Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] AK vroege fase STT $1

23 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
1,918 Weergaven
pokercards
PokerStrategist

Ik raise hier UTG met AKs vervolgens raiset BB en ga ik all-in.
Heb ik hier goed gehandeld?

Bekende speler:
[tg]Positie_Stack: hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero_1030:///////;MP1_1390:///////;MP2_1210:///////;MP3_5530:///////;CO_20:///////;BU_1470:///////;SB_1480:///////;BB_1370:///////;[/tg]
SnG $ 1,20 (9 Spelers)
10/20 No-Limit Hold'em (8 Spelers)
Handreplayer voor deze hand: PokerStrategy.com Elephant 0.90.30913.3 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is UTG3 met A :spade:, K :spade:
Hero raiset met 80 naar 100, 6 folds,
BB raiset met 140 naar 240,
Hero raiset met 790 naar 1030 (All-in), BB callt

Flop: (2070) 9 :heart:, 5 :diamond:, 2 :club: (2 Spelers)

Turn: (2070) 4 :club: (2 Spelers)

River: (2070) K :heart: (2 Spelers)

Final Pot: 2070

Resultaat (Selecteer om zichtbaar te maken)
Hero toont een pair Koningen (As, Ks) --> (Kh, Ks, 9h, 5d, As)
BB toont een three of a kind Negens (9s, 9d) --> (9h, 9s, 9d, 5d, Kh)

BB wint 2070 met een three of a kind Negens (9s, 9d) --> (9h, 9s, 9d, 5d, Kh)

22 reacties
NIVEKii
Oldschool Grinder

Zo vroeg ga ik met AKs niet echt broke, ik call zijn 3bet en evaluate op de flop. Door all-in te gaan flip je met de pp's en lig je achter op AA. Dat is mijn bescheiden mening alvast, ik speel momenteel de $1.75 STT's op Stars.

solartje
Poker Player

bekijk eens de video's van Helemaalnicks over hoe AK te spelen.

met AK gaan we zelden preflop broke in het begin van een sng, omdat gewonnen chips minder waard zijn dan verloren chips.
als je verliest , verlies je 1 buy in, als je wint, heb je niet zowiezo 2 BI's.

je eerste bet is goed, hij 3bet je , en dan moet je inderdaad gewoon callen en op de flop her-evalueren. als je gewoon had gecalled, had ik op deze flop check/fold gespeeld.

Disagreed met de commenst above. In een 1$ STT is AKs 4betshoven echt een goede play. Je gaat sowiso veel folds zien van lage pocket pairs en lage azen en je gaat veel slechte calls krijgen van AQ/AJ/AT en zelfs A9, soms durven mensen wel callen met KJ/QJ/KT etc.
Ik weet nog goed toen'k de videos van braminc over de supermicrostakes s&gs keek. Die shovede premiums zelfs gewoon over een standaard open, laat staan tov een 3bet. Ik shove hier no doubt.

solartje
Poker Player

lage PP gaan ze niet 3betten.
1$ spelers zijn callingstations, geen 3bet stations.

Als een 1$ speler 3bet, gaat hij ZEKER niet folden op een 4bet push en zo early flippen zonder dead money (als je al 50% haalt op een 3bet range) is -$ev.

Oorspronkelijk gepost door solartje
lage PP gaan ze niet 3betten.
1$ spelers zijn callingstations, geen 3bet stations.

Als een 1$ speler 3bet, gaat hij ZEKER niet folden op een 4bet push en zo early flippen zonder dead money (als je al 50% haalt op een 3bet range) is -$ev.

again disagree, het is echt enkel om de spazzcall dat het +EV om deze move te doen, + dat ik wel geloof in fold equity tegen een 3betrange, zelfs op de 1$s

solartje
Poker Player

11.11 $EV voor de hand
20.28 $EV na de double up.

je kan dus 9.1 $EV winnen en 11.11$EV verliezen en moet 55% equity halen. Liefst 60% daar we toch een edge willen hebben in SNG.
Dit haal je nooit tegen, zelf niet tegen een lose 3bet range (1010+,AJs,AQs)

11.11 $EV voor de hand

je kan dus 9.1 $EV winnen en 11.11$EV verliezen en moet 55% equity halen. Liefst 60% daar we toch een edge willen hebben in SNG.

Wtf? That made no sense, at all...
Maar nevermind deze hand, een call is geen slechte play, zeg ik ook helemaal niet, ik zeg dat ik hem shove op een 1$ STT.
Braminc (die ik overigens niet kan uitstaan maar wel een van de beste STT spelers ooit is) is diegene van wie ik dit heb. En nee, ik ga niet zomaar blind in zijn mening mee, maar wel omdat ik denk dat het de juiste is.

Yoghi
BlackMember

Je weet dat deze range niet kan kloppen omdat hij hier 99 heeft he?

solartje
Poker Player

Yoghi: ik kijk nooit naar de resultaten ;)

3bet range instellen ifv de hand dat hy had, is ook niet de bedoeling. das net de point van ranges. wat als een fish hier 28o laat zien :D

elke PP die in zijn range bijkomt, maakt de AK alleen nog erger kwa odds
Enige handen die je beat zijn AQ, AJ, A10 en stel me vragen of hij met deze handen wel zou 3betten?

zou eens men fold to 4bet preflop moeten opzoeken, maar denk dat die heel laag is op de 1$.

EDIT: !!! blijkbaar hebk hero's stack over het hoofd gezien. Bij een call zet hij hier wel al 1/4de van zijn stack in... komt al dichter in de buurt om een push te verantwoorden, al wil ik hier met 50BB nog niet broke gaan met AK. Nog genoeg ruimte om een betere spot te vinden MET postflop om te dubbelen.

Ik vind op de micro's PREFLOP AI gaan zonder dat je in p/f zit, nooit een goed idee (op (QQ+),KK+ na). Zelf al zijn onze starthanden ranges beter dan die van hun, heb je toch veel meer edge postflop. Zolang je niet in p/f zit, ben ik advokaat om zoveel mogelijk potten op te pakken MET een flop, tenzij je echt een monster hebt, of effectief FE hebt.

just my 2cent :facepalm:

kzal het aan de judges overlaten, wat de correcte play was :D

TimPS
Oldschool Grinder

Ik sluit mij aan bij solartje, al zeg ik er meteen bij dat er bepaalde villains zijn waartegen - ook al is de SNG nog maar 2 minuten bezig - ik zonder nadenken broke ga. Omdat sommige, zoals Deltathree zegt, het met minder doen. Echter, als de Villain er iets of wat normaal uitziet (en anders had het wel in de openingspost gestaan), dan call ik zijn 3bet preflop, vloek ik op de flop en zoek mezelf een betere spot uit.

De waarheid ligt dus ergens in het midden, maar ik sluit me toch voor 80% aan bij solartje, omdat chips die je verliest duurder zijn dan diegene die je kan winnen. Tenzij je specifieke reads hebt, ga je in deze fase flips dus zonder twijfel uit de weg.

3bet range instellen ifv de hand dat hy had, is ook niet de bedoeling. das net de point van ranges. wat als een fish hier 28o laat zien :D

elke PP die in zijn range bijkomt, maakt de AK alleen nog erger kwa odds
Enige handen die je beat zijn AQ, AJ, A10 en stel me vragen of hij met deze handen wel zou 3betten?

zou eens men fold to 4bet preflop moeten opzoeken, maar denk dat die heel laag is op de 1$.

EDIT: !!! blijkbaar hebk hero's stack over het hoofd gezien. Bij een call zet hij hier wel al 1/4de van zijn stack in... komt al dichter in de buurt om een push te verantwoorden, al wil ik hier met 50BB nog niet broke gaan met AK. Nog genoeg ruimte om een betere spot te vinden MET postflop om te dubbelen.

Ik vind op de micro's PREFLOP AI gaan zonder dat je in p/f zit, nooit een goed idee (op (QQ+),KK+ na). Zelf al zijn onze starthanden ranges beter dan die van hun, heb je toch veel meer edge postflop. Zolang je niet in p/f zit, ben ik advokaat om zoveel mogelijk potten op te pakken MET een flop, tenzij je echt een monster hebt, of effectief FE hebt.

just my 2cent :facepalm:

kzal het aan de judges overlaten, wat de correcte play was :D

Sorry Solartje, no disrespect, maar wat je hier (en in de vorige post) zegt is echt wel verkeerd. Je kan echt niet zoveel callen om dan een flop te zien zonder eigen initiatief preflop. Heb met wat mensen over deze hand gepraat en ze zijn het er wel over eens dat callen zelfs bijna "slecht" is.
Also: Je hebt "don't be results oriented in poker" een beetje verkeerd begrepen. Wat je zegt over die ranges is ... fout. :facepalm:

gewoonlars
Oldschool Grinder

Om me ook maar in de discussie te mengen ik push AK hier zeker maar wat doen we als Hero hier 1500 chips heeft en niet de 1000 zoals vermeldt?

Yoghi
BlackMember

Ik bedoel ook niet dat je naar de resultaten op die manier moet kijken. Resultaten zijn wel handig om te zien of je range klopt, wanneer die niet klopt kun je je range namelijk aanpassen en daardoor in de toekomst betere beslissingen maken. Wanneer je dat nooit doet zul je nooit beter worden.

solartje
Poker Player

no problem, iedereeen mag anders denken dan me. Als ik een verkeerd idee heb, ben ik blij als ik merk dat ik het verkeerd had, hebk weer iets bijgeleerd.
:D

stacksize van hero maakt het wat moeilijker om een standaard beslissing te nemen, en had dat pas op het einde door.

met 1500, is het zowiezo een fold. Hebben de discussie al eens paar maanden geleden met helemaalnicks gehad en heeft toen oa tot de AK video's geleid. (tenzij ik weer totaal mis ben). Maar heb het toen zo onthouden en speel ze nu altijd zo.

Nu heeft vilain echter maar 1000 chips en maakt het iets minder standaard. Reads zou handig zijn, maar je zit hier in de eerste orbit en reads zijn er dus niet echt. Ik denk dat met 1000 pushen niet verkeerd is.

op de 1$ zou ik persoonlijk nog steeds een grote edge hebben, dat zelf met een call en fold op flop, ik als shortstack nog steeds evenveel kans heb om ITM te geraken. meer dan dat de $EV zou geven.

Samni en helemaalnicks, we need a ruling on this one :)

marcelhermus
Oldschool Grinder

11.11 $EV voor de hand

berekeningen graag, dit is namelijk niet correct.

8.199
en 16.849 naar mijn idee.

maar dit specifieke geval is een easy shove.

1500 chips is een heel ander verhaal, maar met 930 chips left gaan we hier AK niet meer folden lijkt mij.

solartje
Poker Player

Zoals ik had gezegd: :rolleyes:
had de stacks niet bekeken, had hele post opgemaakt alsof iedereen beginstack heeft. 1500 voor de hand en 3000 na de hand.

Ik zou preflop naar 3 of 4bb's raisen, ik vind 5 vrij veel.

As played, heb je alsnog ~50% equity nodig. Je zult dus tegen een range moeten zitten waar aq bij zit, anders lig je sowieso achter. De vraag is of villains dat ooit doen, aqo 3betten tegen utg. Ik denk eerlijk gezegd dat het in de praktijk niet veel voorkomt, en als iemand het zou doen, dit een read is die wel relatief snel opvalt (omdat iemand dan waarschijnlijk structureel veel te loose is).

Ik vind het dus moeilijk om eenduidig antwoord te geven hier. Ik denk zelf eerlijk gezegd dat villains niet gauw aj en lager zouden 3betten, en dat ook bij lange na niet alle spelers aq zouden 3betten. Daar hangt het wel van af, bij de beoordeling of een push hier +ev$ zou zijn. Normaal gesproken zou ik hier dus folden, omdat ik denk dat 99+, Aq+, nogal loose is, om als gemiddelde aan te nemen als 3bet range voor villain, maar met een beetje een read zou ik hier wel makkelijk shoven.

Over de vraag of je fe hebt hier: ik ben er vrij zeker van dat dit niet zo is. Je moet wel echt stront in je ogen hebben wil je voor 1/4 van je stack 3betten, om vervolgens op een 4bet te folden.

solartje
Poker Player

thanks nick,

Blijft dus een mengeling van alle posts en op sommige wask er toch niet zo naast, als men mij als fish verweten werd. _evil:

ik begrijp wel de redenering van delta dat zonder initiatief en oop postflop spelen = het jezelf echt moeilijk maaken en dus nick zijn voorstel om te folden me niet onlogisch lijkt.

Krijg het gewoon niet gedaan om AKs preflop te folden op micro's. :(
zelf al moetk op de flop folden, betekend dit niet veel, omdat ze dan een shortstack push echt met total trash callen.

Krijg het gewoon niet gedaan om AKs preflop te folden op micro's.

AKs: 67% random: 33%.

Onthoud, dat AK, zelfs suited, niet heel sterk is, zelfs tegen random. Dat is imo het belangrijkste dat je moet onthouden over aks, dat maakt het makkelijker te folden.

Nog iets extra's:

Yoghi stelt dat de range TT+, AQ+ niet klopt, omdat villain 99 heeft. Dit is natuurlijk zo, en intuitief kun je daar makkelijk in mee, echter...

als je sng's speelt, speel je tegen veel verschillende tegenstanders. Vaak zul je aan een tafel komen met 7 of meer unknowns. Als je weet, dat unknown spelers GEMIDDELD een TT+, AQ+ range hebben, en je projecteert die range op 1 onbekend individu, dan hoeft het zien van 99 niet te betekenen, dat unknowns allemaal 99 in hun range hebben.

Het inschatten van ranges perfect doen, kan gewoon niet, dat is poker, maar als je leert van elke keer als je een hand ziet die slechter is dan de handen die in de range zaten die je op villain projecteerde, dan ga je je tegenstanders te loose inschatten. Immers, je "leert" dan van elke keer als je een tegenstander "te tight" inschat, en niet van de momenten dat je een tegenstander "te loose" inschat (immers, als je van any two uitgaat, en je ziet AA, zit je er puur technisch gesproken niet naast met je rangeinschatting).

Daarom kan het WEL degelijk zo zijn dat je de range goed inschat, en TOCH een hand ziet die buiten die range ligt. Dat is nu eenmaal zo, als je informatie/statistieken over groepen loslaat op individuen.