Ik denk dat het resultaat hetzelfde was gebleven, immers ik heb mijn kaarten reeds gedeeld gekregen. Mij lijkt het wel logisch dat als je een seconde later foldt, de uitkomst wel anders is. De generator rolt immers door? Hoe dan ook, er kwamen drie zevens op het board. In die sessie deed ik het prima.
De afgelopen zondag ging ik geheel kapot. Niet dat het om veel geld draaide, maar toch. Een dag later moesten we met ons zoontje naar het ziekenhuis voor een ingreep (niks ergs, alles goed afgelopen) waarbij hij onder narcose moest. Ik zag er zo tegen op dat ik uit ellende maar ging spelen. Dat tegen mijn principe in: niet spelen als de omstandigheden niet goed zijn. Resultaat was logisch. Jammer, maar geen probleem voor de rest.
Na het ziekenhuisbezoek besloten om meer ritme aan te brengen op alle vlakken in het leven. Daar hoort het poker bij, omdat het een leerproces is. Ik wilde af en toe eens wat spelen, maar dat is chaotisch. Volgens ritme ga ik nu in principe elke avond de freeroll van acht uur spelen. Alleen op dat tijdstip. Niet eerder, niet later. Als de omstandigheden het niet toelaten speel ik niet, maar dan ook niet alsnog de freeroll van elf uur. Dat is te laat op de avond.
Het resultaat van de eerste freeroll had goed kunnen zijn, maar er waren toch diverse dingen gaande waardoor ik moest stoppen. Had juist gedubbeld, maar dat was niet genoeg om itm te komen, dus nog een poging gewaagd om te dubbelen. Ging mis. Vandaag moest ik een kunststukje uithalen om toch te spelen. Had de juiste volgorde, en jawel...het was prijs. Een mooie twintig cent in de pocket.
Een ander item van het spelen is, dat ik nu niet meer met het verdiende geld speel. Alleen freerollen. Echt geld komt aan de orde als mijn roll groot genoeg is om de 2%-regel toe te passen. Eigenlijk zou het 1% moeten zijn, maar ik speel zo ontzettend laag dat het 2% kan zijn. Dit houdt in dat ik bij $12.50 ga spelen. 25 cent is dan de inzet op Limit PLO8, 2/4c. Verlies ik die 25 cent, dan weer spelen totdat de roll opnieuw de juiste grootte heeft. Zo leer ik ook met verlies om te gaan. Bij vijftien dollar zou het dus dertig cent zijn. Verlies ik die, dan stop ik voor die dag. De volgende dag weer een nieuwe kans. De ondergrens blijft die twaalf-vijftig. Voor minder dan 25 cent speel ik niet. Op deze manier kan ik zien of ik dat level kan beaten.
Het zal een hele tijd duren voordat ik echt geld kan spelen. Dat gaat meer dan een half jaar zijn vanaf nu.
Robbie gaat dus toch weer spelen, alleen andere opzet.
Start: 19 mei 2025
Aantal freerolls: 12
Itm: 5
Roll: $0.81