Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

A7s MP vraagtekens

11 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
288 Weergaven
Cabooter
Legacy Member

Known Players:
MP1: 3400 - 113 bb
MP2: 2700 - 90 bb
MP3: 1230 - 41 bb
CO: 1465 - 49 bb
BU: 1485 - 50 bb
SB: 1500 - 50 bb
BB: 3220 - 107 bb

15/30 No Limit Hold'em Toernooi (7 Handed)
Hand recorder voor deze hand:PokerStrategy.com SideKick 1.1.807.1

Preflop: Hero is MP2 met A♠, 7♠
SB posts small blind (15), BB posts big blind (30), MP1 calls, Hero raises to 135, 4 folds, BB calls, MP1 calls

Flop: (420 - 14 bb) T♦, 8♠, 6♠(3 Spelers)
BB checks, MP1 bets 300, Hero calls, BB folds

Turn: (1020 - 34 bb) 5♥(2 Spelers)
MP1 bets 1020, Hero calls

River: (3060 - 102 bb) 5♣(2 Spelers)
MP1 bets 1945, Hero folds, MP1 gets uncalled back (1945)

Ik ben hier sowieso al niet zeker van mijn pre-flop raise na een limper in MP. De call op de flop leek mij prima, maar van de call op de turn ben ik toch zeer twijfelachtig. Kan iemand me hierbij helpen?

Thanks alvast! Eerste post overigens! :)

Beantwoorden
Citeren
10 reacties
RAU4ever
PokerStrategist

Welkom, veel geluk :).

Verkeerd forum overigens, je zit in het cashgame gedeelte. Je moet in het MTT gedeelte zijn (apart forum).

Anyhow, A7s zou ik in die positie niet openen, maar gewoon lekker folden. Als played flop je geweldig: nutFD en gutshot en mogelijk nog een over die goed kan zijn. Ik ga raisen en zou het mooi vinden om broke te gaan.
Turn moet je nu folden en dat is niet zo leuk natuurlijk. Je hebt niet genoeg equity om de turn nog te callen. Lees maar eens de strategie artikelen over potodds enz.

Beantwoorden
Citeren

pre liever niet, in een cashgame lijkt het me al marginaal maar is het al veel beter omdat je als je gecalled wordt veel beter afbetaald word(de helft aan tafel heeft maar 40BB) en de dynamiek veranderd te snel in een mtt.
Stel je voor dat je vanaf het begin loopt te stampen en je in het push/fold gedeelte komt dan is de kans groot dat ze je iets makkelijker afcallen, al is het natuurlijk de vraag of ze er wel op letten hoe jij speelt. Maar het is zeker te doen hoor om te isoleren met zo'n soort hand. Flop kan je broke gaan, je zal een keer tegen TT aanzitten maar de meeste keren heb je zeker 10 tot 12 outs. De voordelen van flop raisen zijn dat het voorkomt dat ze leaden met een zwakke hand en folden op een reraise(inforaises), dat als je gecalled wordt vaak genoeg de turn zou kunnen doorchecken als je niet hit en daardoor ook de size kan maken die je wilt. Stel je raist de flop naar 660 ofzo iets, dan betaal je minder voor de turn dan nu.
Heel soms komt het voor dat ze dan de flop callen en de turn leaden, maar dat is te verwaarlozen.
Nadelen van raisen is dat je je implied odds kleiner maakt, je zou regelmatig moeten flippen vs Tx wat zonde is zo vroeg in het tournooi, vaak merk je in die goedkope tournooitjes dat ze niet toppaar kunnen folden en dan is het natuurlijk zonde om 3k er in te gooien terwijl je op zijn best flipt, terwijl als je hit de kans groot is dat er nog een groot gedeelte van zijn stack ingaat.

Turn kan ik hier echt geen fold vinden hoor, ik denk na zijn grote turnbet dat je tegen een zeer sterke range aanzit, op de river heb je positie dus hij zou niet iedere keer kunnen check/folden. Je odds zien er ook niet heel slecht uit, alleen tegen 97 doe je het heel slecht, maar dan heb je nog 20%
De pot is 1020 en dat bet hij ook je moet dus 33% hebben, tegen deze range heb je het net niet, maar jullie hebben nog 2000 behind die er als jij hit ingaat en waarvan ik zeker verwacht dat je 75% van de keren de beste hand hebt.

[Ts] [5s] zijn de enige 2 kaarten in het deck waarbij je een flush kan maken en hij een fullhouse en die je dus 2k kosten, de 4 vieren kosten je ook wat als je tegen 97 aanzit, maar de rest van je outs 3x9 7x unpaired flushkaart, evt aas als het check/check gaat geven je gewoon een vette pot op de river. Dus ik fold hier niet, en zo zonder reads ben ik wel voorstander van een flopraise maar dan is het wel belangrijk om meer te weten over villains en over het tournooi. Stel je voor dat dit een 50/50 zou zijn dan ben ik voorstander van pre fold omdat je al met 1 voet itm bent. Is dit een satelite waar slechts 1 op de 1000 mensen betaald worden, dan kegel ik het er in op de flop om zo snel mogelijk een stack te krijgen etc etc.

Hand 0: 31.751% { As7s }
Hand 1: 68.249% { QQ-TT, 88, 66, ATs, 97s, 86s, ATo, 97o, 86o }

Beantwoorden
Citeren
Cabooter Topicstarter
Cabooter
Legacy Member

Thanks!

Ik denk inderdaad dat ik de flop had moeten re-raisen. Ik speel mijn monsterdraws vaak veels te passief.

Ik heb nog bijhoorlijk wat moeite met het implementeren van het berekenen van pot-odds en implied odds in mijn spel. Hebben jullie tips hoe ik daar het beste mee kan beginnen?

Cheers.

Het was overigens een $1,50 SnG.

Beantwoorden
Citeren

potodds, ik kijk altijd naar de pot en naar de inzet en kan dan heel snel uitrekenen wat de odds zijn(hoeft natuurlijk ook niet op 5 cijfers achter de komma)
odds, je kan met grote regelmaat spelen met pokerstove of equilab maar het is denk ik goed om uit de losse pols outs te tellen. Zoals op de flop met je flushdraw(9 outs) en een gushot(4 outs) omdat er 1 kaart dubbel is [9s] heb je 13 outs om een straat of flush te maken, soms heb je dan niet de beste hand dus pak hem beet 12 outs.(*2 is ongeveer 24%) *
turn heb je er 3 outs bij voor je straat, dus pak hem beet 15 outs(*2 is ongeveer 30%)
Stel dat je op de flop wil weten hoeveel procent je hebt als je allin gaat zie je zowel de turn en river en kan je gewoon keer 4 doen(2*2)

* op de flop zijn er 47 kaarten onbekend, dus als je alle kaarten *2 doet kom je uit op 94%, dit rekent niet lekker daarom rekent het makkelijker keer 2 en dan zit je als voordeel meteen aan de voorzichtige kant:)

Beantwoorden
Citeren
RAU4ever
PokerStrategist

Ja, easy: lezen van strategie artikelen en/of kijken van de video erover. Dan leer je al vrij snel aanntal outs te vermenigvuldigen met 2 of 4 enz. Dan kan je het vrij snel uitrekenen allemaal. Natuurlijk, als je jezelf af en toe wat laat oefenen door eens een hypothetische opgave aan jezelf voor te leggen, dan wordt het alleen maar sneller normaal.

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Even verplaatst naar 't juiste board waar je wss 't beste advies krijgt ;)

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

mwah postflop en 90bbs deep krijg je pbb beter advies bij cash. Anyways, ik call flop en jam turn denk ik. Tegen een nutted range van 66,88,TT+ heb je op de turn nog ~36%

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix
Poker Player

Ik had hem gefold, dat om mee te beginnen.

Als ik hem gespeeld had, dan vraag ik me af waarom je hier 4,5 x de BB raised?

Wat wil je bereiken? Wil je bluffen? Of wil je juist mensen meekrijgen?

De flop is wel heel mooi, die had ik gecalled.

De turn had ik gefold, als het een 45 man was. Maar ik weet niet wat voor SNG je hier speelt?

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Sokzel
mwah postflop en 90bbs deep krijg je pbb beter advies bij cash. Anyways, ik call flop en jam turn denk ik. Tegen een nutted range van 66,88,TT+ heb je op de turn nog ~36%

agree met sockzel.

reden waarom je liefst turn het erin pushed is om de situatie zoals ze nu op de river gebeurd te voorkomen :) je hebt geen SD value genoeg om op de river happy te callen als je je draw niet complete en je wil niet gewoon call/call/fold spelen. turn nog genoeg outs en easy semi bluf ship. fold is fine maar als ie called heb je outs

Beantwoorden
Citeren
Cabooter Topicstarter
Cabooter
Legacy Member

Ik ben een stuk wijzer geworden, thanks!

Beantwoorden
Citeren