Hoi.
Ik ben niet van plan om een blog te schrijven over een Fergusson challenge. Er zijn al genoeg spelers die beschrijven hoe ze van bankroll van $ 0.00 binnen een jaar $ 10.000 proberen te maken.
Ik ben een recreatieve speler. Ik bedoel daarmee dat ik poker speel om niet-financiële redenen. Ik hoef geen volume te maken. Ik hoef me niet druk te maken over rake-back of bonussen. Mijn principe voor poker is: het is amusement.
Dit uitgangspunt zorgt ervoor dat ik nauwelijks tilt. Immers wat maakt het uit of ik in een downswing zit of niet. Bij voldoende volume heffen de statistische fluctuaties zichzelf toch op. Daarnaast is het zo dat als ik accepteer dat any two cards can win, ook iedere starthand kan verliezen.
Wat ik mateloos irritant vind zijn spelers die bijv. met hun AA aan een megapot bouwen en dan tekeergaan omdat de Villain in hun ogen een foute call maken met een T8o die winnend blijkt. Zulke gasten vergeten schijnbaar dat ze een ogenblik daarvoor juist hoopten dat ze gecalled zouden worden.
De varianten die ik speel zijn fixed limit hold 'em en multi table tournaments. Van deze laatste freerolls, the daily dollar en $ 1 freeze-out.
De steps vind ik een leuk concept voor Sit&Go. Helaas krijg je op de gewonnen tokens geen punten. Ik heb daar een post over geschreven: Chat operator kan er ook niets aan doen . In de lage limieten van Sit&Go is de juice 20% op de buy-in. Dat vind ik wel erg veel van het goede.
Ik heb gemerkt dat als ik meerdere toernooien tegelijk speel dit slecht uitpakt. Hetzelfde geldt voor het meer dan twee tafels spelen in de cashgames. Het zij zo.
Voor wat mijn spel betreft: ik beat 5/10c FLHE. Daarvoor heb ik slechts een beperkte bankroll nodig. De rest heb ik daarom gecashed en mijn computer vervangen (en een basgitaar gekocht).
Met deze blog wil ik voor mijzelf een overzicht maken met wat ik met de theorie aan het doen ben.
Ik heb gemerkt dat poker moeilijker is dat het lijkt. Ik heb van alles en nog wat gelezen. Aan de tafels blijkt dan dat ik diverse concepten door elkaar gooi. Omdat ik micros speel breng ik alleen mijzelf maar in verwarring en niet de tegenspelers.
De tweede reden is dat ik de gelezen stof meteen wil toepassen in mijn spel. Mijn leermethode moet daarom worden: lezen, samenvatten, in mij opnemen, voorbeelden vinden in mijn handen, toepassen aan tafel, analyseren en evalueren.
Ik ga het daarom anders aanpakken.
Ik ga een artikel lezen. De samenvatting zet ik in de blog. Ik probeer de ideeën uit dat artikel toe te passen en middels handevaluatie te analyseren. Zonder handevaluatie voor mij geen nieuw artikel!