Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

AQo

10 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
464 Weergaven
beertie1
PokerStrategist

Poker Stars $1.32+$0.18 No Limit Hold'em Tournament - t10/t20 Blinds - 8 players -

MP2: t1165 58.25 BBs
CO: t1730 86.50 BBs
BTN: t1480 74 BBs
SB: t1480 74 BBs
BB: t1500 75 BBs
UTG: t1500 75 BBs
UTG+1: t1500 75 BBs
Hero (MP1): t3145 157.25 BBs

Pre Flop: (t30) Hero is MP1 with A :heart: Q :club:
UTG raises to t60, 1 fold, Hero calls t60, 5 folds

Flop: (t150) K :heart: A :diamond: 3 :diamond: (2 players)
UTG bets t105, Hero raises to t285, UTG calls t180

Turn: (t720) 3 :spade: (2 players)
UTG checks, Hero bets t360, UTG calls t360

River: (t1440) 9 :diamond: (2 players)
UTG bets t795 all in, Hero ?????

mijn idee is dat hij hier call voor de fluch en kan ik allen maar folden op de river ?

iemand idee over deze hand ?

Beantwoorden
Citeren
9 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Best een interessante hand, maar voor ik mijn visie geef heb ik 2 vragen voor je, zodat je zelf ook meedenkt.

1. Heb je enige informatie op je tegenstander?
2. Wat is globaal je gedachtegang door de hand?
Daar moet je aan denken aan welke range je tegenstander zet pre-flop en post-flop. Het idee erachter waarom je pre-flop called, op de flop raised en turn door bet.

Beantwoorden
Citeren
beertie1 Topicstarter
beertie1
PokerStrategist

1 nee had geen info dit is vroeg in de stt en heb hier nog geen stats + het is een 1,5 dus iedereen die ik niet ken is een mongool (A)

2

Pre flop
Ik wil hier niet de pot gaan opblazen met AQo dus call voor pot control

Postflop
Board ziet er goed uit hij cbet nu kan dit alles zijn van Ax, Kx en fluch draw ik rerais hem omdat ik hem van elke draw af wil zetten hij callt

Turn
3 is niet totaal een blank hij kan hier ene 3 hebben gehad kans is wel klein maar omdat hij hier C C begin ik toch beetje te denken op of een monster of een fluch

River
Zuur als hij de fluch draw had heeft ie hier gecompleet en enige wat hij hier nog heeft wat ik beat is dan AJ of AT ik er van uit dat ik hier beat ben

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Hoi Beertie,

Goed dat je weer in actie gekomen bent en je twijfelhanden post.

:diamond: Preflop : AQo hier flatten in positie is prima op micro's, opening ranges en postflop spel zijn meestal niet zo sterk. Je kun hier value halen uit veel zwakkere handen.

:diamond: Flop : Deze cbet zou ik gewoon callen voor een raise is je 'made hand' volgens mij te zwak, tenzij je een read hebt op villain dat Ax hier in zijn range zit en hij zwakkere Ax niet kan folden. Je zult echter tegen goede spelers in vroege positie enkel actie krijgen van beter (AKo, AA, KK, ... mss nog monsterdraw 3bet), dus ik zou ook hier weer de pot controlleren. De flush draw vind ik hier niet zo bedreigend dat ik met een raise zou maken.

:diamond: De turn : is een blank dus kun je op een check wel zelf uitbetten om een zwakkere hand nog te laten callen.

:diamond: De River : Als villain de turn callt , kun je er wel van uitgaan dat hij iets heeft. Op de micro's is dit een lastige beslissing. De hand is raar gespeeld. Ik denk dat je hier beat bent en dat enkel een bluff of een zeer slechte speler. Die inschatting moet jij uiteraard maken.

Grts Nagger

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door beertie1
1 nee had geen info dit is vroeg in de stt en heb hier nog geen stats + het is een 1,5 dus iedereen die ik niet ken is een mongool (A)

Dus als ik voor het eerst tegen jouw een STT'je zou gaan spelen dan weet ik waar ik aan toe ben ;)

2

Pre flop
Ik wil hier niet de pot gaan opblazen met AQo dus call voor pot control

Dat is prima. Al zou ik een fold hier ook niet zo slecht vinden, want de 'niet mongolen' zullen met 99+ en AQ+ gaan openen en dan lig je dik achter. Ook heb je de kans dat je in een multiway pot beland en dan heb je geen positie meer.

Postflop
Board ziet er goed uit hij cbet nu kan dit alles zijn van Ax, Kx en fluch draw ik rerais hem omdat ik hem van elke draw af wil zetten hij callt

Probleem met raisen is dat je alleen actie krijgt van beter en e.v.t. een flushdraw. Dus zou ik zelf gewoon callen en op de turn her-evalueren
Wat zou je plan zijn als hij zou gaan raisen of all-inn zou gaan?

Turn
3 is niet totaal een blank hij kan hier ene 3 hebben gehad kans is wel klein maar omdat hij hier C C begin ik toch beetje te denken op of een monster of een fluch

Als ik jouw tegenstander zou zijn dan zou ik mijn hele calling range op de flop naar jouw toe checken. Dus zit je in het gunstigste geval tegen een flush-draw, maar vooral tegen handen als AK, AA en KK die ik call om je in de val te laten lopen. Al is het maar de vraag dat jouw tegenstander dat denkt. Dus zie ik hier alleen value in de e.v.t. flushdraw die hij nog zou kunnen hebben. Dus zou ik hier behind checken en op de river her-evalueren.

River
Zuur als hij de fluch draw had heeft ie hier gecompleet en enige wat hij hier nog heeft wat ik beat is dan AJ of AT ik er van uit dat ik hier beat ben

Op de river heb je een makkelijke fold op zijn push

Bonusvraag: Hoe zou je de hand spelen als je weet dat je tegen mij of Nagger82 zou spelen en je hebt geen stats of verdere informatie? :pokerface:

Beantwoorden
Citeren
beertie1 Topicstarter
beertie1
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Bonusvraag: Hoe zou je de hand spelen als je weet dat je tegen mij of Nagger82 zou spelen en je hebt geen stats of verdere informatie? :pokerface:

Nu is dat stukje over dat iedereen een mongool is zwaar overdreven maar mensen die spelen op de 1,50 zijn in het algemeen vrij slecht. Ik speel normaal op de 3,50 maar omdat de 1e sessie na de vakantie was d8 ik om even in te komen 1e op de 1,50.

Nu heb je gelijk er kan altijd een reg tussen zitten en in dat geval is zijn range daar iets van 99+AQ of zelfs minder en kan je de AQo hier nog wel folden maar in dit geval ga ik er van uit dat een minder speld is die hier A6s+ A9o+ 66+ KT+ QJ+ opende en is een call oke hier

BTW tegen Nagger gelijk shoven volgens hem run ik altijd hot dus ja zou ik nog 72o shoven :coolface:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat zou briljant zijn als je daar mee weg zou komen als je elke keer 72o zou pushen tegen hem :D
Eigenlijk zou je slechte spelers netjes moeten behandelen, want ze zorgen ervoor dat je winst kunt halen ;)

Beantwoorden
Citeren
beertie1 Topicstarter
beertie1
PokerStrategist

Maar over de algemeene speler op de 1,50 ben je toch met me eens ?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat klopt dat ze over het algemeen niet goed spelen op $1,50, maar je komt altijd verrassingen tegen :pokerface:

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

zou dit pre nooit folden.

75bb diep en in positie, zou je met gelijke hand daar altijd edge moeten hebben, dus pré folden zou ik nooit doen. nog tegen nagger nog tegen mensen met een chromozoom handicap :tongue:

je bent niet last to act, maar na een utg raise en een call van een reg, denk ik dat je al heel sterke papieren moet hebben om te gaan callen of raisen. HU is AQ nog wel ok, 3way fold ik AQ daar op de bu al wel, tenzij ik hem daar ip ga squeezen maar denk niet dat dat veel gebeurd op de 1$, dus ik call daar any day. 9 op 10 keer zit je ip, hu, 75bb deep = easy money.

postflop: nooooooit raisen om slechtere handen te doen folden.
dan kan je beter gewoon je hand tonen en vragen of hij zijn AJ zo lief wil zijn om te folden omdat je zijn geld niet wilt :)

Beantwoorden
Citeren