Ga naar het forum
Bollebeertje's blog

Meldingen
Alles wissen

Bollebeertje's blog

158 Berichten
20 Gebruikers
0 Reacties
3,690 Weergaven
Bollebeertje
PokerStrategist
Blog of BolleBeertje
"Played poker from 2009 till 2013"

Closed Topic

Beantwoorden
Citeren
157 reacties
Bollebeertje Topicstarter
Bollebeertje
PokerStrategist

Beste Collega’s Pokerspelers,

Een pakkende openingszin is nodig! Daarom maar meteen met de deur in huis vallen:
:diamond: wat ik hier doe
:diamond: wat ik hier ga doen
:diamond: hoe ik dat ga doen
Mijn allereerste blog gaat van start. Mijn pokercarrière gaat hier beginnen. Ik wil gaan groeien in mijn spel en dit ook met jullie delen. Ik ga NLHE Sit & Go’s spelen, dit ga ik doen op PokerStars.

Even kort over mijzelf
Ik heb mezelf onlangs voorgesteld op het stel jezelf voor! forum. Link: Daar gaan we dan! Kort zal ik nog even over mij vertellen.
Mijn naam is Marek en ben ondertussen 19 jaar. Ik woon in Hilversum en studeer Commerciële Economie in Amsterdam, dit is mijn eerste studiejaar. Ik werk nu bij de Albert Heijn hier bij mij in de buurt. Vorig jaar heb ik gevoetbald maar ben hiermee gestopt omdat ik met mijn studie ben begonnen. Ik speel voor meer dan een jaar poker met verschillende successen en falen. Ik heb altijd op Full Tilt Poker gespeeld maar sinds kort kan dit niet meer. Nu speel ik de MSS op NL10 op PokerStars met een bankroll van ±$300.

Waarom een pokerblog?
Na een aantal blogs te hebben bekeken en wat artikelen heb gelezen leek het mij leuk om een pokerblog te starten. Ik heb wel eens een kleine blog/forumthread bijgehouden maar dat ging dan over tomatenplantjes. Daarom is dit vrij nieuw voor mij maar ben ik erg benieuwd naar al jullie bevindingen over mij en mijn spel.
De reden dat ik een blog start is omdat ik wil bijhouden hoe ik mij ga ontwikkelen in het poker. Ik wil mijn spel verbeteren met jullie hulp. Ik wil ook andere straks kunnen laten zien hoe ik dat gedaan heb, zodat deze mensen daar ook weer van kunnen leren. Daarnaast lijkt het mij een hele handige manier om mezelf gemotiveerd te houden om mijn spel te blijven verbeteren.

Mijn basiscarrière
Ik speel dus nu al voor meer dan een jaar poker. Vroeger werd ik al geïntrigeerd doordat ik het spel in films zag. Geld winnen met kaarten, prachtig!
Ik begon zoals velen met het spelen van freerolls, ik deed dat op Full Tilt Poker (FTP). Al gauw had ik mijn eerste tientje gestort en al gauw was dit tientje foetsie. Na een aantal keren te hebben gestort werd ik 2e in een Rush $4,40 OD waardoor ik $200 won, meteen op NL50 gaan spelen en jawel… ook dit geld vloog gauw de lucht in. Misschien was mijn spel toch niet zo goed? Na veel vallen en opstaan won ik toch weer een keer een Rush $4,40 OD voor maar liefst $300, dit heb ik toen uitgecasht en wat leuke dingen van gekocht.
Full Tilt werd gesloten en daar zat ik met gebakken peren. Everest Poker was mijn eerste optie omdat ik daar via PokerStrategy $50 aangeboden kreeg. Ik heb daar voor een tijd gespeeld maar ben eigenlijk rond de $100 blijven steken. Vanaf het moment dat ik op Everest Poker ben gaan spelen ben ik artikelen gaan lezen, coaches gaan volgen en handen gaan laten beoordelen. Ik besloot om naast Everest Poker op PokerStars te spelen omdat de software mij wat tegenviel. Ik ben cashgames gaan spelen en de MSS gaan toepassen. Ik had $30 gestort. Uiteindelijk ben ik helemaal weg gegaan van Everest en heb ik mijn Everest-roll bij die van PokerStars toegevoegd.

Wat heb ik in mijn basiscarrière al bereikt
Als ik terugkijk op mijn begincarrière heb ik toch al een hoop bereikt. Ik zal ze voor je even op een rijtje zetten:
:club: Eerste AK kunnen wegleggen op een niet gehitte flop.
:club: Minimaal $100 kunnen ver****en door tilt
:club: Het leren toepassen van een Bankrollmanagement
:club: Een MTT winnen van minimaal 250 tegenspelers
:club: 2 limieten op de Cashgames omhoog geklommen (NL2 -> NL10)
Zoals je ziet ben ik onderaan begonnen qua limieten. Dit heeft twee redenen; ik denk dat je hierdoor het beste je spel ontwikkelt en ik heb simpelweg niet meer te besteden (of nouja, het er niet voor over willen hebben). Uiteraard wil ik dit lijstje nog veel verder uitbreiden.
Ik heb al een aantal coaches gevolgd en diverse malen mijn handen op het handbeoordelingsforum gepost. Ook ken ik een aantal artikelen al heel goed, voornamelijk de psychologie en didactiek. Mijn kennis over de SnG-stratgie artikelen is zeer gering en hier valt dus nog een hoop te lezen en leren.

Hieronder vind je twee grafieken van mijn gespeelde spellen. Ik ben begonnen met tracken halverwege augustus. Begin oktober heb ik Hold em Manager (HEM) gekocht, tot die tijd had ik gebruik gemaakt van PokerStrategy Elephant.

Grafiek 1: Cashgame’s

Grafiek 2: SnG’s en MTT’s
Deze grafiek heeft een kleine sample dus niet echt representatief, maar ik denk dat mijn spel al goed genoeg is om meteen te kunnen beginnen

Mijn opzet
Nu ik dit aan het schrijven ben heb ik al helemaal het gevoel dat ik er in zit.
Ik speelde tot heden NLHE Cashgames en SnG’s samen, dit ga ik veranderen. Ik ga mijn spel richten op de NLHE Sit & Go’s, daarnaast wil ik mij ook richten op de MTT’s. Over deze keuze heb ik een tijdje zitten nadenken. Ik wilde namelijk in eerste instantie en Cashgames en Sit & Go’s samen gaan spelen, maar op aanraden van toxicgod heb ik besloten om één spelvariant te kiezen. SnG’s en MTT’s geven mij meer spanning en dat vind ik het leuke eraan.
De 18+ mans spreken mij erg aan. Ik denk zelf dat ik gemixt wil gaan spelen, dat wil zeggen: 18/27/45/90/180 door elkaar.
Ik wil jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden van mijn ontwikkelingen. Dit zal ik misschien niet elke dag doen omdat ik mij daarnaast ook voor een groot deel wil inzetten voor mijn studie. Ik zal wel een aantal doelstellingen voor mijzelf maken die ik wil gaan bereiken, zo wil ik mij gemotiveerd houden om te blijven leren, er valt namelijk nog veel werk te doen aan mijn spel. Ik zal ze hieronder zo meteen noemen.

Samenvatting
Een jonge student gaat een pokerblog bijhouden over zijn poker carrière. Ik ben iets meer dan een jaar geleden begonnen met pokeren
In die 1+ jaar pokerervaring van mij zit:
:spade: Cashgamesniveau’s t/m NL10 kunnen verslaan
:spade: MTT’s boven de $100 geshipt met op microniveau
:spade: Goed bankrollmanagement (BRM)
:spade: Bankroll van $330+
:spade: Winst van boven de $300
Ik speel graag cashgames, maar omdat ik SnG’s uitdagender vind en het mij daarom leuker lijkt, heb ik ervoor gekozen om deze variant van poker te gaan spelen. Uiteraard speel ik Hold ‘em (soo obvious). Ik zal in mijn 2e post, hierna, mijn doelstellingen plaatsen.

Als er nog aandachtspunten zijn die ik ben vergeten op te noemen, of er verdere vragen zijn hoor ik ze graag.

Doelstellingen

Ik geloof dat ik een grote diversiteit aan doelstellingen voor mezelf heb gesteld. Sommigen daarvan zullen tijdsgebonden zijn sommigen niet. Mijn doelstellingen zullen niet alleen puur over mijn pokerspel gaan, maar ook over de dingen er omheen.
Ik begin maar met de meest concrete;
:heart: Meer verdienen dan mijn uurloon (maandloon) bij de Albert Heijn. Hoe is dit te meten? Simpelweg via HEM en straks via HEM2.
:heart: Wekelijks minimaal één artikel bestuderen en deze ook met jullie bespreken. Ik zal proberen elke keer een aantal vragen te stellen.
:heart: Elke sessie van 4 games minimaal 4 handen posten.
:heart: Daarnaast wil ik video’s gaan kijken en coachings gaan volgen. Deze wil ik daarna ook met jullie bespreken.
:heart: Elke maand minimaal de Silverstatus op PokerStars behouden. Echter gaat dit erg gemakkelijk op NL10 maar ben ik bang dat dit bij SnG’s wat moeilijker zal worden.
:heart: Verhuizen naar Full Tilt Poker zodra zij weer online zijn.

Ik ben van mening dat ik er niet veel tijdsdruk achter moet zetten omdat het dan voor mij als een verplichting gaat voelen. Ik wil ook nog tijd overhouden voor mijn studie. Wel ga ik proberen om elke week een artikel te lezen, een coaching te volgen en een video te bekijken en daarbij aantekeningen maken.
Deze doelstellingen zijn wel onder voorbehoud van wijzigingen. Bijvoorbeeld als er een periode is dat ik niet poker i.v.m. tentamens ik deze doelstellingen niet volledig zal/kan nastreven, maar ook als ik vind dat ik te weinig gestimuleerd word.

I’ll keep you up to date!

Marek

Beantwoorden
Citeren

I will folow you! :)

good luck, spendeer vooral veel tijd van de tafels. Op termijn zal je nog sneller winnen.

Beantwoorden
Citeren
Pieter1960
PokerStrategist

Succes, ziet er goed uit.

Ik ga je volgen...

Beantwoorden
Citeren

Veel succes!

Zit je op de HES?

Beantwoorden
Citeren
jova23
Oldschool Grinder

welke sng's ga je spelen?

veel succes, ik speel ze ook op stars.

mss tot aan de tafels

Beantwoorden
Citeren
Bollebeertje
PokerStrategist

Zie je... ik vergeet al gelijk welke SnG's ik ga spelen, ik heb het meteen even aangepast :)
Ik ga in elk geval voor de 18 mans+, de 9mans vind ik te saai, die van 180 leek mij ook wel aantrekkelijk, maar daarnaast lijken de 27,45 en 90 mij ook wel wat.
moeilijk moeilijk moeilijk...
Zouden jullie hiervan ook 1 variant aanraden of maakt het niet uit als ik ze door elkaar speel?

Ik zit inderdaad op de HES, leuke school! Jij ook 6MaxGrinder?

jova23 jij speelt ook op PokerStars de 180'ers zie ik? leuk! hoe heet je? misschien heb ik je al eens gezien.

Beantwoorden
Citeren
Bollebeertje
PokerStrategist

Als ik even kijk naar de uitbetalingen, ziet het er voor de hoofdprijs als volgt uit:
18 :club: 40%
27 :club: 37.04%
45 :club: 31%
90 :club: 27.55%
180 :club: 30%

Waarbij zou ik naar moeten kijken om te weten wat het meest profitabele is om te gaan spelen?

Beantwoorden
Citeren
jova23
Oldschool Grinder

nick op stars is jovami23

180'ers op een laag pitje.
ik heb me nu toegelegd op de 9 mans turbo sng's

meestal 6 tafels, maar als ik 4 tafels speel durf ik er wel eens 2 180'ers bij te nemen. vind ze allebei leuk en beatable...

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Bollebeertje
Zie je... ik vergeet al gelijk welke SnG's ik ga spelen, ik heb het meteen even aangepast :)
Ik ga in elk geval voor de 18 mans+, de 9mans vind ik te saai, die van 180 leek mij ook wel aantrekkelijk, maar daarnaast lijken de 27,45 en 90 mij ook wel wat.
moeilijk moeilijk moeilijk...
Zouden jullie hiervan ook 1 variant aanraden of maakt het niet uit als ik ze door elkaar speel?

Ik zit inderdaad op de HES, leuke school! Jij ook 6MaxGrinder?

jova23 jij speelt ook op PokerStars de 180'ers zie ik? leuk! hoe heet je? misschien heb ik je al eens gezien.

Welke jaar zit je? Ik zit inderdaad ook op de HES.

Beantwoorden
Citeren
Bollebeertje
PokerStrategist

@jova23 Wat vind jij van die 180's turbo? Ik had er gisteren 4 gespeeld waarvan ik er een 5e werd, goed voor iets van $26. Er kwam wel een dosis geluk bij kijken: A6o>77, J9>AT en nog wel wat rare kaarten. Ik vind dat je daar toch gauw op de luck speelt. Maar ik denk dat als je wel een degelijke pushrange hebt toch veel voordeel hebt op je tegenstanders?

@6MaxGrinder Zoals hierboven genoemd in het eerste jaar. Welk jaar jij? En ook CE? Ik heb je nog niet zien rondlopen :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
jova23
Oldschool Grinder

idd p/f is zeer belangrijk. Ook op positie en stacksizes letten

ik maakte in het begin de fout om veel te soft te pushen.
nu doe ik dat wat agressiever, voornamelijk first in en vanaf 15 BB

praat anders eens met Bayleysa erover, of mss kan hij hier even een reactie posten want hij is een expert als het op 180'ers aankomt

het grootste voordeel is dat als je top 3 haalt en nog meer top 2 dat je echt een jump maakt betreffende BR. Mentale boost maar ook geruststellend. Je speelt wat relaxter zal ik zeggen als je een top 2 ship gemaakt hebt.

Beantwoorden
Citeren

@jova23 Wat vind jij van die 180's turbo? Ik had er gisteren 4 gespeeld waarvan ik er een 5e werd, goed voor iets van $26. Er kwam wel een dosis geluk bij kijken: A6o>77, J9>AT en nog wel wat rare kaarten. Ik vind dat je daar toch gauw op de luck speelt. Maar ik denk dat als je wel een degelijke pushrange hebt toch veel voordeel hebt op je tegenstanders?

@6MaxGrinder Zoals hierboven genoemd in het eerste jaar. Welk jaar jij? En ook CE? Ik heb je nog niet zien rondlopen :f_biggrin:

Precies hetzelfde. Binnenkort tentamens! :D

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Bolletje :). Veel succes!! :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
Bollebeertje
PokerStrategist

@jova23 Ik begreep ook dat de ICM-trainer wel handig is? Dankjewel voor de tip :) kijken of hij hier zich al aangesproken voelt anders zal ik hem binnenkort benaderen.

@6MaxGrinder Haha welke klas? Ik 1CE3. Wie heb jij als pmt-begeleider?

Bedankt voor alle reacties, heb ik veel aan!
Ik ga straks even wat potjes 180'ers spelen. Maar zoals 6MaxGrinder al zegt; over 2 weken tentamens. Ik zal dus in het begin zeker even wat op de achtergrond verdwijnen. Maar daarna lekker knallen!

Groetjes,

Marek

Beantwoorden
Citeren

@jova23 Ik begreep ook dat de ICM-trainer wel handig is? Dankjewel voor de tip :) kijken of hij hier zich al aangesproken voelt anders zal ik hem binnenkort benaderen.

@6MaxGrinder Haha welke klas? Ik 1CE3. Wie heb jij als pmt-begeleider?

Bedankt voor alle reacties, heb ik veel aan!
Ik ga straks even wat potjes 180'ers spelen. Maar zoals 6MaxGrinder al zegt; over 2 weken tentamens. Ik zal dus in het begin zeker even wat op de achtergrond verdwijnen. Maar daarna lekker knallen!

Groetjes,

Marek

Succes alvast met je tentamens, als je bij les nodig hebt, bied ik me aan! :P

1CE10, Pauzenga ofzo iets, haha! :P

Beantwoorden
Citeren
Bollebeertje
PokerStrategist

@6MaxGrinder jij ook! Het is niet moeilijk... wel veel :(

Zijn hier mensen met ervaring op de 180 mans $3.50 Rebuy? Lijkt mij toch ook wel zeer profitable, zeker op lange termijn als je nooit rebuy's doet...?

Beantwoorden
Citeren

@6MaxGrinder jij ook! Het is niet moeilijk... wel veel :(

Zijn hier mensen met ervaring op de 180 mans $3.50 Rebuy? Lijkt mij toch ook wel zeer profitable, zeker op lange termijn als je nooit rebuy's doet...?

Statistiek is wel lastig met de regressie en correlatie, maar voor de rest valt het zeker mee.

Ga gewoon net zoals ik HU-SNG spelen! :P

Beantwoorden
Citeren
Bollebeertje
PokerStrategist

Zo, net even mijn eerste 'sessie' op stars gespeeld; rustig 4 tafeltjes 180 SnG $2.50. 3 faalden en 1tje werd ik 9e goed voor $7. Helaas vloog ik er al meteen uit KQ<AT

Even wat handjes:
Hand 1: Ik kwam in de 4e hand al gelijk met de volgende confrontatie, vroeg mij af of ik dit correct heb gespeeld. Stats op villain is 0 maar aangezien bij andere ook de eerste 3 handen met mager werd gepusht besloot ik om hier te callen:
Poker Stars $2.28+$0.22 No Limit Hold'em Tournament - t10/t20 Blinds - 8 players - View hand 1479078

MP1: t1500 75 BBs
MP2: t1490 74.50 BBs
CO: t1470 73.50 BBs
Hero (BTN): t1470 73.50 BBs
SB: t1510 75.50 BBs
BB: t1530 76.50 BBs
UTG: t1500 75 BBs
UTG+1: t3030 151.50 BBs

Pre Flop: (t30) Hero is BTN with A :diamond: K :spade:
2 folds, MP1 calls t20, 1 fold, CO raises to t1470 all in, Hero calls t1470 all in, 3 folds

Hand 2: En deze, ik denk wel een goede Push toch? De Bigstack probeert veel handen te spelen en mensen te preventen van pushen.

Poker Stars $2.28+$0.22 No Limit Hold'em Tournament - t125/t250 Blinds + t25 - 9 players - View hand 1479088

Hero (MP2): t1910 M = 3.18
CO: t2455 M = 4.09
BTN: t7330 M = 12.22
SB: t620 M = 1.03
BB: t1745 M = 2.91
UTG: t1515 M = 2.52
UTG+1: t1151 M = 1.92
UTG+2: t11463 M = 19.11
MP1: t4622 M = 7.70

Pre Flop: (t600) Hero is MP2 with T :spade: J :spade:
2 folds, UTG+2 calls t250, 1 fold, Hero raises to t1885 all in, 4 folds, UTG+2 calls t1635

Hand 3: Is deze call hier juist, ik denk dat villain hier toch redelijk wijd pusht?

Poker Stars $2.28+$0.22 No Limit Hold'em Tournament - t100/t200 Blinds - 9 players - View hand 1479095

MP2: t1270 6.35 BBs
CO: t2945 14.72 BBs
BTN: t1170 5.85 BBs
SB: t2810 14.05 BBs
Hero (BB): t1310 6.55 BBs
UTG: t1720 8.60 BBs
UTG+1: t5365 26.82 BBs
UTG+2: t3140 15.70 BBs
MP1: t1095 5.47 BBs

Pre Flop: (t300) Hero is BB with A :heart: 2 :spade:
6 folds, BTN raises to t1170 all in, 1 fold, Hero calls t970

Hand 4: Ik denk dat ik hier op zn minst wel had kunnen raisen aangezien het we in de finaletafelbubble zitten.

Poker Stars $2.28+$0.22 No Limit Hold'em Tournament - t800/t1600 Blinds + t150 - 7 players - View hand 1479100

BTN: t23056 M = 6.68
SB: t38719 M = 11.22
BB: t20488 M = 5.94
UTG: t13606 M = 3.94
Hero (UTG+1): t22798 M = 6.61
MP: t13160 M = 3.81
CO: t5179 M = 1.50

Pre Flop: (t3450) Hero is UTG+1 with T :spade: J :spade:
5 folds, SB raises to t3200, 1 fold

Final Pot: t4250
SB wins t4250

@6MaxGrinder HUpjes trekken mij niet zo. Alhoewel het misschien wel goed is om ernaar te kijken zodat mijn HU-spel bij de finaletafel wat beter wordt.

Ik heb even een $3.50 180+r bekeken en zie dat de hoofdprijs tot wel $600 kan oplopen. Lijken mij best leuk aangezien ze daar best los zullen spelen. Ik denk dat ik er vanavond even 4 start :)

Gegroet!

Beantwoorden
Citeren
Bollebeertje
PokerStrategist

Nou de avond ging niet zo best meer... Na de 4 rebuys ben ik toch maar over gegaan op de 18mans, maar deze verliepen echter ook niet soepeltjes. 2 maal 4e en dat was het. Ik merk dat als ik een pocketpair verlies tegen een lagere pocketpair dat ik daar toch nog wel moeite mee heb. Bij Cashgames waren dit gewoon de statistieken en mocht je je weer opnieuw inkopen. Hier als je deep zit lig je er gewoon uit :( Uiteindelijk is dit ook wel nodig voor de statistieken, want ik kan nu eenmaal niet alles winnen.

de 180 SnG $3.50+R zitten nog best wel veel vissen, ze gingen met de gekste handen all in.
Ik merk dat ik nog een hoop te leren heb op het gebied van stealen met een stack van >15BB. Dan toch pushen door sterk over te komen, of gewoon mijn kaarten folden?
Morgen een klein livetoernooitje met vrienden spelen, dus zal daarvoor nog even de artikelen over blindsteals doornemen.

Nu ik zo een beetje heb rondgekeken op de SnG's tafel denk ik dat ik voor een mix van 18 mans en 180mans ga. Maar morgen ga ik nog wel even de 27 en 45 uitproberen.

Voor nu een fijne nachtrust en nog succes aan de tafels!

Groetjes,

Marek

Beantwoorden
Citeren