Ga naar het forum
Al scheurend door N...

Meldingen
Alles wissen

Al scheurend door NL 10 MSS

81 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
2,435 Weergaven

Een jaar geleden begonnen met de gratis 8$ op 888 poker en heb er daar 300$ van kunnen maken. :tongue:

Uiteindelijk had ik uitgecashed omdat ik het pokeren wat beu was en had zo'n 90$ laten staan, voor het geval ik weer zin zou krijgen.

Verleden maand hier en daar een paar handjes gespeeld, maar deze maand weer wat volume gedraaid. Het is te zeggen: 16.000 handjes. Even op NL 2 gespeeld om er weer in te komen, opgeklommen tot 150$.

En sinds een paar dagen dan, aan NL 10 begonnen en dat loopt lekker, zo'n 10 BI buitgemaakt en men roll staat nu op 190$. BI van 4$ want ik speel MSS.

1400 handen gespeeld @ 27 bb/100.

De bedoeling is dat ik nu verder raak en in de limieten kan opklimmen en hoop minstens NL 100 te bereiken. Hiervoor ga ik een strak BRM aanhouden van minimum 40 BI nu en bij NL 100 eventueel 60. Maar zover zijn we nog niet. :D

Wanneer men roll op 320$ staat zou ik in principe aan NL 20 kunnen beginnen. Dat is het eerste doel, wat mijn inziens makkelijk haalbaar moet zijn.

De progressie kan je hier in deze blog volgen, met grafiekjes, statistiekjes en handjes.

Voor de lol speel ik ook soms, om eens te switchen, omaha op NL 2. 1000 handjes gespeeld @ 77 bb/100.

Greets.

Beantwoorden
Citeren
80 reacties

Hey xLadyFx,

Leuk dat je weer zin hebt gekregen in poker. Heb zelf ook een lange tijd niet gespeeld en ben ook onlangs weer begonnen. Het begon weer te kriebelen. :P

Veel succes met MSS! :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Xpload1989
Hey xLadyFx,

Leuk dat je weer zin hebt gekregen in poker. Heb zelf ook een lange tijd niet gespeeld en ben ook onlangs weer begonnen. Het begon weer te kriebelen. :P

Veel succes met MSS! :)

Bedankt! Bevalt me wel, dat MSS. Je kan meer druk zetten en je krijgt het er snel in en minder risico als je eens pech hebt. Aan de andere kant mis je soms dan wel extra value maar ja.

Nu ik wat meer op NL 10 gespeeld heb, valt het op dat er meestal 4,5 of 6 regulars aan tafels zitten. Het is moeilijk om een goede tafel te vinden, of lange wachtlijsten.

En ook op NL 20 lijkt dat een probleem, want er zijn maar meestal 3 tafels ofzo. Ik was eens gaan kijken naar het niveau en er was een erg fishy tafel. 4 a 5 open limpers enzo. Ben daar dan maar aan tafel gaan zitten en in 5 handen heb ik men stack kunnen verdubbelen en ik was weer weg. Dat was een eerste leuke kennismaking met die limiet. :D

Heb dan ook maar even met 6 max geëxperimenteerd en dat bevalt me minder en heb er aan verloren. Ik ga me aan full ring houden, ligt me veel beter. Maar misschien moet ik uitkijken naar een andere room. X(

Swingy dagen. Maar roll terug up naar 215.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

En we hebben de kaap van 260 bereikt. Loopt redelijk vlot. :heart:

Rond de 350$ shotjes wagen op NL 20. Of misschien rustig doorgaan tot 40 BI = 400$. We zien wel.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Grafiek van januari. Wel alles doorheen, NL 2 tot 10 FR en NL 4 SH en NL 2 Omaha.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Even een pokerpauze gehad sindsdien tot maandag. En de 300$ is bereikt.

4500 handen op NL 10 gespeeld @ 22b/100. Redelijk solide denk ik. Weinig volume wel.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ben beginnen experimenteren met short handed op NL 10. En het bevalt eigenlijk beter dan FR. Wellicht omdat ik hot run. :D Heb gelijk 10 buyin's gewonnen en sta nu op 340.

Ik denk dat ik hier nog even op ga blijven experimenteren, zal uiteindelijk wel moeten, want FR wordt bedroevend qua aantal spelers naarmate de limieten stijgen.

Beantwoorden
Citeren

Je speelt dus nl10 6 max met de mss strategie op 888 poker? Ik zelf speel nu ook op deze limiet!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Yep. Nog maar net hoor, ben aan het kijken hoe het loopt, speelde ervoor altijd Full Ring. Toch op die limiet.

Ga hier nog een tijdje spelen denk ik, tot ik mezelf klaar acht voor de volgende limiet. Redelijk soft deze limiet, maar NL 20 lijkt al wat moeilijker en 'serieuser' op het eerste zicht.

Hoe loopt het daar bij jou?

Beantwoorden
Citeren
pokerliz
PokerStrategist

Hoi XladyFx,

Wow dat ziet er goed uit zeg.
Hoe krijg je dat voor elkaar.

Ik speel momenteel ook mss met de $ 50,-sta momenteel op $ 65,- en de laatste paar sessies waren niet succesvol.
Speel jij al meer advanced of nog strak volgens de chart ?
Jou grafiek is om jaloers op te worden ;-)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hoi, nee, ik speel niet strak volgens de chart. Maar het is wel goed om in het begin volgens de chart te spelen denk ik, zodat je weinig fouten maakt en in weinig moeilijke spots terecht komt om zo je roll op te bouwen.

Naarmate je meer ervaring hebt, kan je uw spel aanpassen en dingen uitproberen.

Speel je ook op 888? NL 2 dan?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Zondag heel slecht gespeeld, van 355 naar 320. Pech gehad en dan een beetje lopen tilten en spuwen. Gelukkig viel het gisteren goed mee, super mini sessie gehad, goede kaarten gekregen, wat altijd helpt :) en weer naar 340 gegrind op 140 handen.

Goede les wel, in het vervolg beter op tijd stoppen als het minder loopt.

Beantwoorden
Citeren
pokerliz
PokerStrategist

Ik speel op nl5 bij Everest met momenteel mijn $50,- startkapitaal.
Hoe ben jij meer advanced gaan spelen ? Door de stats op anderen ?
Of op een andere manier ?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Door veel te oefenen en te experimenteren I guess. Dingen uitproberen, uw tegenstander wat uitzoeken. Ik heb mijn startkapitaal helemaal verloren door te experimenteren en had daarvoor ook al zo'n 100.000 handen gespeeld op een platform, maar niet voor geld, gewoon voor de fun.

Het is ook overbodig eigenlijk om op die limieten met stats te werken. Ik gebruik die ook niet. Daar leer je meer uit, toch in het begin, dan je daar op blind te gaan staren. En je meer focussen op het spel en je tegenstanders. Kijken met welke handen de vissen en regs spelen, hun pre flop raises bekijken, of er verschil inzit enz. Wat ook hun handsterkte kan verraden.

Test de regs eens uit. Vaak is hun range capped, van PP tot AJ+ tot AA. Reraise hun cbet eens op een laag bord enz. Vaak hebben ze toch niet gehit. Om zo informatie in te winnen. En zorg er zelf voor, dat je range zelf niet te doorzichtig wordt.

In principe moet je ook niet 'advanced' op die limieten gaan spelen. Gewoon je sterke hand afwachten en die agressief spelen. Tight agressive. En zo vaak mogelijk in positie.

Voor de rest kan je in positie al eens openen met een J10 ofzo, (of meelimpen of callen in multi pot), om de blinds te stelen, en als je gecalled wordt, flop je meestal nog wat, maar die potten wil je voor weinig geld spelen, tenzij je de nuts hebt.

Proberen de blinds te overleven en je aan je inkoopbedrag te blijven schommelen, tot je uw hand hebt, en het geld er in knallen. :D

Uiteindelijk moet je doen waar je jezelf goed en het comfortabelst bij voelt. Als je mindere handen niet wil spelen, doe het dan niet. Misschien speel je met "scared money". Maar toekomstgericht, kan je beter uw spel uitbreiden op de vroegere limieten, daar het veel goedkoper is. Al kan het andersom ook wel, eerst je roll opbouwen en dan wat op nl2 gaan donken en expermimenteren.

Beantwoorden
Citeren
pokerliz
PokerStrategist

Datzelfde idee heb ik ook, dingen proberen en uittesten.
Momenteel door het tighte spel verlies ik veel aan blinds merk ik, echter word er constant voor mij geraised en heb ik nog niet een bepaalde range om dit te raisen om te restealen.
Het stukje in de strategie qua reraisen is ook al behoorlijk tight en de keren dat je die handen in die positie krijgt is nihil.
Alsook een reraise vanuit blind positie vind ik nog erg lastig en heb daar nog geen duidelijke range voor voor mezelf maar daar laat ik absoluut veel geld liggen.

Beantwoorden
Citeren
elmasmini
Oldschool Grinder

Goedendag, (mede Mss'ers)

Het bepalen van je ranges en het exploiten van tegenstanders hangt vaak af van reads of stats die je hebt.
Al zou ik op de micro limieten niet " advanced" gaan spelen en het houden bij TAG value poker.
En inderdaad zijn de SHC's erg tight maar zorgen er wel voor dat je niet snel in lastige spots verzeild raakt.
Zodra je de micro's gebeat hebt zul je de ranges bepalen aan de hand van stats die je heb op tegenstanders en die exploiten.

Groet,

Patrick

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Inderdaad, tag value poker. Waar mogelijk is, stelen en wachten tot je uw hand hebt. Meestal krijg je uw stack er dan toch wel in.

Meestal denken ze dat je een vis en casual speler bent als je met 3.70$ aan 10$ tafel zit en betalen ze je makkelijk af.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Heb even niet meer gespeeld op 888. Maar zoom uitgeprobeerd van PS. Men eerste mini buyin van 10$ snel verloren, door vele bad beats enzo en effe wennen, omdat ze daar toch anders spelen. 2 de buyin heb ik kunnen verdubbelen.

Ga dat even verder testen. Bevalt wel. Alleen spijtig dat het niet tracked is.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

PS roll verdriedubbeld. Gaat wel lekker snel zo op die zoom. Ook logisch, want je speelt een pak meer handen per uur.

Daar zit ook wel een pak vissen, weliicht nog meer als op 888, toch op NL 2 allessinds. Als het daar ook zo op NL 10 is, kan ik mss beter daar gaan spelen, aangezien je meer handen kunt spelen.

Bij 50$ NL5 eens proberen.

Beantwoorden
Citeren
pokerliz
PokerStrategist

Hoi,

Dat gaat lekker zeg.
Spelen zeker wat losser op dat zoom ?
Zit zelf nog op de NL5 met MSS strategie, blijf nu beetje steken op dezelfde bankroll van $ 65,- (gestart met $ 50,-).

Beantwoorden
Citeren