Ga naar het forum
Drukkerij De klave...

Meldingen
Alles wissen

Drukkerij De klaveren vier B.V.

233 Berichten
22 Gebruikers
0 Reacties
4,357 Weergaven
OmdatHetKan
PokerStrategist

Hey hoi allemaal!

Hier een vers blogje waar ik gewoon weer verder ga met handjes posten, rare ideeën, vorderingen en natuurlijk het zeiken over hoe kut ik wel niet run:)

Beantwoorden
Citeren
232 reacties

Wat speel je precies?

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan Topicstarter
OmdatHetKan
PokerStrategist

Speel normaal gesproken sng's fr of 6 max alleen wegens tijd gebrek ben ik nu begonnen shorthanded cashgames te spelen.

Beantwoorden
Citeren

Welke limieten?

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan Topicstarter
OmdatHetKan
PokerStrategist

sng tot de 15 en cashgames zit ik nu op de 4nl.
Ben vanaf onderaan gestart nu omdat ik de ballen verstand heb van cashgames en het goed wil leren.
Ben er intussen achter dat ik de 2nl beat en uh het lijkt erop dat de 4nl ook niet heel erg lang gaat duren aangezien ik hier 3 dagen geleden begonnen ben en uh op ptr al lekker bovenaan sta:) (gelijk de eerste brag van mijn blog)

Maar in ieder geval is het de bedoeling dus om in redelijk rap tempo door de limieten heen te gaan en veel tijd te besteden aan pokerstudie..

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan Topicstarter
OmdatHetKan
PokerStrategist

O ja en voor de volgers:) ik ben eindelijk ook van plan om eens te proberen om wat dingen te gaan schrijven hier over mijn ervaringen op de micro's (proberen he :P) waar een ander misschien wat aan heeft:)

Zullen misschien niet altijd de meest logische verhalen worden maar ik ga het in ieder geval proberen.

Beantwoorden
Citeren

Hoi Cliff,
Ik ben benieuwd naar je ervaringen op de lage limieten omdat ik net begonnen ben met 4nl. Ik ga je blog volgen!

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan Topicstarter
OmdatHetKan
PokerStrategist

.

Beantwoorden
Citeren

Gl en bolletje

Beantwoorden
Citeren

Succes en bol. Verwacht hier wel wat interessant materiaal :D
Waarom opeens een nieuwe blog?

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan Topicstarter
OmdatHetKan
PokerStrategist

Hey hoi

Leuk dat jullie een bolletje geplant hebben!

Zal gelijk maar eens beginnen over iets wat mij eigenlijk bezig houd op de micro's.

3betten tegen maniacs

Ik ben eigenlijk erg nieuwsgierig naar 3bet ranges die worden gehanteerd in de volgende situatie's

:spade: 3betten tegen maniacs oop
Dus zeg maar in de bb

:spade: 3betten tegen maniac ip
Hier dus zeg maar de button

Ik zelf heb mijn 3bet range in deze situatie's nogal naar beneden bijgesteld vanwege het gedrag van de maniacs.
Ik 3bet eigenlijk alleen nog maar de allersterkste handen en flat hier eigenlijk de rest.
Bluffen is sowieso een slecht idee tegen deze spelers omdat er nauwelijks gefold word.
Sowieso hoef je preflop volgens mij geen fold te verwachten met uitzondering op een all-in (zelfs dan kunnen er nog hele vreemde situatie's ontstaan)

Eigenlijk is mijn strategie tegen de maniacs het goedkoop houden preflop.

Volgens mij maakt het tegen deze spelers niet heel erg veel uit om pre sterkte te tonen omdat ze zich er toch niet veel van aantrekken.
Ze zullen ook weinig tot niet folden postflop zolang er geen a of k ligt.

Dus stel je hebt ak op de bb je blijft alleen over met de maniac die heeft natuurlijk geraised.

:diamond: Wat doen we dan in deze situatie?
:diamond: en nog belangrijker waarom doen we het?

Beantwoorden
Citeren

Graag wil ik wel mee denken. Zie je meteen hoe een onervaren speler hier naar kijkt. In de geschetste situatie, van welke stack ga je dan uit? Zowel jij aks de maniac een volledige stack van circa 100 big blinds?
Hier van uitgaande zou ik callen. Een raise callt hij toch en je weet dan toch niet waar je staat op de flop omdat hij alles callt.
Als er op de flop een A of K komt zou ik fors verhogen. Zo niet dan zou ik checken en bij een raise de hand opgeven.

Maar goed, ik ben (nog) een verliezende speler, misschien wel hier door:)

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan Topicstarter
OmdatHetKan
PokerStrategist

ik ga in de situatie inderdaad uit van 100bb eigenlijk altijd zeg maar vanwege de bss.
Ervaring of niet maakt niet uit toch :) denk dat iedereen altijd wel iets van elkaar kan leren ik ben zeker ook (nog) geen god in cashgames.

Ik denk zelf inderdaad ook dat een call niet zo gek is.

Wat je zegt inderdaad je weet toch niet waar je staat.

kom er nog op terug maar ga even de coaching volgen.

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan Topicstarter
OmdatHetKan
PokerStrategist

Pffff

Spoiler

Kom er net nog eens achter dat als je op het pijltje klikt je naar het laatste bericht gaat.... ipv alles alles te scrollen...

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan Topicstarter
OmdatHetKan
PokerStrategist

Haha net een sweatsessie gehad bij de coaching!

Me pa zijn pc is zo fakking traag dat ik rogier pas 5 minuten later hoorde en mijn kaarten steeds pas zag net voor mijn tijd op was:)

Nou werd er in de coaching ook over de agressie gevraagd vanwege de rode lijn:)
Die was inderdaad niet echt heel erg groot op ongame zijn er net even wat meer callingstations en heeft agressie denk ik wat minder nut.
Mijn sample zijn er ook nog niet zo groot omdat ik er pas net 3 of 4 dagen cashgames speel:) (speciaal voor de coaching nog wel omdat ik mijn nick niet wil weggeven :) ) en daardoor ook lastiger om agressief te spelen.

Btw als iemand nog vragen heeft over een hand vraag het!
Ik zag dat mijn chat ook veeeel later aankwam:)

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan Topicstarter
OmdatHetKan
PokerStrategist

Nou mijn ongame nick bekend is.....

Spoiler

brag

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Jij houdt van beef?

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan Topicstarter
OmdatHetKan
PokerStrategist

mwa soms

Beantwoorden
Citeren

Ik ga je een duimpje geven voor de naam van deze blog alleen al. Veel succes!

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan Topicstarter
OmdatHetKan
PokerStrategist

haha thanx Robbie :D

De nick komt trouwens van Andy Warhole vandaan.
Moest een nick verzinnen en zag een foto van een zuipavondje waar een plaatje daarvan op de achtergrond hing...

Beantwoorden
Citeren