Ga naar het forum
Mijn SNG blog

Meldingen
Alles wissen

Mijn SNG blog

212 Berichten
11 Gebruikers
5 Reacties
10.9 K Weergaven

Beste allemaal,

na mijn gewine, gejank en gezeur bij de generale discussies toch maar besloten om een blog aan te maken. Het doel van mijn blog is niet zozeer mijn pokeravonturen neer te kalken (wat eigenlijk niet heel interessant is), maar meer om mijn doelen per maand op te schrijven en te verwezenlijken.

Ik ben momenteel een micro stakes speler, speel vanuit eigen BR en heb mezelf voordat ik het geld erop zette (30$ dus 50 buyins voor 50cent) gezegd om er niet meer op te zetten en ook zo gedisciplineerd te zijn om er ook niks af te halen. Dit is wat ik heb en dit is waar ik mee speel!
Het begin was niet al te best, een mega downswing met een -ROI% van 45 ofzo, wat resulteerde in een bankroll van nog minder. Het gevolg was geen tilt, maar een extra drive om nog harder aan mijn spel te werken.

Enfin, structureel artikelen bestudeerd, oude boeken herlezen en specifiek troublepoints eruit genomen. SNG Wizard aangeschaft (rechtvaardigt het de prijs ivm de buyins waarvoor ik speel? in my opinion.. 100000%!!!!! alles waardoor je beter gaat spelen is mooi meegenomen!! en late game strat is gewoon huge in turbo stt's. Spelen met de ranges en calling ranges in het programma zelf is alleen al heel erg leerzaam!!!).
Verder het aantal tafels naar beneden gesneden om optimale beslissingen te maken. Helemaal back to the core basics en aan automatismen werken. Ik was ernaast begonnen met mezelf te dedicaten om 1 instructie/strategy filmpje te kijken PER dag (van deuces, tournament poker edge enz.) en om elke woensdag een pokerstrategy.com live coaching bij te wonen (waar je dus echt veel van opsteekt) en dit doe ik nog steeds!

Mijn eerste les wat ik geleerd heb is om geen ego te hebben in poker. Dit is denk ik 1 van de downfalls (naast een totaal gebrek aan emotie en br management... en een niet optimaal pokerspel ) van heel veel pokerspelers en 1 van de redenen dat het zo profitabel is voor veel goede spelers. Het maakt mij niet uit of ik 50cent STT's sta te grinden of 33$, ik speel gedisciplineerd en naar mijn bankroll. Verder ben ik niet te oud en zeker niet te arrogant om te leren. Dit alles heeft geresulteerd in een tiltless STT moordmachine want mijn ROI is nu up en van de 25/30$ startbedrag heb ik nu 91$ gemaakt met enkel gedisicplineerd 0.50ct STT 's grinden!!! kabam!!

Maar zijn we er? nog lang niet.. ik begin Poker en game theory heel erg verslavend te vinden. Het mooie van poker vind ik dan, is de zeer lage instap of drempel. Vergelijk dit met een spel als schaak! Dit geeft heel veel mensen mijns inziens de illusie dat ze +ev pokerspelers zijn terwijl het gewoon long term losers zijn. Ik ben altijd al zeer leergierig geweest en poker is voor mij echt de ultieme test van "what you put into it, is what you get". De mensen die CONTINUE blijven werken, CONTINUE blijven leren en CONTINUE blijven adapten aan een everchanging game zijn de mensen die uiteindelijk profit zullen behalen. Het is self dependent. Speel je een computergame met automatische matchmaking, dan word je automatisch terug geschaald als je te slecht bent voor een desbetreffend niveau. Bij poker moet je dit uit je zelf doen (en dat geldt ook voor upmoven in stakes) en het hebben van een ego is dus totaal uit den boze! Ik heb voor mijzelf als safe stelregel: 100 buyins voor een level betekend upmoven, 50 down betekend downmoven. Dit zou eigenlijk betekenen dat ik nu al 1.50 kan spelen, maar ik wil per se 150$ daarvoor hebben.. better safe then sorry :D Ik merk overigens dat ik STT en MTT poker het leukste vind. Hier wil ik dan ook mijn nichegebied van maken :)

Mijn doelen voor deze maand:

- motivatie vergroten om te spelen. Ik heb de neiging om minder te spelen als ik win. Hier moet ik vanaf. Het is nog een licht teken dat ik nog steeds enigszins attached ben aan mijn bankroll. Enige tips hiervoor zijn altijd welkom overigens aangezien dit voor mij nu mijn grootste strugglepoint is!
- upmoven in stakes of iig mijn bankroll vergroten. Dit hangt samen met het eerste punt. De nodige volume erin stoppen die het mogelijk maakt snel te kunnen upmoven. Ik merk dat het nu +ev gaat en mijn spel zich continue verbeterd. Nu moet ik de volume erin stoppen en doorgaan met spelen!
- Nog steeds livecoachings volgen en mijn spel verbeteren. Er is altijd ruimte voor improvement. Zaken waar ik tegenaan loop zullen gaandeweg gepost worden in deze blog.
- Artikelen lezen, meer active zijn in de pokercommunity en boeken lezen en herlezen.
- niet te enthousiast worden, there is still room for improvement.
- Silver status op pokerstrat.com aanschaffen zodat ik handanalyses kan posten ter ontwikkeling van mijn spel

bedankt voor het aanhoren van mijn geramble! game on!

ps. voor de mensen die mij willen volgen of via skype intelligente pokerdiscussies willen voeren mbt STT en MTT's pm :) (liefst geen bad beat stories enz)

Beantwoorden
Citeren
211 reacties
Bollebeertje
PokerStrategist

Hey Erdnase26 (wat is je korte nickname?)
Leuk verhaal, ik herken mezelf er enorm in! Ego is het grootste probleem. En doordat we dat allemaal hebben in onze westerse wereld, is het juist zo'n luctratief spel vind ik. :f_p:
Zelf speel ik STT's Hyperturbo's en met de bad beats wordt mijn ego daardoor vaak enorm gekranked, maar ik blijf volhouden dat ik mijn best moet doen en moet blijven leren van elke hand :)

Je vraagt om tips om je motivatie te vergroten. Een hele goeie tip die ik je kan geven is het concreet maken van je doelen. En bedenk wat er gebeurt als je niet keihard genoeg werkt aan je doelen. Concreet is al zoals je doel: Silver status op ps.com aanschaffen. Kijk ook of je dat concreet maken in je pokerdoelen kan verwerken. :f_thumbsup:

Veel succes!

Beantwoorden
Citeren
Bollebeertje
PokerStrategist

Pokeren en op je blog typen gaat niet echt samen :f_rolleyes:
Wat ik bedoel te zeggen is dit: Het concreet maken van je doelen zorgt ervoor dat ze meetbaar zijn en dat je een lat naast je resultaten kan leggen om te kijken of je je doelen hebt behaald.
Om een voetbalwedstrijd te spelen zal je een doel nodig moeten hebben om de bal ergens in te kunnen schieten, zonder doel is het een saaie wedstrijd.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Succes met je blog :gl:
Verder lijkt me de tips van Bollebeertje best nuttig.

Beantwoorden
Citeren
Nikka89
Poker Player

Coole blog, ik ga je zeker even volgen. Zelf focus ik me ook op STT's, ebn nu ook bezig met de $ 0,50 Turbo's om mijn bankroll verder op te bouwen. Nu vraag ik me af, hoeveel games heb je nodig gehad om op de $ 91,- te komen? En wat is je ROI nu? Hoeveel tafels speel je tegelijk? Zelf vraag ik me ook af wat ik ga doen als ik eenmaal naar $ 1,50 ga.. Je kan vervolgens namelijk kiezen voor Turbo of Regular. Regular duurt langer maar geluk speelt hier minder een factor. Wat ga jij doen als je kan upmoven?

Succes!

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto
PokerStrategist

Bol
Leuke blog en veel succes met je doelen.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Ik ga je zeker volgen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik speel vooralsnog STT Turbo en heb zeker 1100 games nodig gehad. Ik speelde eerst 15 tafels per keer maar heb dit naar 4 terug gebracht om me enkel op A+ beslissingen te kunnen richten. Nadat ik dit geautomatiseerd heb, ga ik zeer zeker weer meer tafels spelen. Ik heb de laatste tijden minder gespeeld omdat ik heel veel moest werken en ook erg druk was met andere verplichtingen die nu eenmaal voorrang hebben maar probeer 50 potjes per week nu te spelen, wat echt heel erg weinig is, maar gezien mijn drukke schema gewoon optimaal. Ik verwacht zeker nog veel games nodig te hebben alvorens ik 150$ heb, maar goed. Het gaat ook zeker nog een lange tijd duren met maar 4 tafels per keer, maar ik wil in deze leerfase gewoon zo optimaal als mogelijk spelen. De rest komt later wel. Beter te weinig tafels spelen dan te veel en je geld wegdonken is mijn advies voor mezelf op dit moment. :D

Ik speel overigens echt enkel turbo games. ;)

Beantwoorden
Citeren
Nikka89
Poker Player

Netjes hoor, zeker dat je je daar strikt aan weet te houden. Winnaars mentaliteit!! Als je op dezelfde manier verder gaat heb je dus zo'n 2200 games nodig? Of wellicht minder omdat je je focus legt op minder tafels. Zodra je de $ 150 hebt bereikt, blijf je deze spelen tot je gezakt bent tot $ 50 om te downmoven? En upmoven als je $ 350 hebt bereikt? Dat is een flinke grind. Zet je een bepaald doel voor jezelf om een X % ITM of aan ROI te behalen? Of probeer je nu gewoon je A-game neer te zetten, waardoor de winst vanzelf komt?
Ik ben ook nieuwsgierig naar je keuze om enkel turbo's te spelen. Als ik het zo lees ben je namelijk hard aan het werken aan je manier van spelen. In een turbo speelt geluk een grotere rol.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

De reden dat ik turbos speel is door mijn werkschema en het geringe aantal tijd dat ik momenteel heb. Ik weet dat geluk een grotere factor speelt bij turbo STT, toch vind ik ze het leukste omdat ik denk dat mijn grootste niche ligt bij late game strategy en er zeker op de stakes waarop ik speel genoeg High blind limpers zijn en mensen die totaal geen idee hebben van goede shove en call ranges. Dit merk jij denk ik ook wel aangezien je de zelfde stakes grind als ik :)

Ik ben inderdaad ontzettend gedisciplineerd. Ik speel gewoon NIET hoger totdat ik een correcte bankroll er voor heb en mijn risk of ruin klein genoeg is om dit toe te laten. Dus geen stiekeme shots op 5$ of 10$ sng "just to see how it goes" ofzo, gewoon strict br management en game improvement. upmoven doe ik wanneer ik 50 buyins ofzo down ben op een given level, stel ik heb 160$ en ik verlies op de 1.50 tot 100 of 99 ofzo , dan ga ik gewoon weer lekker 50cent games spelen totdat ik weer op mijn correcte br zit. Ik ken hier de precieze regels overigens niet van, dus het staat jullie vrij mij te verbeteren hierin :)

ben ook heel erg actief bezig met notes maken op spelers btw.

vandaag 3 potjes gespeeld (geen tijd voor meer) Br is nu 92.46$

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

eerste tegenslag binnen:

https://www.pokerstrategy.com/nl/forum/thread.php?threadid=82233

ben dus opnieuw begonnen met 1 table spelen. Heb geen zin om met 0 stats te multitablen terwijl mijn tegenstanders elk denkbaar voordeel op me hebben. Ik moet me dus echt concentreren om elke tegenstander opnieuw te bestuderen terwijl het programma stats vergaart. Het gaat dus helaas allemaal iets langer duren ben ik bang :D

Beantwoorden
Citeren
Nikka89
Poker Player

Wat je aangeeft is inderdaad ook de reden dat ik turbo's speel. Het gaat in ieder geval op deze stakes redelijk makkelijk om veel value te halen uit je sterke handen. Bij de hogere blinds is het ook redelijk gemakkelijk te stealen en zelfs te restealen, wat je al snel in een comfortabele positie zet.
Wat betreft je br management is dat natuurlijk top, en denk ik dat je zelf moet bepalen wanneer je wilt downmoven. Als je 100 buyins wilt hebben om te upmoven, zou je dit inderdaad ook als downgrader kunnen aanhouden. Het is maar net waar jij je prettig bij voelt, en hoe goed je de stakes waar je op zit aankunt. Volgens mij crush jij de 0,50 turbo's nogal, ik zou bijvoorbeeld (als ik meer jou kant op zou gaan) al naar 1,50 gaan als ik 150 buyins heb voor 0,50, en weer downgraden bij de 100. Ik probeer namelijk meer te spelen op een strikte 'downlijn'. Als ik genoeg buyins heb (50) voor mijn huidige stakes (0,50) wil ik 6 buy-ins erbij hebben voor de volgende stakes (6x 1,50 dus $ 34) Als het me lukt om boven de 50 te blijven ga ik door, anders weer terug.

Hoe zie jij het vervolg voor je? Of is je enige doel nu naar de 150 en denk je helemaal niet na over de volgende stappen?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Nikka89
Wat je aangeeft is inderdaad ook de reden dat ik turbo's speel. Het gaat in ieder geval op deze stakes redelijk makkelijk om veel value te halen uit je sterke handen. Bij de hogere blinds is het ook redelijk gemakkelijk te stealen en zelfs te restealen, wat je al snel in een comfortabele positie zet.
Wat betreft je br management is dat natuurlijk top, en denk ik dat je zelf moet bepalen wanneer je wilt downmoven. Als je 100 buyins wilt hebben om te upmoven, zou je dit inderdaad ook als downgrader kunnen aanhouden. Het is maar net waar jij je prettig bij voelt, en hoe goed je de stakes waar je op zit aankunt. Volgens mij crush jij de 0,50 turbo's nogal, ik zou bijvoorbeeld (als ik meer jou kant op zou gaan) al naar 1,50 gaan als ik 150 buyins heb voor 0,50, en weer downgraden bij de 100. Ik probeer namelijk meer te spelen op een strikte 'downlijn'. Als ik genoeg buyins heb (50) voor mijn huidige stakes (0,50) wil ik 6 buy-ins erbij hebben voor de volgende stakes (6x 1,50 dus $ 34) Als het me lukt om boven de 50 te blijven ga ik door, anders weer terug.

Hoe zie jij het vervolg voor je? Of is je enige doel nu naar de 150 en denk je helemaal niet na over de volgende stappen?

Je hebt gelijk vind ik :) Het vervolg? Ik heb een volledig stappenplan en wil zeker paar keer upmoven nog. WIl uiteindelijk 22$ SNG's ofzo spelen :D Maar ik doe het rustig aan, blijf bescheiden en blijf leren. Misschien vind jij het leuk om een skypegroep te beginnen met meerdere STT spelers om handen te posten voor analyse en om games te observeren voor live sessions? :)

Beantwoorden
Citeren
Nikka89
Poker Player

Lijkt me een goed plan! Ik zal even een account aanmaken op Skype.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vandaag nog wat gespeeld, bijna 100$ nu. Up and going strong ! ;D

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat ziet er prima uit. Keep it up:f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Een beetje in een downswingetje nu, maar still going strong. 97.21$ is mijn bankroll. Ik speel wel de laatste tijd minder en minder i.v.m. werkschema. Er waren niet veel handen en lastige spots, kreeg het geld er continue goed in alleen liep ik steeds tegen de mortal nuts op of verloor ik 60/40 flips. Dit maakt me niet heel veel uit overigens, still going strong :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vandaag iets minder :( gezakt naar 92$, rond de 10 buyins verloren dus. Kreeg het geld er goed in maar hun wonnen vandaag echt ALLES met vanalles en nog wat. Maar ik heb goed gespeeld, waren prima shoves en ben al met al tevreden met hoe ik speelde. Jammer, komt wel goed (y)

Beantwoorden
Citeren
Nikka89
Poker Player

Het zat je gewoon niet mee maat. Je grote vriend variance liet zich van zijn andere kant zien. Voor het weekend haal je de $ 100,00!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Yeah, ik denk dat de meeste lui denken dat variance iets is "wanneer het tegenzit", maar variance is er hoe dan ook, ook als het je voor de wind gaat zeg maar :) Gewoon door blijven gaan en improven en dan gaat dit helemaal goed komen :D

Beantwoorden
Citeren