Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

KJo BTN-squeeze flop nuts

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
501 Weergaven
LookAwayNow

PokerStars - $3.16+$0.34|10/20 NL - Holdem - 9 players
Hand converted by PokerTracker 4

Hero (BTN): 1,500
SB: 1,500 (VPIP: 18.82, PFR: 15.55, 3Bet Preflop: 7.95, Hands: 259)
BB: 1,500
UTG: 1,500
UTG+1: 1,500
UTG+2: 1,500
MP: 1,500 (VPIP: 4.76, PFR: 4.76, 3Bet Preflop: 7.69, Hands: 21)
MP+1: 1,500 (VPIP: 16.23, PFR: 15.46, 3Bet Preflop: 7.46, Hands: 458)
CO: 1,500 (VPIP: 37.08, PFR: 12.64, 3Bet Preflop: 13.04, Hands: 90)

SB posts SB 10, BB posts BB 20

Pre Flop: (pot: 30) Hero has J♦ K♥

fold, fold, fold, fold, fold, CO calls 20, Hero raises to 80, SB calls 70, fold, CO calls 60

Flop: (260, 3 players) K♦ J♠ J♥
SB checks, CO checks, Hero bets 140, fold, fold

Hero wins 260

Pre-flop raise ik over die limper heen om de pot pre-flop op te pakken. De limper is een loose passive moron die hier nog wel het een en ander gaat limp folden.

Op de flop hit ik de nuts, ik krijg 2 snap-checks en ik bet 55% pot en zie 2 snap-folds.

Did I scare them? Spelen jullie dit anders? Dit is voor mij echt superstandaard want zo speel ik dit bijna altijd. (soms eens check behind flop to induce turn-bluff).

Maar ben wel benieuwd hoe jullie dit spelen :)

Beantwoorden
Citeren
7 reacties
Moderator
SDK1987

Pre-flop is prima.

Op de flop hit je de de virtuele nuts en het grote probleem is waar je value van wilt halen tegen 2 spelers die hoogstwaarschijnlijk niet gehit hebben door hier te betten. Verder hoef je hand niet te beschermen tegen een of andere draw. Dus ik zou op de flop checken en her-evalueren op de turn.

Beantwoorden
Citeren
LookAwayNow Topicstarter
LookAwayNow

Value wilde ik halen van:
AK, AT, AQ, KQ, KT, K9, K8, K7, K6, K5?

Als je een van de vissen meekrijgt op de flop gaan ze de turn ook nog wel chips investeren. Ben het wel met je eens hoor dat check flop, bet turn beter is. Maar verwacht nog wel vrij wijd calls te krijgen op mijn cbet, vooral van deze vissen

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Dat is een prima gedachte. Al vind ik de snelle checks van beide spelers wel een indicatie geven dat ze niks hebben.

Verder ben ik nog vergeten te vermelden dat je de CO isoleert pre-flop en dat er geen sprake is van een squeeze. Een squeeze is als jij re-raised (3 bet) op het moment dat er iemand voor je heeft geraised en 1 of meer hebben gecalled op de raise.

Beantwoorden
Citeren
LookAwayNow Topicstarter
LookAwayNow

Ja, ben het zeker met je eens. =)

En squeeze misschien niet de juiste benaming idd, maar wilde de CO en BB daar pre-flop uit de pot drukken (squeezen), dus gebruikte ik die term, maar klopt idd niet. :tongue:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Zou niet mijn hoofddoel zijn om de BB, SB en CO uit de hand te drukken pre-flop, maar om in positie post-flop tegen de CO te spelen en als ze allemaal folden op de raise is het ook prima :pokerface:

Beantwoorden
Citeren
Willem103

Check behind en hopen dat ze wat hitten of zelf gaan bluffen. Doen sommige visjes ook nogal graag :D

Beantwoorden
Citeren
solartje

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Zou niet mijn hoofddoel zijn om de BB, SB en CO uit de hand te drukken pre-flop, maar om in positie post-flop tegen de CO te spelen en als ze allemaal folden op de raise is het ook prima :pokerface:

dit.

je doet het goed pré, maar de reden of de uitleg is verkeerd.
de enige correcte reden om hier pré te isoleren, is om de limper te isoleren. als je called, zit zowiezo de BB ook in de pot en de SB krijgt ook mooie odds en je wil niet 4way gaan spelen, maar gewoon HU komen vs de vis. Je raised dus om de blinds te doen folden.

post: hangt het af tegen wat voor soort speler je zit te kijken.

tegen een nit, die fit fold speelt, kan je beter de flop betten zoals je nu deed.
als hij iets heeft, haal je 3 straten value tov als je checked haal je er maar twee en als hij niets heeft, maakt het niet uit of flop of turn bet, hij fold toch.

tegen een loose speler, kan je flop wel behind checken omdat je 0.0 moet protecten en dan vind jet het niet erg om een freecard te geven, en als jij flop behind checked zal een loose speler al veel meer turns gaan bluffen, rivers spazzen dan een nit.

dus tegen hem vindk een check flop de beste keuze. uit een lage PP haal je toch maar max 1 strata value, uit Jx , maybe 2, en dan ben je toch vrij om te kiezen op welke straten je die value wilt halen.

Beantwoorden
Citeren