Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] AK 45 man final table big stack ali

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
320 Weergaven
sjeiksjaak

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$200/$400 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
[tg]CO$3510.00:///////;BU (Hero)$11680.00:///////;SB$9055.00:///////;BB$4286.00:///////;UTG2$4853.00:///////;MP1$9520.00:///////;MP2$5940.00:///////;MP3$18656.00:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BU with K:d, A:s.
2 folds, MP2 raises to $1,200.00, MP3 calls $1,200.00, CO folds, Hero raises to $11,680.00(All-In), 2 folds, MP2 calls $4,740.00(All-In), MP3 folds.

Flop: ($19420) 3:h, 4:h, 3:s (2 players)

Turn: ($19420) 2:h (2 players)

River: ($19420) 5:d (2 players)

Final Pot: $19420.
Hoe vinden jullie deze hand gespeeld? Ik wou eens extra agressief doen..

4 reacties

AK wil je liever niet multi-way spelen, dus callen zou ik hier niet doen.
Zou je gaan raisen, maak je er pakweg 4K van, dat is ongeveer 1/3 van je stack, dus je kunt hier goed shoven.
Wat ik me wel afvraag, is waarmee MP2 hier gaat afstacken, we zitten op de bubble toch? Ik heb het idee dat je wel maximaal flipt tegen de calling range van MP2, ik zie hem hier AQ misschien nog callen, maar AJ niet.

Desondanks, met het dode geld van MP3 die bijna altijd zal folden, NH!

samni

Enkele zaken zijn wel van belang bij deze hand. Eerste vraag die we hier moeten stellen is hoeveel bb je nog hebt en hoe wijd/tight je range bijgevolg mag zijn (#bb is natuurlijk niet de enige factor om je range te bepalen, maar het is er wel één).

Je hebt hier nog 30bb, ruim voldoende dus. Je zit in feite in de eerste fase van het toernooi, de fase met meer dan 24bb, waarbij je dus rustig je spots kan afwachten om een move te maken.

Tweede zaak waar je rekening mee moet houden is je eigen hand. We gaan daar niet te ver op in, aangezien je in een MTSNG zit van 1.1$ en AK hebt.

Derde aspect is je tegenstanders. MP2 raised. MP2 is vrij short. MP3 called. MP3 is vrij bigstacked. Een call van hem is echter vrij zwak (met TT, JJ, KK, QQ, AK, AA en dergelijke zou hij moeten proberen om de shorty te isoleren om hem te busten). De kans dat MP3 hier dus tegen jou als bigstack allin zal callen is imo vrij klein. Buiten een geslowplayed monster zie ik hem hier niets callen.

MP2 zou wel kunnen callen. Met welke handen denk je dat hij hier callt? Alleszins met genoeg handen om hier voor te liggen met AK. Desondanks, zelfs al zou je verliezen tegen MP2, is het nog geen ramp want dan heb je nog altijd een 13bb over, wat playable is.

Er is dus een kans dat MP2 callt. De kans dat MP3 callt is onbestaande. Echter heeft MP3 wel voor geld in de pot gezorgd, wat het voor ons nog profitabeler zal maken om hier een play te maken.

Ik zou dus zeggen, shoven die handel! Je hebt de hand wat mij betreft goed gespeeld!

sjeiksjaak Topicstarter
sjeiksjaak

ja samni (en matthijs)zo zat ik ook te redeneren

Toevoeging: Hoe meer spelers in de sng, hoe verder weg het geld is, hoe meer je bereid moet zijn risico's te nemen.

Een raise flatten met AKo is vooral in STT een standaard play. Hoe meer spelers er in het spel zitten, hoe minder je rekening hoeft te houden met ICM. Je kunt in mtt dus makkelijker pushen met ak (en dus preflop all in willen).