Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

99

16 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
646 Weergaven
Kleinevis
PokerStrategist

Poker Stars, $3.19 Buy-in (25/50 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 9 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BTN: 2,135 (42.7 bb)
SB: 1,325 (26.5 bb)
Hero (BB): 1,425 (28.5 bb)
UTG+1: 2,141 (42.8 bb)
UTG+2: 1,923 (38.5 bb)
MP1: 251 (5 bb)
MP2: 1,605 (32.1 bb)
MP3: 1,185 (23.7 bb)
CO: 1,510 (30.2 bb)

Preflop: Hero is BB with 9 9
UTG+1 calls 50, UTG+2 folds, MP1 raises to 251 and is all-in, 5 folds, Hero calls 201, UTG+1 calls 201

Flop: (778) 8 J 6 (3 players, 1 is all-in)
Hero checks, UTG+1 checks

Turn: (778) 2 (3 players, 1 is all-in)
Hero bets 200, UTG+1 calls 200

River: (1,178) 2 (3 players, 1 is all-in)
Hero bets 200, UTG+1 calls 200

Results:

Spoiler

1,578 pot
Final Board: 8 J 6 2 2
Hero showed 9 9 and lost (-651 net)
UTG+1 showed 2 A and won 1,578 (927 net)
MP1 mucked 7 A and lost (-251 net)

Oke , moest ik isoleren , wat eigenlijk wel marginaal is natuurlijk met zoveels BB's. Wat de Big blind hier eigenlijk doet is maar vreemd , maar gelukkig krijgt hij runner runner. Zou ik hem pre all in duwen , of gewoon op de flop all in duwen ?

Beantwoorden
Citeren
15 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Je hebt blijkbaar veel kritiek op de BB, want dat ben je zelf :D

Je kunt hier prima isoleren hier tegen de shortie, behalve als je een read hebt dat de UTG+1 limper trapt in dit soort spots. Er ligt namelijk al aardig wat dood geld in de pot en 3 betten heeft ook geen zin. Dus kun je hier wel pushen ook al lijkt de push wat veel.

Als gespeeld zou ik op de turn zou ik wel wat meer gaan uitbetten dan iets meer dan 1/4 pot, want je wilt je hand beschermen tegen de flushdraw en als je hier bijvoorbeeld 400 bet kun je op de river e.v.t. all-inn.

Beantwoorden
Citeren

Ik zou hem preflop niet pushen met 28bb, en als de big blind raar doet dan heb je het over jezelf? :coolface:

Denk dat ik hem ook gewoon flat preflop, en dan hangt het een beetje af van UTG of ik de flop bet ofniet. As played zou ik turn wel ietsje groter maken en de river prolly checken..

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis Topicstarter
Kleinevis
PokerStrategist

Oei epic fail :facepalm: Ja heb veel kritiek op mezelf :coolface:

Kan me in beide vinden , maar iso is dat nie marginaal met zoveel BB's ? We zitten nog maar in de begin fase eigenlijk.

Misschien flop gewoon betten kon beter geweest zijn. Nu toon ik zwakte en denkt wel vaak voor te liggen tegen me. Turn agree , weet niet waarom ik zo small bet.

river was beter een check geweest , nooit gedacht dat hij A2 zou tonen.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Kleinevis
Oei epic fail :facepalm: Ja heb veel kritiek op mezelf :coolface:

Kan me in beide vinden , maar iso is dat nie marginaal met zoveel BB's ? We zitten nog maar in de begin fase eigenlijk.

Misschien flop gewoon betten kon beter geweest zijn. Nu toon ik zwakte en denkt wel vaak voor te liggen tegen me. Turn agree , weet niet waarom ik zo small bet.

river was beter een check geweest , nooit gedacht dat hij A2 zou tonen.

Agree dat iso marginaal is en dan nog eens OOP..

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Je ligt voor op de range van de pusher en de UTG+1 speler. Verder wil je de UTG+1 speler niet al te goedkoop een flop laten zien en hij heeft ook nog positie op jouw. Ik zou zelf hier alleen callen als de UTG+1 vaak trapt op deze positie.
Verder zou je zelfs value kunnen halen tegen deze speler als hij met 88, 77 en Ax gaat callen en dat zou tegen een calling station een prima situatie zijn.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Je ligt voor op de range van de pusher en de UTG+1 speler. Verder wil je de UTG+1 speler niet al te goedkoop een flop laten zien en hij heeft ook nog positie op jouw. Ik zou zelf hier alleen callen als de UTG+1 vaak trapt op deze positie.
Verder zou je zelfs value kunnen halen tegen deze speler als hij met 88, 77 en Ax gaat callen en dat zou tegen een calling station een prima situatie zijn.

En naar hoeveel ga je dan raisen?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Hicyy

all-inn natuurlijk. Raisen heeft geen zin, want je commited je altijd hier en je wilt de druk op je tegenstander leggen.

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis Topicstarter
Kleinevis
PokerStrategist

Merci SDK voor de uitleg , dacht toch dat het margi was maar ziet er naar uit dat het beter was geweest.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Hicyy

all-inn natuurlijk. Raisen heeft geen zin, want je commited je altijd hier en je wilt de druk op je tegenstander leggen.

Ja dat was geen slimme vraag, isoshove moet je je idd niet drukmaken voor OOP :coolface:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Enig puntje dat ik ben vergeten is. Mocht de UTG+1 een VPIP en PFR hebben dat zo goed als gelijk is dan heb je een grote kans dat hij aan het trappen is, maar dat zal hier niet het geval zijn. Dan is zelfs folden een goede mogelijkheid, want dan loop je het risico om tegen een re-shove of 3 bet aan te lopen en dan is callen ook geen fijne situatie.

Beantwoorden
Citeren

Enig puntje dat ik ben vergeten is. Mocht de UTG+1 een VPIP en PFR hebben dat zo goed als gelijk is dan heb je een grote kans dat hij aan het trappen is, maar dat zal hier niet het geval zijn. Dan is zelfs folden een goede mogelijkheid, want dan loop je het risico om tegen een re-shove aan te lopen en dan is callen ook geen fijne situatie.

Die conclusie mag je echt niet maken :P bij solid spelers ligt vpip en pfr ook zo goed als gelijk lol

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Inderdaad, maar een solid speler gaat niet limpen in dit soort situaties als het niet als doel heeft om te trappen. Het zou namelijk vrij raar zijn om met een hand als 88 te gaan limpen first in als je een solide speler bent.

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis Topicstarter
Kleinevis
PokerStrategist

UTG zijn stats waren 20/0 over 85 handjes.

Beantwoorden
Citeren
samni
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Kleinevis
UTG zijn stats waren 20/0 over 85 handjes.

Push pre.. Dood geld want UTG foldt altijd op een shove en als je flat gaat utg met zo'n stats ook ALTIJD flatten en dan zit je OOP te spelne met 99 in een 700-ish pot met iets mere dan 1100 behind en met 99 hit je altijd een kutflop.

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

push pré omdat je oop zit. IP had ik een call fine gevonden.
as played: bet flop voor protection tegen overcards + value van draws

feit dat hij 20/0 stats heeft maakt nog meer dat je moet isoleren. normaal moet je je hand minder protecten tegen een limper omdat ze "normaal" hun zwakke handen limpen en enkel hun sterke raisen, maar hier limped hij alles en zou ik al sneller protecten.

Beantwoorden
Citeren