Ga naar het forum
Twijfels over een b...

Meldingen
Alles wissen

Twijfels over een blog schrijven

26 Berichten
10 Gebruikers
0 Reacties
1,138 Weergaven
markvolendam
Poker Player

Hallo mensen,

Hier ben ik dan weer eens.
Alleen nu met een twijfelachtig gevoel over of ik een blog moet beginnen of juist niet.
Dit komt om dat de vorige blog verloren ging. Dit kwam doordat ik gewoonweg het geld nodig had wat ik bij elkaar gespeeld had voor belangrijkere dingen.

Babyspullen namelijk.
Ja ja, ik word ook een jaartje ouder en word als alles precies volgens plan loopt aankomende zaterdag voor de eerste keer pappa.
Daarnaast wonen mijn vrouw en ik sinds een half jaar in een nieuwbouw huis waar nog heel wat aan gedaan moest/moet worden.

Maar goed. Waarom de twijfel over een nieuwe blog?
De blog zou gaan over hoe ik weer van 0 naar een normale BR kom.
dat kan heel lang gaan duren. Nou maakt dat mij niet uit maar kan wel langdradig worden. Want variance is killing.

Daarnaast, ik ben een toernooi speler, en aangezien de variance daar nog groter is dan cashgame heb ik besloten om nu dus een stap te maken naar cashgamen.
Dit moet ik echt leren lijkt wel, toernooi en cg zijn gewoon 2 heel verschillende dingen.

Dus vandaar de grote twijfel over een blog.

Kleine toernooien zou je me trouwens wel zien spelen als ik denk dat ik een grote edge zie in het spelen van deze toernooien, daarnaast ook freerolls natuurlijk om mijn BR te vullen met free money.

Dus samenvattend:

-vanaf 0 weer een BR opbouwen
-een no no in cashgame die gaat leren hoe te spelen
-toernooien
-prive leven (oppervlakkig)

wel doen of niet?
zeggen jullie het maar.

Beantwoorden
Citeren
25 reacties
CheckRaise1990
PokerStrategist

Je kan ook gewoon een blog bijhouden voor jezelf, om je evolutie een beetje op papier te hebben staan om het later terug te kunnen bekijken. Ook kan je het gebruiken als dagboek, schema, of een plek waar je je doelstellingen etc neerzet om het makkelijk terug te vinden.

Dit zijn alleszinds de redenen waarom ik een blog had, en als mensen het leuk vinden om dat te lezen dan is dat extra meegenomen.

Een goede tip die ik je wil geven: stel je blog niet gericht naar publiek, vooral naar jezelf, anders ga je spelen alsof je je moet gaan bewijzen voor diegenen die je blog lezen, alleszinds, dat had ik toch :P
Iedereen maakt wel eens verlies, geen bang hebben om de verliezen ook te laten zien.

Succes en nogmaals gefeliciteerd met je baby, kan me niet voorstellen hoe mooi het moet zijn om papa te worden!!

Beantwoorden
Citeren
markvolendam Topicstarter
markvolendam
Poker Player

Ok ik heb besloten dat ik het doe.
Vooral om de redenen die Checkraise1990 zegt, dagboek, schema.
En ja of jullie het lezen of niet dat doet er dan eigenlijk niet toe, al zal ik het wel leuk vinden als jullie reageren.

Dus....
mijn BR was dus 0. Ik heb daarom de laatste paar dagen freerolls moeten spelen om weer iets van een BR te krijgen. Dit is vrij lastig heb ik gemerkt. Maar geen gezeur en door bikkelen. En hehe ik had $4 bij elkaar.

$4 het is niet veel, maar ik ben alle bad beats op de freerolls helemaal zat!
Wat nu? toernooien spelen? Heb ik wel t meeste ervaring mee. Maar ja heb ook dus de ervaring dat varriance groot is, en bij micro SNG nog veeeeel groter.

Cashgamen? De ervaring daar in is minimaal. Maar goed nooit te laat om te leren zeggen we dan maar. Dus eerst even gezocht naar starthanden in welke positie te spelen. en toen gaan met die banaan. $2 zoom 0,01/0,0c 1 tafel en dus nog $2 op BR ingeschakeld als ik onder me starting stack (dus $2) kwam gelijk bijvullen (dit vind ik teminste een handige tip want op deze manier kom je niet met de nuts te zitten en geen geld om het uit te buiten.

En wat blijkt, starting hands en gaan levert al winst op in de 0,01/0,02 tafels, want na een tijdje kon ik nog een tafel openen. Dus gedaan. Heb daar ook nog even mee gespeeld en ben toen maar gestopt.
Dit was genoeg voor de eerste dag cg en het was nog even tijd voor een vid voor dat ik ging slapen. BR $12,42

Dus nu ik weer boven de $10 ben heb ik het vertrouwen om in iedergeval de golden division te spelen,blijf ik de silver division spelen en blijf ik freerolls spelen.
Daarnaast ga ik vids kijken over cg en speel ik max 2a3 uur cg op een dag.

Nog 1 ding, er kwam toen ik freerolls aan het spelen was ineens freerolls voor scoop10L. Ze gingen heeel snel maar wist er toch een te pakken te krijgen. En? Ik won! Dus woensdag kan wel eens een heel belangrijke dag worden om gelijk al weer een BR te krijgen waar ik echt wat mee kan.

Nu weer aan het pokeren en morgen of vanavond nog een update over deze dag.

Beantwoorden
Citeren

Allereerst proficiat met de baby.

Gewoon lekker bloggen.

Veel succes, en hopelijk zien we elkaar eens aan de tafels.

;)

Beantwoorden
Citeren
markvolendam
Poker Player

Weet niet of het op deze manier mag, maar deze wil ik jullie niet onthouden.

http://t.co/fyWiZsvXqa

Beantwoorden
Citeren
markvolendam
Poker Player

Kleine update van vandaag dan maar.
Ben te moe om gefocust te spelen verder dus ik kap er mee voor vandaag.

In Golden division een 8ste plaats behaald voor $3,75 dus een winst van $2,65
En toen nog ff een paar handjes cg gespeeld, maar toen merkte ik dat ik te moe was om echt gefocust te spelen dus ben er mee gekapt.
Toch nog een kleine profit er uit gehaald

Oude BR $12,42
Nieuwe BR $16,26

Winst $3,84 31%

Niet verkeerd voor vandaag.
Nu nog 1 of 2 video's en dan op bed op bed

Beantwoorden
Citeren

Lekker zo. ;)

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Kon ik maar op een avond m'n bankroll met 31% vergroten :(

Beantwoorden
Citeren
markvolendam
Poker Player

Varune als je grote BR heb dan word dat lastig hè?

Mocht de hyperlink naar BOOM trouwens of is dat verboden in het forum?

Vanavond weer een update.

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

Mwah, of ik ga superaggro BRM gebruiken, alleen dan kan ik 't ook meteen kwijt zijn. :P

En ja die link mocht wel, BOOM is van pokerstars en Pokerstars is een affiliate van ons, dus zie het probleem er niet in. :)

Beantwoorden
Citeren
markvolendam
Poker Player

En daar zijn we weer.

Laten we met het mindere beginnen.
Silver en Golden Division was gewoon niet goed vandaag.
dus geen geld en geen punten.

Dan nog de eptlive freeroll gespeeld en daar wel me ticket gepakt voor de sat naar een package voor Barcelona (dromen mag altijd)

En dan cashgame:
Eerst een vraag,
Hoe groot moet je BR wezen in cg om van1/2nl naar2/5nl te gaan? Zoom om precies te zijn. En dan bedoel ik niet op de aggro manier maar op de normale solid manier.

Gister nog ff een video gekeken over cashgame en ik moet zeggen dat ik op de laagste limiet echt wel een edge heb. Jammer genoeg loop je nog af en toe tegen enkele grote bad beats, maar voor de rest is het in iedergeval winstgevend tot nu toe.
Want heb weer een sessie gedaan en daar is uit gekomen.

Oude BR $16,26

Nieuwe BR $31,33

Winst $15,07 92%

Morgen weinig poker. Denk dat ik me vol focus op SCOOP 10L en hoop dat ik er daar een paar kan buste en ITM komen. Deze kost me geen geld omdat ik dat ticket heb gewonnen, dus qwa BR zou er morgen weinig gebeuren. Golden division natuurlijk wel dus dat is dan $1,10 maar thats it.

Salut en nog even veel plezier met de highroller op pokerstars.tv en welterusten

PS nog geen baby _frown:

Beantwoorden
Citeren
Benji009
Oldschool Grinder

Goed begin zo te zien mark. Eerst en vooral proficiat met de aankomende baby ;) Verder succes gewenst in het pokeren maar ik zie het wel goed komen.

Als je een limiet omhoog wil gaan, is het aangeraden hiervoor 25 buy ins te hebben. Voor NL5 moet je dus 125 dollar/euro hebben. Ben wel niet 100% zeker of dit ook voor Zoom poker geldt (ik speel zoom nooit), maar denk dat je met 25 BI's altijd wel ok zit.

Hoeveel tafels speel je trouwens tegelijk? Als je voelt dat je echt een edge hebt, kun je misschien een tafel meer openen.

Beantwoorden
Citeren
markvolendam
Poker Player

HEEL snel een update!

Geen SCOOP10L gespeeld, Geen sat naar EPT Barcelona gespeeld.
Maar toch de hoofdprijs. :D

Ik ben vannacht papa geworden van een heerlijke zoon!!!
Nathan is zijn naam
3250gr
49cm

Moeder en zoon maken het goed.
En papa loopt snel alles te regelen dus gaat als een speer weer verder.

Gegroet.

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Gefeliciteerd!!!

Tijd genoeg om te pokeren tijdens de nachtelijke voedingen. :coolface:

Beantwoorden
Citeren

Gefeliciteerd :]

Geniet er van :D ook van die poepluiers

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Gefeliciteerd Mark :)

Beantwoorden
Citeren
markvolendam
Poker Player

Wat is het leven fijn als de zon schijnt :pokerface:

Hahahaha dat had dus niks met het weer te maken vandaag, maar alleen met mijn humeur. Ik hou van dat hummeltje!

Wat is het toch mooi zo iets zeg. De wereld staat even stil.......

En door...... kleine sessie gedaan (merk dat ik me verstand er af en toe niet bij heb dus kleine sessies)

Oude BR $31,33

Nieuwe BR $51,83

Winst $20,50 64%

Als je een limiet omhoog wil gaan, is het aangeraden hiervoor 25 buy ins te hebben. Voor NL5 moet je dus 125 dollar/euro hebben. Ben wel niet 100% zeker of dit ook voor Zoom poker geldt (ik speel zoom nooit), maar denk dat je met 25 BI's altijd wel ok zit.

dank je Benji, ik speel trouwens op dit moment 2 tafels tegelijkertijd, zou ik naar 3/4/5/6 tafels moeten gaan?

Bedankt voor de felicitaties allemaal en tot snel

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Gefeliciteerd met de kleine _cool:.

Verder weet ik weinig van NLH maar kan je wel zeggen dat 6 tafels ZOOM poker denk ik beetje te veel van het goede is :coolface:. Het gaat toch al snel en denk dat je met 6 tafels jezelf helemaal gek klikt.

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Ik denk dat je, als je lerende bent, nooit meer dan 2 tafels zoom moet spelen, het beste is zelfs 1 tafel. Met meer dan 2 tafels ga je imo op de auto-pilot spelen wat meestal tot gevolg heeft dat je edge kleiner wordt.

Schijnbaar zijn de regular tables nog beter maar die vermijd ik omdat er meestal gigantische wachtlijsten zijn of je komt aan een of andere nitty table. Bij NL2 valt dit trouwens nog wel mee maar voor NL5 heb je vaak al wachtlijsten van 6+ en bij NL10 is het al helemaal niet meer normaal. Voor regular zou ik max 4 tafels spelen in den beginne. Je maakt dan iets meer volume als 1 tafels zoom per uur volgens mij.

Maar geld en volume moeten niet de belangrijkste drijfveren zijn in het begin daar moet je pas aan gaan denken als je aan je plafond zit. Weet obv niet hoe ervaren jij bent.

Edit: volgens mij kun je bij stars ook max 4 tafels zoom openen.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Reg tafels zijn veel nicer :D Je moet gewoon goed tableselecten. Zelf open ik gewoon telkens nieuwe tafels als er geen vis meer is. De regs zullen mn tafels dan niet joinen want het wordt dan toch lastig om geld los te peuteren en ben je eigenlijk RB aan het grinden. Dus dan is het gewoon ff rustig wachten op vis en stacken maarrr.

Beantwoorden
Citeren