Ga naar het forum
Chivaz; Moving Fast...

Meldingen
Alles wissen

Chivaz; Moving Fast Forward

1,864 Berichten
125 Gebruikers
0 Reacties
53.8 K Weergaven
Chivaz1 Topicstarter
Chivaz1
Elite Grinder

@giraffe; leuk dat je mn blog volgt!
Ik ben nog steeds niet naar HC geweest, maar dat ga ik nog wel doen om mn live-skills te testen :) hoe bedoel je blindstructuur trouwens? Als ik ga, dan ga ik gewoon cashgames spelen.

Vorige week zag ik een paar vissen op nl200 zitten en omdat ik er ondertussen weer de roll voor heb, dacht ik; laat ik het weer eens proberen. Zonder succes :( 5 BI down, waarvan 3 onder EV. :f_cry: Ik ben de rest van de week bezig geweest om het verlies goed te maken... Ik ga nu echt voorlopig niet naar nl200.

Beantwoorden
Citeren
giraffe1977
Oldschool Grinder

Ik ben nog steeds niet naar HC geweest, maar dat ga ik nog wel doen om mn live-skills te testen :) hoe bedoel je blindstructuur trouwens? Als ik ga, dan ga ik gewoon cashgames spelen.

ok dan heb ik het verkeerd begrepen wil zelf namelijk graag keer een tournooitje in het hc gaan spelen dus vandaar.

Zag dat nl200 ook niet goed is uitgepakt jammer gewoon blijven proberen!!!

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1 Topicstarter
Chivaz1
Elite Grinder

op zich ging alles weer naar wens vandaag.
2 sessies gespeeld. totdat opeens alles de andere kant op viel. Toen maar gestopt.

OnGame - $1 NL (5 max) - Holdem - 5 players
Hand converted by PokerTracker 3

boysie66 (UTG): $104.40
Chivazz1 (CO): $107.50
Spu Ungar (BTN): $99.50
fin_de_game (SB): $110.95
B.Stinson69 (BB): $109.00

fin_de_game posts SB $0.50, B.Stinson69 posts BB $1.00

Pre Flop: ($1.50) Chivazz1 has A♠ A♦

fold, Chivazz1 raises to $3.00, fold, fold, B.Stinson69 raises to $10.00, Chivazz1 calls $7.00

Flop: ($20.50, 2 players) 6♦ 4♠ 8♣
B.Stinson69 bets $12.00, Chivazz1 raises to $30.00, B.Stinson69 raises to $99.00 and is all-in, Chivazz1 calls $67.50 and is all-in

Flop: ($215.50, 2 players) 6♦ 4♠ 8♣

Turn: ($215.50, 2 players) 9♥

River: ($215.50, 2 players) Q♠

B.Stinson69 shows 9♦ 8♦ (Two Pair, Nines and Eights)
Chivazz1 shows A♠ A♦ (One Pair, Aces)
B.Stinson69 wins $212.50

------------------------------------------------------------------------------------------------

perpetsa (CO): $219.30
Kilefoka (BTN): $102.50
Chivazz1 (SB): $191.70
le retardieu (BB): $97.20
cioaba (UTG): $100.00

Chivazz1 posts SB $0.50, le retardieu posts BB $1.00

Pre Flop: ($1.50) Chivazz1 has K♥ A♦

fold, perpetsa calls $1.00, fold, Chivazz1 raises to $5.00, le retardieu raises to $13.50, perpetsa calls $12.50, Chivazz1 raises to $32.00, le retardieu raises to $97.20 and is all-in, fold, Chivazz1 calls $65.20

Flop: ($207.90, 2 players) 2♠ 2♦ 4♣

Turn: ($207.90, 2 players) J♣

River: ($207.90, 2 players) 9♦

Chivazz1 shows K♥ A♦ (One Pair, Twos)
le retardieu shows Q♠ Q♣ (Two Pair, Queens and Twos)
le retardieu wins $204.90

--------------------------------------------------------------------------------------------

OnGame - $1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Chivazz1 (BB): $199.45
ma5ter 19872 (UTG): $35.00
ratslla09 (BTN): $391.20
theRhinooo (SB): $115.35

theRhinooo posts SB $0.50, Chivazz1 posts BB $1.00, ma5ter 19872 posts DB $1.00

Pre Flop: ($2.50) Chivazz1 has K♠ J♣

ma5ter 19872 checks, fold, theRhinooo raises to $4.00, Chivazz1 calls $3.00, fold

Flop: ($9.00, 2 players) K♦ 5♠ J♠
theRhinooo bets $7.00, Chivazz1 raises to $18.00, theRhinooo calls $11.00

Turn: ($45.00, 2 players) Q♣
theRhinooo checks, Chivazz1 checks

River: ($45.00, 2 players) 8♥
theRhinooo bets $35.00, Chivazz1 calls $35.00

theRhinooo shows Q♦ K♥ (Two Pair, Kings and Queens)
theRhinooo wins $113.00

--------------------------------------------------------------------------------------------

perpetsa (BB): $156.25
Kilefoka (UTG): $99.50
Chivazz1 (CO): $228.20
le retardieu (BTN): $101.70
cioaba (SB): $64.25

cioaba posts SB $0.50, perpetsa posts BB $1.00

Pre Flop: ($1.50) Chivazz1 has J♠ J♦

fold, Chivazz1 raises to $3.00, fold, fold, perpetsa calls $2.00

Flop: ($6.50, 2 players) 4♣ 8♣ 7♥
perpetsa bets $5.00, Chivazz1 raises to $15.00, perpetsa calls $10.00

Turn: ($36.50, 2 players) T♥
perpetsa checks, Chivazz1 bets $23.00, perpetsa calls $23.00

River: ($82.50, 2 players) J♣
perpetsa checks, Chivazz1 checks

perpetsa shows 3♦ 9♣ (Straight, Jack High)
perpetsa wins $79.50

Beantwoorden
Citeren
iamthedanger
BlackMember

hand 3:
sowieso bet turn imo? waarom valuebet je niet gewoon door?
hand 4:
bet bigger on turn / misschien iets meer raisen op de flop omdat je stacks er wel in wilt krijgen obv op river en zillions draws ;o.

flop ~$17
turn ~$30~32
river pot dan ~ $100-$104 dus meer value te halen obv ;o

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1 Topicstarter
Chivaz1
Elite Grinder

hand3 was de laatste van de serie.
ik kan daar normaal gespreken inderdaad value halen uit qj / fd /qt.
maar gezien de swing waar ik in zat en elke hand verloor speel ik hier voor potcontrol, zo kan hij nog een bluf maken op de river met de mindere handen ook. Ik denk niet dat het heel veel value scheelt, mocht ik voorliggen. Maar normaal gesproken bet ik dit inderdaad wel door.

hand4 mag idd voornamelijk op de turn iets groter.

tnx voor het meekijken :)

Beantwoorden
Citeren
giraffe1977
Oldschool Grinder

Laat ik voor opstellen dat ik eigenlijk alleen fullring speel maar ik vindt het leuk om er over mee te denken daar ik wel steeds vaker 1 of 2 tafels 6maqx open als ik FR aan het grinden ben
Hand 1

Weet niet of het standaard is op 6max om hier te flatten ipv te 4betten? Maar ik zou hier gewoon 4 betten.

Hand 2

je speelt hier AK uit positie en je squeezed in mijn ogen hiermee te klein. Je gaat het met dit bedrag zeker niet HU krijgen waardoor je equity nog kleiner wordt. Ik weet niet wat je plan was maar misschien wilde je eigenlijk kleine squezen om te folden op een raise? Ik weet niet of het verstandig is maar ik neig hier toch naar een flop kijken en alleen zijn raise callen je kan dan als je je aas of koning niet hit nog folden.

Hand 3

Zou ik ook zo spelen, ik check deze turn ook omdat hij OOP je raise called en dus zeker sterk over komt

Hand 4

Is denk ik heel erg afhankelijk van de stats die je op je villain hebt. Op de turn wordt board wel meer drawheavy, de vraag voor mij is of hij hier een set nog slow played door te check callen. Als hij erg agressief speelt zal hij imo zijn flushdraw hier check/raise spelen.
Ik denk dat je de river gewoon voor value moet gaan daar er nog zat handen zitten in zijn range die jij beat en die jou afbetalen. In dit geval heb je gewoon pech dat hij gutshot maakt. Enne idd turn is je bet aan de kleine kant maar dat was al gezegd.

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1 Topicstarter
Chivaz1
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door giraffe1977
Laat ik voor opstellen dat ik eigenlijk alleen fullring speel maar ik vindt het leuk om er over mee te denken daar ik wel steeds vaker 1 of 2 tafels 6maqx open als ik FR aan het grinden ben
Hand 1

Weet niet of het standaard is op 6max om hier te flatten ipv te 4betten? Maar ik zou hier gewoon 4 betten.

niet standaard, ik mix het. Tegen aggressieve spelers kan het leuk zijn om af en toe te flatten met KK, AA.

Hand 2

je speelt hier AK uit positie en je squeezed in mijn ogen hiermee te klein. Je gaat het met dit bedrag zeker niet HU krijgen waardoor je equity nog kleiner wordt. Ik weet niet wat je plan was maar misschien wilde je eigenlijk kleine squezen om te folden op een raise? Ik weet niet of het verstandig is maar ik neig hier toch naar een flop kijken en alleen zijn raise callen je kan dan als je je aas of koning niet hit nog folden.

Ik squeeze expres klein om de vis (perpetsa) in de hand te houden, hij zou namelijk ook met AJ e.d. door blijven spelen. Maar pf AI tegen de reg is ook niet verkeerd met mn hand, alleen is het resultaat jammer.

Hand 3

Zou ik ook zo spelen, ik check deze turn ook omdat hij OOP je raise called en dus zeker sterk over komt

Hand 4

Is denk ik heel erg afhankelijk van de stats die je op je villain hebt. Op de turn wordt board wel meer drawheavy, de vraag voor mij is of hij hier een set nog slow played door te check callen. Als hij erg agressief speelt zal hij imo zijn flushdraw hier check/raise spelen.
Ik denk dat je de river gewoon voor value moet gaan daar er nog zat handen zitten in zijn range die jij beat en die jou afbetalen. In dit geval heb je gewoon pech dat hij gutshot maakt. Enne idd turn is je bet aan de kleine kant maar dat was al gezegd.

hij check/callde bijna alles, was stationish. Zelfde vis overigens. Ik kan nog value halen uit sets en 2 pair, maar aangezien werkelijk alle draws aankomen denk ik dat een checkback beter is.

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1 Topicstarter
Chivaz1
Elite Grinder

godver, ik had net een nieuwe muis :(

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1 Topicstarter
Chivaz1
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Chivaz1

toch zonde...

na gister de slechtste dag ooit te hebben gehad nadat ik switchte naar nl200.
12 (!) BI down, altijd lekker als je net een niveautje hoger wilt gaan spelen.

Nu dus vandaag een van de beste dagen ooit, 8 BI up.
Gelukkig kon ik door een goede buffer te hebben opgebouwd op nl200 blijven.

Beantwoorden
Citeren
Copymeistrr
PokerStrategist

toch zonde...

Way to go man. Respect hoe je het volhoud die swings, ik hou het amper vol met men swings op NL25. xD. Wel SSS, maarja :').

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1 Topicstarter
Chivaz1
Elite Grinder

waar ik van baal is dat ik weet dat bij die 12 BI down, ook wel 3 of 4 BI spew zit.
Als ik in een swing zit, moet ik toch proberen mn A-game te blijven spelen en vertrouwen houden in mn spel. Dan komt het vanzelf wel weer. Leermomentje dus.

Beantwoorden
Citeren
giraffe1977
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr

toch zonde...

Way to go man. Respect hoe je het volhoud die swings, ik hou het amper vol met men swings op NL25. xD. Wel SSS, maarja :').

Als ik dit zo lees heb ik niks te klagen :D Goed dat je er zo goed mee omgaat. Ik hoorde laatst een pro zeggen dat als hij wint het goed is en als hij verliest is het ook goed omdat hij dan leert en de volgende keer nog meer kan gaan winnen :D. Ik probeer dat zelf ook in gedachten te houden, het is denk ik ook de manier waarop de echt goede spelers zich onderscheiden van de rest van de regulars. Als je je tilt onder controlle hebt maak je pas echt+EV tov van de andere regulars

Klinkt misschien heel stom maar ik heb van al mijn spew handen of echt enorme blunders een lijstje gemaakt. Vooral om van mijn dure fouten ECHT te leren en het ook af en toe weer eens door te lezen zodat ik zeker weet dat ik het niet nog een keer doe. Lijstje is al beste wel lang :facepalm:

Beantwoorden
Citeren
Copymeistrr
PokerStrategist

Als je op dit niveau nog leaks k unt vinden, dan zal je winst snel stijgen omdat het bij jou al over euro's gaat voor een slechts 1BB/100 leak ofzo.

Ik hoop dat je je leaks kunt minimalizeren en mss post je wel tips die ons kunnen helpen.

Mvg

Beantwoorden
Citeren
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Hey Chivaz1,

Inmiddels al goed en wel aangekomen? Hoe is het in Istanbul, blij om daar te zijn of heb je nu al heimwee? _biggrin:

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1 Topicstarter
Chivaz1
Elite Grinder

ik vind het ook niet heel erg om af en toe te spewen. Vooral niet aan een tafel vol met regulars. Zorgt er toch ook voor dat je tegen hen je premium handen vaker afbetaald krijgt namelijk. Maar als ik in een slechte sessie zit, maak ik als gevolg van tilt en result-oriented thinking vaker -EV beslissingen en daar moet ik vanaf. Uiteindelijk win je de variance wel weer terug, maar de handen die je slecht gespeeld hebt, dat is geen variance en die BI's ben je kwijt en moet je terugwinnen. Mijn grootste leak is dat ik de discipline niet houdt om me aan mn stop-loss te houden van 3BI verliezen in een half uur.

Ik zit nu inderdaad in Istanbul. Ben blij dat ze hier binnen de airco aanhebben, zulk lekker weer is het hier nog. Prima appartementje, alleen nog een internet, dus ook nog geen poker. Heimwee heb ik hier nooit, Istanbul voelt net zo thuis als Amsterdam. Nu alleen nog zorgen dat ik hier een beetje redelijk werk kan vinden. Daar zal ik waarschijnlijk mijn Turks nog moeten verbeteren, dus in december doe ik het 3e level 20u per week. Na lvl 3 moet je kranten kunnen lezen enzo, nu kom ik nog niet verder dan dingen vragen op straat en in winkels.

Beantwoorden
Citeren

ben een tijdje inactief op dit forum, misschien dat ik iets gemist heb, maar waarom naar instanbul gegaan ?

Beantwoorden
Citeren
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Hey Rienk,

Alles goed? Je bent inderdaad laatste tijd een stuk minder actief geweest op het forum, de handbeoordelaars missen je wel! _biggrin:

Heb je wel nog veel gespeeld of heb je even een break genomen/op vakantie geweest en ga je nu een herstart maken?

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1 Topicstarter
Chivaz1
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Rienk
ben een tijdje inactief op dit forum, misschien dat ik iets gemist heb, maar waarom naar instanbul gegaan ?

klaar met studie; vriendin is Turks; werk zoeken; Turks leren spreken
:f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Lanfear81
Heb je wel nog veel gespeeld of heb je even een break genomen/op vakantie geweest en ga je nu een herstart maken?

heb het atm druk met school, al 3 weken niet meer gepokert ofzo. binnenkort weer een herstart

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1 Topicstarter
Chivaz1
Elite Grinder

Hier nog een interviewtje vanuit Europoker over mn trip naar Malta;
Hier dus

Beantwoorden
Citeren