Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

AQ beginfase op BU

10 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
250 Weergaven
Floppiekijken
Poker Player

Ik heb 2 vragen bij deze hand.

Begin fase van de SNG. Geen reads.
Ik besloot een 3bet te maken. Soms flat ik hier ook wel. Was achteraf ook beter geweest denk ik aangezien ik positie had. Maar goed wat doen jullie in zo'n spot?

Vervolgens krijg ik een 4bet om mijn oren. Deze is echter wel zo klein dat ik wel goede odds krijg om te callen. Maar heeft dit echter zin in jullie ogen? En shoven lijkt me ook niet lekker aangezien hij vaak beter zal hebben..

PokerStars Hand #99273485219: Tournament #739610369, $1.32+$0.18 USD Hold'em No Limit - Level II (15/30)
Table '739610369 1' 6-max Seat #6 is the button
SB: (1295 in chips)
BB: (2285 in chips)
UTG: (1260 in chips)
MP: (1295 in chips)
CO: (1430 in chips)
BU HERO: (1435 in chips)

Dealt to HERO A :diamond: Q :spade:
Fold, fold
CO raises to 60
HERO reraises 120 to 180,
fold, fold
CO: reraises 120 to 300
HERO: ??

Beantwoorden
Citeren
9 reacties
Kleinevis
PokerStrategist

3 bet kan je maken , krijg je rebet dan is het easy fold.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik zou hier callen i.p.v. 3 betten, want je speelt de hand in positie en je wilt de pot niet opblazen.

Als gespeeld is het een vrij gare spot, want tegenstander maakt een min 4 bet en dat ziet er extreem sterk uit. Dus heeft hij in het gunstigste geval AK en regelmatig QQ+ hier. Al kan dit read-afhankelijk zijn, maar een read heb je misschien wel niet.

Je hebt nu 3 mogelijkheden:
1. callen: Je krijgt behoorlijke odds om hier te callen, maar je weet niet waar je staat als er een Q of A op de flop komt. Als je zou callen is het behoorlijk afhankelijk wat de flop is en wat je tegenstander gaat doen hoe je verder moet gaan met de hand.

2. pushen: Pushen lijkt mij de slechtste optie, want ik denk dat je tegenstander zelden nog zal folden en je hebt in het gunstigste geval een flip. Al kan dat op basis van je reads op je tegenstander weer anders liggen natuurlijk.

3. Folden: Is de veiligste optie en heb je geen kans om in de problemen te komen en dat is bij de andere opties heel goed mogelijk. Zonder reads en je voelt je niet comfortabel in deze situatie is dit de beste optie.

Beantwoorden
Citeren
Floppiekijken Topicstarter
Floppiekijken
Poker Player

Thanks voor de analyses.

Ik zag zelf achteraf ook in dat het ivm positie ook beter was om geen 3bet te maken. Stel nu dat ik in de small blind zat. Zou je dan wel een 3bet maken omdat je dan uit positie zit? Of zou je in die gevallen nog steeds alleen een call maken in dit vroege blindlevel. Er vanuit gaande dat er in dit geval ook geen reads zijn. Het is namelijk nog vroeg in de SNG en ik gebruik geen HM etc..

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Je called ook om de pot onder controle te houden en als je in de SB zit wil je ook geen grote potten spelen zo vroeg in de SNG. Dus dan blijft callen de beste optie.

Zeker als je geen tracking-software, zoals HM of pokertracker gebruikt moet je ook notities maken van je tegenstanders. Al is het zelfs met de software verstandig om het ook te doen. Als je bijvoorbeeld iemand A2o ziet min 4 bet callen voor zijn toernooileven kun je daar later gebruik van maken en je kunt spelers kleurtjes geven, zodat jij meteen ziet met wat voor speler je te maken hebt.

Beantwoorden
Citeren
Floppiekijken
Poker Player

Ohja tuurlijk, dat is waar ook!

Ik probeer ook al zoveel mogelijk met kleurtjes en notities te werken, maar toch bedankt voor de tip :).

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis
PokerStrategist

Enige nadeel is , dat je ze wel niet te vaak meer tegen komt. Heb ook tal van notes van spelers , maar meestal zie ik altijd maar 1 a 2 personen van de zoveel terug keren.

Mocht je winst hebben , zou ik kijken voor de small stakes versie van hm2 of PT4 , denk dat ze beiden iets rond de 49 $ kosten. Omgerekend kleine 45 euro.

Beantwoorden
Citeren
Floppiekijken
Poker Player

Heb je ervaring met pt4? Heb eens een trial genomen maar werkte toen niet zo goed. Toen heb ik hem met mijn stomme kop laten verlopen.. Ik speel namelijk op een macbook dus hm draait daar helaas niet op. Terwijl ik hm op mijn oude laptop wel erg fijn vond

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door erwinnvh
Heb je ervaring met pt4? Heb eens een trial genomen maar werkte toen niet zo goed. Toen heb ik hem met mijn stomme kop laten verlopen.. Ik speel namelijk op een macbook dus hm draait daar helaas niet op. Terwijl ik hm op mijn oude laptop wel erg fijn vond

Hey , nee ik heb enkel maar hm2.

Maar ik hoor goede dingen over PT4 , zelf twijfel ik er aan voor hem ook te kopen.

Beantwoorden
Citeren
Qubie
Oldschool Grinder

Zelf ben ik iemand die veel naar stats kijkt. Afhankelijk van hoeveel tafels je speelt, kan je gerust zonder stats werken. Zoals SDK al zei moet je dan wel notes plaatsen.

Begin met notes altijd met de dingen die vlug opvallen, je kan gerust een paar basic niet diepgaande notes neerzetten. Vooral, tight/loose preflop en passive/aggro.

Op vlak daarvan kan je al een besluit maken om te 3betten of niet preflop. Op zich zou ik hier meestal callen met AQo. AQs kan ik nog af en toe wel 3betten tegen de juiste spelers. Maar ik hou graag hier de pot nog vrij klein om een paar redenen.
:diamond:Je hebt een sterke hand maar ook niet supersterk.
:diamond:Je zit in positie postflop en je kan gemakkelijk post flop de grootte van de pot controleren.

Er zijn ook voordelen aan een 3bet, maar dan vooral als je wat reads hebt op spelers. Stel dat een speler met betere kaarten dan AQo 4bet en slechtere handen flat callt, dan kan je zijn range gemakkelijker definieren wat het spelen van de hand nog iets gemakkelijker maakt.

Nu krijg je een 4bet om de oren en ik denk dat je tegen de meeste spelers gewoon gaat moeten folden. Veel spelers zullen zelfs AK flatcallen na een 3bet (wat een 3bet ook gevaarlijker maakt met AQ)

Dus, de 3bet kan verdedigbaar zijn, maar na de 4bet kan je best opgeven readless, zelfs al heb je nog redelijke odds en positie. Zelfs al hit je top pair top kicker ga je er nog te dikwijls je stack slecht inkrijgen en bijna nooit goed.

Beantwoorden
Citeren