Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

ATo

10 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
620 Weergaven
Kleinevis

[converted_hand][hand_history]Poker Stars, $0.45 Buy-in (500/1,000 blinds, 60 ante) No Limit Hold'em Tournament, 7 Players

Hero (MP2): 6,700 (6.7 bb)
MP3: 1,685 (1.7 bb)
CO: 8,385 (8.4 bb)
BTN: 9,680 (9.7 bb)
SB: 5,785 (5.8 bb)
BB: 2,230 (2.2 bb)
MP1: 33,035 (33 bb)

Preflop: Hero is MP2 with T♣ A♥
MP1 calls 1,000, Hero raises to 6,640 and is all-in, 5 folds, MP1 calls 5,640

Flop: (15,200) 7♣ 3♣ 7♠ (2 players, 1 is all-in)
Turn: (15,200) 6♣ (2 players, 1 is all-in)
River: (15,200) 2♣ (2 players, 1 is all-in)

Spoiler

Results: 15,200 pot
Final Board: 7♣ 3♣ 7♠ 6♣ 2♣
Hero showed T♣ A♥ and lost (-6,700 net)
MP1 showed J♣ 9♦ and won 15,200 (8,500 net)

[/hand_history][/converted_hand]

Volgens mij goede push met 6 bb ? Sngwizard zou mij enkel vanaf jj+ laten pushen.

Beantwoorden
Citeren
9 reacties
Moderator
SDK1987

Het probleem met pushen hier is dat er nog 3 kleinere stacks in het toernooi zitten en je hebt hier een callhappy bigstack.
Dus moet je hier inderdaad behoorlijk tight pushen en in de wetenschap dat BB met any 2 moet afstacken aangezien hij de helft van zijn stack heeft geïnvesteerd aan blinds en antes kun je hier makkelijk een plaatsje opschuiven hier. Waarschijnlijk heb je tegen de callingrange van big stack 70% equity nodig om hier profitabel te kunnen pushen. Dus ga je al gauw richting een range van JJ+ om hier +EV te kunnen pushen.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Hier speelt veel ICM.

Wat is ICM

Independent chip model
--> gaat een beetje kijken hoeveel geld je stack waard is en hoeveel je gemiddeld zou verdienen met een fold en hoeveel je gemiddeld zou winnen met een push en gaat beiden tegen elkaar afzetten.

Waarom speelt ICM hier
Dit is een final table dus het draait hier al om geld. Er zitten stacks aan tafel die heel klein zijn en de kans is groot dat je nog een aantal plaatsen hoger zult eindigen .. hierdoor moet je niet veel risico nemen in deze spots. De kans dat er 1 of 2 stacks gaan busten is groot waardoor je met sterkere kaarten moet spelen

Hoewel de bubble net voorbij is heb jij de 3e stack en heb je veel te verliezen tegen de eerste en de tweede stack (zij kunnen jou busten). Daarom kan je hier niet echt breed zijn tegen hun.

Hoe weeet ik hoeveel ICM speelt?
Veel spelen met sit en go wiz , en ervaring. Het komt ook uitstekend naar voor in een video van steambull over de 45 mans trouwens !

De gouden regel is een beetje :
- Heb je een grotere stack dan probeer je confrontatie met andere grote stacks te vermijden tenzij je heel sterke kaarten hebt

- Midstacks ondervinden heel veel icm en kan je losser tegen spelen (al begrijpen die stacks dat vaak op dit limiet niet en callen ze je te los)

- Heb je een kleine stack (laatste of voorlaatste) dan kan je alweer losser zijn omdat je niet veel te verliezen hebt.

Het is een beetje denken van wat je normaal zou pushen en wat je nu zou doen met de vele extra risico's die er aan een FT zijn

Dit geval
Je hebt nog veel personen achter jou en de bigstack is blijkbaar een maniac
Je wil niet clashen met die bigstack waardoor je tight moet zijn (je kan busten)
Er zitten veel shortere stacks aan tafel waardoor je tight moet zijn
Je bent zelf een beetje een midstack en moet hierdoor tight zijn

Al die factoren maken dat je ATo hier plots van een deftige kaarten een slechte is. Hoewel je preflop voorligt is deze call toch verliesgevend voor jou (chipev gezien ist winstgevend, na berekening icm verliesgevend)

JJ+ zou hier wel een goeie range kunnen zijn ja. Denk dat ik TT en AKs ook wel nog push

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Hier een heel goeie video !
Verdiep je zeker in pushranges en ICM !

http://nl.pokerstrategy.com/video/26649/

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis Topicstarter
Kleinevis

Mensen merci alvast voor zoveel moeite te steken , helpt echt enorm. Heb echt het gevoel dat ik veel bijgeleerd heb. Had even 30 min serie gekeken van collin en meteen beginnen spelen. Het kwam dus uit dat ik veel te tight speelde. Meer pushen , ik ga deze video nu eens bekijken. Wil mij echt heel verdiepen wanneer wel en wanneer een goede push zou zijn.
SNGwiz heb ik nu ook voor altijd , dus daar speel ik veel mee. Moet wel nog eens tutorial hebben over ik het beste range zou instellen van spelers op sng wizard.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

ranges is iets wat varieert van de stakes en soort game .. is iets wat je uit ervaring en discussies leert :)

Beantwoorden
Citeren
solartje

weinig aan toe te voegen.
Wolfske zit niet voor niets op de eerste rij in de klas :P strever !!

zonder enige FE, push ik hier zelf maar QQ+ denk ik. HUGE bubblefactor. zou me niet verwonderen als je zelf boven de 2.0 uitkomt (gok op 2.2), wat neerkomt dat je al bijna 70% favorit moet zijn en dat ben je maar met een heel beperkt aantal handen.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Oorspronkelijk gepost door solartje
weinig aan toe te voegen.
Wolfske zit niet voor niets op de eerste rij in de klas :P strever !!

zonder enige FE, push ik hier zelf maar QQ+ denk ik. HUGE bubblefactor. zou me niet verwonderen als je zelf boven de 2.0 uitkomt (gok op 2.2), wat neerkomt dat je al bijna 70% favorit moet zijn en dat ben je maar met een heel beperkt aantal handen.

nit :coolface:

Beantwoorden
Citeren
solartje

heb je die stacksizes gezien :f_eek:
Dit speel ik nog tighter dan de bubble van een DON
zelf met 2AI's ben je nog niet CL en tegen de andere spelers maakt die paar K meer ook niet veel uit kwa FE of utility.
Je hebt hier niets te winnen , enkel te verliezen.

Die CL heeft zoveel chips dat hij grootste deel van de pricepool voor zijn rekening neemt. als je 31% (prijs van 1ste) al voor hem beschouwd, heb je nog 69% van de pricemoney left te verdelen, met een 2de plaats die er 22% waard is als best case. je staat hier 4de in stack met een expected worth of iets van een 14%. je kan dus iets van een 8% BEST case winnen (gok dat een dubbel up je maybe maar 5% equity opleverd, omdat je belange niet zeker bent van 2d place met een dubbleup), maar je kan er 14% verliezen. je moet bijna ATC folden , vanaf die CL in de pot zit.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

kzei dat zomaar, beetje plagen :coolface:

Beantwoorden
Citeren