Ga naar het forum
Arjon & Bart: 5-Car...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Arjon & Bart: 5-Card Draw Challenge: SCOOP Horloge om de pols!

24 Berichten
14 Gebruikers
0 Reacties
571 Weergaven
DonBartos
Oldschool Grinder

Oh hai

Omdat wij toch zo een mooie kermis horloge om de pols willen kunnen dragen, gaan wij dat ook proberen te bereiken. Hoe gaan wij dit doen? Nou, heel simpel. Wij gaan na welk toernooi het zwakste zal zijn. En, omdat er in 5 Card Draw maar drie Oostblokkers en een verdwaalde Jap meedoen verwachten wij hier wel een goede kans te kunnen krijgen.

Goed, omdat wij vooralsnog geen zin hebben om dit geheel zelf uit de knip te moeten halen, maken wij hier een challengeje van. Wij gaan door middel van Pot Limit 5-Card Draw Cashgames en in mindere maten Sit n Go's $1.170 profit proberen te maken. Hiermee kopen wij ons in voor het $1050, het $109 en het $11 Event.

Wij zullen beiden starten met een $100 roll.

Hier zullen wij onze vreugde en traantjes delen.

23 reacties
Arjon
Oldschool Grinder

Another challenge ftw, dit is de 2e van 3 (info over de 3e challenge volgt spoedig :D).

Ik ga nog een echte pokerspeler worden!

Maar kheb er zin in! Veel 5 card draw gespeeld laatste week en het spelletje boeit met behoorlijk :)

Komen er ook coachings voor mensen die mee willen spelen? :D

Copymeistrr
PokerStrategist

Lowball is leuker :(

Schelles
Oldschool Grinder

Is er nog plaats voor iemand om mee te doen? :P

Schelles
Oldschool Grinder

& lowball is idd leuker ;)

wcgrutto
PokerStrategist

Tof, een challenge die ik ga volgen. Aangezien ik volgende maand ook zoiets wou doen. Maar dan voor de low buy-ins scoops . En zeker tof dat het de 5 card draw is. Want die variant komt hier weinig aan bod.

Veel succes alvast.
En hoop jullie beide tegen te komen aan FT van low buy/in toernooi. :D
Zullen we wel ne deal maken voor die tuttefrut horloge :P

DeKuip
Elite Grinder

Helemaal gek geworden die gasten :facepalm:

Veel succes ermee, ergens heb ik toch wel erg goede hoop dat dit nog wel eens mooi kan gaan worden :D

Arjon
Oldschool Grinder

Er zijn ofc ook hele andere leuke varianten zoals lowball, maar het mooie van 5 card draw vind ik persoonlijk dat het 1 van de meer onontdekte gebieden van het poker lijkt.

Er is nauwelijks strategisch materiaal van 5cd beschikbaar, terwijl het ondanks de simpele regels toch veel strategie in zich heeft.

Ik heb zelf de afgelopen week zo al veel nagedacht over bepaalde lines en spots, en ook over gepraat met o.a. Bart, en dan kom je tot veel interessante ontdekkingen en strategische inzichten. Voor mij maakt het het extra leuk om dit zelf te leren ipv te lezen uit een al geschreven artikel :)

Daar komt bij dat er op de laagste limiet (0,25/0,50 op Stars) vaak heel wat fish aanschuift die het spelletje niet altijd evengoed snappen. Je komt de gekste lines tegen en in een doorsnee sessie kun je met wat kennis vrij gemakkelijk geld oppakken (in ieder geval tot nu toe). Op de hogere limieten zitten wel vaker dezelfde regulars te wachten, dus dat is even oppassen.

In de SCOOP toernooien verwacht ik echter wel weer veel fish :)

Daarom dat ik hier nog wel even verder in door wil gaan, naast de step challenge en de andere challenge die vanmiddag de lucht in zal gaan :D

Copymeistrr
PokerStrategist

Hmm. Interessant. Andere varianten zijn inderdaad minder ontdekt. Daarom hebk ik vroeger ook een eindje tal van strategieën opgezocht en berekeningen gedaan, maar kon er niets bruikbaar mee doen!

Was eigenlijk toevallig net beetje FL27TD aan het spelen toen ik dit las.

Succes baas!! :D

NLmaster
PokerStrategist

Wederom een leuke challange! Succes

DonBartos Topicstarter
DonBartos
Oldschool Grinder

Van mij mogen er meerdere spelers meedoen met deze challenge, en hier hun voortgang bijhouden.

Eventueel kunnen we nog iets doen qua sidebet o.i.d. maar dit is nog niet besproken.

chaserr
Poker Player

GL leuke challange, ga het zeker volgen met 5 kaarten spelen is wel cool _cool:

3BetMe4Free
Oldschool Grinder

ik wou van 20$ naar 1100 nogwat gaan, maarja gister werd ik geownd door bart arjon en erdw

xordeh
PokerStrategist

Is het überhaupt mogelijk om met een 100$ roll PL 5cd te spelen? Ik ken er niks van maar ik neem aan dat je best inkoopt voor max. BI (50$).

DonBartos Topicstarter
DonBartos
Oldschool Grinder

Actieve stakes op 5CD zijn:

$0.25-$0.50 t/m $5-$10

Alleen in 5CD, omdat je maar 2 betrounds hebt, is het gebruikelijk 40-50bb in te kopen.

Dus we beginnen met zo'n 4bi op de 25c/50c.

xordeh
PokerStrategist

cool. succes

Willem103
PokerStrategist

Die luckbox met al z'n challenges :D

Leuke challenge, goodluck Arjon en Bart!

Arjon
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Willem103

Nou, heb je m'n laatste steps resultaten gezien? :D

Thx iig!

Willem103
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Arjon

Oorspronkelijk gepost door Willem103

Nou, heb je m'n laatste steps resultaten gezien? :D

Thx iig!

Tuurlijk. Maar ik post daar pas weer als je weer enorm hotrunned, zodat ik je luckbox kan blijven noemen. Dat weet je toch he :D

Nee zonder gein, erg leuk initiatief die challenges!