Waarom zijn de 1e 2 handen slechte river calls?
Omdat villain ineens donkt op de river?
Is die opvatting niet enigszins result georienteerd?
Waarom zijn de 1e 2 handen slechte river calls?
Omdat villain ineens donkt op de river?
Is die opvatting niet enigszins result georienteerd?
een donkbet 3/4 pot is miss wel redelijk sterk, maar ik denk dat iig de 1ste vrij easy call is helemaal na je check op de turn en de draws op de flop, hij heeft zoveel Q en busted draws miss wel TT JJ in zijn range, dat een fold wat mij betreft niet goed is
Over de tweede kun je meer twijfelen maar alsnog zou ik wel callen
De tweede is inderdaad wat kritischer dan de eerste.
Maar die eerste zou ik altijd callen, dat is toch juist waarom de turn gecheckt wordt?
naja, een donkbet river moet je wel voor uitkijken vind ik.
Bij de eerste zit ik hem op de flop voornamelijk op JT, AT, AJ, Ik denk niet dat hij AT en JT op de river voor value bet. Maar inderdaad, ik check op de turn om zn bluff te kunnen catchen op de river. Dus dan moet ik me aan mn plan houden, al was ik op dat moment vrij zeker dat hij AJ had.
Die 2e beat ik enkel KQ uit zn value range. Ligt ook aan villain natuurlijk, maar ik denk wel dat het een fold is op de river.
he, he, eindelijk niet meer die lelijke donkergrijze avatar...
Ik zie trouwens dat ik zowaar nog kans maak op de top250 nieuwe stijl.
En dat op Party, waar je toch niet heel veel SP krijgt.
Ohja, ben er sinds gister ook achter dat ik niet geschikt ben om MTT's te grinden. Ik kan me daarvoor niet lang genoeg concentreren. Te saai. Wel zal ik af en toe (via een satelite?) toernooien proberen te spelen met hogere buy ins. $200,- + toernooien. De wortel die dan wordt voorgehouden is aantrekkelijk genoeg om me te blijven concentreren.
Oorspronkelijk gepost door Chivaz1
Ohja, ben er sinds gister ook achter dat ik niet geschikt ben om MTT's te grinden. Ik kan me daarvoor niet lang genoeg concentreren. Te saai. Wel zal ik af en toe (via een satelite?) toernooien proberen te spelen met hogere buy ins. $200,- + toernooien. De wortel die dan wordt voorgehouden is aantrekkelijk genoeg om me te blijven concentreren.
$200 + beat je niet als je geen ervaring hebt met MTTs maar wel met cashgames
Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
Ohja, ben er sinds gister ook achter dat ik niet geschikt ben om MTT's te grinden. Ik kan me daarvoor niet lang genoeg concentreren. Te saai. Wel zal ik af en toe (via een satelite?) toernooien proberen te spelen met hogere buy ins. $200,- + toernooien. De wortel die dan wordt voorgehouden is aantrekkelijk genoeg om me te blijven concentreren.$200 + beat je niet als je geen ervaring hebt met MTTs maar wel met cashgames
Sjonge Yoghi dat is gebasseerd, op Chivaz zonder heel veel ervaring in MTT,
Ga niet lopen bitchen omdat jij dan net wel beide kan
ik heb wel wat ervaring hoor.
ITM van rond de 20% is niet slecht denk ik.
Moet alleen zorgen dat het niet teveel op geluk aankomt. Dus geen turbo's of 4000 mans $11,- toernooien. Dan komt het wel goed.
Sjonge Yoghi dat is gebasseerd, op Chivaz zonder heel veel ervaring in MTT,Ga niet lopen bitchen omdat jij dan net wel beide kan
Ik kan helemaal geen cashgames. Daarnaast denk ik niet dat je een idee hebt van hoe soft toernooien op ongame zijn en/of wat het niveau van Chivaz is.
Hij speelt stiekem inmiddels wel op Party
Maar dan nog lijkt het me ook niet onmogelijk..
ik heb wel wat ervaring hoor.
ITM van rond de 20% is niet slecht denk ik.
Moet alleen zorgen dat het niet teveel op geluk aankomt. Dus geen turbo's of 4000 mans $11,- toernooien. Dan komt het wel goed.
ITM maakt opzich niet vele uit, meeste pro's hebben het meestal nog wel wat lager aangezien ze vele druk zetten en voor de winst gaan, maar was ook geen offence, maar als je geen 11$ enz. gaat spelen en dan soms een 215 of een 320$ toernooi start, dan is het gewoon een grote kans dat als je diep komt(daar wordt het geld verdeeld) veel regs tegen kom en miss veel fouten gaat maken
ik snap je mening Gangstahhh, maar ik denk eigenlijk dat ik juist diep een edge heb op toernooi spelers. Wellicht dat mijn push/fold nog wat aandacht kan gebruiken, maar dat was ik al van plan. En ik wil dus enkel af en toe een toernooitje spelen he, for mijn 1 time
Die 1 time hebben gisteravond meerderen tegen mij gehad geloof ik. Daar had ik nu eigenlijk geen behoefte aan. Ik kreeg al bijna geen enkele hand, en als ik een hand kreeg, naja... kijk zelf maar;

FYI
downswing zet zich door.
echt niet het gevoel dat ik slecht speel, maar ben wel weer terug moeten gaan naar het nitfest op nl50.
In video's wordt soms gezegd; om met monsters beter te callen, om een vis in de hand te houden, ook al kom je dan in een 3-way terecht. Ik heb hier zelf eigenlijk nog nooit goede ervaringen mee gehad, en betwijfel of dit wel max value behaalt op de lange termijn. AA is sowieso minder waard in een 3-way, dan dat hij HU waard is. Vandaag 2 vergelijkbare handen gehad met betrekking hierop. Natuurlijk zijn het slechts 2 situaties, wat niets zegt over de lange termijn, maar ik denk toch dat ikzelf over het algemeen liever afzie van het callen van monsters om een vis in de hand te houden. Uitzondering zou kunnen zijn, als de vis een shorty is, omdat je dan voor de rest van het geld HU bent tegen de andere speler.
De hand zonder te callen, maar aggressief te spelen;
BU is de vis.
PartyGaming - $0.50 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 3
SB: $50.00
BB: $50.00
UTG: $50.75
Hero (MP): $53.43
CO: $58.52
BTN: $61.36
SB posts SB $0.25, BB posts BB $0.50
Pre Flop: ($0.75) Hero has A♣ A♠
fold, Hero raises to $1.50, fold, BTN raises to $4.50, fold, BB raises to $10.00, Hero raises to $53.43 and is all-in, fold, BB calls $40.00 and is all-in
Flop: ($104.75, 2 players) J♦ 8♠ 4♣
Turn: ($104.75, 2 players) T♦
River: ($104.75, 2 players) 4♥
BB shows K♥ K♠ (Two Pair, Kings and Fours) (PreFlop 18%, Flop 8%, Turn 5%)
Hero shows A♣ A♠ (Two Pair, Aces and Fours) (PreFlop 82%, Flop 92%, Turn 95%)
Hero wins $0.00
Hero wins $101.25
en de hand waarbij ik wel probeer om de vis in de hand te houden;
again BU is de vis, maar wel andere tafel
PartyGaming - $0.50 NL (6 max) - Holdem - 6 players
SB: $67.97
BB: $50.00
UTG: $59.09
MP: $48.50
Hero (CO): $50.00
BTN: $51.82
SB posts SB $0.25, BB posts BB $0.50
Pre Flop: ($0.75) Hero has A♠ A♥
fold, fold, Hero raises to $1.50, BTN raises to $4.00, fold, BB raises to $9.50, Hero calls $8.00, BTN calls $5.50
Flop: ($28.75, 3 players) 4♥ 2♥ J♠
BB checks, Hero checks, BTN bets $13.66, fold, Hero raises to $40.50 and is all-in, BTN calls $26.84
Turn: ($109.75, 2 players) 5♦
River: ($109.75, 2 players) K♥
BTN shows 4♠ 4♦ (Three of a Kind, Fours) (PreFlop 19%, Flop 86%, Turn 86%)
Hero mucks A♠ A♥ (One Pair, Aces) (PreFlop 81%, Flop 14%, Turn 14%)
BTN wins $106.25
Je vergelijkt best case scenario met worst case scenario
Maar in feite, heb je het onvoorkomelijke laten gebeuren bij de bovenste hand, en heb je dus 0 EV verzameld
En bij de 2de hand, heb je een fish met 44 laten callen terwijl hij niet voor jouw set value kan callen en wsl postflop veel fouten maakt, +EV dus
Je vergelijkt best case scenario met worst case scenarioMaar in feite, heb je het onvoorkomelijke laten gebeuren bij de bovenste hand, en heb je dus 0 EV verzameld
En bij de 2de hand, heb je een fish met 44 laten callen terwijl hij niet voor jouw set value kan callen en wsl postflop veel fouten maakt, +EV dus
eerste hand, onvoorkomelijke laten gebeuren? Ok, hij heeft KK, dus het gaat er toch wel in zeg je, maar zijn range is imo QQ+, AK+, als ik call en er komt een A op de flop, krijg ik niet van alles meer value. Bovendien is het niet 0 EV omdat ik daar ship, de actie is altijd +ev, het gaat erom wat meer EV is op de lange termijn.
Bij de 2e hand, ok, hij callt tegen de odds voor setvalue, dus op de lange termijn +ev. Maar het negatieve effect van de call is dat het wellicht minder EV is met AA tegen 3 spelers, dan tegen 2 spelers.
ten eerste omdat je tegen spelers slechts 70% hebt, terwijl je tegen een normale HU range 85% hebt. En ten tweede omdat je minder value krijgt uit de handen, omdat villain niet altijd hit. Je krijgt hem niet meer altijd AI, laat staan allebei.
overigens was die 2e wel een makkelijk ship imo, omdat zn minraise er echt uitziet als QQ+, en mijn ship er juist uitziet als AK.
En hier nog een leuk handje waarin AA gekraakt wordt;
Dan vraag je je toch af, of hij vantevoren al weet welke kaarten er gaan komen...
PartyGaming - $1 NL (6 max) - Holdem - 6 players
BTN: $311.19
SB: $80.80
BB: $101.50
Hero (UTG): $100.00
MP: $77.75
CO: $149.29
SB posts SB $0.50, BB posts BB $1.00, MP posts DB $1.50
Pre Flop: ($3.00) Hero has A♦ A♣
Hero raises to $4.50, MP calls $3.50, fold, fold, fold, fold
Flop: ($11.00, 2 players) 2♣ 7♥ 6♠
Hero bets $8.00, MP calls $8.00
Turn: ($27.00, 2 players) T♦
Hero bets $21.00, MP calls $21.00
River: ($69.00, 2 players) 8♣
Hero bets $66.00, MP calls $43.75 and is all-in
Hero shows A♦ A♣ (One Pair, Aces) (PreFlop 85%, Flop 80%, Turn 91%)
MP shows 9♠ 5♥ (Straight, Ten High) (PreFlop 15%, Flop 20%, Turn 9%)
Hero wins $0.00
MP wins $153.00