Ga naar het forum
From the ground up ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] From the ground up [Pokerkeepy@NL5 SH]

48 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
1,190 Weergaven

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en dacht maak gelijk ff een blog aan om mijn progressie bij te houden. Ik ben dus pokerkeepy, 23 jaar en speel sinds een paar jaar poker. Ik heb een tijdje de $0,25 45m en 90m SNG's op pokerstars gespeelt met gekregen geld maar ging blut door te snel naar de $1 en $2 te gaan en niet terug te stappen.

Ik krijg de $50,- startkapitaal op Partypoker en ben van plan om de BSS 2NL Full Ring te spelen en bij 4NL over te stappen naar 6-max. Ik ga mij houden aan onderstaan bankroll schema.

Bankroll management

Ben van plan om in deze blog handen waar ik vragen over heb te posten maar daarnaast ook grafieken en stats.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit:
Overgestap naar NL5 SH op pokerstars + NL2/NL4 FR op party poker voor SP.

47 reacties
Willem103
PokerStrategist

Succes! Ga je nog doelen voor jezelf stellen hoe snel je een limiet omhoog wil zijn? En ga je verder nog veel investeren in het studeren, dus dat je je niet alleen bezig houd met het pokeren zelf. In ieder geval goodluck en welkom trouwens :)

ik vind je brm wel prima, maar het blijkt dat terugstappen heel erg moeilijk is. (niet uit eigen ervaring)
Misschien is het een plan iets meer bi te nemen vanaf nl25.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Thanks!

Heb ff doelen op gesteld voor de maand december.

• 2 Video's per week bekijken
  • 1x per week live training volgen
  • Preflop handrange opstellen voor guideline
  • Full ring artikelen lezen
  • Elke week handen bestuderen en moeilijke handen posten
  • 4 tafels per keer spelen
  • 2000 handen per week spelen

Denk dat dit wel een goede eerst lijst doelstellingen is. Na eerste kort sessie gelijk een BI up. :)

Wanneer ik over de $500 heb zal ik erover nadenken. De BRM moet ook worden gezien als minimale richtlijn.

Ziet er allemaal erg netjes en gestructureerd uit hier! Zoals anderen ook al aangeven is je BRM soms een beetje aan de risky kant, maar daar kom je in de loop van de tijd vanzelf achter ;)

Veel succes met het beklimmen van de limieten!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vind het BRM wel goed. Stap eerder over, maar ook eerder terug. Denk als je de laagste limieten beat, dat je zo sneller kan overstappen naar 10NL/25NL.

Heb ff een ff een guideline voor starthanden opgesteld. Wat vinden jullie ervan?

Guideline starthanden

Via link gedaan, anders wordt post zo groot.

BR: $51,51
PS: Ben een aantal keer gestacked door een set, terwijl ik een overpaar heb. Is het standaard dat ze kleine paartje limp/callen preflop op de micro full ring?
En Hand 2 kan ik daar nog folden met zulke pot odds, of had ik de turn anders moeten spelen?

Zondag volgt meer nadat ik mijn handen heb bestudeerd.

Hier 2 voorbeeld handjes:
[1]
Party Poker $2.00 No Limit Hold'em - 8 players -
MP2: $1.05
CO: $1.91
BTN: $0.66
Hero (SB): $2.02
BB: $1.00
UTG: $4.61 21/16/3 68hds
UTG+1: $1.82
MP1: $2.32

Pre Flop: ($0.03) Hero is SB with A :heart: A :diamond:
UTG calls $0.02, 5 folds, Hero raises to $0.12, 1 fold, UTG calls $0.10

Flop: ($0.26) 2 :spade: 9 :club: 7 :heart: (2 players)
Hero bets $0.20, UTG calls $0.20

Turn: ($0.66) 4 :spade: (2 players)
Hero bets $0.50, UTG calls $0.50

River: ($1.66) 7 :spade: (2 players)
Hero bets $1.20, UTG calls $1.20

Final Pot: $4.06
Hero shows A :heart: A :diamond:
UTG shows 2 :club: 2 :heart:
UTG wins $3.86
(Rake: $0.20)

[2]
Party Poker $2.00 No Limit Hold'em - 7 players -
SB: $0.85
BB: $2.27 32/7/0/59hds
UTG: $2.28
UTG+1: $2.12
Hero (MP): $2.00
CO: $2.43
BTN: $1.97

Pre Flop: ($0.03) Hero is MP with K :club: K :diamond:
UTG raises to $0.04, 1 fold, Hero raises to $0.18, 3 folds, BB calls $0.16, 1 fold

Flop: ($0.41) 8 :diamond: J :club: 3 :heart: (2 players)
BB checks, Hero bets $0.30, BB calls $0.30

Turn: ($1.01) T :spade: (2 players)
BB checks, Hero bets $0.72, BB raises to $1.44, Hero raises to $1.52, BB calls $0.08

River: ($4.05) 4 :club: (2 players)

Final Pot: $4.05
BB shows 3 :spade: 3 :club:
Hero mucks K :club: K :diamond:
BB wins $3.85
(Rake: $0.20)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Na mijn eerste week $5,35 up.

Ben begonnen met de videoserie Crushing NL50 van Hasenbraten. En ben van plan volgende week op dinsdag de live coaching te volgen. Kan helaas woensdags en donderdags niet. Dus wordt het:

• NL BSS SH: Beginners coaching door Gerv op dinsdag. Aangezien ik op NL4 shorthanded wil gaan spelen.
  • NL BSS Basic - Friday night Liveplay Full Ring & Short Handed op vrijdag.

Verder heb is als extra doelstelling door elke week te reageren op gepostte handen in Full Ring hand judgings NL20 en lager.

Tot slot wat handjes waar ik vragen over heb en gepost heb in hand judgings deel.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Afgelopen week een shotje genomen op 4NL 6-max wat behoorlijk is mislukt. Ben gezakt naar net onder de startkapitaal van $50. Toen wel terug gestapt. Daarna nog wat buy-ins verloren op 2NL full ring. maar uiteindelijk wel wat up.

Verder afgelopen week deel 2 en 3 van Crushing NL50 bestudeerd en de genoemde live coaching gevolgd. Van de handjudging is niet zoveel gekomen. Wil ik de komende weken meer gaan doen.

Bankroll: $58,37

Grafiek:

Hier wat gepostte handen waar ik over twijfel.
1[2NL] TPTK vs river potbet
2[2NL] Set on schoppen flop
3[2NL] Top pair vs dikke flop en turnbet.
4[2NL] QQ in blind vs blind flopshove
5[4NL] Set vs river bet 3e harten
6[2NL] Top pair op flop vs 3 barrels
7[2NL] QQ Preflop all in
8[2NL] KK op dubbel gepaard board
9[2NL] 2paar vs turn raise

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Hey PokerKeepy,

Erg goed bezig zeg! Je blog ziet er heel netjes uit en je bent bezig met alle belangrijke aspecten - spelen, handen posten, video's coachings....

Wat vond je van de coachings trouwens? Heb je hier veel aan gehad?
Overigens: Wanneer je toch al bezig bent met het bekijken van de video's (Crushing NL50 is overigens een zeer goede serie om te beginnen!), misschien kun je dan ook direct meedoen met deze promotie:

Schrijf wanneer je de video bekeken hebt een review over de video en je maakt kans op een session review van een van onze coaches. Een mooie manier om veel tips voor je eigen spel te krijgen!

Groetjes,
lanfear

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Thanks!

Vind de coaching zeer intressant en leerzaam. Alleen vind ik wanneer er geen mikogo wordt gebruikt, het wat moeilijker te volgen. Mooi is ook dat er vanaf 2NL gecoacht wordt waardoor je echt de beginselen kan leren.

Bedankt voor de tip!

Ik heb eens een kijkje op jouw blog genomen nadat je bij de mijne gepost had.
Het ziet er inderdaad heel netjes gestructureerd uit!
Ik zal zelf ook eens wat beter na gaan denken over mijn doelstellingen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Goede week gehad bankroll wise: $66,07
Nog geen video bestudeerd maar straks weer ff een deel van crushing NL 50. Maar wel 2 maal coaching gevolgt en commentaar gegeven/ bekeken op handen in de BSS Full Ring hand judgings NL20 en lager.

Grafiek en stats t/m week 3.

Spoiler

Zie dat ik maar 2% 3bet en dat mijn non showdown winnings vrij stijl naar beneden loopt. Wil vanaf volgende week iets meer gaan 3betten en dan met name vanuit de blinds vs button en cutoff raises. Daarnaast wil ik proberen mijn non showdown winning wat minder stijl naar beneden zien te krijgen.

Verder heb ik mijn guideline voor starthanden aangepast.

Spoiler

UTG/////22+, AKo, AQs+
UTG+1://22+, AQo+, AQs+
MP1/////22+, AQo+, AJs+
MP2/////22+, AJo+, AJs,+, KQo, KQs, 98s+
MP3/////22+, ATo+, ATs+, KQo, KJs, 87s+
CO//////22+, A9o+, A7s+, KTo, K9s, QTo+.Q9s+, JTo+, J9s+, T9o+ 76s+, 97s+
BTN/////22+, A2o+, A2s+, KTo, K9s, QTo+.Q9s+, J9o+, J8s+, 87o+ 65s+, T8o+, 75s+
SB://////Afhankelijk van BB Tight=BTN range en Loose=CO range

Tot slot enkele twijfel handjes die ik heb gepost:
1[4NL] Toppair vs turn donkbet en shove river top 2 pair.
2[2NL] QQ op Kxx>Double barrel na 3bet preflop.
3[2NL] scary board w/ set, river value betten?

Nice blog!

Ben ook net begonnen aan NL2 BSS op PP. Wat is je nick eigenlijk? Zou wel handig om weten zijn of er nog een Pokerstrateeg aan me aan tafel zit :P

Wat ik verder ook wel al gemerkt heb is dat ze idd vaak limp/callen met lage paartjes. In het begin werd ik ook vaak gestacked met overpair door set. Ondertussen ga ik er wel van uit als ze ergens op turn of river raisen ze de nuts hebben en leg ik netjes m'n hand weg.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door rvvrecke
Nice blog!

Ben ook net begonnen aan NL2 BSS op PP. Wat is je nick eigenlijk? Zou wel handig om weten zijn of er nog een Pokerstrateeg aan me aan tafel zit :P

Wat ik verder ook wel al gemerkt heb is dat ze idd vaak limp/callen met lage paartjes. In het begin werd ik ook vaak gestacked met overpair door set. Ondertussen ga ik er wel van uit als ze ergens op turn of river raisen ze de nuts hebben en leg ik netjes m'n hand weg.

Thanks!
Speel onder deze naam als hier. En jij? Maar stap bij $80 over naar 6-max aangezien er na NL10 het aantal tafel snel minder bij full ring op Party Poker.

Mijn nick is robinhov

Ben van plan om bij ongeveer $85 over te gaan naar NL4 FR. Als ik die beat ga ik denk ik pas overschakelen naar 6max, misschien zelfs eerst nog NL10 FR. Het is toch een totaal andere speelstijl en vergt een pak meer ervaring. Je hebt gelijk niet zoveel tafels maar ik denk dat ik er wel nog 6 uitkrijg. Hoeveel tafels speel jij ondertussen?

Ik heb je blijkbaar nog geen enkele keer ontmoet @ the tables, misschien maar goed ook :) Al vind ik er wel nog relatief veel regulars terug waar ik meer dan 1000 hands van heb.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Denk dat je op NL10 nog wel genoeg aanbod hebt, maar vanaf NL25 wordt het lastig.
Speelde eerst 4 maar laatste paar keer 6 tafels geprobeerd en ging ook prima.

Er zijn idd wel een aantal die veel tafels tegelijk spelen maar deze zijn vaak erg nitty of passief preflop, dus heb er niet zoveel last van.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Even een updat aangezien ik vandaag de $80 grens gepasseerd ben en dus vanaf morgen NL4 Short Handed(6-max) ga spelen. Begin in eerste instantie met 2 tafel NL4 SH met eventueel nog een 2 tafels NL2 FR erbij. Bij $90 ga ik 3 tafels NL4 SH spelen en bij $100 naar 4 tafels NL4 SH. 4 tafels is dan voorlopig het maximaal aantal tafels wat is ga spelen.

Verder vandaag even double hold'em NL2 geprobeerd. Dit ging erg goed 2 buy-in gewonnen. Weinig aanbod bij deze variant slecht 1,5 tafel op NL2. Maar een leuke hold'em variant en zeker voor herhaling vatbaar.

Tevens een freeroll gespeelt $1 gewonnen en mij geplaatst voor de weeklijks 2,5k freeroll. Bij dit toernooi prijzengeld en 200 plaatsen voor de 10k freeroll van zondag.

Morgen deel 6 van Crushing NL50 van hasenbraten bestuderen.

Bankroll nu: $80,76

Grafiek tot en met vandaag.

Gepostte twijfel hand:
NL2 Top pair vs donkbet

Edit:
Ga volgen de starting hands chart spelen van deze video:
Trikkur23 Pokertrikz

Ik zie dat je bankroll langzaam maar zeker toch steeds blijft stijgen, goed bezig!
Ik wens je succes aan de NL4 SH tafels!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Thx!

Gisteravond 1e sessie gespeeld op NL4 SH, ging goed snel een buy-in up. Uiteindelijk toch licht verlies door overpair vs overpair, maar op NL2 FR ruim een buy-in winst.

BR: $82,41

Het gaat waarschijnlijk ook lukken om de $100 bonus te activeren. Heb nu 50 PP en nog 40 dagen te gaan.

noisecore
Oldschool Grinder

ik zou tot NL10 een BRM hanteren van 15 of 20BI.