Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

65s

22 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
908 Weergaven
Kleinevis

[converted_hand][hand_history]Poker Stars, $0.45 Buy-in (100/200 blinds)

SB: 2,530 (12.7 bb)
BB: 3,070 (15.4 bb)
UTG: 3,213 (16.1 bb)
MP: 6,617 (33.1 bb)
CO: 11,700 (58.5 bb)
Hero (BTN): 1,265 (6.3 bb)

Preflop: Hero is BTN with 5♠ 6♠
UTG folds, MP calls 200, CO folds, Hero raises to 1,265 and is all-in, 2 folds, MP calls 1,065

Flop: (2,830) T♠ Q♦ 3♠ (2 players, 1 is all-in)
Turn: (2,830) T♦ (2 players, 1 is all-in)
River: (2,830) 4♥ (2 players, 1 is all-in)

Results: 2,830 pot
Final Board: T♠ Q♦ 3♠ T♦ 4♥
MP showed K♣ T♣ and won 2,830 (1,565 net)
Hero showed 5♠ 6♠ and lost (-1,265 net)

Even zeggen hé , MP had een vpip van 67/20.

Heb deze in sit and go wizard geopend en heb hem open % 65 geven en call 15 %. Volgens sng wiz is dit 100 % push. Zit ik wat juist van range in te geven.

Beantwoorden
Citeren
21 reacties
Moderator
SDK1987

Denk dat zijn callingrange veel wijder zal zijn dan 15%, want jij bent de short stack aan tafel. Zou me niks verbazen als hij met meer dan de helft van zijn handen die hij limpt hier zal callen tegen jouw en dan kun je zeker niet any 2 pushen hier.

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis Topicstarter
Kleinevis

Inderdaad zie het nu ook als hij 50 % zou callen dan is het inderdaad fold.
Terug een foutje bij mij , dacht op eerste zicht dat een push hem wel zou dimmen. Blijkbaar verkeerde inschatting.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

die callt geen 50% hier denk ik :) ik vind het een goede push eerlijk gezegd. Volgens mij heb je op zo'n typisch vis echt nog wel veel Foldequity .. denk dat ze nog vaak gaan folden h ier en met al dat dood geld en met jou kleine stack vind ik dat je op de $0.50 hier gewoon moet pushen om meer als 1/3 !!! van je stack erbij te winnen ...

Ik vind het goed gespeeld

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

maar dit is alleen tegen echte fishy spelers he .. niet tegen zomaar iedereen !
Maar deze speler met zijn belachelijke VPIP gaat hier vaak nog folden gewoon hoewel die play zo slecht is gaat ze nog vaak voorkomen :)

Beantwoorden
Citeren
solartje

ik denk niet dat hij hier nog veel fold met zijn stack. hij krijgt close to 2:1 odds, en die haalt hij bijna altijd en gezien de callsize tov stacksize moet hij daar wel bijna ATC callen. of hij nu ATC called, of 30% , no idea, maar denk niet dat je nog genoeg FE hebt.
ik fold hem, tenzij je reads hebt die het omgekeerde beweren.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Je hebt hier denk ik iets van 35-40% equity cEV nodig zeker ?
Iemand met een VPIP 67 daar heb je nog wel FE op .. die zijn echt zo dom he :tongue: nu hangt er wel vanaf hoe die reageert op pushes wel dus akkoord op dat vlak ..

Ik reageer daar nogal eens agressief op op van die kerels, zelfs als het lijkt alsof je geen FE hebt .. die kerels snappen toch niet wat foldequity is :tongue:

Beantwoorden
Citeren
solartje

kan je het beter doen als avg stack vs avg stack ofzo, maar niet als shortie tegen een bigstack. gewoon een combo van tafeel dingen die in je nadeel spelen hier.

1/ niets invested
2/ shortie vs bigstack
3/ betwijfelbare FE
4/ sterkte van je hand.
5/ nog paar future spots te gaan voor je door de blinds moet.
6/ pre anté/dood geld

obv moet je loose pushen als je onder de 10bb grens bent, maar eens je zoveel dropt dat je je FE kwijt bent, moet je wel weer wat tighter gaan spelen en kan je echt beter een FI spot pakken. nu heeft vilain iets, anders had ie pré gewoon gefold, terwijl je bij een FI , altijd de kans hebt dat vilain 23o heeft at hij nu obv niet heeft. Zelf call je op de bb ook vaak een push van een 4-5bb shortie met ATC, waarmee je zelf niet zou openen. is hier goed voorbeeld van.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Straks ga ik eens opnieuw bekijken, ik denk dat ik hier een rekensom verkeerd heb gedaan en dat ik met een harde leak zit :tongue:

Beantwoorden
Citeren
solartje

cutoff voor +ev/-ev als hij 65% opened ligt rond de 40%
Als hij 25% called, is het ATC repush
als hij 40% called , is het break even
als hij >40% called, is het -ev

dus best harde read based beslissing.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

ik stamp hem erin dan :D

Beantwoorden
Citeren
solartje

ik push liever ATC eerst volgende hand , dan een maniac chipleader proberen te doen folden. :coolface: gelukkig is er geen juiste oplossing. elke speler is anders

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

mja hangt wel van reads af .. ik schat deze kerel zo in alsn vis die toch nog wel zal folden :tongue:
maar misschien ist zo'n maniac die je toch sowieso callt .. hangt beetje van reads af :D

Beantwoorden
Citeren
solartje

ATC FI met 4bb, heb je geen reads nodig om cev +ev te zijn, terwijl een verkeerde read nu wel -ev is.
nuja, -ev is relatief. met zo'n kleine stack, kan je "maar" kleine foutjes maken, maar je snapt wat ik bedoel.

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis Topicstarter
Kleinevis

Is dit nu goede push of slechte push ? Reads op die kerel , calt alles wat KT , JT zo iets is en alle paartjes.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Oorspronkelijk gepost door solartje
ATC FI met 4bb, heb je geen reads nodig om cev +ev te zijn, terwijl een verkeerde read nu wel -ev is.
nuja, -ev is relatief. met zo'n kleine stack, kan je "maar" kleine foutjes maken, maar je snapt wat ik bedoel.

Idd , maar denk wel als deze spot +ev is dat die ook heel veel +ev is .. ik neem persoonlijk met een kleine stack liever een risico op een grote +ev dan een risico op een kleine +ev. Want anders moet ik verschillende keren pushen en hopen terwijl ik nu denk nog FE te hebben en direct een lekkere pot binnen haal !

Maar dat doe ik dus alleen als ik de kans heel groot inschat dat villain nog fold :P de pot is gewoon te mooi om te laten liggen als ik dit +ev inschat :D en met 56s zal ik wss wel nooit volledig gedomineerd zijn .. suited connectors en 2 life cards wss

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Oorspronkelijk gepost door Kleinevis
Is dit nu goede push of slechte push ? Reads op die kerel , calt alles wat KT , JT zo iets is en alle paartjes.

hangt er vanaf wat hij opent en wat hij foldt .. als je denkt dat die heel veel opent en nog heel veel fold kan je pushen .. denk je dat hij toch gaat callen dan moet je folden

Beantwoorden
Citeren
bobm78

Meeste 67/20 spelers zullen hier zo goed als hun gehele limprange afstacken, zeker met die stacksize. Zie hem dus gerust een J6s oid limp/callen.
Als het sommetje van Solartje klopt, en daar gaan we maar ff vanuit want het is Solartje :D dan lijkt het antwoord me vrij duidelijk. Hij gaat hier echt niet meer dan 60% van zijn limprange folden, denk eerder aan 10/20% van zijn limprange dat ie foldt.
Uiteraard heb je soms uitzonderingen, maar dat blijf je houden met zulke spelers, je zult toch ergens een grens moeten trekken.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Verdorie 2 betere spelers die het nu al zeggen :P dan zal het wel kloppen :D

Beantwoorden
Citeren
solartje

i got lucky :coolface:

maybe dat je me ooit wel eens op een foutje betrapt hoor. niet opgeven wolfske !

(ps thanks voor je mening bobm78. die wolfske is nogal koppig ventje :p)

Beantwoorden
Citeren