Ga naar het forum
FL SH 0.10/0.20 op ...

Meldingen
Alles wissen

FL SH 0.10/0.20 op stars !

82 Berichten
11 Gebruikers
0 Reacties
1,918 Weergaven

Hey PS-community,

Ik ga me verdiepen in de BSS en zal beginnen op NL5/NL6

Zal hier net als vele bij gaan houden welke artikelen ik gelezen heb/welke vids ik bekeken heb en natuurlijk zo af en toe is een graphje posten.

Ga verder ook veel gebruik maken van het handbeoordelingsforum omdat ik verwacht hier veel van te leren.

Zal later vandaag de eerste update qua bekeken artikelen/vids posten.

Laterzz!

Beantwoorden
Citeren
81 reacties

Ben benieuwd! Veel succes!

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Succes, zou 6NL sh op 888 poker doen als ik jouw was, veel traffic en veel fish, lekker veel 40-10 tafels :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hey bedankt voor de reacties, Martijn wat betreft SH op 888poker, ik denk dat ik liever eerst gewoon tijdje FR ga spelen want qua postflop spel ben ik een echte beginner en dat heb je bij SH al stuk meer nodig toch?

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Ja klopt, maar dit leer je snel genoeg als je de artikelen leest en vidoe's kijkt :)

maar ik vind dat ik een jaar heb weggeooid om eerst FR te spelen en daarna pas SH, ik zat op 30NL FR en dit ging niet lekker (teveel nits en geen traffic), nu ga ik vanaf 6NLSH omhoog als een speer :)

postflop:

tegen de vissen is het gewoon lekker value betten met je madehands, nooit bluffen op de river tegen de vissen en tegen de regs speel je gewoon ABC poker, steel je de blinds en kan je soms bluffen op de river

voordeel is dat je bij SH meer vissen hebt en relatief vaker in positie zit tov van de vis, en er is veel meer traffic.

het is makkelijker om nu direct SH te leren dan eerst een jaar FR nut peddelen :)

Wat je ook kan doen is 5K handen op FR en 5K handen op SH spelen en dan kijken wat je leuker en leerzamer vind

Ga je de elephant/HEM/PT gebruiken om je handen en spel te analyseren?

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door petervisser123
Hey bedankt voor de reacties, Martijn wat betreft SH op 888poker, ik denk dat ik liever eerst gewoon tijdje FR ga spelen want qua postflop spel ben ik een echte beginner en dat heb je bij SH al stuk meer nodig toch?

Gewoon een beetje trail en error spelen hè. Ook bij SH kun je vrij tight beginnen zeker op de micros om postflop niet in al te moeilijke situatie te komen. Hit je monsters dan word je over het algemeen toch wel uitbetaald. Niet iedereen speelt bijv zoals TwiceT (zoek bij video's maar speelstijl is zeker niet aan te raden voor beginners).

In ieder geval veel succes!!!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door martijnde666
Ja klopt, maar dit leer je snel genoeg als je de artikelen leest en vidoe's kijkt :)

maar ik vind dat ik een jaar heb weggeooid om eerst FR te spelen en daarna pas SH, ik zat op 30NL FR en dit ging niet lekker (teveel nits en geen traffic), nu ga ik vanaf 6NLSH omhoog als een speer :)

postflop:

tegen de vissen is het gewoon lekker value betten met je madehands, nooit bluffen op de river tegen de vissen en tegen de regs speel je gewoon ABC poker, steel je de blinds en kan je soms bluffen op de river

voordeel is dat je bij SH meer vissen hebt en relatief vaker in positie zit tov van de vis, en er is veel meer traffic.

het is makkelijker om nu direct SH te leren dan eerst een jaar FR nut peddelen :)

Wat je ook kan doen is 5K handen op FR en 5K handen op SH spelen en dan kijken wat je leuker en leerzamer vind

Ga je de elephant/HEM/PT gebruiken om je handen en spel te analyseren?

Hey thanks voor je uitgebreide antwoord, ga idd is 5k/5k spelen en kijken wat mij nu echt het interessants lijkt. En om mn handen te reviewen heb ik HEM2 aangeschaft, ook heb ik dus een HUD die ik ga gebruiken.

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

Mocht je vragen hebben gewoon hier posten :)

Zorg dat je een goede hud hebt die je goed kan helpen, dit scheelt al een heel stuk :)

En let op, probeer te denken in BI's ipv $ en of je de juiste beslissingen neemt en op deze limieten is profit nog niet zo belangrijk, leren is veel belangrijker!!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Thanks !

Zal zeker niet aarzelen om elke vraag die in me opkomt te stellen, zo te lezen zijn er aardig wat mensen die door alle blogs snuffelen en daar zal ik zeker gebruik van gaan maken.

Ook zal ik inderdaad focussen op verbeteren van mn spel en niet te veel $-wise gaan denken.

Daar komt gelijk mn eerste vraag, welke stats raad je me aan om in mn HUD te zetten, zat zelf te denken aan : NAME/TOTVPIP/TOTPFR/TOT3bet/Total Hands
Flop CBet/TOT fold to steal/WTSD% (when saw flop)/PostFlop Agg%

Maar omdat ik echt bijna geen ervaring heb met het interpreteren van deze stats zou ik niet weten of deze wel of niet nuttig zijn.

Dus laat even weten wat voor HUD jullie gebruiken :D!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Gelijk nog maar een vraag,

ik heb nu een Alias aangemaakt zodat zowel mijn Pokerstars/888 account onder een staan, dit is wel oke neem ik aan? En ik heb nu 2027 handen in me cashgame database staan maar zou eigenlijk wel fris willen beginnen, is er ook een mogelijkheid om deze te verwijderen?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ik heb nu een Alias aangemaakt zodat zowel mijn Pokerstars/888 account onder een staan, dit is wel oke neem ik aan? En ik heb nu 2027 handen in me cashgame database staan maar zou eigenlijk wel fris willen beginnen, is er ook een mogelijkheid om deze te verwijderen?

Deze heb ik m.b.v Rikvlierhuis al beantwoord/opgelost.

Beantwoorden
Citeren

speel ook op 888 en stars (niet tracked)

alias is prima, maar zodra je meer handen in in je db hebt staan kleven daar praktische bezwaren aan: HM2 laadt alle handen van geselecteerde speler (in dit geval dus meerdere spelers) direct in je RAM als HM2 opstart. dat hoeft geen probleem te zijn maar je merkt het wel in de opstarttijd van HM2.

Problematisch wordt het als je of te veel handen in je db hebt, of te weinig RAM. heb zelf 1.7 miljoen handjes in db en met 2GB RAM laadt HM2 alleen de laatste 1 miljoen handjes in RAM. en het duurt wel lang voordat mijn HUD verschijnt.

zelf gebruik ik alias dus alleen voor db analyse

zelf geloof ik niet zo in handjes weggooien, db is per slot van rekening nodig om na te gaan of een bepaalde play winstgevend is.

maar als je dan toch wil: je kunt 2 dingen doen nieuwe database aanmaken (HUD stats resetten dan) of "purge hands" (je behoudt je HUD stats)

new db (easy way):
http://hm2faq.holdemmanager.com/questions/1431/How+is+a+new+database+created+in+Holdem+Manager+2%3F

new db (hardcore nerdy way, nou ja hardcore, hardcore is eigenlijk.. ach laat maar):
http://faq.holdemmanager.com/questions/75/Create+%7B47%7D+Delete+Database

purge hands:

cherish the love :heart:

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Wow heel erg bedankt Dailytear voor je uitgebreide reactie!

En ook wel interessant om te weten dat het bij een groot aantal handen toch wat lastiger wordt.

Thanks!

Beantwoorden
Citeren

hm2 team komt nog met een update voor mensen die minder handen willen inlezen (edit: inladen)

heb zelf een wat oudere pc: 2gb ram Pentium D 3.4 Ghz

200k handjes in RAM lezen duurt zo'n 5 minuutjes, maar ik purge mijn handen niet omdat ik over een tijdje toch een nieuwe pc moet hebben. neem dan solid state drive en veel ram, dat scheelt enorm in opstarttijd. mijn huidige pc kan alles overigens gewoon aan (zodra alles eenmaal is opgestart) 15 tafeltjes met een transparante hud, notecaddy etc. geen enkel probleem. aantal handen in db maakt dan niet uit. backuppen duurt nu wel een eeuwigheid...

cherish the love :heart:

Beantwoorden
Citeren
oscaar10
Elite Grinder

Thanks !

Zal zeker niet aarzelen om elke vraag die in me opkomt te stellen, zo te lezen zijn er aardig wat mensen die door alle blogs snuffelen en daar zal ik zeker gebruik van gaan maken.

Ook zal ik inderdaad focussen op verbeteren van mn spel en niet te veel $-wise gaan denken.

Daar komt gelijk mn eerste vraag, welke stats raad je me aan om in mn HUD te zetten, zat zelf te denken aan : NAME/TOTVPIP/TOTPFR/TOT3bet/Total Hands

Maar omdat ik echt bijna geen ervaring heb met het interpreteren van deze stats zou ik niet weten of deze wel of niet nuttig zijn.

Hier vind je een interessant artikel met betrekking tot stats in je HUD

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ok thanks voor de verdere info,

Even een kleine update, besloten om komende dagen eerst maar wat op de theorie te storten en dan eind van de week de eerste sessie te gaan spelen.

Bestudeerd:

:spade: Wat is de bigstackstrategie?
:spade: Hoe speel je voor de flop?
:spade: Hoe speel je na de flop?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door oscaar10

Thanks !

Hier vind je een interessant artikel met betrekking tot stats in je HUD

Thanks, zal het gelijk doorlezen!

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Net even 50 handjes op 888poker gespeeld, vooral om te kijken hoe HUD stats er uitzien en beetje idee te krijgen.

1 leuk handje gekregen, tegen 21-6 over 34 handen.

Preflop: lijkt me standaard

Flop: c-bet 3/4 pot hier goed omdat het best drawy is?

Cassava Poker $0.03/$0.06 No Limit Hold'em - 9 players - View hand 1684031
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

CO: $6.41
BTN: $1.94
SB: $8.47
BB: $6.55
UTG: $6.27
UTG+1: $2.11
UTG+2: $1.89
MP1: $3.66
Hero (MP2): $6.00

Pre Flop: ($0.09) Hero is MP2 with J :heart: J :spade:
1 fold, UTG+1 calls $0.06, UTG+2 calls $0.06, 1 fold, Hero raises to $0.36, 5 folds, UTG+2 calls $0.30

Flop: ($0.87) A :club: 6 :diamond: 7 :club: (2 players)
UTG+2 checks, Hero bets $0.65, UTG+2 folds

Beantwoorden
Citeren
martijnde666
Oldschool Grinder

NH, lekker zo doorgaan en dan komt alles goed, probeer 60% te spelen en 40 te leren, dan ga je als een speer :)

let er op dat als de vissen in bepaalde spots minraisen dat je extra moet opletten :)

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Thanks voor de tip!

Beantwoorden
Citeren