Ga naar het forum
Aglaerion - Crushin...

Meldingen
Alles wissen

Aglaerion - Crushing the NL 6max Zoom

2,306 Berichten
131 Gebruikers
1 Reacties
59.7 K Weergaven
CheckRaise1990
PokerStrategist

Nee je kan niks wegstrepen, dan moet je me toch eens zeggen wat.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door CheckRaise1990
Nee je kan niks wegstrepen, dan moet je me toch eens zeggen wat.

weet niet wat je allemaal geteld hebt, maar wat denk jij dat zijn range is nu hij c/r speelt? Als Jonkie zegt elke 4 zou mijn hand verbeteren vraag ik me echt af waarom, waarom verbeterd een A zijn hand? Dan vergeet je dat BB een set kan hebben, 2 pair of zelfs een geflopte straight.Door te raisen zit je bij een call dus tegen 1 van deze handen en is zelfs niet eens iedere flush meer een out.

Beantwoorden
Citeren
CheckRaise1990
PokerStrategist

Je moet ook niet kijken naar zijn range maar naar wat hij omdraait als ze AI gaan en dan zijn het gewoon 18 outs.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door CheckRaise1990
Je moet ook niet kijken naar zijn range maar naar wat hij omdraait als ze AI gaan en dan zijn het gewoon 18 outs.

Hoezo zou je niet kijken naar de range, dat doe je als het goed is altijd, er zijn altijd kaarten die jou helpen, maar ook je tegenstander. Bovendien kijk je ook naar het verloop van de hand.

Jonkie raist pre en BB callt. Staan verder geen stats bij, maar ga even uit van een standaard speler. Jonkie flopt een flushdraw, BB c/r en dat is zoals Divvie al zei meestal value.Door te 4 betten isoleert hij zich bij een call tegen sets, straights, 2 pair, en een enkele keer een lagere flushdraw of een laag (over)pair.

Het grootste gedeelte wat daar fold is blufs en verder is een AI zo ongeveer de next step op de turn. met callen hou je zijn range wat breder, voor jou goedkoper en kun je nog folden, tenzij je niet wegkomt van de Aas.

Denk dus call 3 bet flop en turn c/c of c/f, ook afhankelijk van de sizing.

Beantwoorden
Citeren
CheckRaise1990
PokerStrategist

Als je hele ranges gaat meetellen qua outs hou je toch bijna geen outs meer over?
Anyway had het eigenlijk over outs op de turn nadat ze AI gingen.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Ook op de turn kun je een hoop discounten. En idd omdat het aantal outs door de gekozen line van Jonkie zo klein wordt zijn het er idd weinig en is het niet de beste line hier. Als je deze line kiest moet je daar een speler voor kiezen die hier vaak zal bluffen, maar c/r is gewoon meestal value en zeker op dit board.

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Jonkie76
Nice spot to 4bet bluf preflop :D

Poker Stars $5.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 2365017
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BTN: $6.39 - VPIP: 44, PFR: 22, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 9
SB: $4.67 - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 1
BB: $7.72 - VPIP: 23, PFR: 23, 3B: 17, AF: 7,0, Hands: 47
UTG: $1.43 - VPIP: 33, PFR: 33, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 3
Hero (MP): $5.36 - VPIP: 16, PFR: 14, 3B: 6, AF: 4,3, Hands: 12461
CO: $2.30 - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 2

Pre Flop: ($0.07) Hero is MP with 8 :spade: A :spade:
1 fold, Hero raises to $0.17, 1 fold, BTN calls $0.17, 1 fold, BB raises to $0.70, Hero raises to $1.95, 2 folds

je sizing is kinda horrible gezien je jezelf pre gewoon commit hier. anyway, why 16/14 stats?

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Welke sizing zou je aannemen dan ?
Het was duidelijk dat die knaap zijn squeeze range way to wide was.
Dus toen wilde ik daar wel op terugspelen.

En ja, mijn stats zijn nitty, ik weet het..
Daarom ben ik bezig die gameplan te schrijven.
En als ik die klaar heb kan ik die gaan toepassen.
Op het moment ken ik die nog niet uit mijn hoofd, dus dat zal langzamer hand moeten groeien. Dus dan hoop ik dat mijn stats ook meer richting 20/19 gaan.

En vandaar uit als ik hoger ga spelen, zal dat zelfs nog wat losser moeten richting 24/22. Maar dat is iet s wat ik tzt ga aanleren. Beetje bij beetje komt het wel.. ik heb gewoon meer tijd nodig om het te begrijpen. En telkesn kom ik verder.

Ben nu 4 keer herstart.. en elke keer kom ik een level verder.. laatste level was NL25. Dus het komt, maar gaat wat trager..

@Divvie, bedankt voor je uitleg op die FD hand van net.
Speler was voor mij een unknown. Dus geen stats om serieus wat van hem te vinden.

Beantwoorden
Citeren

$1.5 will do it.

20/19 als goal lijkt me minder goed dan 20/16 fwiw :P

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

will do next time.
is 20/16 niet iets grote gap? of heeft dat te maken met je calling range op CO/BU ?

De openingsrange die ik nu in mijn gameplan aan het neerpennen ben heb ik trouwens uit The Poker Bleuprint, en die geeft aan dat het 20/18 ongeveer als stats zou moeten geven.

Beantwoorden
Citeren
Sutra1981
PokerStrategist

Heeft idd met callingrange te maken: handen die te goed zijn om te folden, maar gedomineerd worden door 3-bet callingrange /4-bet range van villain.

Edit: en ook PP waarmee je gaat setminen ;) dus je zit al snel aan die Gap van 4%

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Sutra1981
Heeft idd met callingrange te maken: handen die te goed zijn om te folden, maar gedomineerd worden door 3-bet callingrange /4-bet range van villain.

Edit: en ook PP waarmee je gaat setminen ;) dus je zit al snel aan die Gap van 4%

Beetje eenzijdige kijk is wel wat complexer denk ik. Heeft denk ik ook te maken met balancing.

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

stackdiepte (tegen shorties ga je meer flatten omdat je het alsnog erin krijgt) , 99%foldto3bet spelers, relatieve gap grootte (29/24 vs 10/5), etc.

normaal zal je pfr/vpip verhouding rond de 75-80% liggen, ten gevolge van een heleboel dingen.

Beantwoorden
Citeren
Sutra1981
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ssacr

Oorspronkelijk gepost door Sutra1981

Beetje eenzijdige kijk is wel wat complexer denk ik. Heeft denk ik ook te maken met balancing.

true, zo zijn er nog verschillende redenen, ik wou enkel aantonen dat die GAP al snel ontstaat.

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

en we zijn weer GOLD ;)

tis ff rustig in dit blog, zal komende tijd ook niet veel posten denk ik.
beetje druk.. en ik vermoed dat ik volgend jaar wat minder wordt met mijn poker activiteiten, want ik ga maar weer eens aan de studie.

Als de baas akkoord gaat wil ik toch mijn HBO papieren gaan proberen te halen.
Gaat om opleinding ICT Beheer via E3.

Heb al eens geprobeerd via Windesheim Zwolle Bedrijfskundige Informatica te studeren naast ijn baan, en gezin, maar dat was echt niet te doen! 32 uur studie en 36 uur werken... dat gaat niet!

Nu hebben we gekozen voor een andere opzet.
Maximaal 10 studie-uren per week, 2 studenten en inhouse.
Dus geen reistijden, de leraar komt naar je toe ;)
En we hebben op basis van onzeer werkervaring, en in de loop van de tijd behaalde certificaten een heleboel vrijstellingen gekregen.
1e jaar hoeven we maar 27 studiepunten te halen van de 60 bijvoorbeeld, dus in 4 maand tijd zouden we onze propedeuse kunnen hebben :D

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Klinkt goed die studie, als je zo bijna 1 op 1 les krijgt haal je vast alles makkelijk en scheelt dat ook in het werk dat je zelf moet doen. Lekker ook van de vrijstellingen.Succes ermee!

Beantwoorden
Citeren
bobo3131
PokerStrategist

Hallo,

Ik heb ook een (oude) account laten vervallen om een nieuwe aan te kunnen maken via Pokerstrategy. dit is (deels) wel gelukt, via smoes van een scheiding en dat te veel mensen bij mijn accountgegevens zouden kunnen komen. Daarom mocht ik een nieuw account aanmaken. Dit keurig gedaan via Pokerstrategy, maar ik kreeg niet de SP toegekend. Met de vraag waarom ik niet gelinkd ben met Pokerstrategy vertelden ze mij dat ik me al eerder geregistreerd heb en dat alleen mijn nickname, en wachtwoord zijn gewijzigd niet de rest van mijn accountgegevens

Mijn smoes heeft dus niets uitgehaald. Balen.
Ik heb laatst Windows mijn laptop geheel opnieuw moeten laten installeren. Ik ben toen misschien iets te snel geweest. Ik heb direct de software van Pokerstars op mijn laptop gezet. Misschien had ik eerst mijn oude account (was op dat moment toch leeg) ;-)) geheel moeten opheffen, en dan alle stappen via Pokerstrategy en een nieuwe account aanmaken met de naam van een vriendin.
Misschien was het dan gelukt. Als ik het nu probeer krijg ik de melding "403 forbidden"

Ik zal het nog wel eens proberen. Laat ik mijn oude account opheffen, en pas dan maak ik een nieuwe account.
Als iemand nog ideeën heeft dan wil ik ze graag horen.

bobo3131

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Leuk bedacht, maar het verbaasd me niks dat het niet gelukt is.
Al denk ik dat Jonkie76 er niet op zal reageren. Aangezien deze blog al 1,5 jaar dood is.
Verder lijkt me het niet heel verstandig om een account op te zetten op naam van je vriendin.
Aangezien je ook een keer een ID-check moet doen als je teveel wint.

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Hoi SDK , volgens mij al 4 jaar geleden dat ik hier voor laatst geweest ben, wat een vage kwibus die in deze thread dat verhaal over ander account post.
Dacht ga eens kijken hoe het er hier voor staat. jaartje er uit is dus iets langer geworden.
Studie is ondertussen gehaald. Gezin weer iets uitgebreid (zoontje er bij) ander job binnen de organisatie, dus veel veranderd.

Misschien dat ik zelfs weer ff ga kijken of het leuk is om weer wat cash games te gaan spelen. Blijft toch een leuk intrigerend spelletje.

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Dat is fun, mijn account op pokerstars werkt nog ;-) En ik kreeg 3$ kado.. wat een aardige mensen toch daar ;-)

Beantwoorden
Citeren