Een grote update!
Gisteren had ik een MTT avondje in de planning staan op full tilt.
Heb me dus ingeschreven voor 4 toernooien.
- $10 knockout met 350 deelnemers.
- $3 rebuy met 1200 deelnemers
- $2,20 satelite voor de Mini series of poker
- $8 satelite voor de satelite van de $750 k
De $10,- knockout verliep niet lekker. Kreeg weinig speelbare handen en heb me uiteindelijk 1 keer verdubbelt met AK. Heb wel 2 spelers uitgeschakeld waardoor ik toch $4,- terug kreeg. Verder heb ik wel geduldig gespeeld maar ik kreeg gewoon echt niks. Ben in dit toernooi gestrand op de 50 plaats. (had slechter gekund)
Het $3,- rebuy toernooi verliep vrij goed. Had meteen extra rebuy gedaan zodat ik mooie stack had. Verloor echter vrij snel deze stack met een all in,
mijn AK wonnne niet van pocket 2. Toch besloten om nog 1 dubbele rebuy te doen, daarna vrij snel verdubbeld met Ak tegen AQ. Toen was het pauze, adon gedaan dus had redelijke stack 15k.
Vloog er echter zuur uit op de 150ste plek met mijn KK tegen JQ.
De satelites verliepen een stuk beter, ik wist beiden satelites te winnnen en heb daardoor 2 toernooi tickets verdiend.
- 1 voor de mini series of poker ($11 dollar waard)
- 1 voor de satelite naar de 750 k ( $55 waard)
De mini series of poker begon echer pas half 11 en had geen behoefte om de nacht te spele dus die heb ik maar uitgecashed.
De satelite voor de 750k begint zondag tegelijk met BOTD, deze kan ik wel spelen maar de 750k begint die zondag om 12 uur snachts. Die kan ik dus zeker niet spelen en heb besloten om dat ticket ook maar uit te cashe.
Naar de uitschakeling in de bovenste 2 toernooien heb ik me ingeschreven in 3 toernooien.
- De 24 k ( $24,- inkoop) 1200 deelnemers
- $ 8,- freeze out met 110 deelnemers.
- $3,- Knockout met 90 deelnemers.
De 24k ligt eigenlijk boven mijn BR maar ik wou toch wel eens een shotje wagen op de hogere ''limieten''. Het toernooi verloop vrij goed en wist een aardige stack op te bouwen (16k). Het viel me op dat erg lang duurde voordat richtig de prijzen gingen. Had er al 2 pauzes op zitten en er moesten nog 200 man afvallen voordat ik ITM zou zitten.
Toen kreeg ik pocket 4 op de button. (had nog 12 big blinds)
Ik limp in en de big blind raist naar 2 x de big blinds. Ik call.
Op de flop valt 223. Dus ik weet zeker dat BB niks heeft omdat hij vrij lose speelt. Hij raist 4 bigblinds, ik besluit om hier te pushe omdat bijna pot comited ben als ik call en omdat ik denk hem uit te pot te kunnen pushe.
BB callt echter met AJ o.(erg dom) Maar er valt dus wel een J op de river en mijn toernooi is voorbij op plek 200. (80 plekken voor de prijzen)
De $8,- freeze out verloop echter vrij goed en ik weet een leuke stack op te bouwen. Weet verder niet precies hoe het toernooi verloopt. Maar het komt er op neer dat ik vrij lang schipleader ben tot de laatste 20. De eerste 12 zijn ITM dus dit moet eigenlijk kat int bakkie zijn. Niet dus ik verlies een coinflip tegen middle stack en kom zowaar in de push/fold fase net voor de bubble. Dit vind ik niet zo erg omdat ik dan agresief veel punten terug kan pakken omdat mensen nu erg tight spelen. Ik push met A10 als er nog 14 mensen over zijn. Word gecalled door 55 en ik lig eruit.
Baalde dus behoorlijk omdat ik heel lang chipleader ben geweest.
Het $3 knock out toenooi verloopt beter en ik word 4de met een prijs van $25-.
Hierna krijg ik een dom idee. (lichte vorm van tilt door de zure uitschakelingen). Ik open met mijn stomme kop 2 cashtafels.
$1,- small en $2,- big blinds tafels. Neem naar beide tafels 50 big blinds.
Naar een paar blinds kwijt te zijn geraakt kom ik echter gelukkig optijd tot de conlusie dat ik niet boven mijn bankroll moet gaan spelen. Ik besluit om het knopje ''auto post blinds'' uit te zetten en de paar gratis handjes die ik krijg toch maar te kijken.
Toen gebeurde het, 2 handjes voordat ik van tafel zou gaan krijg ik QQ.
3 mensen callen de big blind dus ik besluit te raisen naar $10,-.
3 mensen callen. De flop brengt 26J rainbow. Geen probleem zou je zegge dus ik raise met $20,- , 2 mensen callen. Nu begin ik me toch zorgen te maken want ze callen niet voor niets. De pot is inmiddels $100,- en dat is natuurlijk een leuk bedrag. De turn valt...... Q! Ik spring haast een gat in de lucht. Raakte even van slag waardoor ik in plaats van raise op check druk. Gelukkig raist iemand anders met $50,- en ik besluit all in te gaan.
1 speler fold en de ander calt met JQ. De river helpt hem niet en ik pik een super pot op van $240,-!!
Ik besluit om die laatste gratis hand niet te kijken en maak dat ik weg kom.
Kijk nog even bij cashier en zie dat ik $600,- totaal heb inclusief $65 aan toernooi dollars.
Zo zie je dat tilt niet altijd slecht voor je is. Ik hoop echt dat ik nu toch mijn lesje heb geleerd. Ook al heb ik nu gewonnen. (de volgende keer verlies ik waarschijnlijk en dat weet ik zelf ook)!
Word vervolgd….