pre liever niet, in een cashgame lijkt het me al marginaal maar is het al veel beter omdat je als je gecalled wordt veel beter afbetaald word(de helft aan tafel heeft maar 40BB) en de dynamiek veranderd te snel in een mtt.
Stel je voor dat je vanaf het begin loopt te stampen en je in het push/fold gedeelte komt dan is de kans groot dat ze je iets makkelijker afcallen, al is het natuurlijk de vraag of ze er wel op letten hoe jij speelt. Maar het is zeker te doen hoor om te isoleren met zo'n soort hand. Flop kan je broke gaan, je zal een keer tegen TT aanzitten maar de meeste keren heb je zeker 10 tot 12 outs. De voordelen van flop raisen zijn dat het voorkomt dat ze leaden met een zwakke hand en folden op een reraise(inforaises), dat als je gecalled wordt vaak genoeg de turn zou kunnen doorchecken als je niet hit en daardoor ook de size kan maken die je wilt. Stel je raist de flop naar 660 ofzo iets, dan betaal je minder voor de turn dan nu.
Heel soms komt het voor dat ze dan de flop callen en de turn leaden, maar dat is te verwaarlozen.
Nadelen van raisen is dat je je implied odds kleiner maakt, je zou regelmatig moeten flippen vs Tx wat zonde is zo vroeg in het tournooi, vaak merk je in die goedkope tournooitjes dat ze niet toppaar kunnen folden en dan is het natuurlijk zonde om 3k er in te gooien terwijl je op zijn best flipt, terwijl als je hit de kans groot is dat er nog een groot gedeelte van zijn stack ingaat.
Turn kan ik hier echt geen fold vinden hoor, ik denk na zijn grote turnbet dat je tegen een zeer sterke range aanzit, op de river heb je positie dus hij zou niet iedere keer kunnen check/folden. Je odds zien er ook niet heel slecht uit, alleen tegen 97 doe je het heel slecht, maar dan heb je nog 20%
De pot is 1020 en dat bet hij ook je moet dus 33% hebben, tegen deze range heb je het net niet, maar jullie hebben nog 2000 behind die er als jij hit ingaat en waarvan ik zeker verwacht dat je 75% van de keren de beste hand hebt.
[Ts] [5s] zijn de enige 2 kaarten in het deck waarbij je een flush kan maken en hij een fullhouse en die je dus 2k kosten, de 4 vieren kosten je ook wat als je tegen 97 aanzit, maar de rest van je outs 3x9 7x unpaired flushkaart, evt aas als het check/check gaat geven je gewoon een vette pot op de river. Dus ik fold hier niet, en zo zonder reads ben ik wel voorstander van een flopraise maar dan is het wel belangrijk om meer te weten over villains en over het tournooi. Stel je voor dat dit een 50/50 zou zijn dan ben ik voorstander van pre fold omdat je al met 1 voet itm bent. Is dit een satelite waar slechts 1 op de 1000 mensen betaald worden, dan kegel ik het er in op de flop om zo snel mogelijk een stack te krijgen etc etc.
Hand 0: 31.751% { As7s }
Hand 1: 68.249% { QQ-TT, 88, 66, ATs, 97s, 86s, ATo, 97o, 86o }