Ga naar het forum
Go go SNG! Nu op $1...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Go go SNG! Nu op $1.75 STT Turbo

20 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
344 Weergaven
NIVEKii
Oldschool Grinder

Hey iedereen,

Niet veel te zeggen over mijn 'career' buiten dat ik een paar keer kleine deposits gedaan heb en nooit echt winst heb kunnen maken in NL. Ook heb ik een keertje FL gespeeld, dat lag me beter maar vond ik iets te saai om FR te grinden. PLO donk ik maar wat weg dus dan blijft er niet veel over om te spelen en te proberen om eindelijk een roll op te bouwen.

Dit is mijn tweede blog die ik in het Nederlands zal bijhouden. Mijn eerste blog is een zeer stille dood gestorven toen ik... nouja, ik update hem gewoon niet :p/

Ergens in november vond ik de tijd gekomen om mezelf klaar te maken voor het jaar 2011 en om een degelijke bankroll te hebben wanneer de nieuwe pokerwet in België officieel van kracht gaat. Pokerstars zal het platform zijn waar ik zal op spelen. Enerzijds omdat ik mijn geld het veiligste waan bij hen, anderzijds omdat zij de enige pokerroom zijn die al bevestigd hebben dat ze poker zullen aanbieden.

Omdat ik nog ergens €60 op een Microgaming skin heb vaststaan (en ook de moed niet vind om die vrij te spelen) dacht ik dat ik met deze $21 ging proberen wat profit te draaien. Mijn keuze is gevallen op sng's omdat er een gerucht de ronde gaat dat sng's en mtt's in de internationale playerpool zouden blijven. Dat zou geweldig nieuws zijn, want anders krijgen we STT's die maar om de 10 minuten vollopen.

Mijn eerste keuze om én wat VPP én wat profit te draaien: $1.1 Turbo DoN's. Ik begon vol goede moed maar verloor die al gauw toen ik niet echt vooruitgang boekte.

Ik weet dat een EV lijn bij SNG's niet super accuraat is en al helemaal niet bij DoN's, maar ik denk toch dat het nooit goed is als die lijn zo mooi naar boven gaat.

Op een 'ik geef er geen moer meer om, dit wordt mijn one time' moment heb ik beslist om met net geen 5BI de STT's te gaan spelen waar ik op dat moment voor aan het grinden was. One shot en al...

Zeer kleine sample maar in die 67 $3.4's heb ik wel ervaren dat ik deze limiet vrij makkelijk zal kunnen beaten. Nu zit ik wel met het probleem dat als er slechts één downswingetje komt, ik alles kwijt ben. Daarom heb ik beslist om vanaf vandaag met $42 te starten. Dat zijn 24BI voor de $1.75 STT Turbo 9man.

Heel leuk dat die lage buy ins er zijn bijgekomen, de laatste keer ik gekeken heb vond ik de $6.5's als laagste limiet voor de Turbo's.

Dus om even samen te vatten:

- Hoi ik ben een pokernoob met een nieuwe gamevariant die ik wil leren
- Startroll: $42 (24BI $1.75 STT Turbo)
- Einddoel: tussen 60BI en 100BI voor de $3.4 STT Turbo's tegen 1 januari 2011

19 reacties
NIVEKii Topicstarter
NIVEKii
Oldschool Grinder

Net een kleine sessie gestart en ik wilde jullie niet onthouden van mijn eerste bust in mijn challenge ;)

No Limit Holdem Tournament
PokerStars
6 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
UTG reduanpb (2,684)
UTG+1 GUMICA021 (1,363)
CO dmr5703 (2,390)
BTN Pilatius Pok (1,220)
SB MartinK1979 (4,823)
BB Hero (1,020)

Blinds: 75/150

Pre-Flop: (225, 6 players) Hero is BB K♥ K♣
reduanpb calls 150, 1 fold, dmr5703 calls 150, 2 folds, Hero goes all-in 1,020, reduanpb goes all-in 2,684, dmr5703 folds

Flop: 2♥ A♦ 4♥ (3,929, 2 players, 2 all-in)

Turn: 5♦ (3,929, 2 players, 2 all-in)

River: 6♣ (3,929, 2 players, 2 all-in)

Final Pot: 3,929
Hero shows
K♥ K♣
reduanpb shows
7♥ A♥

reduanpb wins 3,929 (net +1,245)

Hero lost 1,020
dmr5703 lost 150

NIVEKii Topicstarter
NIVEKii
Oldschool Grinder

Nog niet al te veel kunnen spelen, slechts 12 sng's kunnen openen, waarvan ik de eerste 7 ben gebust. Ik had me mijn start toch net iets beter voorgesteld :P Niets aan te doen, blijven doorgrinden is de boodschap, ik kom er wel bovenop, zolang ik geen 24BI downswing meemaak op dit ogenblik.

Played: 12
ITM: 25.0%
ROI: -48.6
Bankroll: $31.80 (- $10.20)

Nu eten en dan vertrekken naar lacrosse training. Hopelijk vanavond nog een 20-tal kunnen knallen en hopelijk sta ik dan wat beter dan nu :)

NIVEKii Topicstarter
NIVEKii
Oldschool Grinder

Vandaag tot nu toe 4 sng's kunnen spelen, maar mijn hoofd stond er volledig niet naar. Om 12u kreeg ik een telefoon dat mijn moeder was aangereden door een auto. Ze heeft heel veel geluk gehad om er enkel met 10 hechtingen en een gebroken kaakbeen er vanaf te komen, het had allemaal veel erger kunnen zijn.
Ze moet nu een nacht in observatie in het ziekenhuis blijven en misschien kan ik er nog een paar spelen als mijn kleine broertje slaapt, maar ik denk dat het beter is om gewoon te wachten tot morgen.

Played: 20
ITM: 20.0%
ROI: -49.9
Bankroll: $24.55 ($17.45)

Dit zou wel eens een heel korte challenge kunnen worden :)

AI, dat gaat hard naar beneden man :(

NIVEKii Topicstarter
NIVEKii
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door calimero1981
AI, dat gaat hard naar beneden man :(

Ik ga mijn sessies een keertje reviewen, ik denk niet dat ik al té veel slecht push, ik loop gewoon vaak in betere handen en ik krijg ook geregeld een 3 outer tegen, maar das de aard van het spelletje!

Ik kom het wel te boven ;) Ik besef maar al te goed dat 24BI voor Turbo sng's ook belachelijk weinig is, maar wie niet waagt, niet wint zegt het spreekwoord (ongeveer). Gisteren toch nog de gemoedstoestand gevonden om er nog 5 te spelen:

POSITIEF:

ROI en ITM gaan heel langzaam omhoog :P

NEGATIEF

$ blijft naar beneden gaan :rage:

Played: 25
ITM: 24.0%
ROI: -41.4
Bankroll: $24.55 ($18.10)

yoshiwa
Elite Grinder

en toen vond PS het 100 BI BRM uit voor sngs...

NIVEKii Topicstarter
NIVEKii
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
en toen vond PS het 100 BI BRM uit voor sngs...

Hey Captain O. nice of you to tag along! Ik weet ook dat 100BI de regel is, en ik ben ook niet van plan om up te moven voor ik 100BI heb voor de $3.4 sng's,

ALS ik er geraak natuurlijk :D

yoshiwa
Elite Grinder

was je ook maar wat aan het trollen , was niet slecht bedoeld ;)
heb zelf nog vroeger sngs gespeeld en zelfs toennik ze goed beatte zaten er nasty swings in , en vrees gewoon dat je nu je BR wel zou kunnen verbranden
denk dat je beter de 18 mans non turbos kan spelen , die zijn iets softer en minder variance imo :)

NIVEKii Topicstarter
NIVEKii
Oldschool Grinder

Soooooooooo, in het kort: deze challenge trekt op niks! In het niet zo kort: na nog wat gespeeld te hebben (zelfs 3 $0.10 360 Turbo's) stond ik maar met $15 meer. Zoals jullie misschien weten is er in december de Benelux COOP. Ik zag een interessante sat naar event 1 en besloot om mee te doen. Geen makkelijke keuze want uiteindelijk ging het over $8.80, meer dan de helft van mijn miezerige bankroll. Toch maar beslist om mee te doen omdat de risk/reward vrij hoog lag, alleszins toch naar mijn bescheiden mening.

44 mensen deden mee, 1-10 shippen ticket en 11e kreeg $22 voor de moeite. Een non-turbo met blindlevels van 15 minuten = hemels. Ik heb uiteindelijk maar 3 double ups nodig gehad (1x AA vs AJ en een andere waar ik J5o win tegen 88, om vervolgens AsKs te winnen tegen Ah6h) om in de top 10 te eindigen.

Nu zit ik dus in het Benelux COOP 01 dat binnen 20 dagen zal starten.

+
BCOOP Event
Best wel interessant om in te cashen
One time?

-
6max
Slechts $7-ish over van bankroll (ik heb nog wat verloren eurocentjes staan ook)
Als ik T-USD 33 uitcash zit ik op $40 en dat is niet ver van mijn beginroll toen ik deze challenge startte
Nog 20 dagen ver

Ik weet dus met andere woorden niet meteen wat te doen. $7 kan je vrijwel niets mee doen, maar de kans om in het eerste BCOOP event ooit te kunnen spelen (en misschien goed cashen) staat daar tegenover.

Als ik uitcash kan ik rustig terug aan de $1.75 turbo's beginnen. Als ik beslis om mee te doen heb ik geen bankroll op Pokerstars meer en zal ik de €60 op Microgaming moeten vrijspelen met NL. Tegen dat ik daar de requirements meet en heb uitgecashed zijn we dan ook makkelijk 20 dagen verder.

Iemand die zijn visie hierop wil delen?

NIVEKii Topicstarter
NIVEKii
Oldschool Grinder

Toch maar beslist om de T-USD te gebruiken om mijn sng kas te spijzen. Ondanks een KUTrun heb ik dankzij mijn BCOOP sat ship toch nog steeds $39 in mijn account en kan ik rustig opnieuw beginnen!

Played: 33
ITM: 24.2%
ROI: -46.2
Bankroll: $39 ($26.70)

Tijd om die lage ITM en belachelijk negatieve ROI een keertje te veranderen! Vandaag ga ik hard doorspelen (na de middag) en ik zal updaten een keer ik mijn sessie heb afgerond!

Tonaldinho11
PokerStrategist

Wat is je nick op PS? Dan laat ik je wel je blinds houden;)
Succes!

bobm78
Poker Player

Begrijp er niks van.. zal je ff quoten:

Ik zag een interessante sat naar event 1 en besloot om mee te doen. Geen makkelijke keuze want uiteindelijk ging het over $8.80, meer dan de helft van mijn miezerige bankroll. Toch maar beslist om mee te doen omdat de risk/reward vrij hoog lag, alleszins toch naar mijn bescheiden mening.

Hoe kan risk/reward hoog zijn als het je halve bankroll kost??
Lijkt me nooit echt een handige keuze, maar goed, veel succes !

NIVEKii Topicstarter
NIVEKii
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door bobm78
Begrijp er niks van.. zal je ff quoten:

Ik zag een interessante sat naar event 1 en besloot om mee te doen. Geen makkelijke keuze want uiteindelijk ging het over $8.80, meer dan de helft van mijn miezerige bankroll. Toch maar beslist om mee te doen omdat de risk/reward vrij hoog lag, alleszins toch naar mijn bescheiden mening.

Hoe kan risk/reward hoog zijn als het je halve bankroll kost??
Lijkt me nooit echt een handige keuze, maar goed, veel succes !

Omdat 10 van de 44 spelers $33 verdienden, met de 11e die $11 shipte. Misschien heb ik het verkeerd verwoord, maar er zijn niet veel betere sats die ik gevonden heb om aan een ticket voor de BCOOP te raken. Het is mijn halve br die ik nog op Pokerstars had staan. Had ik dit niet geshipped was ik gewoon naar Microgaming teruggegaan om €60 vrij te spelen. Dat had ik dan gedeposit.

Dat bedoelde ik :P

Gangstahhh
PokerStrategist

44x 8.8 = $387.2
10x 33 + 11 = $341

Ik snap het niet helemaal

NIVEKii Topicstarter
NIVEKii
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
44x 8.8 = $387.2
10x 33 + 11 = $341

De 0.80 hoef je niet mee te tellen in de prijzenpot he :)

edit: ok, blijkbaar is 11e plek dan $22 en geen $11 :(

NIVEKii Topicstarter
NIVEKii
Oldschool Grinder

Ben nog even aan het spelen en deze hand kwam voor:

PokerStars
7 Players

Stacks:
UTG Aist84 (1,215)
UTG+1 mels311 (1,018)
MP Saymant (1,510)
CO hc sauron (3,262)
BTN Rizos_x (1,855)
SB Hero (1,230)
BB the-fliff (3,410)

Pre-Flop: (225, 7 players) Hero is SB A♣ 6♣
2 folds, Saymant calls 150, hc sauron calls 150, 1 fold, Hero goes all-in 1,230, 1 fold, Saymant folds, hc sauron calls 1,080

Flop: 5♥ 5♠ J♣ (2,760, 2 players, 1 all-in)

Turn: 7♦ (2,760, 2 players, 1 all-in)

River: 6♦ (2,760, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: 2,760
hc sauron shows
J♠ 10:spade:
Hero shows
A♣ 6♣

hc sauron wins 2,760 (net +1,530)

Saymant lost 150
Hero lost 1,230

Ik vroeg me na mijn shove af of A6s genoeg is om hier te shoven, er zit aardig wat dead money in de pot (beiden limpen heel veel). Is mijn shove hier goed of wacht ik een betere spot af?

Gangstahhh
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door NIVEKii

Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
44x 8.8 = $387.2
10x 33 + 11 = $341

De 0.80 hoef je niet mee te tellen in de prijzenpot he :)

edit: ok, blijkbaar is 11e plek dan $22 en geen $11 :(

Slimpie ik bedoel dat het niet een hele grote risk/reward is ;)

NIVEKii Topicstarter
NIVEKii
Oldschool Grinder

Holy smokes, het ging weer degelijk (met stijgende ROI en ITM percentages, maar dalende profit :p) tot de laatste 5 sng's. Ik heb effe een mini upswing (of laten we het steken op het feit dat ik goed ben. *kuch*) en daardoor begin ik stilletjesaan uit het dal te klimmen. Best wel zielig dat ik op ongeveer 30 sng's welgeteld $2-ish dollar profit heb, maar op dit moment is elke profit goed voor mij :P

Played: 68
ITM: 36.8%
ROI: 20.6%
Bankroll: $39 ($24.50)

NIVEKii Topicstarter
NIVEKii
Oldschool Grinder

:rage:

PokerStars
6 Players

Stacks:
UTG VictorJustin (1,215)
UTG+1 MrPsychedUp (1,495)
CO VANDAMMEJS (5,718)
BTN NIKAIOTIS7 (1,607)
SB jaybirdstl (1,995)
BB Hero (1,470)

Pre-Flop: (225, 6 players) Hero is BB A♣ A♥
VictorJustin goes all-in 1,215, 1 fold, VANDAMMEJS raises to 2,280, 2 folds, Hero calls 1,320

Flop: 5♥ 5♣ K♦ (5,040, 3 players, 1 all-in)

Turn: 5♦ (5,040, 3 players, 1 all-in)

River: J♦ (5,040, 3 players, 1 all-in)

Final Pot: 5,040
Hero shows
A♣ A♥
VictorJustin shows
A♦ J♣
VANDAMMEJS shows
J♠ J♥

VANDAMMEJS wins 5,040 (net +2,760)

Hero lost 1,470
VictorJustin lost 1,215

En dan nog een paar standaard 3 outers (AQ vs Q8 en al) zorgen er voor dat ik weer eens een verliesdag heb. Morgen een keer niet spelen en alles overlopen met mensen die er iets van snappen (als ik die vind :p) en dan ga ik hopelijk van :f_o: :f_eek: :f_cry: naar :f_cool: