Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

HU - 74o OESD broke op flop?

21 Berichten
8 Gebruikers
0 Reacties
1,412 Weergaven
Orodin
PokerStrategist

First time tegen villain, kon geen hoogte van hem krijgen. Supersnelle bets en folds, bette soms 1/3 pot op drawy board, soms 2x pot. Heb hem zelfs zien folden op een flop uit positie en zien openshoven voor 20+/30+ BB. Kortom, ik kreeg niet het idee dat hij een erg nadenkende speler was.

Stats die ik op hem had (in SB):
83/55/14/28 [VPIP/PFR/3bet/limp]

Uhm, weet eigenlijk niet zo goed welke info hier verder handig kan zijn om te geven. Just yell en dan post ik het wel.

Anyway, de vraag is: wil ik tegen zo'n speler broke op de flop? Heb wel geprobeerd zijn range in te schatten, en ik vermoed dat die vrij wijd is. Zelf kwam ik op een -EV call na zijn push (heb 44% nodig), maar weet 't niet zeker...

Poker Stars, $1.38 Buy-in (20/40 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 2 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

SB: 1,270 (31.8 bb)
Hero (BB): 1,730 (43.3 bb)

Preflop: Hero is BB with 7♣ 4♥
SB completes, Hero checks

Flop: (80) 5♠ J♣ 6♦ (2 players)
Hero checks, SB bets 40, Hero raises to 110, SB raises to 1,230 and is all-in, Hero ????

Beantwoorden
Citeren
20 reacties
noisecore
Oldschool Grinder

VPIP/PFR is vrij waardeloos qua stats HU imo.

Kan je beter steal en call steal gebruiken.

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

Tja, waarom raise je zo'n gortdroge flop, als je niet de intentie hebt om een reraise te callen?

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

@noisecore: als je stats gefilterd zijn op SB en op BB dan zijn VPIP en PFR perfect te gebruiken. Je wil immers weten welke range hij preflop limpt en raiset.

@rrrood: snap je redenering niet goed. Je lijkt te suggereren dat hij hier de reraise moet callen omdat hij zelf ook geraised had ? Dat is natuurlijk onzin want op het moment dat villain hier shovet is het een eenvoudige kwestie van odds vs pot odds. Zoals Orodin al aanhaalt moet hij 44% halen tegen villain zijn range. Tenzij villain een complete spewtard is, ga je hier nooit 44% hebben imho en is het een gemakkelijke fold.

Beantwoorden
Citeren
Qubie
Oldschool Grinder

yeah, easy fold

geprobeerd de flop te semibluffen maar jammerlijk het slechts mogelijke resultaat.

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Had zelf inmiddels ook bedacht dat t as played een fold is.

Maar dan dit: stel nu dat ik groter raise? Dan zou ik wat meer FE creēren (hoewel, tegen deze villain..?) en zou mn equity als hij pusht ook beter zijn.

Dus komt t hierop neer:
Flop donk/folden?
Donk/callen?
Check/callen?
Check/raisen (maar dan groter)?
Check/folden zelfs misschien?

Persoonlijk denk ik dat check/call dan een goeie optie is, omdat ik tegen dit soort villain wel wat implieds kan verwachten... Of toch check/raisen maar dan groter.

Sorry voor de vele vragen, maar begin net met HU SnG, dus ben hier echt nog een noobje :)

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

Groter raisen vergroot niet de kans dat je zijn shove kan callen, de odds blijven daar te belabberd voor. De flop check/raise is prima hier, maar op een flop 3bet moet je vaak gewoon wegleggen (maar dat gebeurt gelukkig niet heel vaak).

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door DeKuip
Groter raisen vergroot niet de kans dat je zijn shove kan callen, de odds blijven daar te belabberd voor. De flop check/raise is prima hier, maar op een flop 3bet moet je vaak gewoon wegleggen (maar dat gebeurt gelukkig niet heel vaak).

Wat vind jij van mn flop raisesize dan, as played?

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

Wel prima

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa
Elite Grinder

gezien het blijkbaar een zeer aggro spemmonk is call ik veel liever gewoon ,gezien ie imo elke 2 overs , tp , draw , pp gaat erin gooie en je niet wil callen ....

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door yoshiwa

gezien het blijkbaar een zeer aggro spemmonk is call ik veel liever gewoon ,gezien ie imo elke 2 overs , tp , draw , pp gaat erin gooie en je niet wil callen ....

Waar blijkt dat uit dan?

Beantwoorden
Citeren
noisecore
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door ViperPP
@noisecore: als je stats gefilterd zijn op SB en op BB dan zijn VPIP en PFR perfect te gebruiken. Je wil immers weten welke range hij preflop limpt en raiset.

dan gebruik je steal call steal en limp en heb je een veel accurater beeld.
met VPIP kan je niet zien hoeveel iemand limpt.

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

VPIP in SB - PFR in SB = limp, toch?

EDIT: Ik snap je punt wel trouwens. Door middel van de stats die jij noemt, zie je het in 1 oogopslag.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Klopt, daarom heb ik voor HU dan ook een dedicated HUD met afzonderlijke SB en BB stats en dus zaken als SB:limp, SB:raise, BB:call, BB:3bet, etc... :)

Beantwoorden
Citeren
rrrood
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ViperPP

@rrrood: snap je redenering niet goed. Je lijkt te suggereren dat hij hier de reraise moet callen omdat hij zelf ook geraised had ? Dat is natuurlijk onzin want op het moment dat villain hier shovet is het een eenvoudige kwestie van odds vs pot odds. Zoals Orodin al aanhaalt moet hij 44% halen tegen villain zijn range. Tenzij villain een complete spewtard is, ga je hier nooit 44% hebben imho en is het een gemakkelijke fold.

Waarom raise je dan, blijft de vraag? Als het zo'n spewmonk is call veel beter imo.Als je je OESD hit, is het mooi verborgen en blaft hij zn chips weg. Valt niet veel te snappen aan de redenering want het is vrij simpel. Call flop en as played , omdat TS zn eigen vraag al had beantwoord, door aan te geven dat je 44% moet halen en dat heb je niet.

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door rrrood
en blaft hij zn chips weg

I lol'd :D

Beantwoorden
Citeren
Qubie
Oldschool Grinder

Als je je OESD hit, is het mooi verborgen en blaft hij zn chips weg.

Dit vooral, mooie verborgen straight, geen flushdraws

Beantwoorden
Citeren
Orodin Topicstarter
Orodin
PokerStrategist

Btw, excuses. Had de hand niet in 't judging gedeelte neergezet...

Ook voor mij is de nieuwe forumopzet even wennen kennelijk :coolface:

Beantwoorden
Citeren
Leondoro
Poker Player

Afhankelijk van cbet% x/r/fold ik of donk/shove ik.

Als hij veel cbet (70%+) x/r ik en fold op een shove.
Als hij minder dan 70% cbet donk/shove ik vs een raise en donk/fold ik vs een shove.

Je zou eventueel groter kunnen x/r idd om iets meer FE te creeren maar imo nooit met de intentie om een shove te kunnen callen.

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Daheyst
Afhankelijk van cbet% x/r/fold ik of donk/shove ik.

Als hij veel cbet (70%+) x/r ik en fold op een shove.
Als hij minder dan 70% cbet donk/shove ik vs een raise en donk/fold ik vs een shove.

Je zou eventueel groter kunnen x/r idd om iets meer FE te creeren maar imo nooit met de intentie om een shove te kunnen callen.

Het is een limped pot, dus weet niet of cbet% echt heel nauwkeurig is dan. Maar denk dat je ook prima kunt leaden hier omdat de board droog is en er gelimpt is, dus veel Qx heeft hij hier niet imo. Beter dan een c/r omdat je dan misschien toch in wat awkward spots terecht komt.

Beantwoorden
Citeren