Beginnen nu aan een 150 games sessie. Maak er voor vandaag 200 van. 2x 2 uur. Dat betekent dat ik mijn stellar reward binnen heb.
Het lukte mij uiteindelijk om 230 games te spelen. Op het einde waren ze heel erg juicy :f_pleased:. Ik speelde heerlijk! Verloor helaas een hoop flipjes, waardoor ik per saldo weer gelijk uit kom. Mijn All-in ev lijn kende zijn sterkste stijging ooit. Nog 430 VPP's voor GoldStar. Opzich geen doel, wel leuk als ik het haal. Het is nu echt focussen op die $500 aantikken. Het gaat komen... Alle bonussen van 2014 gaan mee met 2014. In 2015 begin ik met een schone lei. Met $50 Stellar Reward komen we op
BR: $197.63
Echt wel een nice volume. Wou dat ik zo dedicated kon zijn. Alleen imo spijtig dat je steeds onmogelijke gelddoelen blijft opstellen. Maar zolang je dat zelf kunt relativeren en er goed mee omgaat indien ze niet gehaald worden, deert dit niet. Keep up the grind.
GoldStar halen zou inderdaad leuk zijn. Zeker in de wetenschap dat er zaterdagavond de 100k freeroll op het programma staat. Al lijkt me $500 halen ook niet heel realistisch om dat voor het eind van het jaar te halen, maar zo'n freeroll zou kunnen helpen:f_wink:
Christmas Round-up
Hoi trouwe volgers en toevallige passanten van mijn blog.
Met kerst heb ik eens zitten nadenken over Poker en er met verschillende mensen over gepraat. Wat betekent het voor mij nou precies? En wat wil ik? Voorop staat dat ik heel graag zelfstandig wil zijn qua inkomen. Poker biedt mij daarvoor een goede (tijdelijke) oplossing. Maar daarvoor heb ik nog een lange weg te gaan. Het is voor mij duidelijk dat dat niet even in een paar maanden gefixed is. Dus ik heb wat knopen moeten doorhakken.
Een sleutelconcept dat uit mijn gesprekken en denkproces is gekomen is structuur en beheersing. Maar al vaak begon ik aan een challenge en dacht ik halverwege te zien dat ik de eindstreep niet ging halen. Daardoor ging ik vaak te snel op een hoger limiet spelen dan ik eigenlijk in eerste instantie had aangegeven. Of ik ging veel meer games spelen dan oorspronkelijk de bedoeling was. Het gedrag noem ik overcompensatie, of ook wel compensatiegedrag. Een paar keer is dit goed gelukt. Maar met dat woord is het dan ook gelijk gezegd: gelukt. Een paar keer ben ik ook finaal de fout in gegaan, zoals deze maand nu het geval is. Achteraf gezien was het helemaal nergens voor nodig geweest, want als ik mij goed had voorbereid en mij aan mijn eigen afspraken had gehouden had ik mijn doelstellingen prima gehaald. Wat dat betreft ga ik mij komende maand beter voorbereiden door duidelijke afspraken met mezelf te maken.
Het doel is (nog steeds) simpel: bankroll opbouwen... en sky is the limit! Sowieso komend half jaar alleen maar opbouwen en niks uitbetalen. Plezier staat voorop.
Regelmaat en structuur is de key
In eerste instantie blijf ik gewoon werken. Ik zal dit in februari afbouwen naar parttime zodat ik daarnaast ook parttime kan pokeren. Ik wil veel regelmaat brengen dus maak ik een standaard rooster voor elke week.
Allereerst zal ik januari nog gewoon fulltime werken en daarnaast in de avonden pokeren. 2x per week wil ik hardlopen en elke dag gezond eten, zaterdag is mijn standaard pizzadag. Over voeding zal ik later nog wel wat meer schrijven.
De games die ik blijf spelen zijn de $1.50 en $3.50 9-man hyperturbo's. Een pokeravond bestaat uit 200 hypers en en een pokerdag uit 400 hypers. Ik speel sessies van 2 uur (50 hypers p/u). Werk is werk en poker is poker, ik moet heel duidelijk dat onderscheid aanhouden. Ik stel dus van te voren vast hoeveel ik werk en hoeveel ik poker. Belangrijk wat ik moet aanhouden is dat als ik een keer niet kan spelen of hardlopen ik het niet op een andere dag moet gaan compenseren. Jammer, die ene dag is dan verloren. Dat gebeurt ten slotte bij mijn werk ook niet (0-uren contract) daarom sluit ik een 0-uren contract met mezelf. :f_tongue:.
Januari ziet er als volgt uit:
- Maandag werken & vrij & hardlopen
- Dinsdag werken & pokeravond
- Woensdag werken & pokeravond
- Donderdag vrij of werken & pokeravond
- Vrijdag pokerdag & hardlopen
- Zaterdag werken & pokeravond
- Zondag pokerdag of werken & pokeravond
Een pokersessie duurt 2 uur. Ik speel dan 12 tafels tegelijk, markeer handen waarover ik twijfel en review ze na elke sessie. Ik speel ongeveer 50 hypers per uur. Op de $1.50 haal ik nu een ROI% van 5% (5K sample). Op de $3.50 verwacht ik dat dit 4% is, maar misschien is dit wel hoger (8,8% nu op 1.8K sample). Zo kan ik mijn te verwachten winst uitrekenen. Maar de winstdoelen wil ik nu even laten gaan voor wat het is. Ik wil mij vooral focussen op regelmaat en ROI%. Want ROI% meet voor mij af hoe goed mijn spel is. Misschien is het fout, misschien is het goed. Maar ik moet ten slotte uitzoeken wat voor mij het beste werkt en daar is januari nu voor.
December
Wat betreft December ga ik die afsluiten met GoldStar en een laatste plekje op de sharkscope leaderboard. Dat is nu mijn doel en belangrijk is structuur en regelmaat.
Fantasie
De bedoeling van deze hele opzet is meer plezier uit mijn bezigheden halen. Soms leef ik wat poker betreft in een fantasiewereld en denk ik dat ik Phil Ivey ben. Ik hoop echt van harte dat ik daarom met regelmaat en structuur meer mezelf kan zijn. En ik hoop dat mijn blog en blogvolgers daarbij kunnen helpen, zodat ik meer kan zijn wie ik ben en echt mijn eigen leven leid.
Tot slot wil ik met jullie nog een klein stukje work ethic delen, voor onze grafiekgeilers:

Cheers,
Bollebeertje
In plaats van nu 100x te gaan filosoferen over hetzelfde, maak er nu eens werk van dan. Ja, een goed plan/schema is altijd essentieel als je voor langere tijd aan iets gaat werken, maar jij hebt nu al 100x zo'n post gemaakt waarin je mooie praatjes hebt en hoe je het zelf al helemaal voor je ziet, en vervolgens faal je elke keer weer. Je snapt dat je zo als een enorme grap over komt? Prima als je je niet kan houden aan die doelstellingen, maar praat er dan verder niet meer over en zet jezelf dan niet zo voor schut om dit elke maand weer opnieuw te verkondigen.
Doe je nu trouwens een studie of niet?
Bedankt voor je eerlijke feedback. Ik snap wat je mij duidelijk wilt maken en ben je daar dankbaar voor.
Nee ik volg verder geen studie aan een instituut ofzo. Dit is mijn studie.
Wat als dit pokerverhaal niet gaat uitpakken? Heb je dan nog een backupplan? Denk je niet dat het volgen van een studie/behalen van een diploma toegevoegde waarde heeft?
Wat vinden jullie van deze hand?
Poker Stars $1.39+$0.11 No Limit Hold'em Tournament - t20/t40 Blinds + t4 - 7 players - View hand 2631802
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter
Hero (BTN): t943 M = 10.72
SB: t916 M = 10.41
BB: t438 M = 4.98
UTG: t452 M = 5.14
UTG+1: t811 M = 9.22
MP: t437 M = 4.97
CO: t503 M = 5.72
Pre Flop: (t88) Hero is BTN with 9
9
4 folds, Hero raises to t80, SB calls t60, 1 fold
Flop: (t228) 7
A
3
(2 players)
SB checks, Hero bets t80, SB calls t80
Turn: (t388) 8
(2 players)
SB checks, Hero bets t260, SB raises to t752 all in, Hero calls t492
River: (t1892) 4
(2 players - 1 is all in)
Final Pot: t1892
Hero shows 9
9
(a pair of Nines)
Spoiler
SB shows T
J
(high card Ace)
Hero wins t1892
Het was eigenlijk de soort hand waar ik hem wel op zette.
Oorspronkelijk gepost door iceteapeche
Waarom zet je hem niet op een aas?
+1 en verder zou ik zelf vaak checken op turn en verder lijkt me een bet van 200 groot genoeg als je hier voor value en/of protectie bet op turn.
@iceteapeche ik zet hem op een drawhand omdat hij pre flop & postflop mijn bet callt. Met een A's zou hij mijn c-bet op de flop waarschijnlijk raisen om draws uit te schakelen. Als hij op de turn zou callen, dan zou hij in mijn ogen nog steeds voor zijn (monster)draw callen of een zwakke A's hebben, dan zou ik in elk geval een gratis showdown hebben aangezien hij dan in mijn ogen ook niet op de river zou betten. Op de turn zet hij mij all-in wat ik eigenlijk als een zwakte zie. Of hij probeert zijn A's/2pair/set te verdedigen, maar die heeft 'ie in mijn ogen niet omdat hij op de flop mijn c-bet callt. Of hij heeft een draw die nu nog veel waard is voor hem. Dan blijft de laatste optie voor mij over.
@SDK1987 kan je misschien uitleggen waarom je op de turn zou checken en waarom 200 voor jou groot genoeg zou zijn?
Dear Bodahir,
You finished the tournament in 673rd place. A USD 691.65 award has been credited to your Real Money account.
Korte update. Heerlijk de sunday million gespeeld. Ik speelde een aantal $1 4x 4-MAX shootouts en won er toevallig één. Ik wilde mijn ticket niet uitbetalen, ik wilde gewoon spelen voor de ervaring. Uiteindelijk kom ik bij de laatste 700 terecht en mag ik 691 bijschrijven op mijn account. Een lekkere bankrollboost dus.
Volgens HM2 heb ik nu $474 profit op de $1.50 9-man hypers. Helaas zie ik mezelf nog niet terug op de sharkscope leaderboard
Heb ook nog GoldStar kunnen halen. Gaat allemaal lekker dus. Zal mij nu gaan richten op de $3.50 9-man hypers tot aan $1,400.
Komende dagen zal ik even weg zijn van poker om mezelf weer op te laden. Ik zie jullie terug in het nieuwe jaar!
BR: 965.20
Oorspronkelijk gepost door Bollebeertje
Dear Bodahir,You finished the tournament in 673rd place. A USD 691.65 award has been credited to your Real Money account.
schitterend man! een dikke proficiat en een mooi pokereinde van het oude jaar lijkt me :).
Oorspronkelijk gepost door ilgenio86
Oorspronkelijk gepost door Bollebeertje
Dear Bodahir,You finished the tournament in 673rd place. A USD 691.65 award has been credited to your Real Money account.
schitterend man! een dikke proficiat en een mooi pokereinde van het oude jaar lijkt me :).
+1 en de beste wensen voor het nieuwe jaar:f_thumbsup: