Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Kicker probleempje in 45-man sng, Hoe KK te spelen enz...

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
256 Weergaven

Hallo ik speel $1,10 45man sngs en het gaat helemaal niet zo goed. Van $120 naar $50 naar $70 en nu $40-. Nog een dagje ongeluk en mn roll is foetsie. Maar misschien ligt het aan wat anders, vandaar dat ik hier die "weet het niet zeker" handjes post. Als ik het zo bekijk zitten er meer gaten in mijn spel dan in een stuk kaas... Excuses als meerdere handen in 1 thread niet toegestaan is...

Bekende speler:
[tg]Positie_Stack: hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;MP2_3960:///////;MP3_7865:///////;CO_5830:///////;Hero_4850:///////;SB_5315:///////;BB_3860:///////;[/tg]
SnG-MTT $ 1,10 (45 Spelers)
150/300 No-Limit Hold'em (6 Spelers)
Handreplayer voor deze hand: PokerStrategy.com Elephant 0.90.30913.3 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is BU met K :spade:, K :club:
2 folds,
CO raiset met 450 naar 750,
Hero raiset met 4100 naar 4850 (All-in), 3 folds, Hero krijgt uncalled bet terug

Final Pot: 1950

Te enthousiast? Ik wil gewoon niet dat er een flop komt en dan een aas en dat ik niet weet of hij AK/AQ of een PP heeft. Enkele keren me wel overkomen en met die aas op de flop folden ze als ze hem niet hebben dus dan haal ik er al ook geen extra waarde meer uit.

Bekende speler:
[tg]Positie_Stack: hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;MP2_3620:///////;MP3_1800:///////;CO_2712:///////;BU_2483:///////;Hero_2000:///////;BB_5593:///////;[/tg]
SnG-MTT $ 1,10 (45 Spelers)
60/120 No-Limit Hold'em (6 Spelers)
Handreplayer voor deze hand: PokerStrategy.com Elephant 0.90.30913.3 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is SB met A :heart:, K :heart:
3 folds,
BU raiset met 600 naar 720, 2 folds, BU krijgt uncalled bet terug

Final Pot: 300

Read: Deed de hele tijd dat ik aan de tafel zat niks. Vond het een debiel hoge raise en dacht meteen aan QQ of beter. Op zn best een coinflip...maar kan ik AKs hier eigenlijk wel folden met deze stacks?

Bekende speler:
[tg]Positie_Stack: hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;UTG3_980:///////;MP1_1130:///////;MP2_670:///////;MP3_3730:///////;CO_1930:///////;BU_1725:///////;Hero_1420:///////;BB_2585:///////;[/tg]
SnG $ 1,10 (25 Spelers)
25/50 No-Limit Hold'em (8 Spelers)

Preflop: Hero is SB met Q :diamond:, T :heart:
UTG3 foldt, MP1 callt, MP2 callt, MP3 callt, CO callt, BU foldt, Hero callt, BB checkt

Flop: (300) Q :club:, 4 :heart:, 2 :spade: (6 Spelers)
Hero bet 200, BB callt, MP1 callt, MP2 foldt, MP3 callt, CO foldt

Turn: (1100) 9 :heart: (4 Spelers)
Hero bet 400, BB callt,
MP1 raiset met 480 naar 880 (All-in), MP3 foldt,
Hero raiset met 290 naar 1170 (All-in), BB foldt, Hero krijgt uncalled bet terug

River: (3260) A :club: (2 Spelers)

Final Pot: 3260

Resultaat (Selecteer om zichtbaar te maken)
Hero toont een pair Vrouwen (Qd, Th) --> (Qc, Qd, 9h, Ac, Th)
MP1 toont een three of a kind Tweeën (2d, 2c) --> (2s, 2d, 2c, Qc, Ac)

MP1 wint 3260 met een three of a kind Tweeën (2d, 2c) --> (2s, 2d, 2c, Qc, Ac)

Deze was dom met zoveel limpers. Ik weet het. Is dit een easy fold, of had ik het gezien het donkpercentage toch bij het juiste eind?

Bekende speler:
[tg]Positie_Stack: hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;MP1_2910:///////;MP2_3160:///////;MP3_2040:///////;CO_795:///////;BU_2120:///////;SB_1375:///////;Hero_1137:///////;[/tg]
SnG-MTT $ 1,10 (16 Spelers)
30/60 No-Limit Hold'em (7 Spelers)

Preflop: Hero is BB met T :spade:, 2 :spade:
2 folds, MP3 callt, CO callt, 2 folds, Hero checkt

Flop: (210) T :heart:, 6 :heart:, 2 :heart: (3 Spelers)
Hero bet 120,
MP3 raiset met 450 naar 570, CO foldt,
Hero raiset met 507 naar 1077 (All-in), MP3 callt

Turn: (2364) J :heart: (2 Spelers)

River: (2364) T :diamond: (2 Spelers)

Final Pot: 2364

Hero toont een full house Tienen en Tweeën (Ts, 2s) --> (Th, Td, Ts, 2h, 2s)
MP3 toont een flush, Koning hoog (Kh, 8h) --> (Kh, Jh, Th, 8h, 6h)

Hero wint 2364 met een full house, Tienen en Tweeën (Ts, 2s) --> (Th, Td, Ts, 2h, 2s)

Als ie een flush had geflopt had hij gecallt.

Bekende speler:
[tg]Positie_Stack: hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;UTG3_7385:///////;MP1_4190:///////;MP2_4670:///////;MP3_2910:///////;CO_9505:///////;Hero_1945:///////;SB_2265:///////;BB_1790:///////;[/tg]
SnG-MTT $ 1,10 (19 Spelers)
80/160 No-Limit Hold'em (8 Spelers)

Preflop: Hero is BU met T :heart:, T :diamond:
UTG3 foldt,
MP1 raiset met 320 naar 480, 2 folds, CO callt, Hero callt, SB foldt,
BB raiset met 1310 naar 1790 (All-in), MP1 foldt,
CO raiset met 1310 naar 3100, Hero foldt, CO krijgt uncalled bet terug

Flop: (4620) 9 :diamond:, 8 :spade:, 7 :diamond: (2 Spelers)

Turn: (4620) 3 :club: (2 Spelers)

River: (4620) Q :spade: (2 Spelers)

Final Pot: 4620

CO toont Aas hoog (Ad, Jh) --> (Ad, Qs, Jh, 9d, 8s)
BB toont een pair Vieren (4s, 4c) --> (4s, 4c, 9d, 8s, Qs)

BB wint 4620 met een pair Vieren (4s, 4c) --> (4s, 4c, 9d, 8s, Qs)

Is dit met deze stack een auto-push?

Bekende speler:
[tg]Positie_Stack: hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;Hero_3515:///////;MP2_2405:///////;MP3_5855:///////;CO_9318:///////;BU_2315:///////;SB_2670:///////;BB_2600:///////;[/tg]
SnG-MTT $ 1,10 (27 Spelers)
120/240 No-Limit Hold'em (7 Spelers)

Preflop: Hero is MP1 met 8 :spade:, 8 :club:
Hero raiset met 480 naar 720, MP2 foldt,
MP3 raiset met 480 naar 1200, 4 folds, Hero callt

Flop: (2760) J :club:, T :diamond:, 6 :club: (2 Spelers)
Hero bet 720,
MP3 raiset met 3935 naar 4655 (All-in), Hero callt (All-in), MP3 krijgt uncalled bet terug

Turn: (7390) A :club: (2 Spelers)

River: (7390) K :club: (2 Spelers)

Final Pot: 7390

Hero toont een flush, Aas hoog (8s, 8c) --> (Ac, Kc, Jc, 8c, 6c)
MP3 toont two pair, Azen en Koningen (As, Kh) --> (Ac, As, Kc, Kh, Jc)

Hero wint 7390 met een flush, Aas hoog (8s, 8c) --> (Ac, Kc, Jc, 8c, 6c)

Read was AK. Zo heb ik hem ook gespeeld. Is het beter om deze te folden preflop?

3 reacties
gewoonlars
Oldschool Grinder

-KK is prima zo.
-AK is easy shove met een raise vanaf de button zijn range is zo wijd maakt niet uit dat hij naar 6BB raised.
-QT is lastig, je kicker is niet echt geweldig. Ik had waarschijnlijk de turn niet meer gebet sinds je door 3 man gecalled wordt verder liggen er ook geen draws op het board dus ik verwacht daar beat te zijn.
-T2 is easy ship met 2pair. NH
-TT daarintegen je kan gewoon die raise nooit callen, je moet hier ofwel pushen ofwel folden. Een push lijkt me hier het beste gezien de call van CO.
-88 is het zelfde je raised naar 3BB wat te groot is IMO, daarna call je ook nog eens een reraise. Je krijgt de odds niet om te callen. Je moet hier weer of pushen of folden. Denk dat een fold prima is aangezien je raised vanuit UTG en een reraise krijgt. Waardoor ik hem toch wel zet op 99+/AK.

Is puur mijn mening btw weet niet wat een coach erover zegt. Verder zul je echt meer naar 2.5BB moeten raisen, 3BB is gewoon teveel bij blindlevels van 120/240.
Los posten hand voor hand is beter i guess.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ja ik moet echt werken aan het spel met die pockets. Het probleem is gewoon dat als ik reraise en gecalled word of gedomineerd word door hogere pockets of een flip heb met 2 overcards. Vaak leg ik in dit geval zelfs QQ neer als ik denk dat er een AK tussenzit en dat is soms pijnlijk als het 2 donks blijken te zijn met A6 en TJ. Ik denk altijd van: ik kan hem altijd verliezen ook al ben ik favoriet en met 4000 chips heb ik echt niet meer kans om itm te raken dan met 1500 aangezien ik makkelijk mn stack kan verliezen zonder geluk in middle/late game. Ik vermijd gewoon het allerliefst die flips omdat het dan gewoon gokken is en ik kan als het niet compleet tegen zit de final table halen met LAG spel omdat 90% van deze gasten zo voorspelbaar spelen. Alleen jammer dat je binnen 30 minuten op push or shove zit waar het vaak de soep in loopt.

Vanaf welke pockets denk je dat ik ongeacht de actie kan shippen? 99+? En bij wat voor stackgrootte zou ik het bij lagere pockets kunnen? Elke keer dat ik een move maak voor de flop met pockets pakt het bijzonder slecht uit. Dit doe ik vaak met een shortstack als eentje limpt, ik heb zo het idee dat shippen met lage pockets altijd slecht uitpakt omdat elke call je domineerd of een flip is en je vrijwel geen fold equity hebt met een <10 BB stack. Maw ik vlieg er dan gewoon 90% van de keren uit. Stop n go werkt iets beter, 20% gok ik verkeerd en vlieg ik er uit, 50% ofzo krijg ik een vervelende flop en fold ik en de rest van de keren verdubbel ik of folden ze op de flop (zelden, en ook al dan is dit echt een flinke pot vanwege de raise).

samni
PokerStrategist

Hey xXShinryuuXx

Goed dat je handen post! Blijf dit zeker doen en je zal zien dat de kwaliteit van je spel snel zal verbeteren!
Ik zou wel willen vragen om elke hand waarover je twijfelt, een apart topic over te maken. Dit maakt het voor iedereen een pak overzichtelijker en voor de judges ook leuker en eenvoudiger te beoordelen. Nu zal ik het gewoon hier judgen, maar dan weet je het voor in de toekomst ;) Je moet niet denken dat je aan het spammen bent dan ofzo :P

Hand 1: De KK hand. Met KK heb je gewoon de "nuts" preflop. Folden wil je hier niet en je wilt ook niet flatten om dan een A op de flop te zien. Die reden haal je trouwens zelf nog aan :) We gooien het er preflop in, dat doe je goed! Hij zal heel vaak callen met Ax en andere pocket pair. Op deze limieten gooien ze het er zelfs nog met veel minder in!

Hand 2: De AKs hand. Je hebt zelf minder dan 20bb. Dan verwijs ik graag naar naar de rebound chart voor de middenfase van het toernooi: SNG Strategy Guide.
Op pagina 5 zie je met welke handen je all-in mag gaan als steal-reraise. AK staat daar overal tussen, dus we gooien het er hier preflop in. Omdat dit de eerste hand is die hij speelt, heeft hij je nog niet altijd beat. Op de button gaan mensen een veel grotere range openen. Dat hij hier te hoog opent, is zeker geen indicatie want met QQ+ zou hij wel wat actie willen.

Hand 3: De QTo hand. Ik zal deze meestal ook preflop folden. Je moet hier eigenlijk al hopen op je straat, wil je nog verder kunnen met deze hand. Als ze suited zijn, zou je hier wel kunnen inlimpen, omdat je dan alweer wat meer kansen hebt om iets moois te hitten.
As played: je hit toppair op de flop en je lead out, daar kan ik me wel in vinden. Zeker omdat het zo'n droog board is. Ook met de betsizing ben ik vrij tevreden.
Je gaat multiway naar de turn. Op dit moment geloof ik eigenlijk nooit dat men toppair hier goed genoeg zal zijn. Ik zou vanaf hier dus checkfolden. Als je hier nog eens gaat betten, ga je jezelf eigenlijk committen, en dat wil ik toch proberen te vermijden, gezien het feit dat je nu wel nog een speelbare stack hebt.

Hand 4: De T2-hand. De standaard regel hier is simpel. Freeplay uit de big blind speel je door met twopair of meer. In dit geval heb je twopair en villain wilt voor de hele stack spelen. Dat doe ik in dit geval ook heel graag. Hij zal je ook callen met een flushdraw, overpairs, vele toppairs, ... NH!

Hand 5: De TT-hand. Een call hier is niet zo goed omdat de kans op een overcard op de flop nog relatief hoog is. Je hebt zelf ook nog maar 12bb. Ik zou het hier dus preflop erin gooien. Je hebt nog wat folding equity en als hij callt zal je het vaak niet zo slecht doen. As played fold ik nog op de actie die na je komt.

Hand 6: De 88-hand. Deze hand fold ik preflop. Dit zijn ideale stacks om te gaan shoven en als ze dat doen kan je hier nooit echt happy callen. Je zit nog bij de betere stacks aan tafel. Ik zou hier gewoon folden en je stack beschermen. Hoofddoel in een SNG is overleven, en niet zo snel mogelijk een grote stack opbouwen.

Zo, ik hoop dat je er wat aan hebt. Als er nog vragen zijn, aarzel dan niet om op de daarvoor betreffende knop te klikken, zodat ik of mijn collega hier nog eens kan komen kijken :)

Groetjes,

Samni