Ga naar het forum
6max NL: NL2 - NL5 ...

Meldingen
Alles wissen

6max NL: NL2 - NL5 - NL10

199 Berichten
27 Gebruikers
0 Reacties
5,424 Weergaven
oewems Topicstarter
oewems
Oldschool Grinder

Eerst speelde ik pakweg 6 tot 9 tafels of een massa zoom, wat wel resulteerde in winstegevend spel à la 3-6bb/100, maar het wordt zo'n gek geklik en bandwerkgevoel. Ik had ook het idee er niks van te leren. + Ik werd het kotsbeu het centjes heen en weer schuiven zodat ik met regelmaat eens alles wegdonkte zodat het me eigenlijk best wat centjes kostte :)

Nu sinds pakweg 3 weken opnieuw begonnen met max 2 tafels en dan tussendoor notes maken en handjes bekijken die naar showdown zijn geweest en spel aanpassen aan hetgeen je ziet/ weet.. En tot nu toe liep dat lekker. Uitgezonderd de laatste 2 dagen dan..
Maar ik vind het zo wel tof spelen, ik ga dat aanhouden denk ik..

Ja, inderdaad mn goed gevoel is nu wel even weg, ik ga het mss best anders moeten aanpakken.. van 180$ naar 110$ is idd een pijnlijke avond, die zindert nog wel even na :f_frown:

van de limieten: mja, leek me tof.. Was wel iet(s te enthousiast met NL10 er al op te zetten, maar 'k denk dat NL5 wel beheers, dus dat vrolijke visje mag blijven staan :)

Beantwoorden
Citeren
NewwWorld
PokerStrategist

2 regular tables kan idd erg leuk zijn. Zodra dat goed goed (noets bijhouden enzo) kun je dat mss uitbreiden naar 3, of mss zelfs 4 tafels.
Ik zou iig op de micros nooit meer dan 6 afels spelen.
Als je toch veel handjes wil spelen kun je dan beter 2 of 3 zoom tafels doen.

En alsj e die bedragen nu al pijnlijk vind , dan wordt dat alleen maar erger als je dit BRM aanhoudt bij de hogere limieten, relatief evenzwaa,r maar absoluut nog veel zwaarder natuurlijk

Haha visje mag je laten staan van mij haha!
GL

Beantwoorden
Citeren
oewems Topicstarter
oewems
Oldschool Grinder

Bedragen op zichzelf doen geen pijn, de hoeveelheid BI op een lagere stake en het bijhorend volume wel.. Ik blijf gericht op minstens NL10 spelen, Dan gaat het tenminste toch al om iets :)

ah fuck, dat resultaatgerichte is er niet uit te krijgen blijkbaar..*

Ja, het 2tafelen gaat wel lekker, alleen speel je al wat vaker net ietsjes te loose. Ik houd het daarbij tot genoeg moves standaard voor me zijn. Ik heb niet genoeg bagage om instant goede beslissingen te nemen. Duurt soms even om dan een slechte te maken ;)

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76
PokerStrategist

Herken je helemaal Oewems.. dat resultaat gerichte.. erg lastig om uit het systeem van denken te krijgen. Aard van beestje zullen we maar zeggen.

Ik heb je geposte handjes ook allemaal door genomen.
Daar leer ik ook weer van, haha, tx :D

Beantwoorden
Citeren
oewems Topicstarter
oewems
Oldschool Grinder

allez dan, speciaal voor jou :tongue:

NL10 CO AJo
Nl10 Co 99
Nl10 Bu Qq
Nl10 Mp Aa
Nl10 Utg 88

Toch nog maar even geNL10ed en 2BI up op 200 handjes. Ook even mn blauwe lijn terug positief gekregen..

*Waar is de tijd dat mn rode lijn daar lag, zucht

Beantwoorden
Citeren
oewems Topicstarter
oewems
Oldschool Grinder

En gisteren weer een BI up na 50 handjes, hiphoi

heb straks weer een handje of 4 te posten : :f_cool:

Beantwoorden
Citeren
oewems Topicstarter
oewems
Oldschool Grinder

toffe gast, die Verneer :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
oewems Topicstarter
oewems
Oldschool Grinder

nota aan mezelf: nieuwe notestructuur online gevonden en kan 'em nergens opslaan :)

Dit zou ik copypaste, als structuurtje en gaandeweg invullen wanneer de hand nr showdown gaat..

stake
-how does he play his air
-how does he play his draws
-how does he play his monsters
-how does he play is good hands
-how does he play his 2nd pairs
-all the above questions for specifc board types
-anything more you can think off

Ik vraag me wel af hoe ik hier best een datum inkrijg, vermits ik me neit wil baseren op oude nota's op verloop van tijd.. Hoe pakken jullie dat aan ? hoe nemen jullie notes ?

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Heb je geen HM of PT? Zoveel notes is mij teveel en ook zinloos zonder een groot sample dit soort notes. Je merkt nooit alles op ook en er is ruis mbt je eigen waarnemingen. Ik zou gaan voor objectieve stats in de vorm van cijfers. Verder hou ik zelf mijn aantekeningen simpel. Limpt/ called pp, bluft, verder Fish/ Reg/ scherp/zwak een kleurtje.

Wil je toch uitgebreid zet je prefab klaar in je kladblok met datum.

Beantwoorden
Citeren
NewwWorld
PokerStrategist

noootes zijn heeel waardevol.
Hoeft niet zo bang te zijn dat die notes niet meer kloppen door de tijd. Je kunt bijv de stake (5NL, 10NL) erbi jzetten, en mss jaartal/maand, maar is eigelijk overbodig. Meestal behouden ze hun tendencies wel.

Wat je ook kunt doen: als je een bepaalde note hebt, maar je weet het niet zeker, zet er dan een '?' achter. Dan weet je dat je daar op moet letten. Je kunt het vragen teken wehalen als je het hebt bevestigd. (zet er dan achter 'confirmed' ofzo)

weni of je per se al die dingen moet noteren.
Zet gwn alleen neer waar je een note van hebt. Anders wordt het wellicht teveel
(vaak typ ik ook kort de HH over en zet ik dan bi jde notes erbiJ)

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Meeste spelers vallen gewoon onder hoofdgroepen, denken niet na en doen de ene keer dit en de ander keer dat. Daarom zijn stats zo fijn en noteer ik de uitzonderingen en gebruik ik kleur voor een snel overzicht en als hulp bij de stats. Zoveel aantekeningen mis je momenten en voordat je een redelijk sample hebt ben je een aantal handen verder.

Te ingewikkeld, meeste spelers zijn min of meer standaard fish, standaard slechte reg, standaard reg, etc. Verzand niet in details, kijk naar de grote gemene deler.

Beantwoorden
Citeren
oewems Topicstarter
oewems
Oldschool Grinder

Dat niet elke hand belangrijk is, weet ik ook wel, en pt4 maakt voor een deel zijn eigen notes maar pikt niet alles op... maar op zich hou ik er momenteel wel van lekker veel te weten.. en de moeite betaald zich best wel terug momenteel...

Ik was al een tijdje aan het zoeken naar iet of wat prefab structuurtje, en op zich leent dat zich wel, ik vond het ergens in die thread van Verneer. Ik ga het gewoon proberen: ik kan gewoon mn normale notes maken onder die titeltjes.. Ze sluiten elkaar toch uit en t geeft een handig overzichtje. Het moet nog wel blijken of het daadwerkelijk werkbaar is :)

Beantwoorden
Citeren
oewems Topicstarter
oewems
Oldschool Grinder

mja, het nieuwe notesysteempje testen is er niet van gekomen.. Ik was namelijk te druk bezig met men ships te stapelen :f_biggrin: Mijn verlies op NL10 is weer rechtgezet, mn BB/100 zien er overal weer mooi groen uit mede danktzij meneer Vissievis die vrolijk meermaals afstackte met Top Pair Kut Kicker (ow yeah, notes ftw), jammer genoeg wel niet alleen tegen mij maar heb toch mn best gedaan om een zo groot mogelijk deel naar me toe te krijgen, in't totaal wel een 2tal stacks :f_love::

PokerStars - €0.10 NL (6 max) - Holdem - 4 players
Hand converted by PokerTracker 4

BB: €32.29 (VPIP: 75.00, PFR: 29.55, 3Bet Preflop: 5.00, Hands: 45)
CO: €11.19 (VPIP: 24.58, PFR: 17.80, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 124)
BTN: €16.63 (VPIP: 15.91, PFR: 4.55, 3Bet Preflop: 5.26, Hands: 44)
Hero (SB): €17.40

Hero posts SB €0.05, BB posts BB €0.10

Pre Flop: (pot: €0.15) Hero has 7♠ 7♦

fold, BTN raises to €0.30, Hero calls €0.25, BB calls €0.20

Flop: (€0.90, 3 players) K♠ 6♣ 7♥
Hero checks, BB bets €0.70, fold, Hero calls €0.70

Turn: (€2.30, 2 players) 4♣
Hero checks, BB bets €1.10, Hero calls €1.10

River: (€4.50, 2 players) Q♦
Hero checks, BB bets €1.50, Hero raises to €15.30 and is all-in, BB calls €13.80

en opnieuw:

PokerStars - €0.10 NL (6 max) - Holdem - 5 players

BTN: €34.72 (VPIP: 68.75, PFR: 28.13, 3Bet Preflop: 6.67, Hands: 33)
SB: €10.05 (VPIP: 21.70, PFR: 18.87, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 112)
BB: €17.15 (VPIP: 15.63, PFR: 6.25, 3Bet Preflop: 7.14, Hands: 32)
UTG: €11.47
Hero (CO): €11.87

SB posts SB €0.05, BB posts BB €0.10

Pre Flop: (pot: €0.15) Hero has K♣ T♦

fold, Hero raises to €0.30, BTN calls €0.30, SB calls €0.25, BB calls €0.20

Flop: (€1.20, 4 players) Q♦ T♠ K♠
SB checks, BB checks, Hero bets €0.70, BTN calls €0.70, fold, fold

Turn: (€2.60, 2 players) 7♠
Hero checks, BTN bets €1.10, Hero calls €1.10

River: (€4.80, 2 players) 2♣
Hero checks, BTN bets €3.20, Hero calls €3.20

En een eurotafel, dat telt lekker door :f_grin:

Ik durf bijna, maar dan echt bijna hardop denken en hier schrijven dat NL10 wel in orde gaat komen. Mijn rode lijn stijgt mooi en zorgt voor het merendeel van de profitz, de blauwe flappert wat heen en weer, maar de EV zit op zich wel snor... Volume zal het moeten uitwijzen, maar het ziet er alvast veelbelovend uit. Als ik die lange drunk session van onlangs gelaten had, zag het er echt wel een dikke graf uit.

Beantwoorden
Citeren
NewwWorld
PokerStrategist

betref TPkutkicker, ik weni hoe je dat noteert? maar wl je sterk aanraden als je notes volledig in het engels te doen (voor als je ook gesweat wordt, gereviewed, gecoacht etc0

Hand 1:
c/r OTT, te grote kans dat hij river behind checkt, bovendien liggen er nog flink wat extra draws.

as played: donk groot OTR.

Hnd 2 bet flop groter, turn ook ietsi groter

Beantwoorden
Citeren
oewems Topicstarter
oewems
Oldschool Grinder

mmm, forumtroubles :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
oewems Topicstarter
oewems
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door oewems
top pair top kicker= tptk
top pair kut kicker= tpkk :f_smile:

notes zijn grotendeels engels en afkortingen, alles op zich wel redelijk duidelijk, vaak staat de uiteindelijke hand er ook tussenhaakjes bij..

Qua sweaten, coachen en reviewen staat er niks op 't programma en heb niet echt 'pokerbuddies' die daar in't kort verandering in gaan brengen. Momenteel lees ik en review ik enkel op mezelf. Tegen dat ik nog een stake verder ben , zal externe input/disucssies belangrijker worden gok ik. Nu is het nog redelijke basiskennis die ik opdoe en die dingen zijn nog evengoed uit zelfreviews en artikels te halen. Niet dat ik niet vragende partij zou zijn, maar ik ben niet zo overtuigd van samen met een andere vis/micro-speler (zoals mezelf) effectief 'juiste'' kennis zou opdoen omdat we wel eens beiden naast de kwestie kunnen redeneren. Meer ervaren spelers daarentegen hebben dan weer geen boodschap aan NL5-NL10 of een leermoment dat enkel voor mij en niet voor hen zou renderen ?

Over de handen, blind zou ik zo niet durven spelen maar kerel had zich al paar kaar van zijn sterkste kant laten zien. Toen ik aan de tafel kwam had hij +/- 47$ toen hij vertrok nog 13$ op een 50tal handjes, dus echt veel schrik had ik niet, hij callde werkelijk alles af, desnoods met air, Daarnaast raisde hij elke river (ELKE river :f_love: ).. Eerste hand was wel met de billen dichtgeknepen want een doorsnee villain laat zich niet kennen op deze manier.

Hand 2 van't zelfde, kans geven om te laten raisen, en hij doet t vlotjes, daar durfde ik niet reraisen hoewel het mss extra value had betekend, maar ik denk dat ik dan de zaken op de spits zou drijven wat alleen mr pijnlijk kan blijken, zijn range is wijd en de flush ligt er

Beantwoorden
Citeren
oewems Topicstarter
oewems
Oldschool Grinder

Common leaks in µNL

In een notendop:
:heart: Speel tegen vis, niet tegen regs.. Enkel je ego wil tegen 'goede' spelers spelen.. Verlaat tafels wanneer nodig
:heart: making moneyz or making movez ?
Fancy spel kost meer geld dan het opbrengt op de micro's
:heart: Zet een doel en speel ernaar: wil je spelen tegen regs, oké, speel je voor up te moven ? oké, dan zoek je vis; leren doe je op elke stake dus kan je evengoed zoveel proftiz ophalen als je speelt

Mogelijke startup tip: Ope, 12 tafels, nit een paar orbits en speel verder op de softste..

Part2 staat helaas nergens gelinkt :f_frown:

The EV of mouse smashing
Eerst nog een paar stakes up alvorens het voor mij +ev wordt :f_grin:

Pokerpdf
Ook op gestuiterd: straks is lezen denk

Beantwoorden
Citeren
oewems Topicstarter
oewems
Oldschool Grinder

NL10 BU QTo
NL10 BB QTs
NL10 notes
Nl10 Co 88
NL10 CO T9o
nl10 co TJo

Ik overrep nogal eens een handje..
PokerStars - €0.10 NL (6 max) - Holdem - 5 players

SB: €12.88
BB: €12.41 (VPIP: 35.71, PFR: 21.43, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 29)
Hero (UTG): €10.15
CO: €10.41 (VPIP: 25.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 4)
BTN: €11.71 (VPIP: 19.12, PFR: 16.18, 3Bet Preflop: 9.68, Hands: 69)

Pre Flop: (pot: €0.15) Hero has 2♥ 2♠

Hero raises to €0.40, fold, fold, fold, BB raises to €1.20, Hero calls €0.80

Flop: (€2.45, 2 players) 8♥ 8♣ 8♦

Note: slim, slim; totaaaaaaal overplayed

BB bets €1.30, Hero raises to €6.20, BB calls €4.90

Turn: (€14.85, 2 players) A♠
BB checks, Hero checks

River: (€14.85, 2 players) 4♥
BB bets €5.01 and is all-in, Hero calls €2.75 and is all-in

Oja, en naast de kwestie callen...

PokerStars - €0.10 NL (6 max) - Holdem - 6 players

Hero (BTN): €12.30
SB: €14.43 (VPIP: 38.46, PFR: 23.08, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 27)
BB: €10.00 (VPIP: 18.18, PFR: 15.15, 3Bet Preflop: 6.90, Hands: 67)
UTG: €11.04
MP: €7.50 (VPIP: 50.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 4)
CO: €25.29 (VPIP: 31.75, PFR: 21.43, 3Bet Preflop: 12.96, Hands: 131)

Pre Flop: (pot: €0.15) Hero has A♦ K♥

Note: mmm de blind defend er uitdrukken gaat dus niet, was op zich niet nodig

fold, fold, fold, Hero raises to €0.30, fold, BB raises to €0.85, Hero raises to €2.10, BB calls €1.25

Flop: (€4.25, 2 players) 9♠ 8♣ 9♦

Note: sure fold

BB checks, Hero bets €2.00, BB raises to €7.90 and is all-in, Hero calls €5.90

Turn: (€20.05, 2 players) J♥

River: (€20.05, 2 players) 7♦

Beantwoorden
Citeren
oewems Topicstarter
oewems
Oldschool Grinder

een EV-breakeven sessie gespeeld gisteren, :pokerface: daar blijft het dan ook bij...

Beantwoorden
Citeren
oewems Topicstarter
oewems
Oldschool Grinder

aaaaaaha; vis gevonden: 1.5BI up.. zuiver van ene gast :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren