Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 3h7s in de BB(600) en shortstack

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
206 Weergaven
tuffnut
Oldschool Grinder

Hallo,

Gisteren een 2$ MTT met 600 spelers gespeeld en ik kreeg 3h7s gedeeld terwijl ik in de BB(600) zat. Zelf had ik nog 3,5k over aan chips en was dus shortstack. (Er waren ook nog antes en die waren 75)

Het volgende deed zich voor waardoor deze hand zeer interessant is;
UG1(10k) raist naar 1200, UG2(17k) callt 1200,MP1 fold en MP2(19k) callt 1200.
CO en de button folden maar de sb callt 900, De pot is gegroeid naar 6.075,. Voor 600 punten om 6K te winnen leek mij een call de beste keuze. Echter ik ben op dat moment nr 68 en vanaf 64 players zit je in the money. Net in the money geraken is ook niks, we willen een grotere prijs pakken dus callen of toch niet?

Ik call dus en heb nog 2900 chips. De pot is 6675 en de flop komt.
8s4s5s. De sb checkt en ik ben aan zet. Met nog 4 man na mij besluit ik all in te gaan gezien de flushdraw en de gutshot en de mogelijkheid dat de rest Hoge facecards spelen. Heb ik dit correct gespeeld? De turn, river en de uitkomst plaats ik later want die is ook interessant.

(Ik merk nu dat deze tread in de MTT moet en niet in de SNG, deze kan dus weg)

4 reacties
TimPS
Oldschool Grinder

Ik vind dit in feite ook wel interessant en ben benieuwd wat de judges gaan zeggen. Persoonlijk denk ik hetvolgende:

1) Je hebt sowieso van niemand nog enige FE, dus shoven vanop de BB met 73s slaat nergens op in deze situatie, dan speel je tegen een tegenstander of 4, met een hand die niet vaak goed zal hitten.

2) Ondanks de pot odds zit je gewoon in de push/fold fase (zelfs al tamelijk ver) en denk ik dus niet dat het verstandig is om NOG meer van je stack te investeren met een hand die multiway (of HU) echt niet goed flopt.

3) Ik hoop dus dat ik de volgende ronde FI ben in de SB en all-in kan shoven met any two, maar laat deze pot nog even aan me voorbij gaan.

Conclusie: ik ben benieuwd naar andere commentaren, maar in feite fold ik zonder nadenken na het zien van zoveel actie voor me.

Willem103
PokerStrategist

6 BB betekent push/fold fase. 3 7 ga je niet mee pushen, dus easy fold.

tuffnut Topicstarter
tuffnut
Oldschool Grinder

Ik heb eerst 600 gecallt he vanwege de goede potodds om de flop te zien. Als het huidige bord te droog was had ik gefold.. dus dat maakt het anders...

Ik heb deze tread in MTT gezet ipv hier (SNG)

samni
PokerStrategist

Deze hand hoorde inderdaad thuis in de MTT sectie, dus ga mijn collega's van daar het werk laten doen (als dat nog niet gebeurd zou zijn :P).