Hand 1: Is een fold inderdaad beter. Je verslaat niks dat daar gaat shoven.
Hand 2: Call ik de flop, want als je hier raised krijg je alleen actie van 99+ en sets. Dus daar tegen doet JJ het belabberd tegen. Dus zul je op zijn 3 bet shove moeten folden en dat wil je niet.
Even wat bla bla over mijn BRM.
Met 20 BI @ 10NL, 3 BI's shotten
Met 25 BI @ 20NL, 5 BI's shotten
Met 30 BI @ 50NL, 7 BI's shotten
Daarna zien we wel weer.
Hier trouwens nog een overzicht van wat het inhoud om te upmoven (komt uit m'n oude blog. Tijd op basis van 330 hands/h).
Spoiler

Oftewel, tijd voor 10NL! ♠_cool:
Wat is jouw openingsraise trouwens qua positie? Ikzelf doe 3 bbs in UTG en MP en 2 bbs in CO en BU. Ze folden wel maar een 45-50% op mijn BU of CO raise, dus wilde eens checken hoeveel het zou zijn als je meer opent (mocht jij toevallig 3 of 2.5 bb openen in late position).
Oorspronkelijk gepost door MoneyStef
Wat is jouw openingsraise trouwens qua positie? Ikzelf doe 3 bbs in UTG en MP en 2 bbs in CO en BU. Ze folden wel maar een 45-50% op mijn BU of CO raise, dus wilde eens checken hoeveel het zou zijn als je meer opent (mocht jij toevallig 3 of 2.5 bb openen in late position).
EP/MP: 3BB bij sterke handen, 2.5BB bij speculatieve handen
CO: 2.5 BB bij steals, 3BB bij sterke handen
BU: 2BB bij zwakke handen, 2.5BB bij speculatieve handen, 3BB bij sterke handen
SB: 2.5BB bij zwakke handen (tegen nits), verder altijd 3BB
Ik denk dat op 5NL, en zeker ook op 10NL, te weinig regs zijn die dit waarnemen, laat staan erop adjusten.
Stealen deed ik eerst met ATC voor 2BB, maar zoek nu meer m'n spots. Als beide blinden een fold-to-steal hebben van ~70% open ik een stuk tighter. Dit hang er natuurlijk ook vanaf of ze dan veel callen of 3betten, en of ze veel of weinig folden tegen cbets.
Ik had je vraag in eerste instantie verkeerd gelezen, ik dacht dat je naar mijn range vroeg. Dat wil ik ook wel posten. Met nog wat andere stats:
~14k handen:

@MoneyStef: Nog een kleine toevoeging. Steal succes CO/BU/SB: 49/46/59%
Ziet er trouwens niet naar uit dat ik vandaag niet speel; mijn SSD is eindelijk binnen! FF m'n laptop upgraden en opnieuw installeren dus.
Nice, thanks. Jammer genoeg moet ik stoppen op iPoker aangezien GalaPoker vanaf nu geen Belgen meer toelaat. Zal dus een andere room moeten zoeken, maar wss nu toch gewoon even een break nemen.
Mooie winrate trouwens, niet makkelijk om op die fastfold tables meer dan 5bbs/100 hands te halen, zelfs op 5NL.
Edit michel2311: Het is verboden om naar niet aangesloten pokerrooms te verwijzen.
Beetje jammer van dit soort spam

Ik heb besloten om wekelijks een live action video te maken (nu nog zonder commentaar). Het is de bedoeling iedere maandag een video van 10 tot 15 minuten te uploaden. Ik hoop zo zelf eerder fouten in m'n game te spotten. Daarnaast is iedere vorm van opbouwende kritiek altijd welkom. Hier dan het eerste deel van Monkey Climbing the Micros:
In de volgende video zal ik ook de HUD layout tonen (was ik nu vergeten).
Is het misschien netter om in de HUD slechts een sample van max. 200 handen te laten zien? Zo krijg je wel een idee van de speelstijl van mensen, maar publiceer ik niet exact correcte stats van regs ect.
Was geen spam hoor alléén info.
Snap wel dat ps ze blokkeert wegens hun inkomsten, maar er zijn nu éénmaal andere sites waar je beter beloont kan worden op het gebied van rakeback.
Op deze site heb je bv goede info, andere sites lokken je op een andere manier , het is maar wat je zelf wil
Veel suc6 verder nog met je blog en op ipoker, je bent goed bezig precies.
Vandaag ook mail gekregen van mansion poker dat ze belgen weigeren en vanaf nu blokkeren, enige tijd terug ook van everest.
Wie weet kom ik je nog eens tegen als ik terug speed ga spelen op ipoker.
Zitten trouwens heeeel veel regulars op die zogoed als dag en nacht spelen...
Video-commentaar:
:club:Rond 8.57 call je een check-raise met 8 outs voor een straat met K9o op turn. Zou zelf gewoon checken om een straat proberen te hitten en als gespeeld fold ik hier.
Rond 9.10 raise je 4bb met AJo. Zit daar een bepaald idee achter, want je raised normaal 2bb/2,5bb vanuit button.
Rond 12.09 min-raise je A7o na limp vanuit MP. Zou zelf 3 a 4bb raisen daar. Nu geef je iedereen hele goede odds om te callen. Linker tafel zou ik TT 3 betten op de button tegen agro speler. Verder prima door daar alleen te callen om zijn range op flop en turn zo wijd mogelijk te houden.
Verder weinig bijzonders gezien, behalve dat je vaak AA en KK had
Ik heb de video nu pas terug gekeken. Het valt mij allereerst op dat als er ergens actie is mijn aandacht alleen daar is en niet bij de andere tafel. Ook merk ik dat ik vaak te nog te weinig kijk naar de stats van tegenstanders. Betsizing die ik achteraf toch anders zou doen. Ik denk dat dit het in ieder geval erg leerzaam is om wekelijks zo'n video te maken.
Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Video-commentaar:
:club:Rond 8.57 call je een check-raise met 8 outs voor een straat met K9o op turn. Zou zelf gewoon checken om een straat proberen te hitten en als gespeeld fold ik hier.
Rond 9.10 raise je 4bb met AJo. Zit daar een bepaald idee achter, want je raised normaal 2bb/2,5bb vanuit button.
Rond 12.09 min-raise je A7o na limp vanuit MP. Zou zelf 3 a 4bb raisen daar. Nu geef je iedereen hele goede odds om te callen. Linker tafel zou ik TT 3 betten op de button tegen agro speler. Verder prima door daar alleen te callen om zijn range op flop en turn zo wijd mogelijk te houden.
Verder weinig bijzonders gezien, behalve dat je vaak AA en KK had
![]()
- K9o. Ik denk dat het close is tussen een delayed cbet en een check/call. Voor beide is wat te zeggen. De call is inderdaad wel erg optimistisch.
- AJo. De SB had donk stats: 51/38 (43). Ik had eigenlijk ook even de notes moeten bekijken. Maar ik bet graag groter met grote handen tegen zulke spelers. Verder is in de BU 2x standaard voor zwakke steals, 3x voor sterke handen.
- A7o. Foutje. Ik denk dat ik de limper niet zag en minbette als steal. Wil je hier met A7o nog isoleren?
- TT. In deze spot valt nog veel te leren. Het is moeilijk te bepalen wanneer je voor JJ, TT en soms 99 kan 3betten voor value. Villain opende 4x, dat duidt meestal al op een sterkere range. Om zijn range niet nog kleiner te maken besloot ik te flatten. Maar ik zal eens opzoek gaan naar spots om hier 3b/get-it-in tegen aggro monkeys te spelen.
Verder bedankt voor je kritiek.
Dan wil ik naast de Live Action Monday nog iets anders proberen voor mijn blog: Qinky Quotes Queseday
Oftewel quotes van pokerspelers die iets zinnigs of iets grappigs gezegd hebben (en om het sex-drugs-and-rock-'n-roll-gehalte iets op te krikken
). Hier de eerste:

Oorspronkelijk gepost door MonkySandwich
[*]A7o. Foutje. Ik denk dat ik de limper niet zag en minbette als steal. Wil je hier met A7o nog isoleren?
Hangt een beetje van de speler van de stats van limper af en zal het denk ik net kunnen. Al is een fold waarschijnlijk beter, omdat A7o niet heel lekker post-flop speelt.
Heb een paar minuten gekeken, ziet er redelijk solid uit!
Zou wel minder stealen vanuit de BU, aangezien villains niet voldoende folden op steals van de BU. Bv 53s of T5o lijken mij wat loose zonder reads dat villain extreem veel foldt, of miss had je die wel?
Zal proberen de rest van de video later nog te bekijken om wat concretere feedback te geven. Nuttig om de video's te maken in ieder geval, tof om eens te zien hoe iemand anders van PS het aanpakt.
Blijft solid :).
Wat ik anders zou spelen:
A7s niet openen UTG
55 niet 3betten vanuit SB (eerder 3betten met blockers zoals Ax s). Persoonlijk fold ik dit gewoon in deze spot.
K9 bet-fold turn
TT vind ik trouwens prima gespeeld, sample size is nogal klein om hem als te aggro te gaan bestempelen.
Afgelopen week bijna niet gepokerd. Vanavond wel weer een korte sessie gespeeld. Was niet heel bijzonder. Wel weer een nieuwe live action video. Ik heb hem zelf nog niet herbekeken, dat komt morgen.