Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] 87s; middle pair + flush draw op flop

14 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
530 Weergaven

Bekende speler:
[tg]Positie_Stack: hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;UTG3_2820:///////;MP1_3000:///////;MP2_2970:///////;MP3_2790:///////;CO_3000:///////;BU_6510:///////;Hero_2970:///////;BB_2940:///////;[/tg]
SnG-MTT $ 1,10 (90 Spelers)
15/30 No-Limit Hold'em (8 Spelers)
Handreplayer voor deze hand: PokerStrategy.com Elephant 0.90.30913.3 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is SB met 8 :spade:, 7 :spade:
UTG3 callt, 4 folds, BU callt, Hero callt, BB checkt

Flop: (120) 9 :spade:, 8 :heart:, 3 :spade: (4 Spelers)
Hero bet 90, 2 folds,
BU raiset met 90 naar 180, Hero callt

Turn: (480) K :heart: (2 Spelers)
Hero bet 240,
BU raiset met 240 naar 480, Hero callt

River: (1440) Q :spade: (2 Spelers)
Hero checkt,
BU bet 1440,
Hero raiset met 840 naar 2280 (All-in), BU callt

Final Pot: 6000

Flop: Gezien de limp preflop denk ik aan een zwakke aas (mogelijk spade) zoals A9/A8 of mogelijk een set (99/88/33). Overpair zou ik hier niet eens aan denken omdat hij deze zeker op de button zou raisen.

Turn: Ok, die minraise was vreemd. Ik zie dit vaak gebeuren met zwakke pairs (A9/A8, 77, 66, 55, 44) dus ik denk hier dan ook dat het 50/50 is of mn 8 met slechte kicker goed is. Set zou hij veel meer raisen (mogelijk all-in) of slowplayen dus daar denk ik niet meer aan.

River: Op de turn raised hij weer dus ik weet echt niet wat hij hier heeft. De typische mafketel op deze limiet zal wel een zwakke K hebben. Hier hit ik een zwakke flush dus ik raise hem all-in, hij zal hem echt niet hebben aangezien hij 2x raised. Dat doet ie misschien 1 keer maar niet ook nog eens op de turn als hij merkt dat ik niet weg ga. Heel misschien dat zn zwakke K suited spades is. Dat is eigenlijk de enige kaart waar ik hem op zet die mij beat.

13 reacties
gewoonlars
Oldschool Grinder

Preflop en flop lijkt me prima. Turn zou ik Check/Callen en dan de river uitbetten als je hit.

Ben niet echt blij met zijn river potbet en zou waarschijnlijk folden. Ik zie hem alleen JT of een flush hebben. Lastig

dustje
Elite Grinder

waarom lead je de turn? makes no sense

Op de flop zou ik niet donkbetten omdat bij een raise je vaak geen odds meer krijgt om te drawen.

Op de turn vind ik je redenatie dat hij geen set heeft niet kloppen! Dit zit perfect nog in zijn range. K verandert eigg gewoon weinig aan ons plan. Daar uitbetten vind ik opnieuw echt niet goed. Draws agressief spelen doe je eerder door te raisen en niet echt door te gaan donkbetten oid.

Turn bet ik altijd uit omdat er nu al twee overcards liggen tov een TP hand op de flop dus ik zie veel te veel behind checken. Zet villain ook niet op een draw dus hem checken als bluff induce vind ik ook niet op zijn plaats. Ik zie villain hier veel een two pair hand hebben.

As played flat ik de river ook gewoon omdat ik mezelf voor het hoofd sla als hij een hogere flush maakt, wat zeker nog in zijn range zit.

3BetMe4Free
Oldschool Grinder

Vind het heel moeilijk te zeggen, helemaal in dit soort toornooien waar je donks tegen komt, maar ook grinders. vaak zoek ik de speler dan even vaak kun je wel zien aan hoeveel tafels wat voor speler het is. met een donk zou ik gewoon checken op de turn, en river gewoon afcallen. Tegen een gast die veel tafels speelt, zit er meer 99 / 88 / 33 of flushdraw in het spel dus had ik hem wss op de turn gefold als hij had geraist.

solartje
Poker Player

preflop =standaard
flop= check/call omdat je niet HU maar multiway zit. je wil hier zeker geen raise tegen je oren krijgen
as played: turn: check/call (if odds ok)
river: ship if flush hit, anders check/fold.

samni
PokerStrategist

Er zijn al vele zaken gezegd, en in de meeste posts zit zeker een vorm van waarheid. Ik vat dus even samen :)

Preflop = standaard. Je kan multiway met een suited connector voor een halve big blind de flop zien, doen! Goed :)

Flop: Je hit een paar en een flushdraw. In vele gevallen spelen we dit als de nuts, hier niet, aangezien we nog heel vroeg in het toernooi zitten én omdat je eigenlijk maar zeer lage kaarten hebt.
Zelf betten vind ik hier persoonlijk een beetje dom. Voor hetzelfde geld krijg je een checkaround en de kans om gratis je flush te hitten. Ik zou dus gewoon check-callen daar.
Ik call hier zelfs nog een potbet, omdat je in feite flipt tegen azen hier (die hier in principe een potbet zouden kunnen doen).

Turn: Verandert weinig aan het plan, zoals hier al gezegd. Ik check opnieuw en kijk hoeveel hij bet. Krijg je de odds om te improven, dan call je, anders fold je.

River: Je hit, je gaat broke. Als je hier niet broke wil gaan, dan moet je gewoon preflop folden, aangezien het hiervoor is dat je de hand speelt. De kans dat hij hier behind checkt is onnoemelijk groot, dus dat willen we vermijden. We betten zelf, iets van een 2/3e pot en snappen op zijn shove.

Otto1964
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door samni
Er zijn al vele zaken gezegd, en in de meeste posts zit zeker een vorm van waarheid. Ik vat dus even samen :)

Preflop = standaard. Je kan multiway met een suited connector voor een halve big blind de flop zien, doen! Goed :)

Flop: Je hit een paar en een flushdraw. In vele gevallen spelen we dit als de nuts, hier niet, aangezien we nog heel vroeg in het toernooi zitten én omdat je eigenlijk maar zeer lage kaarten hebt.
Zelf betten vind ik hier persoonlijk een beetje dom. Voor hetzelfde geld krijg je een checkaround en de kans om gratis je flush te hitten. Ik zou dus gewoon check-callen daar.
Ik call hier zelfs nog een potbet, omdat je in feite flipt tegen azen hier (die hier in principe een potbet zouden kunnen doen).

Turn: Verandert weinig aan het plan, zoals hier al gezegd. Ik check opnieuw en kijk hoeveel hij bet. Krijg je de odds om te improven, dan call je, anders fold je.

River: Je hit, je gaat broke. Als je hier niet broke wil gaan, dan moet je gewoon preflop folden, aangezien het hiervoor is dat je de hand speelt. De kans dat hij hier behind checkt is onnoemelijk groot, dus dat willen we vermijden. We betten zelf, iets van een 2/3e pot en snappen op zijn shove.

Je callt een potbet omdat je flipt tegen azen (dat zou ik ook doen als ik de flop gecheckt had). Maar dat betekent dat je vindt dat je hand sterk is. Dan kun je mijns inziens veel beter de flop betten. Zelf zou ik gewoon een potbet doen dus 120. Heeft aardig wat FE denk ik, alles wat niet gehit heeft zal folden.

Komt er weerstand dan kun je er van uitgaan dat je tegen een overpair of een straight/flush draw zit te spelen

samni
PokerStrategist

Nee, want op dit moment loop je wel nog achter en we zijn hier geen cashgame aan het spelen :)

Otto1964
Oldschool Grinder

Nee, want op dit moment loop je wel nog achter en we zijn hier geen cashgame aan het spelen :)

Hoezo loop je achter? Dat weet je niet, je hebt middle pair...

samni
PokerStrategist

En sinds wanneer is middle pair op deze limieten een reden om multiway te gaan betten?

Otto1964
Oldschool Grinder

En sinds wanneer is middle pair op deze limieten een reden om multiway te gaan betten?

Hmm deze limieten, niet echt naar gekeken. Daar heb je wel een punt.

Ik moet zeggen dat ik zelf in dit soort situaties (middle pair + flushdraw in multiway pot) soms bet en soms passief ben.
Is de pot al wat groter dan ben ik passief, is de pot klein zoals in dit voorbeeld dan ben ik meer geneigd te leaden. Ligt ook aan de tegenstanders, zijn het maniacs dan ben ik passief en call volgens odds, zijn het regulars dan heb je veel meer FE en zal ik vaker leaden

Otto1964
Oldschool Grinder

Hmm deze limieten, niet echt naar gekeken. Daar heb je wel een punt.

Ik moet zeggen dat ik zelf in dit soort situaties (middle pair + flushdraw in multiway pot) soms bet en soms passief ben.
Is de pot al wat groter dan ben ik passief, is de pot klein zoals in dit voorbeeld dan ben ik meer geneigd te leaden. Ligt ook aan de tegenstanders, zijn het maniacs dan ben ik passief en call volgens odds, zijn het regulars dan heb je veel meer FE en zal ik vaker leaden.

Ik zou de flop leaden, verder ben ik het met samni eens.

Ik lead de flop, omdat ik de pot nu alvast groter wil hebben. Als je een check around krijgt, dan krijg je een kleine pot als je hit, terwijl je hier met een bet de pot al een klein beetje richting een all in kan sturen, zonder dat je veel inzet, en je krijg fe tegen bijv. gutshots over overs, die jou kunnen outdrawen, wat ook weer handig is.

Ik zie niet in waarom ik dit zou checken op de flop.

Op de turn c/c, river leaden.