handen post :tongue:
Met AK kan je in een 45 man eigenlijk nooit folden.
Er zijn misschien enkele heel uitzonderlijke gevallen, maar zeker op de 50cent waar jij speelt zal dit bijna nooit voorkomen en moet je met AK nooit twijfelen om al je chips erin te gooien. soms is het beter van te callen, soms is het beter van gewoon all in te gaan, maar folden is 99% van de gevallen geen optie.

in dit geval kan je best all in gaan. Reden is dat je tegenstander je daar dik raised en dus teken geeft dat hij all-in wil gaan en wie zijn wij om dit niet te willen met de beste aas die er is. tweede reden is dat als je called, je voor meer dan één vierde van al je chips moet callen ( je moet 650 chips callen en je hebt in totaal 1500 chips). als dit het geval is, kan je beter meteen all in gaan. (reden is: als je called, is de pot al zo groot, dat je bij de volgende kaart nooit nog kan folden. dan kan je beter meteen all in gaan, en wie weet fold je tegenstander. als je called kan je tegenstander preflop niet meer folden.

nu om je een truukje te geven voor je hoge azen of je nu moet folden of niet als iemand jou gaat raisen, is nadenken hoeveel gelijkaardige handen hij kan hebben die slechter en beter zijn. zolang hij ongeveer evenveel slechtere heeft, als betere azen kan je wel AI gaan. hoe meer slechtere dan betere azen, hoe profitabeler het voor jou is om AI te gaan. (hangt natuurlijk van de nodige odds die je gegeven word. leg dit wel even uit in het volgende voorbeeld)

bijvoorbeeld:

Als jij hier ATo had, dan heb je 3 mogelijk betere azen: AJ , AQ en AK,
als je dan een call moet maken waar je 50% odds krijgt (of anders gezegd, waar je ongeveer evenveel kan winnen als je moet inzetten of nog anders gezegd als je all in gaat en wint en je chips aantal verdubbeld) dan wil je dat je tegenstander ook mogelijks 2 of 3 slechtere azen heeft : A9o A8o en A7o.
aan jou dan om na te denken of dit het geval is.

Met ATo is het een twijfelgeval of hij ook die zwakkere azen raised.

met AK, is er geen enkele aas die sterker is (op AA na) en zitten er zeker zwakkere azen zoals AQ en AJ in zijn range (range = reeks van mogelijke handen). en dus moet je hier all in gaan

ps is best moeilijk om een hand te judgen zonder al te veel termen te gebruiken. Besef nu pas, hoe moeilijk het soms is, maar doe het met plezier voor je.

ps2 aarzel niet vragen te stellen als men uitleg niet duidelijk is.

Beantwoorden
Citeren