Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Paired board vs river-shove

9 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
535 Weergaven
LookAwayNow
PokerStrategist

PokerStars - $3.16+$0.34|25/50 NL - Holdem - 7 players
Hand converted by PokerTracker 4

UTG: 3,065 (VPIP: 12.99, PFR: 8.00, 3Bet Preflop: 8.82, Hands: 77)
UTG+1: 2,979 (VPIP: 35.00, PFR: 10.00, 3Bet Preflop: 14.29, Hands: 20)
MP: 603 (VPIP: 15.79, PFR: 5.26, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 20)
CO: 1,665 (VPIP: 15.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 20)
Hero (BTN): 2,865
SB: 1,524 (VPIP: 23.26, PFR: 6.98, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 45)
BB: 799 (VPIP: 15.97, PFR: 14.44, 3Bet Preflop: 7.03, Hands: 479)

SB posts SB 25, BB posts BB 50

Pre Flop: (pot: 75) Hero has A♠ Q♦

fold, UTG+1 calls 50, fold, CO calls 50, Hero raises to 250, fold, fold, UTG+1 calls 200, fold

Flop: (625, 2 players) J♠ 3♣ Q♥
UTG+1 checks, Hero bets 275, UTG+1 calls 275

Turn: (1,175, 2 players) J♣
UTG+1 checks, Hero bets 450, UTG+1 calls 450

River: (2,075, 2 players) 2♦
UTG+1 bets 2,004 and is all-in, Hero?

Erg interessant, pre-flop lijkt me vrij standaard.

Flop bet ik klein om zijn crap er in te houden. Het is een vis, en hij wil nog wel wat chips betalen voor een turn. Meer betten hier is imo nergens voor nodig. Iets minder dan een halve potbet lijkt me hier fine.

Op de turn paired het board en wordt de hand interessant. Villain kan hier prima een J hebben en ik bet de turn klein door voor value van zwakkere Qs en value van draws.

De river donkt villain ineens potsize en ik vraag me af waarmee hij dit zal doen. Ik denk dat zijn range veel meer busted draws bevat dan value-hands. Immers zou villain zijn value-hands zoals Jx anders gespeeld hebben imo, en dat hij nu besluit te shoven met een busted draw omdat dat de enigste kans is deze pot nog te pakken en omdat de kans klein is dat ik die J heb.

I call. En jullie?

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
Sokzel
Poker Player

Nice hand, hoewel ik redelijk vaak de nuts verwacht te zien met deze vissenlijn.

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis
PokerStrategist

Ik zou hem folden , je hebt nog genoeg stack over als je fold.
+ zo een move is vaak de nuts voor die vissen.
Vissen doen dit 3/4 keer met zeer sterke hand.

Flop bet ik iets groter , op de turn zou ik check spelen. Een boer zit zeker in zijn range , kies ik veilige optie. Wat je wel kan doen is turn zo klein mogelijk betten , maar lijkt erop dat hij jou aan het trappen is.

Benieuwd wat de judge zegt.

Beantwoorden
Citeren
Qubie
Oldschool Grinder

Op zich heb je hier ongeveer 33% equity nodig.

Hij lijkt wel een preflop raise range te hebben, dus we kunnen wel wat toprange handen schrappen.
Stel dat hij TT+ en AJ+ raised. Dan zou hij vanop UTG+1 deze range ongeveer kunnen limpen: 99-22,ATo-A7o,KQo-KTo,QJo-QTo,JTo-J9o,T9o,98o,ATs-A2s,KQs-K9s,QJs-QTs,JTs-J9s,T9s-T8s,98s,87s

Je cbet op de flop mag op zich ietsje groter. Een recreatieve speler kijkt niet zo zeer naar de odds maar meer naar zijn hand en of hij genoeg chips heeft om te callen. Op zich zal zijn call range bijna niets schelen of je hier nu 400 of 275 bet. + de flop groter betten maakt het je gemakkelijker om zijn zwakkere range op latere straten ook te laten afbetalen.

Je zegt dat hij een flushdraw zou kunnen hebben maar op de flop zijn er nog geen flushdraws en dan zou hij al met backdoors moeten callen.
Worst case scenario. Stel dat hij elk pair en beter callt + oesd + gutshots + backdoor flush.
Dan op de turn de gutshots en weak pairs fold dan is zijn range naar de river toe:
3d3h,3s3h,3s3d,8c7c,Tc9h,Td9h,Ts9h,Jd9h,9c8c,Th9c,Td9c,Ts9c,Jh9c,Jd9c,Th9d,Tc9d,Ts9d,Jh9d,Th9s,Tc9s,Td9s
,Jh9s,Jd9s,Th9h,JdTh,QcTh,QsTh,KcTh,KdTh,KsTh,Tc8c,Tc9c,JhTc,JdTc,QsTc,KhTc,KdTc,KsTc,Td9d,JhTd,QcTd,QsTd,
KhTd,KcTd,KsTd,Ts9s,JhTs,JdTs,QcTs,KhTs,KcTs,KdTs,Jh9h,JhTh,QcJh,QsJh,KcJh,KdJh,KsJh,Jd9d,JdTd,QcJd,QsJd,
KhJd,KcJd,KsJd,QcTc,KhQc,KdQc,KsQc,QsTs,KhQs,KcQs,KdQs,KhTh,KhJh,Kc9c,KcTc,KcQc,KdTd,KdJd,KsTs,KsQs,
Ac2c,Ac4c,Ac5c,Ac6c,Ac7c,Ac8c,Ac9c,AcTc

Stel dat hij daarvan al zijn gemiste draws bet en alles beter dan top pair. En stel dat hij zijn top pair handen behind checked. Dan heb je genoeg equity. Stel dat hij de helft van zijn draws bet, dan heb je minder nog een 30 tal percent (range : 3d3h,3d3s,3h3s,KTs,KdJd,KhJh,AcTc,QsTs,QcTc,JdTd,JhTh,Ac9c,Jd9d,Jh9h,Ac8c,Ac7c,Ac6c,KdJh,KhJd,KsJd,KsJh,
KcJd,KcJh,QsJd,QsJh,QcJd,QcJh,JdTh,JdTs,JdTc,JhTd,JhTs,JhTc)

Ik denk niet dat de average recreatieve speler daar 100% van de keren zijn gemiste draws bet. + de gemiddelde average recreatieve speler zal ook niet al zijn backdoor flushdraws floaten op de flop.

ik neig naar een fold hier omdat ik denk dat het toch iets te vaak value gaat zijn, maar zal wel miss nog close zijn.

Beantwoorden
Citeren

Preflop zou ik naar 4bb gaan ipv 5bb.
Postflop; goed gespeeld (ook sizing)
turn; check ik liever behind (je ligt hier ver voor op hem of ver achter, dan kan je daarna nog steeds op de river valuebetten en geef je hem ook de kans om te bluffen)

As played zou ik river afhankelijk van mijn reads spelen, door het hoge VPIP van villain denk ik dat zijn handrange vrij wijd is. Ik denk dat er evenveel redenen zijn om te folden als om te callen.

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

waar denk je value uit te halen op de turn?

QA raised ie pre, dus zit niet in zen range
QK is denk ik de enige combo left.
QQ heeft ie niet en crushed je
QJ heeft je crushed
QT (maybe een zeldzame QT, maar betwijfel ik zelf).
Q9 en lager. denk niet dat die echt in zen openrange zitten.

Jx heeft je crushed
mid pp called ie daar never met 2 over's op de flop.
KK+ raised ie pré. (worst case, lolfish speelt hem maybe limp/raise)

lijkt me easy check behind turn, en river check/call of check/fold depending on sizing/vilain/rivercard.
maybe dat hij daar zen gemiste draws nog spazzed.
maar turn is zeker geen 2d barrel voor mij.
als je turn barreld , heb je river een fold of je kan turn checken om river spazz te inducen en te callen.
ik verkies het 2de obv

Oorspronkelijk gepost door Qubie
gemiddelde average recreatieve speler

:coolface: moet je me toch eens uitleggen wat voor een beest dat is qubie :D is dat zoiets like een triple negatie?

call/call/ donk push = nuts :D

en +1 let op je sizing. zo'n lage sizing moet je doen met een reden. (blockbet, induce van een speler die vaak raised, etc) , nu bet je puur voor value en kan je daar gerust 65% van de pot betten.

Beantwoorden
Citeren
Qubie
Oldschool Grinder

Lol

bedoelde gewoon "de gemiddelde recreatieve speler" of in dit geval beter de meeste recreatieve spelers.

Annyways, duidelijk uitgelegt solar

Beantwoorden
Citeren
LookAwayNow Topicstarter
LookAwayNow
PokerStrategist

waar denk je value uit te halen op de turn?

Je noemt zelf al de absolute top van zijn range, maar zijn range is hier imo veel wijder. Hij heeft een VPIP van 35% en een PFR van 10%.

Voor het gemak gaan we er vanuit dat zijn PFR zijn top 10% is, alhoewel vissen als deze vaak ook nog wel met Aces of Kings limp/callen of limp/raisen, maargoed we gaan er vanuit dat die 10% zijn top is. Dus zijn limp-range is 25%

Zijn PFR-range is (10%): 88+, A9s+, ATo+, KJs+, KQo

Zijn Limp-range is (25%): 77-55,A8s-A2s,KTs-K3s,Q6s+,J7s+,T7s+,97s+,87s,A9o-A4o,KJo-K8o,Q9o+,J9o+,T9o

We gaan er hierbij ook vanuit dat zo'n 35/10-fish onze raise over zijn limp gewoon flat met dezelfde range. Het is toch maar 200 erbij en ze hebben al 50 geinvesteerd, dus zonde om nu te folden zal de gedachte vaak zijn.

AQ, AJ, QQ, KQ, KJ raised hij pre dus die zitten niet in zijn range.

Q6s+, J7s+, Q9o+ J9o+ zitten er wel in. En nog een schoenendoos vol met drawy hands waarmee villain de flop heeft geflat. Misschien zelfs A3 ofzo.

Misschien zijn mijn ranges ietsje overdreven omdat we maar 20 hands hebben op villain, maar het is genoeg informatie om te concluderen dat dit een loose passive vis is die graag handjes speelt en flopjes ziet en zich niet snel laat wegjagen.

Ik denk hier vooral value te halen van draws. En ik denk dat vissen vaak genoeg de flop flatten met air of met extreem speculatieve handen omdat onze bet erg klein is vergeleken met de pot.

Even een lijstje waar ik value van wil hebben:

Draws: KT, T9, AT, K9, 98
Made hands: Q6, Q7, Q8, Q9, QT, A3

Met deze handen kan villain prima de flop hebben geflat, en daarom bet ik de turn door.

Handen die ons beaten op de turn:
J7, J8, J9, JT, JQ, 33.

We staan op zijn range nog 2/3 keer voor en kan hier dan op de turn dus prima betten voor value.

Op de river betwijfel ik het enorm of villain Jx op deze manier gespeeld zou hebben.

Wij komen bestwel zwak over met onze kleine bets en villain zal denken ons van de hand af te kunnen zetten met een busted draw door hier te pushen.

En ik denk dat zijn busted-draw-range veel groter is dan zijn value-range (die hij hier zo speelt).

Ik denk dat hij met zijn value-range ofwel de flop of de turn actie getoond zou hebben.
Een station zou hier river veel vaker check/raise spelen dan ineens zo'n monkeyshove.
Dit is gewoon om ons van de hand af te zetten en hij zal dit vaak doen met busted draws.

Ik denk dat je hier tegen zo'n 35/10 monk gewoon kunt callen. Als je een speler hebt met meer dan 5 hersencellen moet je folden

Edit: Heb trouwens nog geen backdoorflushes en andere air in zijn range gezet omdat dat erg speculatief is.
Ik weet namelijk niet of hij daarmee de flop float en daarom kan ik geen air-range voor hem maken.
Maar de kans is wel groot dat hij een air-range heeft waarmee hij de flop float. Dus zullen er ook gemiste flush-draws in die spewshove van deze clown zitten.

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

denk dat je daar teveel op die stats baseerd om ranges op te stellen.

maybe called ie gewoon veel openbets ip (co//bu?), waardoor zen vpip zo groot is
maybe called ie vaak vanuit de blinds, waardoor zen vpip/pfr gap zo groot is?
maybe limped hij zen hele range vanuit EP (nog veel spelers te gaan) en raised ie zen range vanuit lp?

kan me meer in qubie zijn range vinden tbh.

nu als je denkt dat hij daar veel Qlows handen, A3o limped en called , dan heb je turn obv wel een valuebet gewoon, maar denk niet dat hij dat doet, maar ik heb jouw ingame read niet.

Beantwoorden
Citeren