Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] A7o Push van SB Stt $1

8 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
192 Weergaven
pokercards
PokerStrategist

Ik twijfel over deze hand. Vanaf de SB mag je deze hand pushen vanaf 13 bb of minder als je first in bent. Maar moet ik nu als ik deze hand push rekening houden met de limper?

Bekende speler:
[tg]Positie_Stack: hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;MP2_1835:///////;MP3_3390:///////;CO_2105:///////;BU_3625:///////;Hero_1170:///////;BB_1375:///////;[/tg]
SnG $ 1,20 (9 Spelers)
50/100 No-Limit Hold'em (6 Spelers)
Handreplayer voor deze hand: PokerStrategy.com Elephant 0.90.30913.3 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is SB met A :diamond:, 7 :spade:
3 folds, BU callt,
Hero raiset met 1070 naar 1170 (All-in),
BB raiset met 205 naar 1375 (All-in), BU callt

Flop: (3920) K :club:, 7 :heart:, 7 :diamond: (3 Spelers)

Turn: (3920) 9 :diamond: (3 Spelers)

River: (3920) T :diamond: (3 Spelers)

Final Pot: 3920

Resultaat (Selecteer om zichtbaar te maken)
Hero toont een three of a kind Zevens (Ad, 7s) --> (7h, 7d, 7s, Kc, Ad)
BU toont een straight, Koning hoog (Qs, Jd) --> (Kc, Qs, Jd, Td, 9d)
BB toont two pair, Boeren en Zevens (Js, Jc) --> (Js, Jc, 7h, 7d, Kc)

BU wint 3920 met een straight, Koning hoog (Qs, Jd) --> (Kc, Qs, Jd, Td, 9d)

7 reacties
solartje
Poker Player

fold imo.

je moet naar de rebound charts zien, niet de pushcharts.

De zogenaamde rebound-charts zullen je nu laten zien wanneer je all-in gaat als er al iemand heeft gecalld of geraised.

Of je al dan niet all-in moet gaan kun je vinden op de specifieke rebound-chart.

We maken onderscheid tussen drie situaties:
* Je zit niet in de blinds
* Je zit in de small blind
* Je zit in de big blind

met een caller in EP , is A7o een fold.

met al een speler in de pot in EP , push je enkel met AKo, JJ+ volgens de charts

pokercards Topicstarter
pokercards
PokerStrategist

Heey Solartje,
Ja dat vroeg ik me dus af, welk chart ik moest kijken als iemand gelimpt had. Ik dacht zelf first-in omdat ik dacht dat dat in hield dat nog niemand geraiset had. Maar nu is het duidelijk: ik moet gewoon naar de rebound charts kijken als iemand gelimpt heeft.

Bedankt voor de reactie :D

solartje
Poker Player

wel heb het ook moeten nakijken, want dacht dat limpen niet telde, maar het staat er letterlijk bij, dus ik vermoed rebound chart.

ALsk de range vergelijk met mijn ranges, staat de rebound chart het dichste, dus ik vermoed dat die de correcte is

Hi pokercards,

Ik vind het wel een goede push. Ik denk dat je tegen BU prima fe hebt, omdat een openlimp uit bu tamelijk weak is, en de kans dus groot is dat hij 67o oid heeft.

Ik zou dus gewoon pushen, omdat het feit dat er een extra potentiele caller in de hand zit, wel weer gecompenseerd wordt door het feit dat de pot groter is. Ik vind de push wel close, maar ik denk dat hij wel profitabel is.

Nh.

solartje
Poker Player

nick , hoe zit het nu met die charts.

moet je bij een limp naar de rebound kijken of naar de push chart?
Anders het woord caller uit de tekst halen, want dat maakt het verwarrend.

Oorspronkelijk gepost door solartje
nick , hoe zit het nu met die charts.

moet je bij een limp naar de rebound kijken of naar de push chart?
Anders het woord caller uit de tekst halen, want dat maakt het verwarrend.

Dit snap ik niet? Het woord caller is tamelijk belangrijk in mijn stukje, het wordt ook voorafgegaan door een adjective.

Ik denk dat het voor de beoordeling van de hand uitmaakt waar de limper zit, en wat eventuele reads op de limper zijn. Immers, als limper utg zit, en niet speciaal loose is, dan is de kans veel groter dat hij aa, kk, aj, 55 of w/e heeft, dan als hij op de bu limped. Ik zou het dus eerder per geval bekijken. In deze specifieke hand, denk ik niet, dat de limper een signicant verschil maakt in deze hand. Maar dat kan in een andere situatie weer anders zijn natuurlijk. Ik zou een limp uit utg altijd serieus nemen, en ook als argument gebruiken om a7o niet te pushen voor 11.5 bb's.

Als je first in bent deze hand, dan heb je 1 potentiele caller (op de bb), as played kan niet alleen bb, maar ook bu de all in eventueel callen, dus is je fe lager, en dat maakt dat je minder wil pushen. Echter, de pot is wel groter dan het geval was geweest als je first in was geweest, dus kun je weer iets looser pushen. Ik acht de fe tegen bu vrij hoog in, omdat bu met handen als aq, aj waarschijnlijk wel geraised had, en dat maakt dat veel handen waarmee hij zou kunnen callen, uberhaupt niet in zijn range liggen nu.

solartje
Poker Player

ok perfect,

gebruik de charts zelf niet, maar door het op te zoeken leek het alsof het een fold was, alhoewel ik hier zelf ook zou neigen op een push. Daarom de confusion.

Weer een verkeerde mening : :facepalm: uit fouten leren we uiteindelijk het meest.

Tis dus niet zwart/wit. "first in zijn" hangt af van positie van een eventuele caller (limper) en sterkte/range waarmee hij dit zou doen.

ksnappem :)