Ga naar het forum
Aglaerion - Crushin...

Meldingen
Alles wissen

Aglaerion - Crushing the NL 6max Zoom

2,306 Berichten
131 Gebruikers
1 Reacties
59.7 K Weergaven
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Haha, dan nomineer ik jouw blog.. old time limit speler die je er bent!

Tja, ik denk altijd at ik beter kan en begin dan rustig weer opnieuw , om dan toch nog beter te proberen te presteren als de vorige keer.

Had er gister nog over met recka in de NL2/5 moving up groep.
Denk dat de gameplan die ik nu aan het neerpennen ben voor de speler die de lagere limieten met enkele bb/100 handen beat dit wel kan gebruiken.

Veel spelers, net zoals ondergetekende, leren een truukje zoals aangeboden door pokerstrategy in de basisartikelen. vervolgens komen we enkele limieten hoger, en lopen we tegen een muur aan. We krijgen tonnen aan informatie voorgeschoteld omdat veel van de spelers al Silver/Gold status hebben, en dat is fantastisch, maar het probleem is dat het gewoon soms te veel is, waardoor we te fancy gaan spelen op NL5/10 dan we eigenlijk moeten.

De gameplan moet er voor gaan zorgen dat we een goede eenvoudige basis hebben om vanuit te starten op NL2-NL10, om vandaaruit je preflop spel richting NL25 en hoger uit te gaan breiden.
Als we vervolgens hogerop komen kan je de preflop gameplan uitbreiden.
(of die van Farma aanschaffen, dan ben je zeker klaar tot en met NL200!)

Ook veel boeken die we lezen gaan vaak uit van NL100 en komt niet overeen met de werkelijkheid waarop wij microspelers starten.

Voorbeeldje..

Ik speel NL100 en op de SB krijg ik pocket JJ toebedeeld.
De BB is een unknown en 3bet mij en zit in positie tegen mij.
Je zit met JJ uit positie, dus eigenlijk is postflop spelen volkomen bagger, zeker tegen andere NL100 spelers, die normaal gesproken wel ongeveer weten wat ze doen. Daarnaast 3betten NL100 spelers vaker met handen als A2s J9s en dergelijke op deze positie vs de SB. Vaak zie je dan dat je met met JJ preflop daar 4bet/5bet broke gaat. Dit is vaak +EV.

Op NL2/5 is dat volkomen anders.
Als iemand je daar op de BB als unknown preflop 3bet, is dat door de wol genomen voor value, en ga je met JJ hoogstens tegen een flip aankijken, en is preflop broke over het algemeen -EV. Je zal die hand dus anders moeten spelen.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Maar goed, dat zal toch niet zon probleem zijn toch met die handen? Gewoon een kwestie van naar stats kijken. Tis erg vaak zo dat ik op nl400+ met JJ in BvB 3bet/broke speel, maar af en toe zit er ook nog wel een nit aan mn tafel wie zo tight broke gaat dat broke gaan met JJ niet +EV is, dus dan pas ik me daar ook op aan. Tis niet zo dat als ik JJ krijg en ik zie dat ik in de blinds zit dat ik dan std broke ga.

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Jonkie76

Ik speel NL100 en op de SB krijg ik pocket JJ toebedeeld.
De BB is een unknown en 3bet mij en zit in positie tegen mij.
Je zit met JJ uit positie, dus eigenlijk is postflop spelen volkomen bagger, zeker tegen andere NL100 spelers, die normaal gesproken wel ongeveer weten wat ze doen. Daarnaast 3betten NL100 spelers vaker met handen als A2s J9s en dergelijke op deze positie vs de SB. Vaak zie je dan dat je met met JJ preflop daar 4bet/5bet broke gaat. Dit is vaak +EV.

Op NL2/5 is dat volkomen anders.
Als iemand je daar op de BB als unknown preflop 3bet, is dat door de wol genomen voor value, en ga je met JJ hoogstens tegen een flip aankijken, en is preflop broke over het algemeen -EV. Je zal die hand dus anders moeten spelen.

als je snapt waarom nl100 spelers meer/welke handen 3betten, in dat geval ben je al n end met t mogelijk exploiten van je tegenstanders

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Hier de micro gameplan voor de Button.. nog 2 posities te gaan

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Jonkie76
Haha, dan nomineer ik jouw blog.. old time limit speler die je er bent!

3x raden wie er dankzij jouw "afzegging" is genomineerd voor deze maand ♠_evil:

http://nl.pokerstrategy.com/news/content/Blog-van-de-Maand:-de-kandidaten_78792/

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door divvie
Maar goed, dat zal toch niet zon probleem zijn toch met die handen? Gewoon een kwestie van naar stats kijken. Tis erg vaak zo dat ik op nl400+ met JJ in BvB 3bet/broke speel, maar af en toe zit er ook nog wel een nit aan mn tafel wie zo tight broke gaat dat broke gaan met JJ niet +EV is, dus dan pas ik me daar ook op aan. Tis niet zo dat als ik JJ krijg en ik zie dat ik in de blinds zit dat ik dan std broke ga.

uiteraard, uiteraard, maar daar wil ik toch een kleine kanttekening bij maken.

Als jullie op NL100 spelen en jullie zien iemand met stats like 18/16 en 3bet van 5 % dan noemen jullie die een NIT.

Op NL5 zijn dat de stats van een regulars.
Enkele sharks zijn daar natuurlijk uitzondering op, maar die zal je al snel zien verdwijnen naar de hogere stakes denk ik.
Op NL5 hebben NITs de stats van like 12/10/3 ofzo..

En dat is als ik zie hoe jullie over dergelijke spelers spreken he? Dus ik grijp het niet uit de lucht ofcourse.. Ik interpreteer ook maar wat ik in jullie blogs lees en zie aan handjes.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Je speelt toch 6max right? Als ze dan zulke stats allemaal hebben dan kun je big moneys oprapen door ze te abusen aangezien ze toch zo tight terugspelen..

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

hehe, das lastig, ik speel zelf ook dergelijke stats.. vandaar dat ik nu dus met die gameplan bezig ben ;) Zodat ik wat losser wordt.

had net dit bagger handje..
best nog veel outs op de turn toen het er in ging, helaas hit ie niet..

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
[tg]BU$5.00:///////;SB$6.86:///////;BB$5.76:///////;MP2$5.86:///////;MP3$2.53:///////;CO (Hero)$5.08:///////;[/tg]

Preflop: Hero is CO with J:d, A:d.
2 folds, Hero raises to $0.15, 2 folds, BB calls $0.10.

Flop: ($0.32) 7:d, 4:d, 5:h (2 players)
BB checks, Hero bets $0.20, BB raises to $0.70, Hero raises to $1.95, BB calls $1.25.

Turn: ($4.22) A:h (2 players)
BB checks, Hero bets $2.98, BB calls $2.98.

River: ($10.18) T:c (2 players)

Final Pot: $10.18.
Results follow:

BB shows two pairs, sevens and fives(5:c 7:c).
Hero shows a pair of aces(J:d A:d).

BB wins with two pairs, sevens and fives(5:c 7:c).

Heb uhm ff door de equity calculator gehaald..
Ik had 36% tegen zijn 64%.
elke 4, elke A, elke J, en elke ruiten zou mijn hand verbeteren, das in totaal

3 + 2 + 3 + 7 = 15 outs..

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Nice spot to 4bet bluf preflop :D

Poker Stars $5.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 2365017
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BTN: $6.39 - VPIP: 44, PFR: 22, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 9
SB: $4.67 - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 1
BB: $7.72 - VPIP: 23, PFR: 23, 3B: 17, AF: 7,0, Hands: 47
UTG: $1.43 - VPIP: 33, PFR: 33, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 3
Hero (MP): $5.36 - VPIP: 16, PFR: 14, 3B: 6, AF: 4,3, Hands: 12461
CO: $2.30 - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 2

Pre Flop: ($0.07) Hero is MP with 8 :spade: A :spade:
1 fold, Hero raises to $0.17, 1 fold, BTN calls $0.17, 1 fold, BB raises to $0.70, Hero raises to $1.95, 2 folds

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Wrm 3bet je op de flop? :P

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Uhh, 2 overcards + A high FD... = agro spelen ivm fold equity ?

of beter de pot klein houden, want dan was het op de turn ook wel in gegaan met die A toch?
Dan was de pot $1,70 groot geweest op de turn..
Dan bet hij bijvoorbeeld $1.3, want door mijn flopcall denkt ie dat ik zwak ben.
En wat doe je dan? Alsnog broke ?

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Stop er mee voor vandaag.. run zwaar onder EV..
Als ik zelfs dit soort handen niet kan winnen tegen visjes.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
[tg]BU (Hero)$5.69:///////;SB$2.50:///////;BB$5.68:///////;MP2$6.32:///////;MP3$0.81:///////;CO$6.88:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BU with A:s, K:d.
3 folds, Hero raises to $0.15, SB raises to $0.30, BB folds, Hero raises to $5.69, SB calls $2.20.

Flop: ($8.24) 7:h, 4:s, 4:h (2 players)

Turn: ($8.24) J:d (2 players)

River: ($8.24) 3:h (2 players)

Final Pot: $8.24.
Results follow:

SB shows a flush, king high(T:h K:h).
Hero shows a pair of fours(A:s K:d).

SB wins with a flush, king high(T:h K:h).

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Nja tis nu een beetje dat je alleen naar je eigen hand kijkt en teveel die gedachte in je hoofd hebt van 'ík moet fd aggro spelen'. Je moet maar naar zn stats kijken of tie veel random zooi c/r of alleen value, maar anyway sinds jij al FD blocked zal die hier bijna nooit een fd hebben. Dus dan is zn range meer weighted naar sets/random 2p/random 86 en af en toe een spazzbluff.

T enige wat je dan laat folden met een 3bet is een random spazzbluff van hem (maar op de micros zal een c/r vaak value zijn) dus zo super veel FE creer je nou ook weer niet. Wat dus betekent dat eens je 3bet je eigenlijk alleen maar actie krijgt van sets/2p/straight waardoor alleen je FD live is en je je A/J kan wegstrepen en je wel een beetje erg aan et flippen bent. Want zoals ik het nu bekijk smijt je telkens FD erin omdat je ze aggro moet spelen en hopelijk dat je nog wat FE hebt :P

Zou dus gewoon zijn raise callen, zo hou je zijn range nog enigszins een beetje wijder (houdt er een random bluff in) en zo voorkom je dat eens je 3bet je alleen maar erg sterke handen op je teruggespeeld krijgt waardoor je telkens zit te flippen met alleen een FD die live is.

Beantwoorden
Citeren
CheckRaise1990
PokerStrategist

Wat is je gedachtengang bij die shove op zijn 3betje? Dat hij niet superveel behind heeft? Of?

Beantwoorden
Citeren
Horemanske
PokerStrategist

Hij maakt hier toch geen fout ?
Ik speel die handen voor 80% ook zo op de flop :(

Edit.Als je niet bang bent voor variance is dit toch de way to play niet?

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Horemanske

Vind de uitleg van Divvie wel duidelijk genoeg. Vind bovendien een ander aantal als ik outs ga tellen en kom niet op 15.

Beantwoorden
Citeren
CheckRaise1990
PokerStrategist

18 jonguh

Beantwoorden
Citeren
Horemanske
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ssacr

Oorspronkelijk gepost door Horemanske

Vind de uitleg van Divvie wel duidelijk genoeg. Vind bovendien een ander aantal als ik outs ga tellen en kom niet op 15.

Yuw de mijne niet daarom speel ik ook nog maar altijd op NL10 he :D

Ik zit ook voor 80% aan de verkeerde kant van de variance (verklaart veel ) hahahaha.

Spoiler

Eigenlijk kan ik daar niet mee lachen :(

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Ik denk dat eigenlijk wat je zelf al zegt, erg variance gevoelig en verder wat Divvie zegt, het enige wat leeft is je flushdraw en op deze manier ben je aan het flippen en lig je zelfs wat achter.

@Checkraise: 18? Je kan ook wel wat wegstrepen lijkt me?

Beantwoorden
Citeren