Ga naar het forum
De comeback op NL25...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] De comeback op NL25 SH

14 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
631 Weergaven

Hallo allemaal,

Afgelopen week tijdens de kerstvakantie eindelijk nog weer eens tijd gevonden voor een van mijn grootste hobbies. Lekker het Super System 2 boek liggen lezen en vervolgens begonnen met spelen. Ik speel al aardig wat jaartjes en ik heb ook zeker wel het gevoel dat ik NL25 SH kan beaten. Vorige week begonnen op NL10, maar dat was zo makkelijk dat ik gelijk ben overgestapt naar NL25, met 22 BI dacht ik dat dat wel zou moeten kunnen. Nou heb ik zo ondertussen zo'n 8k handen gespeeld met als onderstaande statistieken. Zitten er voor jullie zo op het eerste oog erge leaks tussen?

Preflop:

Postflop:

Voor mezelf heb ik wel wat zwaktes gevonden en dat is dat ik mijn concentratie verlies tijdens lange sessies, dat ik 's nachts erg slecht speel en dat ik een behoorlijke tiltfactor heb. Deze drie dingen wil ik dus ook het eerst gaan aanpakken, in combinatie met de eventuele opmerkingen over mijn spel van jullie.

Goals op dit moment:
:heart: Sessies inkorten (<1h)
:heart: 's nachts niet spelen
:heart: Tilt factor naar beneden brengen
:heart: 50k handen spelen op NL25 SH

Voor eventueel commentaar en/of kritiek sta ik altijd open en mochten mensen willen discussieren op msn/skype of wat dan ook, laat het dan hier even weten.

Groetjes,

gosia884

13 reacties
NLDPeter
PokerStrategist

Je 3-bet vanauit MP is te hoog en je 3-bet vanaf BU te laag.

Ik denk dat je UTG raises te weinig credit geeft en Co raises te veel. Verder zeggen stats natuurlijk niet zo veel dus ik zou handen posten

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Dankjewel voor je reactie Peter, ik probeer hier (en ook in het handbeoordelings forum) regelmatig handjes te posten. Ik snap inderdaad dat statistieken niet alles zeggen, maar ik vroeg me af of ik ergens een extreme leak heb zitten aan de hand van de statistieken. Meer stats op aanvraag verkrijgbaar overigens :f_cool:!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Daarnet deze hand tegengekomen:

Known players:
[tg]Position_Stack:hands/vp$ip/RaisePreflop/AF/WTS/ORL/BBvsSteal/W$SD;SB$33.36:72/33 /10 /2.4/43 /11 /100 /67 ;Hero$29.39:///////;[/tg]
0.1/0.25 No-Limit Hold'em (5 handed)
Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.69 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with A♥, J♥
Hero raises to $1.00, 2 folds, SB raises to $3.00, 2 folds, SB gets uncalled bet back.

Final Pot: $2.25

Wat zijn voor jullie de criteria om deze hand hier te callen, te folden of te 4betten? Ikzelf hanteer hier namelijk geen criteria voor en volg mijn gevoel maar wat, wat dus verre van ideaal is.

Over je stats, ik ben even niet mee denk ik, je zegt dat je SH speelt, hoe komen die UTG1/UTG2/MP1 stats dan in je overzicht ?(.

En wat die 3bet stats per positie betreft, daar zou ik me nog niet te veel zorgen over maken, op deze sample zullen die nog heel weinig zeggen (als je toevallig 2x AA kreeg op MP tegen een UTG opener verklaart dat al veel).

Ik vind wel dat het een slecht teken is dat je SB openraise zo veel hoger is dan je BU openraise, dit gaat ertoe leiden dat je te veel potten OOP gaat spelen. Ik zou eerder je BU open verhogen dan je SB open verlagen, want 32% lijkt me aan de tighte kant (ik speel 41% over 13k handen).

Al bij al zul je wel niet zo heel veel verkeerd doen als ik je winrate zie.

GL in elk geval.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hey dankjewel man! Ik heb in het begin 100 a 200 handjes FR gespeeld toen ik geen leuke SH tafel zag ;)!

Button kan ik inderdaad misschien wel vaker openen inderdaad, gebruik jij daar een range voor tegen, laten we zeggen, een regular winning speler?

Op SB open raise ik in principe ATC, vandaar misschien het hoge percentage?

Wel, ATC is meer dan 38% natuurlijk...

Het probleem is dat op NL10 en NL25 SB opens te weinig respect krijgen en BU opens te veel. En als je SB open ge3bet wordt kun je alleen maar voortspelen met like 88+, AJ, KQ (en daarvan zijn sommige al marginaal). Dus je bent (in theorie) super exploitabel (BB kan ATC 3betten tegen je SB open). Dit wil natuurlijk nog niet zeggen dat je tegenstanders dat gaan doorhebben, maar er zijn zeker spelers op NL25 die hiervan gaan profiteren.

Mijn BU-openrange tegen twee spelers met max. 22 VPIP en max. 18 PFR is iets van 22+, A2o+, A2s+, K9o+, K7s+, QTo+, Q9s+, J9o+, J8s+, T8o+, T7s+, 98o, 96s+, 86s+, 75s+, 64s+, 53s+, 43s.

Maar het hangt er ook een beetje vanaf of ze al vaak ge3bet hebben en hoevaak jezelf al geopend hebt.

Als je 2 13/11 nits op de blinds hebt zitten die 6+ tafels spelen kun je vrolijk ATC openen vanaf de BU overigens.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Dankjewel falcone voor de heldere uitleg! ;)

Gisteravond nog even een kleine sessie gespeeld (+/- 200 handen) en nog eens 3,5 BI up. Moet wel zeggen dat ik gewoon super runde en hoefde eigenlijk niks te doen. Vijf keer AA gehad en alle 5 preflop all in, 4 gewonnen en 1 verloren tegen een doordat mn tegenstander z'n setje 4en maakte. Voor de rest wat potjes gepakt met blindsteals & cbets. Vrij standaard sessie dus eigenlijk :). Maarja, nu sta ik wel bijna op de 1K. Ben bij 1100 van plan om wat shotjes te nemen op NL50. Iemand die uit ervaring kan spreken wat de grootste veranderingen zullen zijn?

NLDPeter
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door gosia884
Dankjewel falcone voor de heldere uitleg! ;)

Gisteravond nog even een kleine sessie gespeeld (+/- 200 handen) en nog eens 3,5 BI up. Moet wel zeggen dat ik gewoon super runde en hoefde eigenlijk niks te doen. Vijf keer AA gehad en alle 5 preflop all in, 4 gewonnen en 1 verloren tegen een doordat mn tegenstander z'n setje 4en maakte. Voor de rest wat potjes gepakt met blindsteals & cbets. Vrij standaard sessie dus eigenlijk :). Maarja, nu sta ik wel bijna op de 1K. Ben bij 1100 van plan om wat shotjes te nemen op NL50. Iemand die uit ervaring kan spreken wat de grootste veranderingen zullen zijn?

minder fish en meer regs dus je meeste winst gaat komen van 2nd level thinking (je tegenstander op een range zetten en daar tegen spelen ipv alleen naar je eigen hand kijken en ABC-poker spelen)

NietzscheF
PokerStrategist

In Super System wordt aangeraden om elke suited connector preflop te raisen, maar daarmee krijg je wel grotere swings. Dus kun je die beter folden in vroege positie.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Tot nu toe raise ik die allemaal ja. Ook suited gappers (?) weet niet hoe die heten, raise ik ja. Kan jij me uitleggen waarom ik grotere swings daarmee krijg?

omdat je meer handen gaat spelen die iets minder goed zijn en je daarmee ook vaker in lastige spots gaat belanden die variance nogal gemakkelijk in de hand spelen :)

Verder ken ik niet veel van SH maar als ik idd je winrate zie, lijkt het me dat je ofwel superhot runned ofwel gewoon goed bezig bent :)

Nox

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vannacht eindelijk weer eens kunnen spelen. Was de afgelopen dagen/week in het buitenland voor stage en daarom weinig kunnen spelen. Vannacht dus eindelijk wel weer, een combinatie van SH en FR gedaan en wonder boven wonder liep FR nog beter dan SH _biggrin:. Het heeft geresulteerd in een 4,5 BI up in 1300 handjes, wel tevreden over mijn spel, alleen het value betten op de river liep niet goed. Ik kom nou toch wel heel dicht bij de bankroll om NL50 te gaan spelen. Naja, we zien nog even hoe het op NL25 gaat, misschien kan ik de overstap wel maken voordat ik de geplande 50k handen gespeeld heb. Ik heb nou in 13k handen de stack van NL50 bij elkaar gespeeld. Is het een swing of zijn het de skills? We will see!

Doei doei!

Hey gosia,

Heb je het nog steeds zo druk? Speel je al NL50 of ben je nog 'veilig' op de NL25 aan de gang?

Groetjes _cool: