Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

77 op CO en bubble

14 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
453 Weergaven
Skrolk
Oldschool Grinder

Dit is toch gewoon een spot die je moet nemen ondanks dat het de bubble is?

PokerStars - $1.36+$0.14|400/800 Ante 50 NL - Holdem - 8 players
Hand converted by PokerTracker 4

MP+1: 5,705 (VPIP: 15.22, PFR: 8.89, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 49)
Hero (CO): 7,210
BTN: 7,424 (VPIP: 16.67, PFR: 16.67, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 7)
SB: 12,340 (VPIP: 38.10, PFR: 21.62, 3Bet Preflop: 7.14, Hands: 44)
BB: 4,870 (VPIP: 20.00, PFR: 13.33, 3Bet Preflop: 5.26, Hands: 50)
UTG: 17,826 (VPIP: 60.00, PFR: 14.29, 3Bet Preflop: 6.67, Hands: 35)
UTG+1: 6,790 (VPIP: 29.27, PFR: 17.95, 3Bet Preflop: 13.33, Hands: 41)
MP: 5,335 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 7)

8 players post ante of 50, SB posts SB 400, BB posts BB 800

Pre Flop: (pot: 1,600) Hero has 7♥ 7♠

fold, fold, fold, fold, Hero raises to 7,160 and is all-in, fold, fold, BB calls 4,020 and is all-in

Beantwoorden
Citeren
13 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dit is ook een duidelijke push. Ook al zit je op de bubble.
De enige reden om hier aan een push te twijfelen is als je denkt dat je tegenstanders een stuk losser dan nash gaan callen, maar dat lijkt me nu niet het geval.

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje
PokerStrategist

Dit is wel een push, maar het overdenken waard idd, vnl omdat je op de bubble zit.

Er is niemand echt groot hier en je hebt daarom een inmense dot FE, zelfs op de CL. Zwakkere handen zou je hier misschien eerder kunnen minr/f, maar 77 is daar te sterk voor.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Min-raise/folden met zwakkere handen dan 77 met een 9bb stack. Dat mag je mij uitleggen waarom je dat zou willen doen in ICM heavy situaties. Zeker met zo'n shortie in BB dat je altijd moet callen i.v.m. de pot-odds is dat gevaarlijk.

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje
PokerStrategist

My bad. Heb niet goed gelezen. Mainly shove / fold hier en hoogstens inducen met monsters

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

jups, is zeker een push.

ik push daar wel geen 22 op de 1$ games, omdat ik denk dat ze looser callen dan nash en omdat ik wel denk dat je edge op een 1$ FT wel best goed is. vooral die CL die loose stats heeft en in de blinds zit die kan al eens yolo calls gaan maken. denk dat ik hier 66 push als bottom van men range.

Beantwoorden
Citeren
WilcoDP
PokerStrategist

Ik push hier superwijd: alle paren, azen, koningen, broadway, bijna alle connectors. Juist omdat het de bubble is.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door WilcoDP
Ik push hier superwijd: alle paren, azen, koningen, broadway, bijna alle connectors. Juist omdat het de bubble is.

dan ga je best veel geld verlieZen... Zeker met zo'n kromme range
Je pusht hier liever j7s dan k3o en nog liw er fold je ze

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Volgens mij maak jij het weer wat te bont met jouw pushingrange, want je moet ook rekening houden dat de SB je kan uitschakelen en dan kan je het zeker niet permitteren om te wijd te gaan pushen.

Beantwoorden
Citeren
WilcoDP
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Wolfske

dan ga je best veel geld verlieZen... Zeker met zo'n kromme range
Je pusht hier liever j7s dan k3o en nog liw er fold je ze

J7s push ik hier ook.

Beantwoorden
Citeren
WilcoDP
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door SDK1987

Volgens mij maak jij het weer wat te bont met jouw pushingrange, want je moet ook rekening houden dat de SB je kan uitschakelen en dan kan je het zeker niet permitteren om te wijd te gaan pushen.

Kan zijn dat het iets te veel is. Maar zou SB zo licht callen? Het is een behoorlijk deel van zijn stack. Daarnaast is het maar één van de drie die achter me zitten tegen wie ik direct gevaar loop.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door SDK1987

Kan zijn dat het iets te veel is. Maar zou SB zo licht callen? Het is een behoorlijk deel van zijn stack. Daarnaast is het maar één van de drie die achter me zitten tegen wie ik direct gevaar loop.

Je moet ook begrijpen hoe ICM werkt, als jij veel te veel gaat pushen wordt de kans groter dat je clasht met 1 van hun .. alle andere spelers winnen dan geld ten koste van jullie en in dit geval vooral ten koste van jou omdat je door redleijk goede kaarten gecalled gaat worden.

Als midstack in deze situatie is dat heel pijnlijk om dat je stack best veel geld waard is, je kan heel veel verliezen dus en heel weinig winnen. Een te wijde push maken levert je eigenlijk niets op, ICM speelt hier doorslaggevend.. K3o is hier bv de easiest fold ever .. is zelfs nog niet eens een klein beetje close .. is echt horrible om te doen in een 45 mans.

Wat jij zegt kan je naargelang je tafel toepassen in een MTT/180 mans -> weinig ICM maar veel spelers adapten er keihard op alsof er ik weet niet wat van afhangt, je hebt al snel meer te winnen dan te verliezen en dus ga je soms wel wat yolo kunnen doen ...

In een flatte 45 mans is dit niet snel van toepassen, want als je je vergist kost het bakken met geld .. en met die SB hiertussen is dit sowieso al geen lekkere spot.

Het is niet zo simpel om uit te leggen eigenlijk, maar ik denk datk een paar belangrijke elementen naar voor haal :)

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Ik zal het ook even anders zeggen met dit als voorbeeld..
Volgens nash kan je hier 34% pushen als midstack Dat zou betekenen dat J7s +0.01 is (K3o is wel duidelijk fold)

Dit klopt echter alleen op de voorwaarde dan
BTN enkel callt met TT+ AK+
SB callt met 77+ A9s+ ATo+
BB callt met 66+ A8s+ A9o+

en dat elke overcall voor SB QQ+ is en voor BB KK+ is

Alsk de overcall ranges realistischer maak vallen nog maar een paar combo's weg.
Als BTN besluit AQs te gaan callen dan valt er al een stukje meer weg J7s = fold, gaat ie ook 99 callen (zeker allemaal niet ondenkbaar) dan zit je op een range met offsuite broadways en 9suited kickers (maw er valt heel veel weer weg)

Of als we de grootste invloed hebber namelij,k SB een klein beetje wijder wordt nl 66+ A8s+ A9o en KQs .. dan vallen wij op een range van 15% ongeveer

Het is zeker niet ondenkbaar dat SB zoiets afcallt .. integendeel .. pbb callt ie nog ietsje mee rpockets als ie ICM niet goed snapt .. dat gebeurt vaak op lagere stakes ...

Dus dat toont aan dat als je bij villain al vrij zeker kan zijn (bij 1 van de 3) dat ze wijder gaan zijn .. dan zit je al snel in de shit met een nashrange hier (zeker als midstack en zeker met edge)
Vergeet ook niet dat bij de initiele nashrange (dus als iedereen juist afcallt) zowat 10% van je pushrange marginaal is (maw niet hoger dan +0.05) en dat is in het geval als ze tighter zijn

Beantwoorden
Citeren
WilcoDP
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Wolfske
Ik zal het ook even anders zeggen met dit als voorbeeld..
Volgens nash kan je hier 34% pushen als midstack Dat zou betekenen dat J7s +0.01 is (K3o is wel duidelijk fold)

Dit klopt echter alleen op de voorwaarde dan
BTN enkel callt met TT+ AK+
SB callt met 77+ A9s+ ATo+
BB callt met 66+ A8s+ A9o+

en dat elke overcall voor SB QQ+ is en voor BB KK+ is

Alsk de overcall ranges realistischer maak vallen nog maar een paar combo's weg.
Als BTN besluit AQs te gaan callen dan valt er al een stukje meer weg J7s = fold, gaat ie ook 99 callen (zeker allemaal niet ondenkbaar) dan zit je op een range met offsuite broadways en 9suited kickers (maw er valt heel veel weer weg)

Of als we de grootste invloed hebber namelij,k SB een klein beetje wijder wordt nl 66+ A8s+ A9o en KQs .. dan vallen wij op een range van 15% ongeveer

Het is zeker niet ondenkbaar dat SB zoiets afcallt .. integendeel .. pbb callt ie nog ietsje mee rpockets als ie ICM niet goed snapt .. dat gebeurt vaak op lagere stakes ...

Dus dat toont aan dat als je bij villain al vrij zeker kan zijn (bij 1 van de 3) dat ze wijder gaan zijn .. dan zit je al snel in de shit met een nashrange hier (zeker als midstack en zeker met edge)
Vergeet ook niet dat bij de initiele nashrange (dus als iedereen juist afcallt) zowat 10% van je pushrange marginaal is (maw niet hoger dan +0.05) en dat is in het geval als ze tighter zijn

Dank je. Weer wat om over na te denken.

Beantwoorden
Citeren