Voor uitleg titel zie Bankrollmanagement
______________________________________________________________________________________________________________________________
Hi(gh) ppz welkom in mijn blog. Eerste post is verleden tijd, tweede post zijn mijn doelstellingen en de derde post bevat het werkelijk gameplan en een vraag aan de lezers. Veel lees plezier.
In het lang:
Spoiler
Ik ben Grunn17, 21 jaar uit Groningen(duh
). Heb op mijn 16de af en toe voor de lol om oefenchips op Pokerstars gespeeld. Toen ik 18 was heb ik af en toe €10,- gestort en meestal was ik die snel weer kwijt. Nadat ik de zoveelste €10,- verloor dacht ik: "hey er moeten vast tips op google staan." Ik zoeken, en daar was Pokerstrategy. $50 gratis en ze leren je pokeren ? Dat moet ik hebben.
Heb de site eens goed bekeken en het zag er allemaal goed en betrouwbaar uit. De eerste 3 artikelen voor cashgamen volgens de SSstrategy goed doorgelezen, en hierna de quiz gemaakt. Eerste keer gezakt, tweede keer met een beetje spieken geslaagd en de $50 op partypoker aangevraagd. Omdat ik nog moest wachten op mijn $$ de artikelen nog maar een keer doorgelezen, en nog even op de site rond gekeken.
Ik de volgende avond kijken of het geld er misschien al was, en ja hoor het stond er. Zo maar $50 om mee te gaan pokeren
Vervolgens een hele tijd gespeeld op NL2 om tussen de $70 en $30 op en neer te gaan. En na een tijdje spelen was het startkapitaal vrijgespeeld.
Op dat moment had ik nog $30 en besloot om maar een keer 3 tafels NL10 te gaan spelen, eindigde die avond met een bankroll van $65 nog wat. Morgen nog maar een keer proberen dacht ik, 4 tafels NL10 en 30 minuten=$0,00..
Hierna op 888poker de $8 aangevraagd, en in het eerste toernooi dat ik speelde cashte ik ongeveer $60 waarmee ik ineens weer een startroll had.
Ondertussen had ik ook een tweede $50 via de TAF promotie op partypoker gekregen, en had ik dus 2 bankrolls. Om het geld op 888poker vrij te spelen, heb ik een stuk of 200 microtoernooien gespeeld. En het geld op partypoker heb ik gebruikt voor cashgames bij weinig tijd of tilt.
Tegen de tijd dat ik het geld op 888poker had vrijgespeeld, stond mijn bankroll daar op $225 en mijn bankroll op Partypoker op $125. Heb toen op 888poker alles uitbetaald, alles op pokerstars gezet en heb een hele tijd weinig gespeeld. Af en toe een keer een toernooitje of een 180 mans wat me redelijk af ging maar waarvan ik alles toen meteen heb uit betaald.
Tijdje later had ik opeens poker weer uitgevonden, en ben opnieuw gestart met cashgamen. De bronze artikelen gelezen op pokerstrategy en hierna met 4 tafels op partypoker NL4 gestart. HEM aangeschaft voor de leuke graphs
en dat zag er allemaal hardstikke goed uit. Na 15k handen was ik $70 up en had ik de silver status op pokerstrategy bereikt. Nog even een paar van de silver-artikelen gelezen en toen verder gegaan op NL10.. "poeh ff wennen dit" maar door iets tighter spel, en meer oplettendheid op de flop toch na 6k handen zo'n $60 up. Tijdens het lezen van de artikelen kwam ik iets tegen over multitablen, en dit sprak mij wel aan. Ik dezelfde avond i.p.v. de gebruikelijke 4 tafels, 6 tafels op gestart, en zo een tijd gespeeld. Na 2k handen zo gespeeld te hebben, sloop er een soort van "automatische piloot" in mijn game, en hier ben ik beginnen te verliezen.
In het kort:
Grunn17
Na 3 keer €10,- storten, "hey er moeten vast tips op google staan"
Pokerstrategy --> Quiz --> $50
Vrijgespeeld op NL2. Nog $30 over NL10 gespeeld en blut.
$8 888poker. Na clearen van $8 bonus nog $225 over.
Pokerstars MTT's en 180s, $10 storten --> winst --> uitbetalen.
:spade:: $50 TAF-promoties --> Partypoker NL4 --> $125 --> NL10 -->$100
Pokerstars 100k hands NL10 6 tabling
Tijd voor verandering;
Ik had mijn Pokerstars account aangevuld tot $100 en €37,50, $-account voor cashgames, €-account voor MTT's. De bedoeling was om 100k handen te gaan spelen met als doel 10bb+ per 100 handen te kunnen krijgen. Had HEM2 gefixt en mijn HUD helemaal aangepast inclusief de kleuren voor verschillende stats, red=shark, yellow=between en green=gogogo. Had de Pokerstars software ingesteld zover kan. En had mijn PFR wat aangepast en verschillende lines uit geprobeerd. Zo was het en we gingen spelen.
Had net een goeie 25k handen gespeeld, brengt Pokerstars Zoom poker uit :rage:. "ja tuurlijk, nu zitten alle donks op zoom
Dan moet ik ook maar zoom spelen. Nou ik heb het gespeeld, vond het grappig, zag de bad beats, zag mijn grafiek swingen als een gek, en ben deze thread begonnen.
Deze thread is in de eerste plaats bedoeld om inspiratie en motivatie uit te halen. Soms verlies je je doelstellingen een beetje uit het zicht, en ik denk dat het duidelijk bijhouden, en het zien van een bepaald einddoel bijdraagt aan een betere motivatie. Op de tweede plaats staat de feedback van mensen op pokerstrategy die dezelfde situaties al eerder hebben mee gemaakt en daardoor kunnen mee helpen met eventuele problemen, of die juist een hele andere draai kunnen geven aan mijn bevindingen. Als laatst vind ik het ook handig om bepaalde notities achteraf nog een keer na te kunnen lezen, voor eventuele onduidelijkheden o.i.d.
In de eerste post zullen mijn doelstellingen staan en in de tweede post komt mijn BRM en gameplan. Vanaf daar zal ik beginnen te spelen met een 20/80% study/play% verhouding. Hierna zal ik proberen via mijn blog verschillende leaks uit mijn game te halen. Ik zou ook nog wel wat hulp met mijn HUD colorranges en de pop-ups kunnen gebruiken. En mijn PFR heeft nog wat aandacht nodig. Goals staan in de tweede post en dit was het verder wel. Succes aan de tafels.
Greetz,
Grunn17
______________________________________________________________________________________________________________________________
Partypoker NL4 (boven) & NL10 (onder).
Spoiler

Pokerstars NL10 (boven) & NL10 zoom(onder).
Spoiler

OOPS
Spoiler

Ik zie een paar grote gaten in mijn NSD line, en die ga ik eens op zoeken en in het handbeoordelingsforum posten. Mijn 3bet% lag afgelopen 2 sessies een stuk hoger als in het begin, maar dit kan deels verklaard worden door het meer gebruiken van de HUD, en het vergroten van mijn PFR.