Allereerst, welkom in mijn blog
Ik heb besloten om vandaag voor het eerst in maanden weer te gaan pokeren en het deze keer op een "deftige" manier te doen, zodat het eens iets wordt :).
Ik zal mezelf even voorstellen:
Ik ben Eendje01, in het echte leven bekend als Alessandro of Alli voor de familie/vrienden, ik ben 21 jaar oud (volgende week 22 (25 juni)) en mag mezelf reeds Bachelor in de Autotechnologie noemen :D, maar ik studeer nog verder voor Master Automotive Engineering :pokerface:. De examens van het voorlaatste jaar zitten er net op, de resultaten heb ik nog niet, maar wat ik wel heb is zin om te pokeren :D.
Ik ben al een tijdje lid van Pokerstrategy, maar de meesten zullen me amper mijn naam kunnen herrinneren, dit komt vooral omdat ik niet echt een poster ben op een forum, maar meer een lezer. Ik heb bijvoorbeeld enkele blogs etc gelezen op dit forum, dus het kan wel zijn dat ik van meerdere dingen op de hoogte ben dan jullie denken :P.
Mijn "idolen" of spelers waar ik naar opkijk op de site zijn:
Samni, voor zijn nice MTT resultaten etc, iets wat ik ook ooit wil bereiken :P.
Yoshiwa, omdat ik al redelijk wat van zijn videos gezien heb en ik deze wel nice vind.
Twisted1984, een top PLO speler :).
Mijn idolen vanuit de rest van de pokerwereld:
Viktor Blom aka Isildur1
André Coimbra aka Acoimbra
Randy Lew aka Nanonoko
Daniel Negreanu aka KidPoker
Phil Hellmuth
Genoeg over mezelf, ik wil bij deze graag mijn pokercarrière een nieuw leven inblazen. Als je je afvraagt wat ik al bereikt heb in mijn pokercarrière kan je dat hieronder lezen, anders skip je dat maar even ;).
Spoiler
Het begon allemaal toen ik 18 jaar was en via een vriend Pokerstars ontdek had. Eerst speelde ik enkel playmoney, maar toen wou ik eens wat anders dan al dat playmoney gedoe, dus ging ik opzoek naar manieren om gratis pokergeld te verkrijgen.
Na wat zoeken kwam ik hier terecht en deed ik de quiz, ontving het startkapitaal op Partypoker en verloor het op enkele weken tijd. Toen ik echter broke was begon ik hier al wat meer te lezen in de strategy artikels en stortte ik 50€, goed voor 65$ op Pokerstars. Na enkele dagen spelen en het geschikte game voor mezelf te zoeken was ik reeds enkele dollars down. Tot ik de toenmalige Belgian poker league vond en daar redelijk wat winst uithaalde, met als hoogtepunt na enkele maanden een tweedeplaats op een zaterdageditie (1$ buyin ipv de gebruikelijke 50c). Ook haalde ik die maand de 23ste plaats in de league, goed voor 7.5$ extra.
Het was toen het einde van het jaar en de feestdagen kwamen er aan, waarbij ik zoveel geluk had dat ik aan een tafel geraakt was waar Santaclaus zat (een toenmalige promotie waarbij als je aan zijn tafel zat je enkele buyins van de game waarop je speelde kreeg) en ik 20$ bij m'n bankroll bijgeschreven kreeg. Deze tikte 99.90$ aan, maar voor ik de 100$ grens kon bereiken begon het slechter te gaan en onderging ik een downswing. Door deze downswing begon ik te tilten etc en ging de bankroll altijd maar meer en meer omlaag, todat deze op een gegeven moment op 0$ stond.
Na redelijk wat maanden zonder poker ben ik nog eens begonnen op Pokerstars, om d.m.v. freerolls wat geld bijeen te sprokkelen en die om te zetten in een bankroll van 20$, door de 360man 0.10$ MTT SNG's te spelen en er enkele te shippen:
Beste Eendje01,
Je bent op de 1e plaats in het toernooi geëindigd.
Een prijs van USD 6,80 is gecrediteerd naar je Echtgeldaccount.Je hebt 100,84 klassementspunten verdiend in dit toernooi.
♠_biggrin:

Daarna begon het weer slechter te gaan en ik kwam terecht op een bankroll van ongeveer 5$. Hierna veranderede de Belgische wetgeving i.v.m. poker en je moest nu 21 jaar zijn om te pokeren en ik was op die moment maar 20 jaar en een paar maand.
Ongeveer een jaar geleden, toen ik 21 werd ben ik dan weer beginnen pokeren en heb ik 50€ gestort, met als doel de Hyperturbo STT [6max] te gaan grinden. Dit verliep in het begin vrij goed, met 18$ profit als gevolg, waarna het weer bergaf ging en ik ver onder EV runde en broke ging.
Na dit heb ik nog enkele kleine gratis startkapitalen genomen op verschillende pokersites, die ook niet zo goed verliepen. De beste hiervan was 10€ bij Bet365 (via pokerstrategy), waarbij ik PLO2 speelde en af en toe ook wat NL4 (laatste buying (toen) op de NL Hold'em tafels). Dit ging aanvankelijk zeer goed maar nadien ook weer bergaf door tilt etc, waarna ik op de NL4 tafels broke ging. Hieronder zie je het resultaat:

Tot zover mijn pokercarrière tot op de dag van vandaag
Vandaag neem ik een nieuwe start en wil ik er alles aan doen dat al dit tilten en broke gaan nooit meer gebeurd
Een goede vriend van mij gaat ook weer pokeren en aldoende kunnen we een samen een nieuwe start maken en vooral leren van elkaar/elkaar motiveren.
Wat komt er in de blog te staan?
Discutabele/interessante handen
Vragen die ik me stel tijdens het spelen (die hier hopelijk beantwoord worden)
Leuke graphs als ik deze heb
Sessie/Dag overzichtjes
Wat zal ik spelen?
Zoom NL2 - Als "Maingame" samen met een vriend zoals reeds gezegd.
Zoom PLO2 - Omdat ik het leuk vind en denk er tog wel een edge op te hebben.
Hier en daar eens wat 0.10$/0.50$ 360 Players MTT SNG's, omdat ik MTT's zeer leuk vind en ze tot dusver vrij succesvol zijn geweest.
Enkele Zoom tournooien, indien ik een wat hogere bankroll heb (vanwege de weinige die er op dit moment zijn en ze 2.20$+ zijn) - Omdat ik denk dat deze me wel eens kunnen liggen, heb er vroeger enkele gespeeld op de Rush poker van Full Tilt (playmoney) en vond deze toen zeer leuk.
De privilege freerolls, omdat hier mss wat gratis geld te rapen valt
Wat FPP satelieten, om zo m'n punten om te zetten in geld
Kwa bankrollmanagement weet ik nog niet wat ik zal aanhouden, dat zie ik de komende dagen nog wel, voorlopig enkel NL2 en PLO2 dus en dus nog niet upmoven
Wat zijn m'n doelen?
Een bankroll van 100$ bereiken, om zo m'n hoogste bankroll ooit te bereiken.
Voorlopig de Chromestar status proberen te behalen op Pokerstars, zodat ik de privilege freerolls ook de volgende maanden kan meedoen en binnen enkele maanden gaan voor de Silverstar status :P.
Een redelijk volume aan handen draaien
M'n spel verbeteren door voldoende strategy artikelen te lezen en ook het handbeoordelings forum gebruiken.
Deze blog zo goed mogelijk bij te houden en dus regelmatig wat posts maken/overzichten van het verloop van m'n bankroll te posten.
Voldoende geld bij elkaar pokeren om m'n eigen versie van Pokertracker of Hold'em Manager te kopen. Deze heb ik op dit moment niet, maar de vriend die samen met mij ook weer gaat pokeren heeft deze wel, misschien dat we deze kunnen delen, dat moet ik nog eens nachecken.
Genoeg gezeverd, nu poker!
:spade:Ik heb vandaag 50€ (66.09$) gestort (met bonuscodes zodat ik de 1M$ Freeroll volgende week kan spelen en ook de privilege freerolls)
Ook heb ik een paar korte sessies NL2 en PLO2 gespeeld met deze hand als hoogtepunt:
Hand - BOOM Player
(Sorry als BOOM Player niet toegestaan is, gelieve me dit dan te melden in deze blog, dan zal ik daar rekening mee houden en dit niet meer doen ;))
Resultaat:
Oude bankroll: 66.09$
Nieuwe bankroll: 72.95$
Resultaat: +6.86$
Chromestar doel: 5.10/100 VPP
Dit was het voor nu altans, al dat typen heeft me anderhalf uur gekost en jullie al dat lezen waarschijnlijk ook een hele tijd :P. Sorry voor de lange intro, maar "You only get one chance to make a first impression" :coolface:.