Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

SB vs BB!!!

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
315 Weergaven
Witface

Ik begin weer langzaam te tilten. Wat een ongelooflijke dingen maak ik mee.
Net voor de zoveelste keer een belangrijke hand ge........

Known Players:
MP3: 1990 - 10 bb
CO: 5235 - 26 bb
BU: 1283 - 6 bb
SB: 1745 - 9 bb
BB: 3247 - 16 bb

100/200 No Limit Hold'em Tournament (5 Handed)
Hand recorder for this hand: PokerStrategy.com SideKick 2.1.20120.4

Preflop: Hero is SB with K♥, Q♥
Hero posts small blind (100), BB posts big blind (200), 3 folds, Hero raises for 500, BB 3-bets 3047 and is all in, Hero calls and is all in, BB gets uncalled back (1502)

Flop: (3490 - 17.45 bb) A♠, 8♥, 8♠ (2 Players)

Turn: (3490 - 17.45 bb) 7♠ (2 Players)

River: (3490 - 17.45 bb) 6♦ (2 Players)

Spoiler

HIJ HAD 10 6 offsuite!!
Werkelijk alles maar dan ook alles valt al 2 dagen de verkeerde kant op...ik durf niets meer te spelen op deze manier. Elke move weet ik dat ik verlies. Preflop all inn voel ik gewoon dat ik ook als ik dit voor lig ga verliezen!! Wat doe ik hieraan?

Beantwoorden
Citeren
7 reacties
Moderator
SDK1987

Had zelf gepushed met jouw 9bb stack. Als gespeeld is het een prima call op zijn re-shove.

Beantwoorden
Citeren
Bpelt

Door je minbet, denkt de BB nog dat je nog kan folden, hij ziet je bet als een steal. Als jij maar bijvoorbeeld, 50% zo openend en 10% van je handen called op een 3Bet kan hij bijna any two reraise.
Bij deze speler zou ik een notitie maken dat hij any two card durft te 3-bette op een steal, waardoor je met JJ+ een 3 bet kan uitlokken om met deze handen te min raise en te calle op zijn 3-bet.
Ik zou hier de volgende handen met 9 BB altijd all in gooien voor max fold equity: 76s+, J8s+, Q6+, Kx+ Ax+, 22+ (En min bette met JJ+)

Beantwoorden
Citeren
Schijtjong

Oorspronkelijk gepost door Bpelt
Door je minbet, denkt de BB nog dat je nog kan folden, hij ziet je bet als een steal. Als jij maar bijvoorbeeld, 50% zo openend en 10% van je handen called op een 3Bet kan hij bijna any two reraise.
Bij deze speler zou ik een notitie maken dat hij any two card durft te 3-bette op een steal, waardoor je met JJ+ een 3 bet kan uitlokken om met deze handen te min raise en te calle op zijn 3-bet.
Ik zou hier de volgende handen met 9 BB altijd all in gooien voor max fold equity: 76s+, J8s+, Q6+, Kx+ Ax+, 22+ (En min bette met JJ+)

Uiteindelijk krijg je het erin terwijl je 60/40 favoriet bent. Ik denk dat het voor je eigen humeur beter is om vooral te kijken naar het feit dat je het hier er goed ingooit. Volgens mij maakt het niet superveel uit of je hier meteen pusht of dat je 2.5bb raised. Als je allin gaat zal hij zijn 10 - 6 gewoon wegleggen en kun je het potje oppakken, maar als je 2.5bb raised en het komt over als een steal zullen er spelers restealen (zoals in dit geval) met way zwakkere handen dan KQ. Volgens mij maakt het niet heel veel uit, maar ik ben nog niet zo'n ervaren sng speler.

Beantwoorden
Citeren
Bpelt

Oorspronkelijk gepost door Schijtjong
Volgens mij maakt het niet superveel uit of je hier meteen pusht of dat je 2.5bb raised. Als je allin gaat zal hij zijn 10 - 6 gewoon wegleggen en kun je het potje oppakken, maar als je 2.5bb raised en het komt over als een steal zullen er spelers restealen (zoals in dit geval) met way zwakkere handen dan KQ.

Het maakt in een sng heel veel uit of je hier een potje kan oppakken met pushen, of 2,5bb raised en tegen een all-in komt te zitten.
* Je hebt zelf een extra beslissing (vaak lastig) en je laat fancy play van je tegenstander toe..
* Je speelt tegen een reraise all-in voor je toernooi leven. En bij sng zijn je chips niet de euro's waard als in een cash game. Chips die je verliest in een sng zijn meer waard dan chips die je wint. Het gaat om overleven en in the money te komen en het liefst 1ste natuurlijk :f_cool:. In sommige spots moet je voor de max. fold equity gaan bij je tegenstander.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987

Inderdaad. Al zal KQs in dit geval doordat je de 4de in chipcounts bent niet extreem slecht zijn om raise/call te spelen. Zeker tegen waarschijnlijk een agressieve speler, maar pushen is hier wel het prettigst zo ondiep en hoef jezelf niet teveel aan ICM te denken. Aangezien je dan geen re-shove om de oren kunt krijgen.

Beantwoorden
Citeren

Ik zou hier zelf gepushed hebben btw.

Beantwoorden
Citeren
Witface Topicstarter
Witface

Bedankt voor de reacties.

Ik steal ook zelf bijna altijd door direct all inn te gaan, uiteraard ligt het wel aan mijn stack maar onder de 10 BB push ik wel veel handen als SB tegen BB. En soms laat ik hem ook lopen, bijvoorbeeld als ik ervoor 2 goede handen heb gestealt en ik krijg daarna een wat mindere. Dan geef ik hem ook wel eens de blinds want anders callen ze alles omdat ze denken dat ik bluff.
Behalve als ik een read heb dat de tegenstander veel callt of als de tegenstander de big stack is dan shove ik niet zomaar.

Groet

Beantwoorden
Citeren