Ga naar het forum
Aglaerion - Crushin...

Meldingen
Alles wissen

Aglaerion - Crushing the NL 6max Zoom

2,306 Berichten
131 Gebruikers
1 Reacties
59.7 K Weergaven
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Hey Jonkie ;)

Wat een gedoe allemaal joh....

Ik kon niet eerder reageren, want de verhuizing van mijn internet liep dus helemaal spaak. Ik ben nu pas net een uurtje weer online sinds mijn verhuizing.

Gewoon lekker rustig aan doen en lekker af en toe een donnetje doen is toch prima? Zodra het geen plezier meer is, kun je beter stoppen.

Fijn aanbod van je, die $30, maar ik heb geen PKR. Speel er maar lekker DON's van, dan heb je een buffertje extra :D

Ik vind het namelijk heel interessant om te zien hoe je met dit alles omgaat en heb er best veel respect voor. Ook het eerlijk zijn over je min-momenten is erg goed en opbouwend. Jij komt er wel.

Zelf denk ik ook vaak na over mijn houding t.o.v. poker en ik heb ook een beetje die 'grijze zone' van 'wat wil ik nou eigenlijk?'

Veel succes in ieder geval. Zodra ik alle chaos weer aan kant heb schrijf ik weer ;)

Beantwoorden
Citeren

+1 (voor zover mogelijk)

Wat is eigenlijk je echte naam Zeezout?

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Mwah.... die strooi ik liever niet uit in een forum dat uiteraard ook door de pokergestapo wordt gelezen...:D

We hoeven het ze niet nóg makkelijk te maken :D :D:D

Ben nogal privacy-minded ;)

Beantwoorden
Citeren

Ok :-)

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
pokergestapo

Wat is dat?

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ballin en zijn blauwe agenten :D

Ik vertrouw onze 'volksvertegenwoordigers' voor geen centimeter...

Beantwoorden
Citeren

Haha. Geheimpjes zee? :P

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Nou, eigenlijk niet, maar ik weiger gewoon om het 'big brother' gemakkelijker te maken dan het al is...

Ben nou eenmaal van de oude garde he :D

Zo weiger ik ook om met mijn pinpas te betalen in een winkel. Ik vind het al jammer dat je moet pinnen om geld op te nemen. Zie het maar als een vorm van rebels zijn :P

Mijn pokerwinsten liggen ver onder de belastingnormen, dus dat is geen probleem. Bovendien zie ik het ook niet als een probleem om belasting te betalen over pokerwinst, mits het maar goed geregeld is, realistisch en eerlijk, dus dat je ook je investeringen mag aftrekken, zoals verloren buy-ins en dergelijke.

_cool:

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Ok mannen,

Ben vanavond met mijn 2e pokeravond bezig deze week.
Maak er denk ik een kortere sesie van omdat ik, jawel, aanstaande zondag voor het eerst mee kan doen aan de Pokerstrategy Silver en Bronze freeroll.

Hopelijk heb ik niks staan die avond.. dus straks ff peilen bij de deerne.

Ik ben een beetje aan het proberen hoe het multitabelen gaat, en ik moet zeggen dat dat best lekker gaat. had vanavond 9 tafels tegelijk openstaan, maar 12 moet volgens mij ook wel kunnen.
Het rare is dat ik daardoor heel kort bij bad beats stil sta, omdat een ander tafel dan alweer je aandacht vraagt.

Heb er een stuk of 6 of 7 van gewonnen. Kan ik sharkscope maar 8 potjes terugkijken, dus die negende tafel blijft niet bekend wat het resultaat was.
Het aantal punten voor het vrijspelen van de bonus loopt hierdoor lekker op..en das natuurlijk helemaal niet verkeerd.
1 handje zit ik nog over te twijfelen..maar die post ik wel ff in het forum.

Ohw NijntjeNL, mocht je de blog lezen, dan heb ik nog een vraagje voor je, tot hoeveel big blinds wacht jij tot je in push fold fase gaat?
Ik las in je blog dat je wel us onder de 2 big blinds zit en dan nog fold.
Of is dat situatie afhankelijk?

groet,

Jonkie76

Beantwoorden
Citeren

Yes ik lees het :)

Ik push/fold vanaf 10BB, soms met iets meer als:

- ik niet gereraiset/gecallt wil worden maar liever direct all-in
- ik 11-12-13 BB heb met ante's in de pot
- als er een bigstack na me zit, hangt samen met de 1e situatie vaak
- als ik zelf bigstack ben met AA ofzo, om call-induce te krijgen ;)

Folden met weinig BB. Omdat je toch geen Fold Equity meer hebt kun soms beter wachten op een betere hand/betere spot :) Of wachten tot iemand anders die ook short is een push maakt en (hopelijk) bust.

Ik hoop dat ik niets vergeet :)

Multitafelen maakt je minder gevoelig voor bad beats, dat is positief. Het maakt echter ook dat je sneller fouten maakt, en ze zelf niet doorhebt. Of dat je te weinig tijd hebt om de situatie te bekijken. Meestal daalt je ROI iets. Kijk maar wat het beste voor je werkt :D

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Ok Bedankt voor de info, zal het nog een keer goed tot me nemen voordat het tot me doordringt..

Hieronder 1 van de twijfel handen in een 3 way pot.
Ik heb 2 overcards en een flushdraw. 13 outs om me hand te verbeteren dus ik push.

No Limit Holdem Tournament
$1.00+$0.10
PokerStars
10 players
Converted at weaktight.com

Stacks:
UTG Lockvegas05 (1615)
UTG+1 psv_mgn (1465)
UTG+2 karma4u101 (1315)
MP1 rnkemp (2157)
MP2 Plushch (1450)
MP3 Icho Tolotos (1630)
CO turtley4u (520)
BTN knbeiro (1430)
SB tonyosi (1953)
BB Hero (1465)

Blinds: 25/50 Ante 5

Pre-flop: (125, 10 players) Hero is BB A♠ K♠
2 folds, karma4u101 calls 50, rnkemp calls 50, 3 folds, knbeiro calls 50, tonyosi calls 25, Hero raises to 250, karma4u101 folds, rnkemp calls 200, knbeiro calls 200, tonyosi folds

Flop: 7♥ Q♠ 5♠ (900, 3 players)
Hero goes all-in 1,210, rnkemp goes all-in 1,902, knbeiro folds

Turn: T♥ (4,012, 2 players)

River: 8♦ (4,012, 2 players)

Final Pot: 3,320
Hero shows: A♠ K♠
rnkemp shows: J♦ Q♥

rnkemp wins 4,012 ( won +1,860 )
knbeiro lost -250
tonyosi lost -50
Hero lost -1,460
karma4u101 lost -50

===================================================

Deze hand is volgens mij niet ok gespeeld, ik probeer hier de blinden en de caller zijn blind op te pakken. Ik had echter nog geen 7 BB meer, en dacht op deze wijze me stack aan te kunnen vullen voor weer 2 rondjes blinden.

$1.00+$0.10
PokerStars
8 players

Stacks:
UTG erfeli (1255)
UTG+1 HerthaBSC_26 (1550)
MP1 squadron22 (2345)
MP2 lapperu (2490)
CO BlauerPhönix (1445)
BTN heatley81 (2410)
SB Hero (1310)
BB ucmepn (2195)

Blinds: 100/200 Ante 20

Pre-flop: (460, 8 players) Hero is SB K♦ 9♥
1 fold, HerthaBSC_26 calls 200, 4 folds, Hero goes all-in 1,290, 1 fold, HerthaBSC_26 calls 1,090

Flop: A♦ T♥ 2♠ (2,940, 2 players)

Turn: 9♣ (2,940, 2 players)

River: 7♣ (2,940, 2 players)

Final Pot: 2,940
Hero shows: K♦ 9♥
HerthaBSC_26 shows: A♥ 7♥

HerthaBSC_26 wins 2,940 ( won +1,650 )
Hero lost -1,290

==================================================

Hieronder een allin call, lekkere bad beat.
Ik zat te denken dat als 1 van de 2 shortstacks me pushed dan call ik.
Omdat ze short zijn, pushen ze wijder..met AJ had hij het ook gedaan denk ik.

$1.00+$0.10
PokerStars
6 players

Stacks:
UTG pro100KoBr@ (1615)
UTG+1 rayen_86 (1070)
CO Milena0309 (385)
BTN nazzari (4910)
SB candini (4620)
BB Hero (2400)

Blinds: 100/200 Ante 20

Pre-flop: (420, 6 players) Hero is BB A♠ Q♥
1 fold, rayen_86 goes all-in 1,050, 3 folds, Hero calls 850

Flop: 7♥ 8♠ 7♦ (2,320, 2 players)

Turn: Q♦ (2,320, 2 players)

River: 6♣ (2,320, 2 players)

Final Pot: 2,320
Hero shows: A♠ Q♥
rayen_86 shows: K♠ A♣

Hero wins 2,320 ( won +1,270 )
rayen_86 lost -1,050

Beantwoorden
Citeren

Waarom ga je daar all-in? Je hebt idd een monsterdraw maar een dubbel stack is niet zoveel waard..kweeni, twijfelgeval idd, maar als je weet dat je opponents met QJo all-in gaan dan zou ik hier folden. Je wilt nml. de DoN winnen en niet de Hand. Ik zou hier iets voorzichtiger spelen...vooral op $1

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Ik gebruik geen stats en met 9 tafels heb je niet echt een read van iemand. Maar AK push 3way met nog zoveel stack behind is idd te gortig.

Graag je reactie op de andere 2 handen... mijn DoN meester..

Beantwoorden
Citeren

Haha snel twee handjes erbij zetten hè:P Zal ff kijke

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

He Nijn, ik heb SNG Wizard gedownload.
Mooi pakket dude.. dat ga ik eens flink uitvogelen, en als ik tegen die tijd een beetje cash heb schaf ik het denk ik wel aan.

Ik heb beide handen in de wizard bekeken, de AQo was een goede call volgens de wizard..dus EV+.
De K9 daarintegen was slecht gespeeld. Ik speeldede hand puur op fold equity, maar dat was dus verkeerd. Die hand had ik moeten folden preflop.

En meester, was dat ook jouw conclusie?

Beantwoorden
Citeren

Hand #2

De gast limpt hier in. Meestal met kutkaarten zoals A7. Echter, hij heeft na zijn limp nog 1300 over en gaat zo door de blinds. Zoveel FE heb je niet. En met K9 heb je ook niet echt winstkans. Met AJ+ misschien AQ+ zou ik het hier nog wel doen, maar zeker niet met K9o. De kans dat hij callt is erg groot.

Hand #3

Ik zou hier wachten tot mister 300 chips uit het spel vliegt. Met jouw stack fold je zo ITM over het algemeen. Met AJ tegen een andere hand heb je nog maar 60% winstkans en tegen een PP nog minder. Jij hoeft niet te zorgen dat anderen het spel uitvliegen, jij moet zorgen dat jij ITM komt.

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Jonkie76
He Nijn, ik heb SNG Wizard gedownload.
Mooi pakket dude.. dat ga ik eens flink uitvogelen, en als ik tegen die tijd een beetje cash heb schaf ik het denk ik wel aan.

Ik heb beide handen in de wizard bekeken, de AQo was een goede call volgens de wizard..dus EV+.
De K9 daarintegen was slecht gespeeld. Ik speeldede hand puur op fold equity, maar dat was dus verkeerd. Die hand had ik moeten folden preflop.

En meester, was dat ook jouw conclusie?

Heb je Wiz goed ingesteld?;)

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

Ik heb je nu op msn om te helpen instellen =)

Beantwoorden
Citeren
Jonkie76 Topicstarter
Jonkie76
PokerStrategist

_

RECTIFICATIE !!!

Een post terug melde ik dat mijn AQo een gerechtvaardige EV+ call was.
Echter na het op juiste wijze instellen van de SnG wizard.. dank u meester NijntjeNL, bleek het echter een fold te zijn.

Ik zette mijn tegenstander op A7+ / A3s+ / 22+

Dus nogmaals voor andere bloglezers..het is een FOLD !!!!!!
Met name omdat er dus nog een speler is met een hele kleine stack.

Beantwoorden
Citeren

Oja, uit early position shove ik ook met wat meer dan 10BB als ik liever geen gewone raise wil maken maar wel all-in durf

Beantwoorden
Citeren