Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

QQ 1e hand

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
363 Weergaven
Tessies
PokerStrategist

Deze hand heb ik imo zeer slecht gespeeld. maar wat doe je wel? meestal check/fold ik de turn. maar zou een check/raise AI misschien de beste optie zin? I denk dat deze speler ook een lage Ax dan niet meer weglegt, al komt dat wel zeer sterk over.
I besloot in dit geval te betten op de turn omdat i hoopte dat de A een scare card zou zin voor villian. Poker Stars, $1.36 Buy-in (10/20 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 9 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BTN: 1,500 (75 bb)
Hero (SB): 1,500 (75 bb)
BB: 1,500 (75 bb)
UTG+1: 1,500 (75 bb)
UTG+2: 1,500 (75 bb)
MP1: 1,500 (75 bb)
MP2: 1,500 (75 bb)
MP3: 1,500 (75 bb)
CO: 1,500 (75 bb)

Preflop: Hero is SB with Q Q
UTG+1 calls 20, 2 folds, MP2 calls 20, MP3 folds, CO calls 20, BTN folds, Hero raises to 120, BB folds, UTG+1 calls 100, MP2 calls 100, CO folds

Flop: (400) 4 K 2 (3 players)
Hero bets 260, UTG+1 calls 260, MP2 folds

Turn: (920) A (2 players)
Hero bets 500, UTG+1 calls 500

River: (1,920) 6 (2 players)
Hero checks, UTG+1 bets 620 and is all-in, Hero folds

Results:

Spoiler

1,920 pot
Final Board: 4 K 2 A 6
Hero mucked Q Q and lost (-880 net)
UTG+1 mucked and won 1,920 (1,040 net)

Beantwoorden
Citeren
7 reacties
Wolfske
Poker Player

Ik check call flop en check fold turn ...
Kvind de bet op de flop niet verschikkelijk ofzo je kan tegen sommige fd nog protecten.

Op de turn moet je check/folden, je bent hier beat ..

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

Vind turn juist wel mooie barrelkaart. Size de straten wel kleiner, like 175 otf en dan ~ 300 ott

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Cbet is prima tegen 2 spelers, want je wilt weten waar je staat in de hand en als je check/call speelt dan heb je geen flauw idee of je voor of achter staat en je hebt ook kans dat je geen actie krijgt en dan zijn er nog genoeg gevaarlijke turn-kaarten die je niet wil zien. Dus wil je hand ook beschermen tegen draws en er value van halen.
Halve pot betten is meer dan genoeg hier, want anders kom je niet lekker uit met de betsizing op turn en river.

Op de turn zou ik inderdaad opgeven en als ik zou betten dan zorg ik er niet voor dat ik 500 van de 1.120 van me stack daarvoor moet investeren, want dan is de pot al zo groot dat je eigenlijk niet meer weg kunt i.v.m. de pot-odds op een push. Dus moet je vrij klein betten. Maximaal 350.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Sokzel
Vind turn juist wel mooie barrelkaart. Size de straten wel kleiner, like 175 otf en dan ~ 300 ott

Meh vindk niet sokzel ... tis gewon eigenlijk de grootste kutkaart die kan vallen imo. Mss had ie de K niet, maar nu ben je helemaal screwed, is niet alsof ie zijn K nog gaat opgeven.

Mja kvind niet dat de hand echt slecht is gespeeld ofzo.. ma ik zou hier meer op potcontrol spelen

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

ik cbet daar de flop niet omdat ik geen enkele diamond heb.

je bent hier WA/WB 3way en dan speel ik toch liever iets passiever.

ik wil hier toch wel een hand hebben met iets meer outs/opties om te gaan cbetten voor value, zodat als we gecalled worden , we alsnog kunnen improven. zelf al zijn het backdoor draws, QQ vindk hier niet sterk genoeg om te betten voor value .
- Kx doe je niet folden,
- pp's heb je zowiezo beat en doe je folden
- value haal je enkel uit FD

op deze board, wil je met je cbet eigenlijk alleen folds zien. een call vind je niet happy en een raise zeker niet. dus als je enkel folds wil zien, dan bet je om handen die je wel beat te doen folden en dat lijkt me gewoon niet slim.
.
at the moment (gezien we geen diamond hebben), kan onze hand niet improven. dit betekend dat elke turn card potentieel een scarecard is voor ons. elke diamond, elke ace is een kutcard, dus 28% van de turns zijn kut en 56% van de keren zal je tegen de river wel moeten check/folden en geef je equity op.

ik denk niet dat ik de pot 3way wil opblazen als elke turn /river een potentiele actie stopper kan zien.

dus mijn 2 plannen zijn;

vs vis= check/call flop , check/fold als vilain 2 straten barreld
vs reg = check/fold flop (je raised dik pré, zie reg daar nooit een fd betten)
en als de flop word rondgechecked, bet ik turn wel voor value (vilain kan MP maken en turn callen, fd kunnen callen, extra draws die erbij komen kunnen gaan chasen etc.)

as played:

Als je flop bet en dus semi bluf maakt (en dus AK/AA/ (KQs?) rept , vind ik dat je deze turn zeker moet doorgaan, omdat deze turn de hand die je rept super hard hit en zou ik zeker gaan 2d barrelen in de hoop de pot op te pakken of een free river te krijgen.

agree met sokzel dat je je sizing dan wel moet aanpassen, zodat er meer weakere handen in hun callrange zitten. hoe hoger je bet, hoe meer fd's hier gaan folden. dus idd 40% pot vindk wel nice flop sizing. vs Kx maakt je sizing toch niet, en vs FD maakt het wel uit en je wil obv zoveel mogelijk fd's inzijn range houden

Beantwoorden
Citeren
Tessies Topicstarter
Tessies
PokerStrategist

@Solartje: Bedankt voor je antwoord, zeer leerzaam.
Ik wilde idd het liefst dat iedereen zou folden. Maar zorg er dus alleen voor dat slechtere handen folden. Ik hoopte ook lage Ax uit de hand te krijgen voor het geval dat er nog een A zou komen.

Wel nog een vraagje: Als ik in positie zou zitten, ga ik er vanuit dat het wel slim is om te betten als ze naar mij toe checken. Of check je dan ook?

As played: Wel folden op de river toch? Al heb ik natuurlijk al 2/3 stack verloren.

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

thing is dat 3way een belangrijker gegeven is dan je positie.
je hebt bij elke hand altijd side-gegevens, die bepalen wat je doet, waarom je het doet en hoe je het doet. feit dat we niet HU zitten bepaald hier waarom ik niet cbet. positie of niet maakt in dit geval weinig uit. de vorige uitleg blijft nog steeds geldig. ja, positie heeft zo zen voordelen, maar denk dat die hier maar vrij beperkt zijn.

je hebt gedaan wat je moest doen, raisen om limp/callende vissen te isoleren en om de pot op te bouwen want je hebt een top hand. flop kom je geen leuke flop tegen.

een Axx board bijvoorbeeld zou je preflop raise range al meer hitten dan een Kxx board en kan je depending hand/spelers/situatie al easyer een hand reppen die je niet hebt? je zou vb AJs/AQ/AK/AA etc allemaal pre kunnen raisen en hitten op een Axx board= 42 combo's. Op een K board heb je enkel AK en AA die je kan reppen = 22 combo's, is gewoon lastig. gezien het niet gelukt is om heads up te komen, gezien de flop niet ideaal is, gezien we uit positie zitten, nietcbeten. zouden we wel in positie zitten dan hebben nog steeds 2 niet zo leuke side gegevens. nl multiway + geen ideale flop.

nu ik denk dat zelf betten ook een optie is, hangt echt van tafel af, maar kvind bet flop, fold turn of river geen leuke lijn, alsk zelf mag kiezen omdat ik denk dat ik met die lijn nog tevaak van de beste hand gebluft word door een vis die zijn hand overspeelt en daar kan ik echt niet tegen :D

en jups , river =easy fold. het laatste sprankeltje hoop (dat hij JTs heeft) is nu ook weg.

Beantwoorden
Citeren