Waarom duren dingen bij mij toch altijd zo kort?
Goed, we zijn nu een paar dagen verder, en ik heb er goed de balen van dat ik me zo gedragen heb.1 ding weet ik nu wel, niet buiten mijn BR spelen...
Het had echter ook een pluspunt, mocht ik ooit weer op dit limiet gaan spelen, maar dan op de legale manier, dan weet ik wel dat ik uhm kan beaten..
Ik ben nu 3 of 4 keer onderuit gegaan, nooit echt broke, want ik had meerdere pokerrooms met cash staan, dus kon altijd weer opnieuw grinden. Heb een financiele meevaller gehad, en ik heb al eens eerder wat dollars gecashed dus heb ik besloten eenmalig 50 dollar welke ik eerder van een ander pokerroom heb gehaald (100 dollar gecashed) te storten op pokerstars en deze storting te koppelen aan de bonus STARS50.
Alle andere software komt voorlopig niet weer op mijn pc. Dat werkt me alleen maar op de zenuwen om bepaalde doelen te willen bereiken. En bijvoorbeeld binnen Elephant alleen maar stijgende lijntje en groene cijfertjes te willen zien.
Daarnaast heb ik met mijn vrouw gesproken over het feit dat ik soms zo lang achter me pc zit, mede door poker, films en ander download zaken.
Afgesproken 2 avonden per week te besteden aan de pc, niet meer niet minder. Of dat nu poker is of lekker films kijken doet er niet toe.
We gaan het dus gewoon weer opnieuw proberen.
Ik ga geen moeilijke doelen voor mezelf schrijven omdat ik geen druk wil creëren, maar mezelf moet leren plezier in het spelletje te hebben en niet in de dollars. Daarnaast ga ik wel mezelf verplichten mij aan dingen te houden. Ten eerste om mezelf in het gareel te houden, ten tweede om plezier voorop te blijven stellen en met name om mijn gezin de eerste plek in me leven te geven naast mijn geloof, want ook dat laatste staat de laatste tijd op een laag pitje, en dat kan en wil ik niet.
Ja, ik kan de pc verkopen en stoppen met poker, maar ik vraag mij dan af of ik er dan iets van heb geleerd. Weglopen is makkelijk, en dat doe ik mijn hele leven al (faalangst). Ik ben de baas over mijzelf en ik moet mijzelf leren de baas te blijven. Confrontatie is de enige manier..
Dus hierbij mij plichten (ik noem het dus geen doelen meer)
1. Niet meer dan 2 avonden per week achter de pc
2. Niet buiten de BR spelen --> ten strengste verboden!!! Minimaal 50 BI!!
3. Maximaal 2 uurtjes poker spelen per pc-avond, de rest mag ik wel besteden aan lezen van artikelen en coachings en het fora
4. Alleen de 1$ DoN of regular SnG spelen --> geen CASH games!!
5. Elke week evalueren of ik aan mijn plichten heb voldaan.
Pas als ik bovenstaande plichten zonder boe of bah mezelf kan opleggen kan ik inplaats van plichten weer werken aan doelen.
Ik hoop regelmatig te posten wat mijn vorderingen zijn en of ik me er aan gehouden heb. Ik post ook niet mijn BR status, ik post alleen leuke of aparte momenten die ik heb meegemaakt aan de pokertafel.
Jonkie76 / Jacob