Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

$3,50

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
354 Weergaven
100Alexandra

Wie weet raad? IS dit iets wat ik beter had kunnen doen ? Ik loop de laatste tijd veel tegen runner runner op of ze hebben net de top van hun range. ?( :facepalm:
Ik heb nu door hoe ik kan posten vanaf mijn programma.

PokerStars - $3.11+$0.39|75/150 NL - Holdem - 7 players
Hand converted by PokerTracker 4

Hero (BTN): 12.23 BB
SB: 31.67 BB (VPIP: 18.75, PFR: 13.04, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 49)
BB: 6.91 BB (VPIP: 48.98, PFR: 6.25, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 49)
UTG: 4.43 BB (VPIP: 8.16, PFR: 4.08, 3Bet Preflop: 7.14, Hands: 49)
UTG+1: 11.15 BB (VPIP: 9.71, PFR: 4.27, 3Bet Preflop: 2.33, Hands: 176)
MP: 9.58 BB (VPIP: 17.31, PFR: 14.85, 3Bet Preflop: 5.56, Hands: 105)
CO: 14.03 BB (VPIP: 27.08, PFR: 4.44, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 49)

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has Q♠ K♣

fold, fold, fold, CO raises to 2 BB, Hero calls 2 BB, fold, BB calls 1 BB

Flop: (6.5 BB, 3 players) Q♦ 3♠ 9♦ BB checks, CO bets 2 BB, Hero raises to 10.23 BB and is all-in, fold, CO calls 8.23 BB

Turn%s: (26.95 BB, 2 players) 9♣
River%s: (26.95 BB, 2 players) A♦

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
Moderator
SDK1987

Je hebt een tricky stack om nog post-flop te spelen. Zou zelf hier push/fold spelen.

Als ik zo naar de stats kijk van de CO neig ik eerder naar een fold, want zijn PFR is maar 4%. Dus heeft hij maar 2x geraised van de 49 handen. Dus heeft hij heel vaak een monsterhand als hij raised.

Als gespeeld kun je met top paar nooit meer folden.

Beantwoorden
Citeren
Nagger82

Hoi 100 Alexandra,

Eerst en vooral heel goed dat je je handen post waarover je twijfelt. Ik probeer deze hand goed te analyseren.

Je bent in de Sng in een fase gekomen waar je zoals SDK goed zegt niet veel ruimte meer hebt voor postflop spel. De call knop mag je vergeten hier. De reden daarvoor is omdat je bij het minste postflop spel je jezelf committed maakt dus allin moet. KQ flopt deepstacked wel lekker maar dat is omdat je postflop een pot kunt opbouwen.

Wanneer kun je wel callen om postflop een pot op te bouwen ? Met een premium hand (AQo+ ; 99+) in positie als je nog meer als +/- 15BB over hebt. Je kun met kleinere paartjes ook callen maar dan heb je best nog ongeveer 15 keer je call grootte achter zodat je wanneer je je set hit nog voldoende value kunt halen. Je kun eventueel tegen een LAG ook AA of KK slowplayen maar dan moet je al goede reads hebben dat hij heel vaak cbet. Maar deze laatste tip leg je best onderaan in je wapenarsenaal.

Wat ging ik gedaan hebben in deze hand :

:club: Zijn range achterhalen : +/- 25% stealen in de cutoff is vrij standaard.
:club: Zijn range achterhalen die hij nog callt tegen een shove : gezien deze speler nog een grote gap heeft tussen vpip/pfr zal hij wellicht +/- 12.5% callen
:club: ICM factor : gezien de fase van het tornooi 7 handed en ik heb de derde stack in het tornooi wil ik hier zeker een vrij sterke hand om mijn tornooileven op het spel te zetten.

Hier nog eens wat wizard hierover denkt :

Grts Na

Beantwoorden
Citeren
100Alexandra Topicstarter
100Alexandra

Dus het beste was hier een fold of de tweede optie was een push?
Ik werd er een beetje zat van slechte handen en als ik kaarten kreeg wat er op leek was er wel een ander voor mij die opende of 3bette. Ja ik moet iets meer geduld hebben dus.

Hij had A9o trouwens hier.

Als je de vpip en de pfr invult in de equilab krijg je dan ook een redelijke handrange?

bedankt voor de info

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Beste optie is inderdaad een fold en daarna is push het beste, maar dan moet je wel tegen een minder passieve speler spelen. Nu zijn pushen en callen eigenlijk alle 2 een slechte optie op de lange termijn.

Je kunt de VPIP en PFR invullen in equilab, maar dan zou je eigenlijk per positie dat moeten doen en niet over zijn totale stats, maar dan heb je wel een vrij grote sample nodig en dan nog moet je het met een 'korreltje zout' nemen i.v.m. het aantal spelers aan tafel. Dus als je het echt goed wilt doen moet je 9 handed t/m HU de stats filteren en dan per positie het uitwerken en dat kost veel tijd en zou ik alleen met regulars doen i.v.m. dat je toch duizenden handen nodig hebt

In dit geval speelt hij 55+, A2s+, K5s+, Q8s+, J8s+, T8s+, 98s, A7o+, K9o+, Q9o+, JTo en raised hij hiervan 99+, AQs+, AKo, maar slaat natuurlijk nergens op. Aangezien hij tighter zal spelen in vroege positie en agressiever in late positie en de sample is ook veel te klein.

Beantwoorden
Citeren