Ga naar het forum
Brabbel's blog

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Brabbel's blog

61 Berichten
10 Gebruikers
0 Reacties
1,260 Weergaven
DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

Reden tot een (klein) feestje. Ik sta net boven break-even op de 2e poging tot 6$ SnG's :f_biggrin: Een nieuw doel van me wordt het blijven spelen van de 6$ SnG.

Ik wordt tegenwoordig veel minder vaak shortstacked wanneer de blinds naar 200/400 gaan. Daarbij is shortstacked zijn op dat moment gewoon -ev en dan kan ik daar wel onderzoek naar doen maar dat maakt het nog geen goede situatie. Daarom kan ik beter energie steken in het spel voordat ik short wordt dan erna.

Wel leuk dat je deze ook speelt atm... Ik ben nu ook zo'n 70 toernooitjes ver en speel net 4BI's down. Ik denk wel dat ze te beaten moeten zijn aangezien ik 15% ROI haalde op die 2.25's.

Mocht je wat willen sweaten ofzo laat het eens weten he .

Succes

DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

Dan speel je denk ik op Fulltilt? Ik had volgens mij ook zoiets op de 2$ SnG daar. Ik wil best een sweaten, maar ik weet niet of ik een goede coach ben :P

DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

Net de chip-ev functie voor sng gevonden in PT3, ik ben dus ongeveer 90,000 chips down oftewel 60 starting stacks op de 5$ en 6$ SnG. Hoort dit? zo nee... Fuck my life

He jij update ook niet veel :D

Ik denk niet dat dat eigenlijk wat uitmaakt.

Je wordt minder 1e dan 2e en minder 2e dan 3e. Dit resulteert erin dat je vaak kleine stacks gaat winnen en vaak zelf een grote stack verliezen denk ik? Het belangrijkste is gewoon ROI en $/h!

Hoe lopen de 6$'s nog?

DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

Ik heb nu intussen tegen de 300 gespeeld sinds ik weer begonnen ben en heb ongeveer 3% ROI. Wat natuurlijk niets zegt met die sample.

Die vorige grafiek was over alle 5 en 6 $ SnG van me waarop ik totaal 20BI down ben over 500 SnG

DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

Ik ben eindelijk een beetje degelijk gaan runnen op de 6$ SnG's. Ik heb er nu bijna 500 gespeeld en sta op 6% ROI. Ik denk dat het werken aan me spel eindelijk vruchten afwerpt. _biggrin: Ik wil doorgaan tot de 1000 of 1500 SnG om voor mezelf te bewijzen dat ik het kan volhouden.

Mischien dat ik daarna overstap op cashgames, of in ieder geval gedeeltelijk. Het lijkt me handig om deepstacked skills op te doen om mijn algemene poker-kennis te vergroten. Ik denk daarom om 6max te gaan spelen op NL5 en dan upmoven t/m NL25. Als iemand tips heeft over omschakelen hoor ik die uiteraard graag.

DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

Ik heb een bijbaantje gevonden waar ik in de nachtdienst werk. Ik kan mooi internetten op me eigen laptop en dus pokeren :f_biggrin: Het probleem is dat ik geen SnG kan spelen omdat ik wel snel moet kunnen stoppen om alarmen op te lossen. Ik ben daarom wat cashgames gaan proberen op NL5 6-max. Het eerste verschil dat ik merk zijn de hoeveelheid 3bets. Dit ben ik niet gewend uit de SnG strategie en ik ben er volgens mij veel te tight mee. Een eerste leak om aan te werken dus.

DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

Ik heb net een setje van de 5$KO SnG's gespeeld. Die zijn echt zoooooo fishy _biggrin: Het niveau is gewoon net zo laag als de 1$ games zonder KO structuur. Ik denk dat ik die spellen maar eens wat vaker ga spelen want dat is gewoon gratis geld daar. Die KO bounty's maken het spel ook weer wat interessanter omdat er iets extra's is om over na te denken. Wel jammer dat ze alleen normale snelheid worden aangeboden. Mischien dat ik dat moet oplossen door 12+ tafels te gaan spelen.

Vanavond moet ik weer werken dus kan ik waarschijnlijk nog wat NL5 SH spelen. Eens kijken wat ik daar kan leren.

DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

LOLOLOLOL HOTRUN :D Als er Quake geluiden in Stars verwerkt waren had ik erg vaak 'Killing Spree!' en 'Godlike!' gehoord vanavond :P Ik had een ROI van 46% over 55 STT waarvan de meeste turbo formaat :)

Grafiekje van vandaag:

En van alle 6$ Turbo SnG:

Dit is echt goed voor mijn zelfvertrouwen. En voor me humeur is het ook niet verkeerd :)

bobm78
Poker Player

Keep up the good work !! :D

DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

Vanwege de extra rakeback ben ik toch maar weer naar Full Tilt verhuisd. Ik moet nog wel weer wennen aan de blindstructuur en ik maakte daarom meteen wat fouten. In 6 SnG alleen een 3e plaats is niet het resultaat wat ik had gehoopt maar ik ga meer spelen en hopen dat ik dan meer geluk heb.

DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

Ik heb de laatste tijd lekker volume gespeeld en flink winst gepakt. Ik heb nu de bankroll om ook de 11$ SnG's te proberen en die mix ik af en toe tussen de andere door.

Ook heb ik wat normal speed SnG gespeeld. Die structuur bevalt me wel omdat ik met die diepere stacks ook meer 'echt poker' kan spelen ipv alleen maar push/fold spel.

Nice!

Hoe gaan de $11's? Heb je al een idee of het niveauverschil groot is?

Ciao

DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

Ik heb helaas pas 3 van die 11$ gespeeld, dus ik weet het nog niet echt. Het niveau op zondagavond is meestal ook niet echt representatief voor de rest van de week.

DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

Ik heb nog eens 6 van die 11$ gespeeld, op maandag middag lijkt het niveau een stukje hoger te zijn dan op zondagavond. Er wordt over het algemeen wat tighter gespeeld maar er zitten nogsteeds complete idioten tussen. De regulars zijn wat agressiever aan het restealen maar sommige hebben ook nog grote leaks die te misbruiken zijn. Ik moet me wel aanpassen aan de andere callingranges van spelers, ik ga die 11$ SnG's vanavond eens allemaal door de SnG wizard halen en kijken waar ik mijn ranges moet aanpassen.

DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

Ik loop al lang met de gedachte rond dat de top bereiken vooral van wilskracht afhangt. Dat geld voor poker, andere topsport maar ook voor studeren en werk. Ik kon het nooit mooier verwoorden dan een quote van Edison.

Genius is one percent inspiration, ninety-nine percent perspiration.

- Thomas Edison

Maar ik heb iets beters gevonden:

The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather a lack of will.

- Vince Lombardi

Nu even over poker: Het gaat redelijk met spelen, ik heb na meer dan 1100 games nogsteeds een ROI van 5%. Om mijn echte ROI vast te stellen heb ik echt een veel grotere samplesize nodig. De swings zijn groter dan ik had verwacht, mede doordat ik ook af en toe de 11$ SnG probeer. Hier een grafiekje:

Ik ga nu nog 399 SnG spelen voordat ik mezelf een tijdje ga verdiepen in Cash games SH. Het is best balen dat ik dan weer bij NL5 kan beginnen maar ik het geen zin om op NL25 ofzo me geld weg te gooien.

DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

Ik heb nog wat 11$ SnG gespeeld en het gaat nu best aardig. Ik blijf die nu spelen en mischien dat ik nog een keer de 22$ SnG ga proberen want ik heb de roll om daar af en toe een shot te wagen. Nog 208 SnG te gaan om mijn doel te halen, de ROI is intussen nog een procentje gestegen naar 6% :)

DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

Ik heb eens een tabel opgesteld voor het spel wanneer ik ITM zit. Er zit meer in verwerkt dan mijn oude tabel, en ook de ranges heb ik aangepast aan de ranges die ik op de 6/11$ limieten vaak zie. Ik wil nu deze tabel ook voor 4,5-6, en 7+ handed gaan maken. Gewoon om er van te leren en om een mooie basis te hebben.

De getallen zijn overigens het percentage aan handen wat ik kan shoven om 0-EV te halen. Er staat dus niks over future game in, en ook niet of ik veel broadway handen moet shoven, of juist veel PP en SC. Maar dat moet ik zelf leren inschatten. Over het algemeen is het zo dat tegen een wijde callingrange er meer broadway handen geshoved moeten worden. De kleuren betekenen dat de situatie flink veranderd wanneer ik tegen een andere bigstack shove en dat ik dan de helft of een derde moet shoven van wat er staat.

DodoBrabbel Topicstarter
DodoBrabbel
PokerStrategist

Ik ga voor onbepaalde tijd stoppen met poker. Ik kan mijn tijd beter besteden aan studie/werk zodat ik op de lange termijn meer kan verdienen. Helemaal wanneer ik de kans op een eigen bedrijf meeneem is het profitabeler om poker te laten vallen. Als hobby ga ik het waarschijnlijk nog spelen maar ik ga zeker niet proberen het als semi-pro oid te spelen.