Ga naar het forum
Jezus, alweer een b...

Meldingen
Alles wissen

Jezus, alweer een blogger

16 Berichten
10 Gebruikers
0 Reacties
867 Weergaven
wimNP
PokerStrategist

:f_rolleyes:
Hoi.

Ik ben niet van plan om een blog te schrijven over een Fergusson challenge. Er zijn al genoeg spelers die beschrijven hoe ze van bankroll van $ 0.00 binnen een jaar $ 10.000 proberen te maken.

Ik ben een recreatieve speler. Ik bedoel daarmee dat ik poker speel om niet-financiële redenen. Ik hoef geen volume te maken. Ik hoef me niet druk te maken over rake-back of bonussen. Mijn principe voor poker is: het is amusement.
Dit uitgangspunt zorgt ervoor dat ik nauwelijks tilt. Immers wat maakt het uit of ik in een downswing zit of niet. Bij voldoende volume heffen de statistische fluctuaties zichzelf toch op. Daarnaast is het zo dat als ik accepteer dat any two cards can win, ook iedere starthand kan verliezen.
Wat ik mateloos irritant vind zijn spelers die bijv. met hun AA aan een megapot bouwen en dan tekeergaan omdat de Villain in hun ogen een foute call maken met een T8o die winnend blijkt. Zulke gasten vergeten schijnbaar dat ze een ogenblik daarvoor juist hoopten dat ze gecalled zouden worden.

De varianten die ik speel zijn fixed limit hold 'em en multi table tournaments. Van deze laatste freerolls, the daily dollar en $ 1 freeze-out.
De steps vind ik een leuk concept voor Sit&Go. Helaas krijg je op de gewonnen tokens geen punten. Ik heb daar een post over geschreven: Chat operator kan er ook niets aan doen . In de lage limieten van Sit&Go is de juice 20% op de buy-in. Dat vind ik wel erg veel van het goede.

Ik heb gemerkt dat als ik meerdere toernooien tegelijk speel dit slecht uitpakt. Hetzelfde geldt voor het meer dan twee tafels spelen in de cashgames. Het zij zo.

Voor wat mijn spel betreft: ik beat 5/10c FLHE. Daarvoor heb ik slechts een beperkte bankroll nodig. De rest heb ik daarom gecashed en mijn computer vervangen (en een basgitaar gekocht).

Met deze blog wil ik voor mijzelf een overzicht maken met wat ik met de theorie aan het doen ben.

Ik heb gemerkt dat poker moeilijker is dat het lijkt. Ik heb van alles en nog wat gelezen. Aan de tafels blijkt dan dat ik diverse concepten door elkaar gooi. Omdat ik micros speel breng ik alleen mijzelf maar in verwarring en niet de tegenspelers.
De tweede reden is dat ik de gelezen stof meteen wil toepassen in mijn spel. Mijn leermethode moet daarom worden: lezen, samenvatten, in mij opnemen, voorbeelden vinden in mijn handen, toepassen aan tafel, analyseren en evalueren.

Ik ga het daarom anders aanpakken.
Ik ga een artikel lezen. De samenvatting zet ik in de blog. Ik probeer de ideeën uit dat artikel toe te passen en middels handevaluatie te analyseren. Zonder handevaluatie voor mij geen nieuw artikel!

Beantwoorden
Citeren
15 reacties
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Boller de boll de bolst

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet
PokerStrategist

Bolletje!

Beantwoorden
Citeren
ninjaconsul
Oldschool Grinder

Mooi plan, en goede instelling! Veel succes!

Beantwoorden
Citeren
wessus
Oldschool Grinder

*

Beantwoorden
Citeren
TimPS
Oldschool Grinder

Erg leuke openingspost en een positieve en goede manier om het spelletje te bekijken.

Erg veel succes toegewenst, deze blog hou ik zeker in de gaten! :)

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Leuke openingspost, herken ik veel van mezelf in over het recreatief spelen. Alleen jammer dat je fixed limit speelt........

Veel succes!!! Zal af en toe eens komen kijken. _biggrin:

Beantwoorden
Citeren

Dit is een archaïsche versie van de Ferguson challenge.

Nieuwe reglement is: Stop al je geld in een pokerroom, zet een stel incompetente debielen op de Board of Directors. Wacht nu tot de room failliet gaat en alle spelers hun geld kwijt zijn. Nu moet je je geld zien terug te krijgen ZONDER dat een stel kwade pokerspelers je knieschijven mollen.

Success!

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

zorg dat mensen graag 10k betalen om je knieschijven te mollen :P

Beantwoorden
Citeren
wimNP Topicstarter
wimNP
PokerStrategist

Samenvatting van http://nl.pokerstrategy.com/strategy/psychology/2019/1/ (basis) van Leatherass9

De driedelige serie artikelen van Leatherass9 heeft als thema: Focus jezelf op de weg naar pokersucces. Hij ziet de pokerspeler als de manager van een pokeronderneming. Hij gaat na wat pokerondernemingen verkeerd doen. Dat is het nemen van beslissingen aan tafel; het niet onderkennen van de psychologische aspecten van het spel en het niet kunnen omzeilen van de mentale vallen bij het pokeren.

De inventaris van een pokeronderneming bestaat uit twee dingen: tijd en geld.

Pokerskills verbeteren door oefenen. Daarom moet minstens 20% van de beschikbare pokertijd besteed worden aan het verbeteren van het spel buiten de tafels.
Leatherass9 geeft daarvoor vier tips.
1. Ga als het nodig is een paar stappen terug
Dat doe je door op een lagere limiet te spelen. Daar zijn de villains minder sterk. Dat doe ook door minder handen te spelen. Ik lees dit als minder tafels tegelijk te spelen. Daardoor zie je beter wat er aan de tafels gebeurd.
2. Neem een goede run op video op
Deze video kun je gebruiken als motivatie booster in een mindere periode.
3. Maak geen aanpassingen midden in het spel
Door de analyse buiten de tafel te doen, blijft de focus op de tafel. De problematische hand kun je wel aan tafel markeren, zodat je hem kunt terugvinden.
4. Word een objectieve waarnemer
Hierdoor word je manager/coach van je eigen pokerspel.

Het goed beheren van je pokergeld, jouw bankroll, is een conditio sine qua non voor een succesvolle pokeronderneming.
Ook hiervoor geeft Leatherass9 zinvolle tips.
1. Neem zo min mogelijk op
Hou je bankroll voldoende groot zodat je aan een winstgevende tafel aan te schuiven, ook al is die op een hogere limiet.
2. Bestijg de limieten geleidelijk
De achtergrond van deze tip is de veiligheid van de bankroll. Door minstens 100 buy-ins aan te houden op het iets lagere limiet vang je de onvermijdelijk downswings op. Een gerust gevoel over jouw bankroll facilieert goed spel.

Een coach kan je helpen bij het organiseren van jouw leerproces. Hij geeft aan welke stof op welk moment je het snelst je spel verbetert.
Kies als coach een ervaren en bewezen succesvol speler in jouw pokervariant.

Het bekijken van poker op TV kan nuttig zijn. Door het meedenken met sterke spelers kun je zelf beter worden.
Leatherass9 geeft ook nu een paar tips.
1. Alleen het kijken naar jouw variant van poker is nuttig.
2. Let alleen op de sterke spelers.
3. Hou in het achterhoofd dat de meta-game beslissingen en incidentele gebeurtenissen veelal onmogelijk zijn waar te nemen.

Beantwoorden
Citeren
wimNP Topicstarter
wimNP
PokerStrategist

Bedankt voor alle replies, mensen. Het is leuk om te lezen.

Vandaag heb ik drie uur gespeeld dus minstens een half uur werken aan de pokertheorie.

Ik ben begonnen met een artikel uit Psychologie & Didactiek. Dit om reden dat als het in mijn hoofd goed zit en ik leer een juiste aanpak mijn pokerspel ik een goede basis heb om de theorie op uit te bouwen.

Beantwoorden
Citeren
wimNP Topicstarter
wimNP
PokerStrategist

Vandaag niet gespeeld want gespreksgroep.

Op het forum was een hand gepost die ik geanalyseerd heb. Het juist spelen van deze situatie is voor mij een enorme leak. Nu ik me daarvan bewust ben, kan ik daarop beter letten.

10FL QQ ip 2V in

Turn/Riverplay?

Ik heb mijn twee uur theorie weer te pakken zodat ik nu 8 uur kan spelen. _evil:

Beantwoorden
Citeren
TimPS
Oldschool Grinder

Erg goed dat je handen post en actief nadenkt over verschillende manieren om een hand te spelen!

Hopelijk werpt dat meteen al vruchten af in je komende pokersessie!

Beantwoorden
Citeren
wimNP Topicstarter
wimNP
PokerStrategist

Ik rook sigaren. Die heb ik in drie soorten. De dampers: die paffen lekker weg. De lekkere: ééntje per dag. De feestsigaar: voor bijzondere dagen zoals verjaardagen, het overlijden van mijn schoonmoeder en andere feesten.

Vandaag heb ik een feestsigaar opgestoken. Ik heb na 4.1K NL2 handen eindelijk +1 BB/100. :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
wimNP Topicstarter
wimNP
PokerStrategist

Oké, 4.2 handen en daarbij 4bb/100. Was vanavond nu mazzel of begin ik het te snappen. Ik bedoel: begrijp ik de concepten inmiddels een beetje.

1. Fergusson stelt dat de tafel verlaten moet worden als H's stack meer is dan 10% van de bankroll. Daar heb ik me nu aan gehouden.

2. Ik volg de beginnerscourse BBS.

3. Ik heb deel 1 & 2 van Harrington doorgelezen en ben nu bezig met de review.

4. Getting Started in Hold 'em van Ed Miller heb ik gelezen en reviewed.

5. Hold 'em poker van David Sklansky heb ik gelezen.

6. The theory of poker door David Sklansky ben ik in bezig.

7. Professional no-limit hold 'em I van flynn, mehta en miller is in review.

Met name dat laatste boek maakt het voor mij eenvoudiger om NL2 te spelen. Ik loop regelmatig mijn handen na aan de hand van het REM-concept.

De verhouding tussen lezen/evalueren/spelen ligt op 2:1:2. Dus dat zit wel snor.

Groetjes, Wim

Beantwoorden
Citeren
Roodbaars1986
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door wimNP

De feestsigaar: ..... het overlijden van mijn schoonmoeder en andere feesten.

Moest hier wel even om lachen :coolface:

Beantwoorden
Citeren