Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] $1.20 27mans 66

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
150 Weergaven
Cognitief
PokerStrategist

Bekende speler:
[tg]Positie_Stack: hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;BU_12700:///////;Hero_8480:///////;[/tg]
400/800 No-Limit Hold'em, Ante 50 (4 Spelers)
Handreplayer voor deze hand: PokerStrategy.com Elephant 0.87.1381.2210 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is SB met 6 :spade:, 6 :diamond:
CO foldt,
BU raiset met 1000 naar 1800,
Hero raiset met 6630 naar 8430 (All-in), 2 folds, Hero krijgt uncalled bet terug

Final Pot: 4600

Villian is hier een regular die weet waar hij mee bezig is.
Zat erg te twijfelen bij deze hand maar achteraf denk ik dat het een goede play was.

Mijn gedachte bij de hand:
Heb hier nog zat foldequity en sta vaak niet ver achter behalve tegen een hoger paar. Tevens wil villain ook niet graag 2/3 van zijn stack riskeren terwijl hij ook weet dat het vaak op een coinflip uit loopt dus zal hij vaak moeten folden.

Is dit ook een goede gedachte of? :f_grin:

2 reacties
Copymeistrr
PokerStrategist

Ik denk niet dat er hier zoveel regs zitten die echt zo goed weten wat ze spelen. Paartjes pushen heads-up vind ik nooit echt slecht door de FE die erbij komt, naast de meestal 50-50 zoals je vermeldt.

samni
PokerStrategist

HU is een paartje quasi altijd de nuts. Zeker op dit soort limieten tegen dit soort flapjacks die niet weten wat ze doen.

Tweede argument pro pushen is het feit dat je maar 10bb meer hebt. Als je dan even de opties gaat overlopen, kom je snel tot de conclusie dat push hier het beste is:

Fold: daarvoor is je hand te sterk heads up.
Call: je krijgt hier absoluut geen odds om te setminen en dat is de enige situatie waarin we small pocket pairs callen.

Gevolg: push.

Derde en laatste argument is inderdaad je folding equity. Desondanks heb je die zelfs niet nodig want zoals je zegt sta je alleen lelijk achter tegen hogere pocket pairs, tegen de rest sta je voor of flip je. Let's face it, met 10 bb heads up moet je flips durven aangaan :P

Nh dus :)