Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

A7s moeilijke situatie op de river

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
139 Weergaven
michel2311
PokerStrategist

Villain: 35/31/0.8/5.9 over 61 handen

Als mijn stack wat short begint te raken dan ga ik meestal dit soort handen vanaf de BTN spelen. Meestal pak je dan de blinds op wat toch een aanzienlijk gedeelte van je stack is.
Hier called de SB die wat passieve stats heeft. Op de flop hit ik mijn pair maar met mijn lage kicker weet ik niet precies waar ik sta en besluit te betten (value tegen een eventuele FD). Op de turn komt de draw aan en besluit ik behind te checken. River bets villain uit en zit ik in een zeer lastige situatie........

Eigen analyse:
Volgens mij is het beter om de turn ook te betten en dan krijg je waarschijnlijk een freecard op de river. Bij een raise kun je dan ook gemakkelijk je kaarten wegleggen.

Poker Stars, $3.19 Buy-in (75/150 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 4 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BB: 2,012 (13.4 bb)
CO: 1,467 (9.8 bb)
Hero (BTN): 1,923 (12.8 bb)
SB: 3,598 (24 bb)

Preflop: Hero is BTN with A 7
CO folds, Hero raises to 300, SB calls 225, BB folds

Flop: (750) T 8 A (2 players)
SB checks, Hero bets 390, SB calls 390

Turn: (1,530) 5 (2 players)
SB checks, Hero checks

River: (1,530) 8 (2 players)
SB bets 975, Hero calls 975

Beantwoorden
Citeren
2 reacties
gewoonlars
Oldschool Grinder

Met 13bb lijkt me dit een standaard push hand. Dus ipv preflop raisen gewoon preflop allin gaan. Saves you the trouble. Ik zou de river btw gewoon folden.

Beantwoorden
Citeren
Qubie
Oldschool Grinder

Shoven preflop is ook hier het beste. Met A7s is het moeilijk om zeker te weten of je de beste hand hebt postflop als je tegenactie krijgt.

As played zou ik gewoon de turn jammen. Je hebt nog 1233 chips behind en de pot is 1530. Er zitten niet echt veel betere aces in zijn range, en hij callt de flop wel met heel wat meer dan flushdraw.

As played heb je op de river een moeilijke beslissing. Als zijn aggression factor 0.8 is, dan kan je de river beter folden.

Beantwoorden
Citeren