Haha, dan nomineer ik jouw blog.. old time limit speler die je er bent!
Tja, ik denk altijd at ik beter kan en begin dan rustig weer opnieuw , om dan toch nog beter te proberen te presteren als de vorige keer.
Had er gister nog over met recka in de NL2/5 moving up groep.
Denk dat de gameplan die ik nu aan het neerpennen ben voor de speler die de lagere limieten met enkele bb/100 handen beat dit wel kan gebruiken.
Veel spelers, net zoals ondergetekende, leren een truukje zoals aangeboden door pokerstrategy in de basisartikelen. vervolgens komen we enkele limieten hoger, en lopen we tegen een muur aan. We krijgen tonnen aan informatie voorgeschoteld omdat veel van de spelers al Silver/Gold status hebben, en dat is fantastisch, maar het probleem is dat het gewoon soms te veel is, waardoor we te fancy gaan spelen op NL5/10 dan we eigenlijk moeten.
De gameplan moet er voor gaan zorgen dat we een goede eenvoudige basis hebben om vanuit te starten op NL2-NL10, om vandaaruit je preflop spel richting NL25 en hoger uit te gaan breiden.
Als we vervolgens hogerop komen kan je de preflop gameplan uitbreiden.
(of die van Farma aanschaffen, dan ben je zeker klaar tot en met NL200!)
Ook veel boeken die we lezen gaan vaak uit van NL100 en komt niet overeen met de werkelijkheid waarop wij microspelers starten.
Voorbeeldje..
Ik speel NL100 en op de SB krijg ik pocket JJ toebedeeld.
De BB is een unknown en 3bet mij en zit in positie tegen mij.
Je zit met JJ uit positie, dus eigenlijk is postflop spelen volkomen bagger, zeker tegen andere NL100 spelers, die normaal gesproken wel ongeveer weten wat ze doen. Daarnaast 3betten NL100 spelers vaker met handen als A2s J9s en dergelijke op deze positie vs de SB. Vaak zie je dan dat je met met JJ preflop daar 4bet/5bet broke gaat. Dit is vaak +EV.
Op NL2/5 is dat volkomen anders.
Als iemand je daar op de BB als unknown preflop 3bet, is dat door de wol genomen voor value, en ga je met JJ hoogstens tegen een flip aankijken, en is preflop broke over het algemeen -EV. Je zal die hand dus anders moeten spelen.