Ga naar het forum
De wilde poker-avon...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] De wilde poker-avonturen van Icecreamboy

14 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
653 Weergaven

Toen ik mezelf aanmeldde op PokerStragety.com werkte ik in een ijssalon, vandaar mijn misschien wat vreemde naam. :facepalm:

Ik heb nu al geruime tijd geleden (zo'n 2 jaar schat ik) mijn startkapitaal op Partypoker laten storten. Ik heb me toen veel te weinig verdiept in de strategie, maar met wat geluk was mijn bankroll door het winnen van een 27 mans (oid) SnG al snel rond de $80. Hierna ging het echter bergafwaarts en hierdoor verloor ik snel het plezier in het spelletje. Toen ik nog om en nabij de $50 over had ben ik eigenlijk gestopt met spelen, terwijl ik nog maar $15 had vrijgespeeld, wat dus ook alles was wat nog over was na een paar maanden niet gespeeld te hebben. Die $15 dollar is in een paar korte sessies veranderd in $5 dollar, daarna heb ik weer een paar maanden niet gespeeld.

Een jaar- a half jaar geleden ben ik met die vijf dollar weer gaan spelen, om hem langzaam maar zeker uit te bouwen naar rond de $40, waarna ik in een downswing raakte en de laatste $20 er ook maar doorheen getilt heb.

Zo'n 2 maanden geleden begon het blijkbaar toch weer te kriebelen, resultaat: 100 euro (=$135,-) op Fulltilt gestort. Inmiddels is mijn bankroll $235. Ik speel momenteel vooral NL5. Ik kijk video's, lees artikelen en post handen en heb het gevoel dat er een stijgende lijn in de kwaliteit van mijn spel zit.

Om af en toe mijn hart te kunnen luchten, mezelf gemotiveerd te houden en omdat ik denk dat het (onder andere voor mijzelf) leuk is om terug te lezen heb ik besloten een blogje op te starten.

13 reacties
DeKuip
Elite Grinder

No worries, I like the name :D

Goed om te zien dat het ook goed gaat nu je een serieus bedrag gestort hebt en daarmee aan de gang bent gegaan. Zijn er nog video's/artikelen die je echt goed vond en je hebben geholpen in deze fase van je "pokercarriere"?

Good luck!

Kuip

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bij het aanmaken van mijn Full-tilt account is er iets mis gegaan, waardoor hij niet gekoppeld is aan mijn PokerStrategy account. Hierdoor krijg ik dus geen rakeback en strategypoints. Erg vervelend moet ik zeggen.

Momenteel kan ik met de bronze video's en artikelen nog wel uit de voeten komen, maar ik denk dat de silver status (die ik overigens al eerder behaald heb) in de nabije toekomst wel eens handig kan zijn.

Daarom heb ik besloten om een nieuwe client te gaan zoeken. Er zijn een aantal punten waar hij aan moet voldoen:
-rakeback
-genoeg spelers om zonder moeite 4 tafels te kunnen spelen (liefst meer, aangezien ik op den duur wel meer dan 4 tafels wil spelen)
-prettige software

Fulltilt voldoet dus aan al deze zaken en misschien kan ik, als ik het lief vraag, nog wel rakeback krijgen ook, maar dan zit ik nog steeds zonder strategy points. Ik denk dat ik snel bij cakepoker uit kom, maar na het lezen van de nodige verhalen over deze client twijfel ik erg of het verstandig is om hier te gaan spelen (weinig spelers, marginale software).

Momenteel speel ik op een apple en kan ik dus alleen FTP, PS en PP gebruiken. Omwille van het poker wil ik binnenkort overstappen naar een windows, wat ook prettiger werkt voor school. Bovendien kan ik dan een HUD gebruiken, waar het ook wel tijd voor gaat worden als ik de overstap naar NL10 wil gaan maken.

Mocht iemand tips hebben voor een nieuwe pokerclient, dan hoor ik het graag :).

DeKuip
Elite Grinder

Er zijn vrij veel poker clients die qua software ook steeds beter worden.
Erg goede verhalen hoor ik de laatste tijd over William Hill, waar er tegenwoordig allerlei bonusdeals lopen waardoor je rakeback op kan lopen tot rond de 80%! Zie bijvoorbeeld dit nieuwsbericht voor wat info daarover.

Ook verdien je snel Strategy Points daar zodat je eerder een hogere status bereikt.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door DeKuip
No worries, I like the name :D

Goed om te zien dat het ook goed gaat nu je een serieus bedrag gestort hebt en daarmee aan de gang bent gegaan. Zijn er nog video's/artikelen die je echt goed vond en je hebben geholpen in deze fase van je "pokercarriere"?

Good luck!

Kuip

Ik heb de laatste tijd eigenlijk alle video's waarin BSS microstakes behandeld worden bekeken. Met uitzondering van de video's waarin al met HUD wordt gespeeld, omdat ik die zelf dus nog niet gebruik. Uit elke video pak ik weer wat op, ik probeer het eens aan de tafels en als het goed bevalt dan houd ik het erin.

Deze artikelen: Na de flop: Je hebt voor de flop geraised en Na de flop: Een tegenstander heeft voor de flop geraised

heb ik ook met veel plezier gelezen. Als ik een artikel lees of een video kijk en het gevoel heb dat ik iets nieuws leer, dan is het ook nog net wat leuker om aan de tafels te gaan zitten en je nieuwe strategieen te proberen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

WilliamHill is wel een van de opties die ik zeker overweeg. Ik vraag me alleen af hoe het spelersaanbod is en hoe het met de rakeback zit na deze promotie. Hoewel dat laatste natuurlijk zorgen voor later zijn.

DeKuip
Elite Grinder

Spelersaanbod is prima en ook behoorlijk fishy.

Er zullen altijd wel bonusdeals bedacht worden daar, dus over die rakeback zou ik je niet al teveel zorgen maken.

Spelers aanbod is prima vooral op de SH tafels, als je van plan bent rond de 6 tafels te spelen kan je hier prima een tijd uit de voeten. Niveau is vele malen lager dan op FTP wat ook gunstig is.

Ik persoonlyk kan niet wachten tot ik weg ga van WH en dat is omdat ik graag 12+ tafels speel met MSS en als je op WH meer dan 8 tafels speelt gaat alles vastlopen en mis je handen en dat is -EV , WilliamHill heeft ook geen rakeback maar wel een VIP systeem mijn voorkeur gaat uit naar rakeback.

Maar net wat ik zeg tot 6 tafels zit je op de micro/low limits gebakken!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Bedankt voor de replies!

Er staat windows op mijn mac. Het draait, niet van harte maar het draait. Hierop wilde ik net WH downloaden, maar blijkbaar heb ik hier al eens een account aangemaakt.

Hoe kan ik zien of mijn account gelinked is aan PokerStrategy?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik heb vanmiddag een beetje rondgekeken naar allerlei clients, maar de lay-outs staan me echt totaal niet aan. Ook draaien er op WH maar 4 NL4 FR tafels (op een wat minder druk tijdstip op de dag weliswaar). Voor mij is dat te weinig, omdat ik niet graag speel met een stack die veel dieper dan 200BB is. ($10 verliezen in een hand is voor mij nog wel erg veel :D)

Ik heb net dus een emailtje naar FullTilt gestuurd waarin ik heel lief vraag of ik alsjealsjeblieft alsnog rakeback kan krijgen. Als dat het geval is dan schaf ik HEM aan en blijf ik voorlopig daar lekker grinden. (zonder strategypoints helaas).

Wat vraagjes over HEM:
-Is er, behalve de prijs en de limieten waarbij je ze kan gebruiken, veel verschillen tussen de micro-versie en de gewone versie?
-Als ik HEM koop op een bepaalde computer, kan ik het dan ook op een eventuele nieuwe computer gebruiken als ik deze aanschaf?
-Is er een artikel/video waarin wordt uitgelegd hoe ik de statistieken bij mijn spel gebruik?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]CO$4.95:///////;BU$4.74:///////;SB (Hero)$5.61:///////;BB$7.58:///////;UTG1$5.62:///////;UTG2$4.30:///////;MP1$2.50:///////;MP2$3.68:///////;MP3$5.00:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with Q:d, Q:c.
UTG1 raises to $0.15, 3 folds, MP3 calls $0.15, 2 folds, Hero calls $0.13, BB calls $0.10.

Flop: ($0.6) K:s, 3:h, Q:h (4 players)

Hero checks, BB checks, UTG1 bets $0.35, MP3 calls $0.35, Hero raises to $1.10, BB calls $1.10, UTG1 calls $0.75, MP3 calls $0.75.

Turn: ($5) K:d (4 players)
Hero checks, BB checks, UTG1 bets $1.50, MP3 folds, Hero calls $1.50, BB folds.

River: ($8) 2:h (2 players)
Hero bets $2.86, UTG1 calls $2.86.

Final Pot: $13.72.
Results follow:

UTG1 shows a full-house, kings full of queens(Q:s K:c).
Hero shows a full-house, queens full of kings(Q:d Q:c).

UTG1 wins with a full-house, kings full of queens(Q:s K:c).

Bah.. Alleen KK en KQ heeft me beat.. KQ zie ik hem niet mee raisen uit UTG1, laat staan een 3-Bet callen, KK had hij waarschijnlijk preflop wel ge4bet. Stomme vis, stomme turn :(

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hand afspelen

Known players:
[tg]MP1$5.91:///////;MP2$4.76:///////;MP3$4.93:///////;CO (Hero)$5.24:///////;BU$18.43:///////;SB$7.50:///////;BB$4.78:///////;UTG1$5.37:///////;UTG2$8.44:///////;[/tg]

Preflop: Hero is CO with J:d, J:c.
4 folds, MP3 calls $0.05, Hero raises to $0.25, 3 folds, MP3 calls $0.20.

Flop: ($0.57) 7:h, 8:h, 4:s (2 players)
MP3 checks, Hero bets $0.45, MP3 raises to $4.68(All-In), Hero calls $4.23.

Spoiler

Turn: ($9.93) 2:s (2 players)

River: ($9.93) 7:c (2 players)

Final Pot: $9.93.
Results follow:

Hero shows two pairs, jacks and sevens(J:d J:c).
MP3 shows a pair of sevens(K:s Q:d).

Hero wins with two pairs, jacks and sevens(J:d J:c).

Is nogal een gok natuurlijk.. Ik neem aan dat ik dit gewoon moet callen?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Joepie, 2 outter :f_cry:

Spoiler

Hand afspelen

Known players:
[tg]SB$4.22:///////;BB$2.00:///////;UTG1 (Hero)$5.07:///////;UTG2$5.30:///////;MP1$4.82:///////;MP2$14.49:///////;MP3$6.22:///////;CO$3.64:///////;BU$8.39:///////;[/tg]

Preflop: Hero is UTG1 with 5:d, 5:s.
Hero raises to $0.20, 4 folds, CO calls $0.20, 3 folds, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.47) 6:h, 5:c, 6:s (2 players)
Hero bets $0.30, CO calls $0.30.

Turn: ($1.07) Q:c (2 players)
Hero checks, CO bets $0.05, Hero raises to $0.60, CO raises to $3.14, Hero calls $2.54.

River: ($7.35) 3:h (2 players)

Final Pot: $7.35.
Results follow:

Hero shows a full-house, fives full of sixs(5:d 5:s).
CO shows a full-house, queens full of sixs(Q:d Q:h).

CO wins with a full-house, queens full of sixs(Q:d Q:h).

Turncard :f_love: rivercard :f_love: overbet :f_love:

Spoiler

Hand afspelen

Known players:
[tg]SB$3.02:///////;BB$4.72:///////;UTG1$2.00:///////;UTG2$5.70:///////;MP1$8.40:///////;MP2 (Hero)$8.94:///////;MP3$4.82:///////;CO$5.00:///////;BU$6.65:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP2 with 6:c, 6:s.
3 folds, Hero raises to $0.20, MP3 calls $0.20, 4 folds, 3 folds, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.47) 7:d, T:c, T:d (2 players)
Hero bets $0.30, MP3 calls $0.30.

Turn: ($1.07) 6:d (2 players)
Hero bets $0.70, MP3 calls $0.70.

River: ($2.47) Q:d (2 players)
Hero bets $7.74, MP3 calls $3.62(All-In).

Final Pot: $13.83.
Results follow:

Hero shows a full-house, sixs full of tens(6:c 6:s).
MP3 shows a flush, queen high(K:c J:d).

Hero wins with a full-house, sixs full of tens(6:c 6:s).

3500 5NL FR rush handen gespeeld: 2 BI down.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

(mod-edit: niet linken naar non affiliates, zie daarvoor ook de forumregels)