Beste allemaal,
na mijn gewine, gejank en gezeur bij de generale discussies toch maar besloten om een blog aan te maken. Het doel van mijn blog is niet zozeer mijn pokeravonturen neer te kalken (wat eigenlijk niet heel interessant is), maar meer om mijn doelen per maand op te schrijven en te verwezenlijken.
Ik ben momenteel een micro stakes speler, speel vanuit eigen BR en heb mezelf voordat ik het geld erop zette (30$ dus 50 buyins voor 50cent) gezegd om er niet meer op te zetten en ook zo gedisciplineerd te zijn om er ook niks af te halen. Dit is wat ik heb en dit is waar ik mee speel!
Het begin was niet al te best, een mega downswing met een -ROI% van 45 ofzo, wat resulteerde in een bankroll van nog minder. Het gevolg was geen tilt, maar een extra drive om nog harder aan mijn spel te werken.
Enfin, structureel artikelen bestudeerd, oude boeken herlezen en specifiek troublepoints eruit genomen. SNG Wizard aangeschaft (rechtvaardigt het de prijs ivm de buyins waarvoor ik speel? in my opinion.. 100000%!!!!! alles waardoor je beter gaat spelen is mooi meegenomen!! en late game strat is gewoon huge in turbo stt's. Spelen met de ranges en calling ranges in het programma zelf is alleen al heel erg leerzaam!!!).
Verder het aantal tafels naar beneden gesneden om optimale beslissingen te maken. Helemaal back to the core basics en aan automatismen werken. Ik was ernaast begonnen met mezelf te dedicaten om 1 instructie/strategy filmpje te kijken PER dag (van deuces, tournament poker edge enz.) en om elke woensdag een pokerstrategy.com live coaching bij te wonen (waar je dus echt veel van opsteekt) en dit doe ik nog steeds!
Mijn eerste les wat ik geleerd heb is om geen ego te hebben in poker. Dit is denk ik 1 van de downfalls (naast een totaal gebrek aan emotie en br management... en een niet optimaal pokerspel ) van heel veel pokerspelers en 1 van de redenen dat het zo profitabel is voor veel goede spelers. Het maakt mij niet uit of ik 50cent STT's sta te grinden of 33$, ik speel gedisciplineerd en naar mijn bankroll. Verder ben ik niet te oud en zeker niet te arrogant om te leren. Dit alles heeft geresulteerd in een tiltless STT moordmachine want mijn ROI is nu up en van de 25/30$ startbedrag heb ik nu 91$ gemaakt met enkel gedisicplineerd 0.50ct STT 's grinden!!! kabam!!
Maar zijn we er? nog lang niet.. ik begin Poker en game theory heel erg verslavend te vinden. Het mooie van poker vind ik dan, is de zeer lage instap of drempel. Vergelijk dit met een spel als schaak! Dit geeft heel veel mensen mijns inziens de illusie dat ze +ev pokerspelers zijn terwijl het gewoon long term losers zijn. Ik ben altijd al zeer leergierig geweest en poker is voor mij echt de ultieme test van "what you put into it, is what you get". De mensen die CONTINUE blijven werken, CONTINUE blijven leren en CONTINUE blijven adapten aan een everchanging game zijn de mensen die uiteindelijk profit zullen behalen. Het is self dependent. Speel je een computergame met automatische matchmaking, dan word je automatisch terug geschaald als je te slecht bent voor een desbetreffend niveau. Bij poker moet je dit uit je zelf doen (en dat geldt ook voor upmoven in stakes) en het hebben van een ego is dus totaal uit den boze! Ik heb voor mijzelf als safe stelregel: 100 buyins voor een level betekend upmoven, 50 down betekend downmoven. Dit zou eigenlijk betekenen dat ik nu al 1.50 kan spelen, maar ik wil per se 150$ daarvoor hebben.. better safe then sorry
Ik merk overigens dat ik STT en MTT poker het leukste vind. Hier wil ik dan ook mijn nichegebied van maken
Mijn doelen voor deze maand:
- motivatie vergroten om te spelen. Ik heb de neiging om minder te spelen als ik win. Hier moet ik vanaf. Het is nog een licht teken dat ik nog steeds enigszins attached ben aan mijn bankroll. Enige tips hiervoor zijn altijd welkom overigens aangezien dit voor mij nu mijn grootste strugglepoint is!
- upmoven in stakes of iig mijn bankroll vergroten. Dit hangt samen met het eerste punt. De nodige volume erin stoppen die het mogelijk maakt snel te kunnen upmoven. Ik merk dat het nu +ev gaat en mijn spel zich continue verbeterd. Nu moet ik de volume erin stoppen en doorgaan met spelen!
- Nog steeds livecoachings volgen en mijn spel verbeteren. Er is altijd ruimte voor improvement. Zaken waar ik tegenaan loop zullen gaandeweg gepost worden in deze blog.
- Artikelen lezen, meer active zijn in de pokercommunity en boeken lezen en herlezen.
- niet te enthousiast worden, there is still room for improvement.
- Silver status op pokerstrat.com aanschaffen zodat ik handanalyses kan posten ter ontwikkeling van mijn spel
bedankt voor het aanhoren van mijn geramble! game on!
ps. voor de mensen die mij willen volgen of via skype intelligente pokerdiscussies willen voeren mbt STT en MTT's pm
(liefst geen bad beat stories enz)